4 abordari de promovare in afiliere testate cu succes

Postat pe 29.04.2013 de catre Raluca

Promovarea din cadrul activitatii de afiliere este influentata in foarte mare masura de mediul in care aceasta este realizata. Exista mai multe medii in care se poate realiza promovarea, iar alegerea unuia sau mai multor medii trebuie sa tina cont de faptul ca fiecare vine cu avantajele si dezavantajele sale. Bineinteles ca in calitate de afiliati nu sunteti limitati la a folosi un singur mediu de promovare, iar acestea pot fi completate unul de altul.

Pentru a va fi mai usor sa alegeti mediul de promovare, am evidentiat o parte din avantajele si dezavantajele a patru medii principale: website-urile cu continut nisat, website-urile generaliste, retelele sociale si campaniile PPC.

1. Website-uri cu continut nisat 

Promovarea in acest tip de mediu presupune faptul ca atat audienta, cat si continutul ales de afiliat este construit in jurul unei teme de interes.

screenshot recurenta vizitatori continut nisat copy

recurenta vizitelor intr-un website de nisa

Pro:

  • Control deplin in publicarea si organizarea continutului.
  • Se pot integra atat link-urile de afiliere, cat si widget-urile.
  • Audienta din acest tip de website-uri este mai aproape de momentul realizarii unei achizitii deoarece, de cele mai multe ori, aceasta este in cautare de informatii, pareri sau exemplificari pentru produsele/ serviciile de interes.
  • Audienta se poate regenera singura in functie de cererea recurenta pentru produsele/ serviciile ce reprezinta nisa aleasa.

Contra:

  • Pentru cele mai bune rezultate este necesara o analiza foarte atenta a nisei ce va fi folosita. Daca este aleasa o nisa nepotrivita, rezultatele obtinute nu vor fi pe masura efortului depus.
  • Continutul publicat presupune cunoasterea in profunzime a subiectelor de interes aferente nisei si o documentare constanta in vederea publicarii de continut nou.
  • Schimbarea categoriilor de produse promovate cu unele care nu se afla in relatie cu nisa in cauza este foarte dificila si poate sa nu dea rezultatele dorite.

2. Website-urile generaliste sau personale

Orice fel de website poate sa se incadreze la aceasta categorie, afilierea reprezentand o modalitate foarte buna de a-l monetiza.

Pro:

  • Control deplin in publicarea si organizarea continutului la fel ca si in cazul website-urilor de nisa.
  • Se pot integra atat link-urile de afiliere, cat si widget-urile Profitshare.
  • Audienta poate fi mai larga decat in cazul website-urilor de nisa, insa mai diversificata (varste diferite, interese diferite).
  • Subiectele ce fac obiectul continutului publicat pot fi dintre cele mai diverse, orientate catre sporirea interactiunii cu audienta si popularizarea website-ului.
  • Produsele promovate pot fi si ele dintre cele mai diverse, fara a se tine cont neaparat de o anumita categorie.

Contra:

  • Audienta acestui tip de website este mai departe de momentul unei achizitii sau nu se afla intotdeauna in procesul de cautare pentru un anumit produs/ serviciu. Prin urmare si ratele de conversie globale ale website-ului pot fi mai mici.
  • Pentru a compensa pentru faptul ca audienta poate sa converteasca mai rar, este necesara atragerea unui numar mai mare de vizitatori decat in cazul website-urilor de nisa.
  • Veniturile provenite din afiliere pot fluctua de la luna la luna in functie de activitatea si strategia folosita de afiliat.

O performanta foarte buna pentru aceste website-uri o au produsele care se cumpara la impuls. In majoritatea cazurilor, aceste produse au o valoare mica, insa pot genera un volum consistent in cazul in care website-ul se bucura de o vizibilitate foarte mare.

3. Retele sociale

Principalele retele sociale folosite de afiliati sunt Facebook si Twitter. Specificul acestor medii este faptul ca audienta este formata din utilizatori care se afla acolo pentru a socializa.

nwradu fonepad - promovare retele sociale - facebook

promovarea pe Facebook

Pro:

  • Nu este nevoie sa ai un website propriu.
  • De cele mai multe ori crearea unui cont si folosirea retelei este gratuita si nu este limitata.
  • Retelele sociale au potentialul de a inchega comunitati foarte mari cu un efort mai scazut fata de cel depus intr-un website cu acelasi scop.
  • Continutul si recomandarile tale se pot perpetua prin preluare (share, retweet) in randul unor membri care nu fac parte din comunitatea ta.

Contra:

  • Continutul publicat poate fi limitat ca si dimensiune si organizare.
  • Nu se pot folosi widgeturi.
  • Continutul poate sa fie vizibil doar de catre o fractiune din audienta totala.

4. Campaniile PPC (Pay-Per-Click)

Acestea sunt instrumente de marketing online care afiseaza reclama in functie de utilizatorul ce ajunge sa le vada. Principalele instrumente de acest fel sunt Google AdWords si Facebook Ads.

Pro:

  • Promovarea se face prin instrumente de marketing puternice, optimizate in mod constant.
  • Exista o varietate de alte instrumente adiacente, menite sa ajute la analiza, crearea si optimizarea unei campanii.
  • Se folosesc in doua dintre cele mai populare domenii de internet de la ora actuala, cu un grad ridicat de utilizare din partea unui numar foarte mare de utilizatori: motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook.
  • Veniturile obtinute pot fi printre cele mai ridicate, in functie de calitatea campaniilor desfasurate.

Contra:

  • Necesita invatarea folosirii instrumentelor specifice: Google AdWords, Facebook Ads.
  • Presupune o analiza complexa a tendintelor si cererii din partea utilizatorilor de internet.
  • Presupune investirea unui buget pentru desfasurarea campaniilor.
  • Pot fi folosite doar link-uri de afiliere.
  • In lipsa experientei, costurile pot scapa de sub control si necesita o urmarire constanta, atat in raport cu concurenta, cat si cu banii investiti in campanii.

Uneori campaniile PPC sunt folosite pentru a aduce trafic catre un website detinut de afiliat, in care se afla instrumentele de promovare – astfel se popularizeaza website-ul in cauza, iar conversia se realizeaza din website.

Pe masura ce capatati experienta in promovarea din afiliere, veti descoperi tot felul de modalitati de a fructifica pe deplin mediul ales. Suntem siguri ca o buna parte din dezavantajele aparente pentru mediile prezentate aici pot fi considerate provocari care pot fi depasite in mod creativ. De asemenea, se mai pot identifica si alte medii propice pentru activitatea de afiliere organizate in functie de strategia aleasa de afiliat.

Cunoasteti si alte avantaje pentru mediile de mai sus?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , , , , ,

4 abordari de promovare in afiliere testate cu succes

Postat pe 29.04.2013 de catre Raluca

Promovarea din cadrul activitatii de afiliere este influentata in foarte mare masura de mediul in care aceasta este realizata. Exista mai multe medii in care se poate realiza promovarea, iar alegerea unuia sau mai multor medii trebuie sa tina cont de faptul ca fiecare vine cu avantajele si dezavantajele sale. Bineinteles ca in calitate de afiliati nu sunteti limitati la a folosi un singur mediu de promovare, iar acestea pot fi completate unul de altul.

Pentru a va fi mai usor sa alegeti mediul de promovare, am evidentiat o parte din avantajele si dezavantajele a patru medii principale: website-urile cu continut nisat, website-urile generaliste, retelele sociale si campaniile PPC.

1. Website-uri cu continut nisat 

Promovarea in acest tip de mediu presupune faptul ca atat audienta, cat si continutul ales de afiliat este construit in jurul unei teme de interes.

screenshot recurenta vizitatori continut nisat copy

recurenta vizitelor intr-un website de nisa

Pro:

  • Control deplin in publicarea si organizarea continutului.
  • Se pot integra atat link-urile de afiliere, cat si widget-urile.
  • Audienta din acest tip de website-uri este mai aproape de momentul realizarii unei achizitii deoarece, de cele mai multe ori, aceasta este in cautare de informatii, pareri sau exemplificari pentru produsele/ serviciile de interes.
  • Audienta se poate regenera singura in functie de cererea recurenta pentru produsele/ serviciile ce reprezinta nisa aleasa.

Contra:

  • Pentru cele mai bune rezultate este necesara o analiza foarte atenta a nisei ce va fi folosita. Daca este aleasa o nisa nepotrivita, rezultatele obtinute nu vor fi pe masura efortului depus.
  • Continutul publicat presupune cunoasterea in profunzime a subiectelor de interes aferente nisei si o documentare constanta in vederea publicarii de continut nou.
  • Schimbarea categoriilor de produse promovate cu unele care nu se afla in relatie cu nisa in cauza este foarte dificila si poate sa nu dea rezultatele dorite.

2. Website-urile generaliste sau personale

Orice fel de website poate sa se incadreze la aceasta categorie, afilierea reprezentand o modalitate foarte buna de a-l monetiza.

Pro:

  • Control deplin in publicarea si organizarea continutului la fel ca si in cazul website-urilor de nisa.
  • Se pot integra atat link-urile de afiliere, cat si widget-urile Profitshare.
  • Audienta poate fi mai larga decat in cazul website-urilor de nisa, insa mai diversificata (varste diferite, interese diferite).
  • Subiectele ce fac obiectul continutului publicat pot fi dintre cele mai diverse, orientate catre sporirea interactiunii cu audienta si popularizarea website-ului.
  • Produsele promovate pot fi si ele dintre cele mai diverse, fara a se tine cont neaparat de o anumita categorie.

Contra:

  • Audienta acestui tip de website este mai departe de momentul unei achizitii sau nu se afla intotdeauna in procesul de cautare pentru un anumit produs/ serviciu. Prin urmare si ratele de conversie globale ale website-ului pot fi mai mici.
  • Pentru a compensa pentru faptul ca audienta poate sa converteasca mai rar, este necesara atragerea unui numar mai mare de vizitatori decat in cazul website-urilor de nisa.
  • Veniturile provenite din afiliere pot fluctua de la luna la luna in functie de activitatea si strategia folosita de afiliat.

O performanta foarte buna pentru aceste website-uri o au produsele care se cumpara la impuls. In majoritatea cazurilor, aceste produse au o valoare mica, insa pot genera un volum consistent in cazul in care website-ul se bucura de o vizibilitate foarte mare.

3. Retele sociale

Principalele retele sociale folosite de afiliati sunt Facebook si Twitter. Specificul acestor medii este faptul ca audienta este formata din utilizatori care se afla acolo pentru a socializa.

nwradu fonepad - promovare retele sociale - facebook

promovarea pe Facebook

Pro:

  • Nu este nevoie sa ai un website propriu.
  • De cele mai multe ori crearea unui cont si folosirea retelei este gratuita si nu este limitata.
  • Retelele sociale au potentialul de a inchega comunitati foarte mari cu un efort mai scazut fata de cel depus intr-un website cu acelasi scop.
  • Continutul si recomandarile tale se pot perpetua prin preluare (share, retweet) in randul unor membri care nu fac parte din comunitatea ta.

Contra:

  • Continutul publicat poate fi limitat ca si dimensiune si organizare.
  • Nu se pot folosi widgeturi.
  • Continutul poate sa fie vizibil doar de catre o fractiune din audienta totala.

4. Campaniile PPC (Pay-Per-Click)

Acestea sunt instrumente de marketing online care afiseaza reclama in functie de utilizatorul ce ajunge sa le vada. Principalele instrumente de acest fel sunt Google AdWords si Facebook Ads.

Pro:

  • Promovarea se face prin instrumente de marketing puternice, optimizate in mod constant.
  • Exista o varietate de alte instrumente adiacente, menite sa ajute la analiza, crearea si optimizarea unei campanii.
  • Se folosesc in doua dintre cele mai populare domenii de internet de la ora actuala, cu un grad ridicat de utilizare din partea unui numar foarte mare de utilizatori: motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook.
  • Veniturile obtinute pot fi printre cele mai ridicate, in functie de calitatea campaniilor desfasurate.

Contra:

  • Necesita invatarea folosirii instrumentelor specifice: Google AdWords, Facebook Ads.
  • Presupune o analiza complexa a tendintelor si cererii din partea utilizatorilor de internet.
  • Presupune investirea unui buget pentru desfasurarea campaniilor.
  • Pot fi folosite doar link-uri de afiliere.
  • In lipsa experientei, costurile pot scapa de sub control si necesita o urmarire constanta, atat in raport cu concurenta, cat si cu banii investiti in campanii.

Uneori campaniile PPC sunt folosite pentru a aduce trafic catre un website detinut de afiliat, in care se afla instrumentele de promovare – astfel se popularizeaza website-ul in cauza, iar conversia se realizeaza din website.

Pe masura ce capatati experienta in promovarea din afiliere, veti descoperi tot felul de modalitati de a fructifica pe deplin mediul ales. Suntem siguri ca o buna parte din dezavantajele aparente pentru mediile prezentate aici pot fi considerate provocari care pot fi depasite in mod creativ. De asemenea, se mai pot identifica si alte medii propice pentru activitatea de afiliere organizate in functie de strategia aleasa de afiliat.

Cunoasteti si alte avantaje pentru mediile de mai sus?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.
  • Cristi

    Se pot folosi linkurile de afiliere eMAG direct in reclama de pe Google?

  • Andi

    Cum se procedeaza in cazul in care dorim sa promovam prin metoda PPC, trebuie sa cerem acordul Emag, exista anumite restrictii?

  • @Cristi: Da, iar magazinul emag este el insusi un instrument de crestere a performantei.

    Multi utilizatori dau click doar pentru ca vad numele Emag in URL-ul din reclama. E o idee pe care mi-am facut-o comparand CTR-ul si rata de conversie a Profitshare, comparativ cu 2Parale. (insa doar pentru anumite categorii de produse)

  • Mihai

    Cum se poate insera un banner eMAg intr-un blog WP? Pur si simplu nu il recunoaste…
    As fi recunoscator pentru niste detalii.

    • Raluca

      @Mihai Poti folosi instrumente de afiliere in WordPress doar daca ai un pachet platit de genul .com, .net, .org s.a. In platforma gratuita de tipul wordpress.com nu este permisa desfasurarea activitatii de afiliere: http://en.support.wordpress.com/affiliate-links/

    • Mihai

      Am un site cu domeniu platit. Si am incercat dar nu merge. Poate nu ma pricep eu prea bine. Dar am pe site alte instrumente de la alte magazine online. Acelea merg. Numai cele eMag nu merg.

    • Claudiu Fărcaş

      @Mihai
      Din experienta mea, imi este putin greu sa cred ca alte magazine online merg si nu ai reusit sa generezi vanzari tocmai prin Profitshare, decat daca nisa ta nu este *deloc* adaptata clientilor interesati de produse specifice comisionate prin Profitshare 🙂

      Trimite-ne un mesaj pe support@profitshare.ro cu detaliile platformei tale (daca ai WordPress-ul open source si pe care il instalezi tu sau WordPress.com) si te ajutam cu solutii de promovare adaptate pentru tine.

  • Adwords nu accepta ca domeniul tinta al linkurilor sa fie altul decat domeniul afisat in anunt. Si cum emag.ro profitshare.emag.ro… rezulta ca nu este posibil sa faci PPC pentru eMAG. La ora actuala, linkurile din profitshare.emag.ro redirectioneaza catre profitshare.ro, ceea ce duce la imposibiltiatea folosirii PPC, cel putin pentru afiliatii care inca nu folosesc Profitshare 2.0.
    Noua platforma profitshare sufera de aceeasi problema, sau se pot folosi campanii PPC fara probleme ?

    • Claudiu Fărcaş

      Salut Milu,

      Poti linistit sa faci PPC pentru eMAG sau pentru oricare advertiser din Profitshare.
      La Display URL afisezi direct landingul (www.emag.ro) iar la destination URL introduci URL-ul de tracking, care este de forma profitshare.ro sau profitshare.emag.ro.
      Mult succes!

  • Claudiu Fărcaş: Url-ul afisat si url-ul promovat trebuie sa fie identice. Nu poti seta doua adrese diferite.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing