5 Trenduri în Marketing Afiliat în 2017

Postat pe 16.03.2017 de catre Ștefania Grăjdeanu

 

Ca să îți meargă bine businessul, fie că ești advertiser sau afiliat, ai nevoie să fii în pas cu trendurile din marketing. Facebookul face zilnic schimbări (vezi funcția Tag Product), Google actualizează constant rezultatele pe care le oferă în motorul de căutare, iar influencerii devin din ce în ce mai mult un must have în orice campanie de promovare online.

La ce altceva să te aștepți în perioada următoare? Profitshare îți arată 5 trenduri în marketingul afiliat, ca schimbarea să nu te prindă nepregătit și să profiți la maximum de toate oportunitățile care ți se ivesc.

1. Influencerii sunt o parte tot mai importantă în comunicarea online

Deja nu mai avem nicio urmă de îndoială că importanța influencerilor crește în fiecare zi. Lucrând cu ei e ca și cum brandul tău ar avea o armată de ambasadori cu notorietate, prin care obține vizibilitate, expunere, creșterea awarenessului și, desigur, vânzări.

Putem face foarte simplu o paralelă între influencerii online și vedetele care apar în reclame încă de la începuturile advertisingului.

În Profitshare advertiserii găsesc toate categoriile de bloggers & influencers, atât cu notorietate foarte mare, cât și oameni la început de drum, dar cu mult entuziasm în vene. Și să nu uităm că orice influencer recunoscut astăzi a pornit cândva de jos.

E demn de menționat că zona de influenceri și bloggeri în România este bine dezvoltată în comparație cu alte țări din regiune, atât din punct de vedere activitate și calitate conținut, dar și frecvență de publicare și număr de cititori.

Acest trend va continua, mai ales pe fondul vloggingului, tot mai popular și mai îndrăgit în ultima perioadă. Cei care fac video-blogging au o vizibilitate din ce în ce mai mare, chiar dacă mulți dintre ei sunt foarte tineri, chiar adolescenți. Însă lucrul cu influencerii tineri este un pariu pe termen lung, aceștia formând comunități care vor migra foarte ușor spre achiziții online dacă în vocabularul lor este întâlnit tot mai mult cuvântul magazin online. Vloggerii fac conținutul online foarte natural, și la fel va fi integrat și îndemnul lor spre achizițiile online, crescând totodată ratele de conversie.

O componentă importantă în lucrul cu influencerii este ca advertiserii să le pună la dispoziție conținut de brand cu care aceștia să-și poată crea imagini personalizate sau mesaje unice. Un influencer cu notorietate își dorește ca ceea ce promovează publicului să îi poarte amprenta și, mai ales, să fie unic. Dacă ești advertiser, deschide discuții cu influencerii și află ce își doresc de la tine pentru a te putea promova.

Profitshare încurajează advertiserii să ofere afiliaților cât mai multe materiale de promovare: bannere și acces la oferte speciale. Toate acestea pentru ca influcencerii să poată expune o selecție personalizată de produse, iar advertiserii să valorifice cât mai mult dialogul cu clienții și să poată face ușor conexiuni.

Poate cel mai important lucru este că publicul va beneficia de reviewuri calitative, de content dedicat și de imagini & videos bune.

2. Tot mai multe magazine online își deschid showroomuri și puncte de preluare a comenzilor

Mulți oameni încă preferă să vadă produsele înainte de achiziție, iar un showroom sau a un punct fix de preluare a comenzii reprezintă un factor de încredere foarte important.

Astfel, afiliații vor promova mai mult faptul că magazinele au și varianta comenzilor ridicate din showroomuri sau puncte de livrare. eMAG, spre exemplu, a realizat încă din 2015 un parteneriat cu Poșta Română, iar acum are puncte de livrare în toate orașele importante ale României. La Flanco poți, de asemenea, să comanzi online, dar să ridici produsul din magazin. Iar exemple de magazine online cu showroomuri sunt multe, urmând probabil ca numărul lor să crească.

Mai mult, rapiditatea cu care se livrează produsele a crescut semnificativ. eMAG are în București serviciul de livrare în două ore de la plasarea comenzii online, fapt care poate grăbi achiziția.

Ne așteptăm ca astfel de parteneriate și servicii de livrare personalizate să fie disponibile la scară mai largă în curând.

3. Advertiserii vor urmări mai mult performanța

Advertiserii se vor concentra mai mult să urmărească performanța. Atenția la toate mediile de promovare deja nu mai doar o opțiune, ci devine un soi de obligație pentru succesul unui business, fie că vorbim de medii diverse precum aplicații, desktops, telefoane mobile, tablete, TV și altele. Avantajul marketingului afiliat este că oferă advertiserilor o soluție de promovare în care plătesc strict la rezultate, costurile promovării fiind mereu în controlul acestora.

O componentă fundamentală în măsurarea corectă a performanței este aceea că advertiserii să urmărească activitatea afiliaților și să identifice de unde vin cei mai mulți clienți și ce carcateristici au, pentru a face o targetare a ofertelor și mesajului mult mai bună.

Advertiserii trebuie să îi vadă pe afiliați drept parte din departamentul lor de marketing și nu ar trebui să se sfiască să le ofere statistici mai detaliate asupra comportamentului utilizatorului care face achiziții pe site-ul lor, spre exemplu date demografice (gen, vârstă, localitate etc.) pentru a-i ajuta pe afiliați să vândă mai mult.

Toate acestea vin și după ce 2016 s-a caracterizat printr-o creștere foarte mare a popularității comenzilor de pe mobile. Oamenii s-au obișnuit deja să cumpere cu telefonul mobil, mai ales produse de valoare mică sau produse pentru care au făcut mult research anterior.

4. Povestea din spatele datelor

2017 va fi anul în care bazele de date vor fi în sfârșit valorificate – de la recunoașterea importanței pe care o are fiecare afiliat pentru un advertiser pe drumul spre o vânzare, până la îmbunătățirea imaginilor de brand și a campaniilor plătite.

Advertiserii vor analiza plus valoarea adusă de către fiecare afiliat în parte și nu vor analiza la general performanțele programului de afiliere. Personalizarea comunicării după analiza datelor este cheia spre îmbunătățirea rezultatelor.

De asemenea, afiliații cu experiență vor analiza nu doar statisticile pentru un anumit advertiser, ci se vor concentra spre a analiza performanța unui advertiser pe diferite categorii de produse.

Cel mai important lucru pe care îl poți obține din baza ta de date este povestea clientului tău. Spre exemplu, poți descoperi lucruri absolut uimitoare, cum ar fi ora preferată de cumpărare, perioada, ciclicitatea etc. Ce însemnă toate aceste lucruri? Că dacă un advertiser își cunoaște clientul poate anticipa un obicei de cumpărare și se pate juca cu aceste atuuuri atunci când își construiește calendarul de marketing.

Trendul va fi concentrat spre device-urile mobile, unde se vor testa campanii cu targetare orară, atunci când oamenii consumă cel mai mult internet de pe telefon. Spre exemplu drumul spre serviciu, dimineața între 7 și 10. Până acum era ceva foarte obișnuit să vedem promoții seara târziu, motivul fiind vârful de trafic pe net, un fel de prime time al internetului. Totuși, există multe oportunități și pentru dimineață, mai ales dacă sunt implicați bloggerii sau jurnaliștii, fiind cunoscut faptul că dimineața oamenii citesc mai mult bloguri și presă.

Prin intermediul urmăririi performanței, al instrumentelor de măsurare și al tehnologiei, afiliații vor avea oportunitatea de a personaliza experiența fiecărui potențial client și de a crea oferte relevante pentru o anumită categorie de public.

5. Să economisești bani va fi mereu la modă

În ciuda trendurilor de urmat din marketingul afiliat, economisirea banilor va fi mereu un motiv care va funcționa. Cupoanele de reducere, siteurile de dealuri, ofertele sau fidelizarea au funcționat totdeauna, mai ales din 1887, când Coca-Cola a inventat primul cupon.

Se vor crea mai multe parteneriate strategice între advertiseri și afiliați. Astfel, advertiserii vor oferi afiliaților valoroși, care au site-uri de content și care aduc valoare, coduri speciale de reduceri. Afiliații vor avea oportunitatea de a le pune la dispoziția publicului lor, pentru perioade determinate de timp sau pentru anumite produse, construind astfel campanii one-time și personalizate. Această abordare nu este neapărat nouă în lumea marketingului afiliat, însă în România, din păcate, a fost prea puțin folosită.

Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile interesante la care ne putem aștepta în perioada următoare de la platformele de marketing afiliat, advertiseri și afiliați. Pe măsură ce industria continuă să consolideze instrumente și tehnologii noi, experiența cumpărătorului va fi permanent îmbunătățită, devenind din ce în ce mai bună. Și, să nu uităm că, în România, numărul de oameni care cumpără online este încă mic raportat la țările din Europa de Vest, doar că, treptat, vom ajunge la o mai mare naturalețe a comenzilor online.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Ștefania Grăjdeanu

Bicycle lover & founder of www.bikechic.ro. Good Vibes. Positive Attitude. Genuine Curiosity.

Tag-uri: , ,

5 Trenduri în Marketing Afiliat în 2017

Postat pe 16.03.2017 de catre Ștefania Grăjdeanu

 

Ca să îți meargă bine businessul, fie că ești advertiser sau afiliat, ai nevoie să fii în pas cu trendurile din marketing. Facebookul face zilnic schimbări (vezi funcția Tag Product), Google actualizează constant rezultatele pe care le oferă în motorul de căutare, iar influencerii devin din ce în ce mai mult un must have în orice campanie de promovare online.

La ce altceva să te aștepți în perioada următoare? Profitshare îți arată 5 trenduri în marketingul afiliat, ca schimbarea să nu te prindă nepregătit și să profiți la maximum de toate oportunitățile care ți se ivesc.

1. Influencerii sunt o parte tot mai importantă în comunicarea online

Deja nu mai avem nicio urmă de îndoială că importanța influencerilor crește în fiecare zi. Lucrând cu ei e ca și cum brandul tău ar avea o armată de ambasadori cu notorietate, prin care obține vizibilitate, expunere, creșterea awarenessului și, desigur, vânzări.

Putem face foarte simplu o paralelă între influencerii online și vedetele care apar în reclame încă de la începuturile advertisingului.

În Profitshare advertiserii găsesc toate categoriile de bloggers & influencers, atât cu notorietate foarte mare, cât și oameni la început de drum, dar cu mult entuziasm în vene. Și să nu uităm că orice influencer recunoscut astăzi a pornit cândva de jos.

E demn de menționat că zona de influenceri și bloggeri în România este bine dezvoltată în comparație cu alte țări din regiune, atât din punct de vedere activitate și calitate conținut, dar și frecvență de publicare și număr de cititori.

Acest trend va continua, mai ales pe fondul vloggingului, tot mai popular și mai îndrăgit în ultima perioadă. Cei care fac video-blogging au o vizibilitate din ce în ce mai mare, chiar dacă mulți dintre ei sunt foarte tineri, chiar adolescenți. Însă lucrul cu influencerii tineri este un pariu pe termen lung, aceștia formând comunități care vor migra foarte ușor spre achiziții online dacă în vocabularul lor este întâlnit tot mai mult cuvântul magazin online. Vloggerii fac conținutul online foarte natural, și la fel va fi integrat și îndemnul lor spre achizițiile online, crescând totodată ratele de conversie.

O componentă importantă în lucrul cu influencerii este ca advertiserii să le pună la dispoziție conținut de brand cu care aceștia să-și poată crea imagini personalizate sau mesaje unice. Un influencer cu notorietate își dorește ca ceea ce promovează publicului să îi poarte amprenta și, mai ales, să fie unic. Dacă ești advertiser, deschide discuții cu influencerii și află ce își doresc de la tine pentru a te putea promova.

Profitshare încurajează advertiserii să ofere afiliaților cât mai multe materiale de promovare: bannere și acces la oferte speciale. Toate acestea pentru ca influcencerii să poată expune o selecție personalizată de produse, iar advertiserii să valorifice cât mai mult dialogul cu clienții și să poată face ușor conexiuni.

Poate cel mai important lucru este că publicul va beneficia de reviewuri calitative, de content dedicat și de imagini & videos bune.

2. Tot mai multe magazine online își deschid showroomuri și puncte de preluare a comenzilor

Mulți oameni încă preferă să vadă produsele înainte de achiziție, iar un showroom sau a un punct fix de preluare a comenzii reprezintă un factor de încredere foarte important.

Astfel, afiliații vor promova mai mult faptul că magazinele au și varianta comenzilor ridicate din showroomuri sau puncte de livrare. eMAG, spre exemplu, a realizat încă din 2015 un parteneriat cu Poșta Română, iar acum are puncte de livrare în toate orașele importante ale României. La Flanco poți, de asemenea, să comanzi online, dar să ridici produsul din magazin. Iar exemple de magazine online cu showroomuri sunt multe, urmând probabil ca numărul lor să crească.

Mai mult, rapiditatea cu care se livrează produsele a crescut semnificativ. eMAG are în București serviciul de livrare în două ore de la plasarea comenzii online, fapt care poate grăbi achiziția.

Ne așteptăm ca astfel de parteneriate și servicii de livrare personalizate să fie disponibile la scară mai largă în curând.

3. Advertiserii vor urmări mai mult performanța

Advertiserii se vor concentra mai mult să urmărească performanța. Atenția la toate mediile de promovare deja nu mai doar o opțiune, ci devine un soi de obligație pentru succesul unui business, fie că vorbim de medii diverse precum aplicații, desktops, telefoane mobile, tablete, TV și altele. Avantajul marketingului afiliat este că oferă advertiserilor o soluție de promovare în care plătesc strict la rezultate, costurile promovării fiind mereu în controlul acestora.

O componentă fundamentală în măsurarea corectă a performanței este aceea că advertiserii să urmărească activitatea afiliaților și să identifice de unde vin cei mai mulți clienți și ce carcateristici au, pentru a face o targetare a ofertelor și mesajului mult mai bună.

Advertiserii trebuie să îi vadă pe afiliați drept parte din departamentul lor de marketing și nu ar trebui să se sfiască să le ofere statistici mai detaliate asupra comportamentului utilizatorului care face achiziții pe site-ul lor, spre exemplu date demografice (gen, vârstă, localitate etc.) pentru a-i ajuta pe afiliați să vândă mai mult.

Toate acestea vin și după ce 2016 s-a caracterizat printr-o creștere foarte mare a popularității comenzilor de pe mobile. Oamenii s-au obișnuit deja să cumpere cu telefonul mobil, mai ales produse de valoare mică sau produse pentru care au făcut mult research anterior.

4. Povestea din spatele datelor

2017 va fi anul în care bazele de date vor fi în sfârșit valorificate – de la recunoașterea importanței pe care o are fiecare afiliat pentru un advertiser pe drumul spre o vânzare, până la îmbunătățirea imaginilor de brand și a campaniilor plătite.

Advertiserii vor analiza plus valoarea adusă de către fiecare afiliat în parte și nu vor analiza la general performanțele programului de afiliere. Personalizarea comunicării după analiza datelor este cheia spre îmbunătățirea rezultatelor.

De asemenea, afiliații cu experiență vor analiza nu doar statisticile pentru un anumit advertiser, ci se vor concentra spre a analiza performanța unui advertiser pe diferite categorii de produse.

Cel mai important lucru pe care îl poți obține din baza ta de date este povestea clientului tău. Spre exemplu, poți descoperi lucruri absolut uimitoare, cum ar fi ora preferată de cumpărare, perioada, ciclicitatea etc. Ce însemnă toate aceste lucruri? Că dacă un advertiser își cunoaște clientul poate anticipa un obicei de cumpărare și se pate juca cu aceste atuuuri atunci când își construiește calendarul de marketing.

Trendul va fi concentrat spre device-urile mobile, unde se vor testa campanii cu targetare orară, atunci când oamenii consumă cel mai mult internet de pe telefon. Spre exemplu drumul spre serviciu, dimineața între 7 și 10. Până acum era ceva foarte obișnuit să vedem promoții seara târziu, motivul fiind vârful de trafic pe net, un fel de prime time al internetului. Totuși, există multe oportunități și pentru dimineață, mai ales dacă sunt implicați bloggerii sau jurnaliștii, fiind cunoscut faptul că dimineața oamenii citesc mai mult bloguri și presă.

Prin intermediul urmăririi performanței, al instrumentelor de măsurare și al tehnologiei, afiliații vor avea oportunitatea de a personaliza experiența fiecărui potențial client și de a crea oferte relevante pentru o anumită categorie de public.

5. Să economisești bani va fi mereu la modă

În ciuda trendurilor de urmat din marketingul afiliat, economisirea banilor va fi mereu un motiv care va funcționa. Cupoanele de reducere, siteurile de dealuri, ofertele sau fidelizarea au funcționat totdeauna, mai ales din 1887, când Coca-Cola a inventat primul cupon.

Se vor crea mai multe parteneriate strategice între advertiseri și afiliați. Astfel, advertiserii vor oferi afiliaților valoroși, care au site-uri de content și care aduc valoare, coduri speciale de reduceri. Afiliații vor avea oportunitatea de a le pune la dispoziția publicului lor, pentru perioade determinate de timp sau pentru anumite produse, construind astfel campanii one-time și personalizate. Această abordare nu este neapărat nouă în lumea marketingului afiliat, însă în România, din păcate, a fost prea puțin folosită.

Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile interesante la care ne putem aștepta în perioada următoare de la platformele de marketing afiliat, advertiseri și afiliați. Pe măsură ce industria continuă să consolideze instrumente și tehnologii noi, experiența cumpărătorului va fi permanent îmbunătățită, devenind din ce în ce mai bună. Și, să nu uităm că, în România, numărul de oameni care cumpără online este încă mic raportat la țările din Europa de Vest, doar că, treptat, vom ajunge la o mai mare naturalețe a comenzilor online.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Ștefania Grăjdeanu

Bicycle lover & founder of www.bikechic.ro. Good Vibes. Positive Attitude. Genuine Curiosity.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing