Abordarea unui cont Google AdWords pentru afiliere

Postat pe 21.08.2013 de catre Claudiu Farcas

Google AdWords este folosit in Profitshare de multi dintre cei mai performanti afiliati. Important in lucrul cu campaniile Pay-Per-Click de tipul Google AdWords este ca afiliatul sa aibe experienta in gestionarea unui astfel de cont pentru a se putea plasa permanent deasupra liniei care determina profitul obtinut in raportul dintre castigurile inregistrate in contul de afiliat si suma de plata pentru rularea campaniilor din AdWords. In cele mai multe cazuri, si astfel s-a intamplat si in experienta mea anterioara din afilierea prin PPC, veniturile se lasa asteptate si o perioada exista riscul ca un cont efectiv sa mearga in pierdere, pana determini acele zone care sunt responsabile pentru conversii si zonele care inregistreaza clickuri fara finalizare intr-o comanda.

Am sa vorbesc in cele ce urmeaza strict de rularea unei campanii de tip AdWords pentru motoarele de cautare, adica zona de Search, rulata inclusiv prin partenerii Google de cautare (Conduit.com, Ask.com s.a.m.d.). Experienta personala pe Google AdWords se rezuma la mai bine de un an de rulare a campaniilor pentru eMAG, insa am experimentat si alti advertiseri si verticale diferite (inclusiv Fashion sau produse alimentare).

Atacarea unei nise si structurarea contului

Un rol important in analiza si gestionarea unui cont este reprezentata de atacarea unei verticale bine delimitate. Prin gruparea unui cont pe campanii care inseamna diferite nise, obtii un control mai bun pe ce se difuzeaza, pe ce cuvinte cheie te plasezi si care sunt negativele de care trebuie sa tii cont atunci cand filtrezi lista de cuvinte cheie pentru care licitezi.

Astfel – gruparea pe jucarii si produse pentru copii de care vorbeam intr-un articol anterior ar merge in felul urmator:

structura-adwords-afiliere

Zona verde de sus este reprezentata de labeluri/etichete sau efectiv definirea campaniilor pe principiul unui cuvant sau identificator inserat in fata campaniei. Bineinteles, poti sa ai mai multe zone principale de campanii si chiar iti recomand sa nu te limitezi la doar doua campanii – poti sa ai zeci/sute de campanii active in acelasi timp.

Ca exempu ar putea fi:
Cont – [Bebe] Carucioare (campanie) – Grup anunturi
[Bebe] este reprezentat de eticheta adaugata sau de cuvantul inserat in fata campaniei.

Avantajul unei astfel de structuri este ca poti defini sitelink-uri unice, care ofera un plus de relevanta anuntului tau si creste indiscutabil CTR-ul la nivel exact, (nivel de campanie sau nivel de adgroup) si poti sa controlezi cuvintele cheie pentru care se afiseaza anunturile si pe care le doresti excluse. Desigur, poti sa folosesti potrivirea exacta in cuvinte cheie, dar am spus intr-un articol anterior ca modified broad match s-ar potrivi mai bine, nu-i asa? 🙂

Cuvintele cheie

Cuvintele cheie dintr-un grup de anunturi pentru o campanie de carucioare pentru bebelusi ar putea fi: +carucioare+online, +carucioare, +carucioare+online, +magazin +online +carucioare, +carucioare+livrare +rapida. Cuvintele cheie tin foarte mult si de creativitate totusi; nu trebuie sa te limitezi doar la exemplele date si incearca sa folosesti potriviri de cuvinte cheie care iti ofera un control cat mai bun si liste de cuvinte cheie negative (numele si derivatele de la brandul advertiserului ar trebui sa fie in lista de negative).

Rata de click

Rata de click asupra careia recomand sa tintesti este undeva la peste 10-15%. O campanie cu o rata de click sub 10% de cele mai multe ori necesita cresterea sumelor licitate si filtrare pe cuvintele cheie asupra carora licitezi, ori, cand vorbim de campanii rulate in afiliere, costurile trebuie tinute sub control mereu, iar veniturile maximizate.

Rata de click medie este un subiect foarte intens discutat, in foarte multe ipostaze. Ea poate sa varieze de la targetarea aleasa (oras, limba), la cat de bine este compus anuntul tau, la ofertele prezentate in anunt si, bineinteles, tin si de concurenta. Un CTR sub 5% inseamna ca mai ai de lucrat la segmentare si la adaugarea de cuvinte negative. Foloseste neaparat raportul cuvintelor cheie (detalii), care au generat click-uri pentru a filtra cuvintele cheie care genereaza afisari si click-uri. De asemenea, nu uita ca poti sa filtrezi cuvintele cheie care genereaza afisari si prin potrivirile exacte sau de expresie.
Cresterea ratei de click tine si de experienta in administrarea si optimizarea unui cont de AdWords, asa ca daca esti incepator e posibil sa atingi aceste performante dupa o anumita vreme.

Respectand modelul de structurare al contului AdWords, vei putea vedea care sunt grupurile de anunturi care pot fi optimizate si poti incepe sa schimbi  in consecinta setarile, corpul anuntului sau targetarea.

Anuntul

In ceea ce priveste textul anunturilor – acestea trebuie sa se preteze intocmai segmentului de produse stabilit de tine in contul AdWords, dar si tipului de adresare cu care ar putea sa rezoneze cei din audienta vizata.

Pretul este un aspect luat in considerare cu precadere de proaspetele mamice, pentru exemplul nostru de verticala. Costurile ce implica venirea unui membru nou al familiei poate bulversa bugetul unei familii, chiar si in situatiile in care s-au alocat fonduri speciale in acest sens. De aceea este important sa creezi anunturi in care pretul sa fie un element cheie, chiar hotarator pentru motivarea click-ului ce va urma. Cuvinte precum: reducerediscountoferta vor ajuta la cresterea ratei de click si posibil si a ratei de conversie, atata timp cat asteptarile setate prin intermediul anuntului sunt atinse si in pagina de destinatie de dupa click.
De asemenea, plaseaza in corpul anuntului si informatii despre livrare, in cazul in care produsele oferite de catre advertiseri sunt livrate rapid si/sau gratuit. Poti sa experimentezi cu texte sub forma „Livrare Rapida”, „Livrare Gratuita in 24 ore!„, s.a.m.d.

Ratiunea din spatele anuntului trebuie sa se alinieze cat mai mult cu cea a unui potential utilizator care ajunge sa caute solutii pentru nevoile lor. In exemplul verticalei orientate catre articole pentru parinti si copii – daca nu ai bebelus sau copii pentru a sti care este cea mai buna abordare de folosit in anunt, incearca sa te apropii de cineva aflat in aceasta situatie. Daca nu se poate, incerca sa citesti forumurile de specialitate. In acest fel, vei afla despre nevoile reale ale publicului tau tinta, despre modul lor de gandire, despre tipul cel mai bun de comunicare in textul anunturilor, cuvintele cheie specifice cautarilor si ce produse si-au trecut pe whishlist. Pare usor sa te identifici pur si simplu cu un proaspat parinte, insa vei fi uimit sa afli care sunt necesitatile si dorintele reale ale acestui sector de audienta, iar o sugestie mica venita in urma documentarilor tale se poate dovedi a fi extrem de valoroasa pentru promovarea din afiliere.

Nu va temeti sa abordati nise noi in promovarea prin Google AdWords. Acest instrument poate deveni cel mai bun prieten al tau ca afiliat, dupa ce inveti sa il folosesti eficient. De asemenea, ne poti adresa intrebarile tale pe aceasta tema – pe langa experienta mea personala, avem in echipa ati cativa oameni cu skill-uri remarcabile in aceasta zona.

Sa aveti spor la campanii!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.

Tag-uri: ,

Abordarea unui cont Google AdWords pentru afiliere

Postat pe 21.08.2013 de catre Claudiu Farcas

Google AdWords este folosit in Profitshare de multi dintre cei mai performanti afiliati. Important in lucrul cu campaniile Pay-Per-Click de tipul Google AdWords este ca afiliatul sa aibe experienta in gestionarea unui astfel de cont pentru a se putea plasa permanent deasupra liniei care determina profitul obtinut in raportul dintre castigurile inregistrate in contul de afiliat si suma de plata pentru rularea campaniilor din AdWords. In cele mai multe cazuri, si astfel s-a intamplat si in experienta mea anterioara din afilierea prin PPC, veniturile se lasa asteptate si o perioada exista riscul ca un cont efectiv sa mearga in pierdere, pana determini acele zone care sunt responsabile pentru conversii si zonele care inregistreaza clickuri fara finalizare intr-o comanda.

Am sa vorbesc in cele ce urmeaza strict de rularea unei campanii de tip AdWords pentru motoarele de cautare, adica zona de Search, rulata inclusiv prin partenerii Google de cautare (Conduit.com, Ask.com s.a.m.d.). Experienta personala pe Google AdWords se rezuma la mai bine de un an de rulare a campaniilor pentru eMAG, insa am experimentat si alti advertiseri si verticale diferite (inclusiv Fashion sau produse alimentare).

Atacarea unei nise si structurarea contului

Un rol important in analiza si gestionarea unui cont este reprezentata de atacarea unei verticale bine delimitate. Prin gruparea unui cont pe campanii care inseamna diferite nise, obtii un control mai bun pe ce se difuzeaza, pe ce cuvinte cheie te plasezi si care sunt negativele de care trebuie sa tii cont atunci cand filtrezi lista de cuvinte cheie pentru care licitezi.

Astfel – gruparea pe jucarii si produse pentru copii de care vorbeam intr-un articol anterior ar merge in felul urmator:

structura-adwords-afiliere

Zona verde de sus este reprezentata de labeluri/etichete sau efectiv definirea campaniilor pe principiul unui cuvant sau identificator inserat in fata campaniei. Bineinteles, poti sa ai mai multe zone principale de campanii si chiar iti recomand sa nu te limitezi la doar doua campanii – poti sa ai zeci/sute de campanii active in acelasi timp.

Ca exempu ar putea fi:
Cont – [Bebe] Carucioare (campanie) – Grup anunturi
[Bebe] este reprezentat de eticheta adaugata sau de cuvantul inserat in fata campaniei.

Avantajul unei astfel de structuri este ca poti defini sitelink-uri unice, care ofera un plus de relevanta anuntului tau si creste indiscutabil CTR-ul la nivel exact, (nivel de campanie sau nivel de adgroup) si poti sa controlezi cuvintele cheie pentru care se afiseaza anunturile si pe care le doresti excluse. Desigur, poti sa folosesti potrivirea exacta in cuvinte cheie, dar am spus intr-un articol anterior ca modified broad match s-ar potrivi mai bine, nu-i asa? 🙂

Cuvintele cheie

Cuvintele cheie dintr-un grup de anunturi pentru o campanie de carucioare pentru bebelusi ar putea fi: +carucioare+online, +carucioare, +carucioare+online, +magazin +online +carucioare, +carucioare+livrare +rapida. Cuvintele cheie tin foarte mult si de creativitate totusi; nu trebuie sa te limitezi doar la exemplele date si incearca sa folosesti potriviri de cuvinte cheie care iti ofera un control cat mai bun si liste de cuvinte cheie negative (numele si derivatele de la brandul advertiserului ar trebui sa fie in lista de negative).

Rata de click

Rata de click asupra careia recomand sa tintesti este undeva la peste 10-15%. O campanie cu o rata de click sub 10% de cele mai multe ori necesita cresterea sumelor licitate si filtrare pe cuvintele cheie asupra carora licitezi, ori, cand vorbim de campanii rulate in afiliere, costurile trebuie tinute sub control mereu, iar veniturile maximizate.

Rata de click medie este un subiect foarte intens discutat, in foarte multe ipostaze. Ea poate sa varieze de la targetarea aleasa (oras, limba), la cat de bine este compus anuntul tau, la ofertele prezentate in anunt si, bineinteles, tin si de concurenta. Un CTR sub 5% inseamna ca mai ai de lucrat la segmentare si la adaugarea de cuvinte negative. Foloseste neaparat raportul cuvintelor cheie (detalii), care au generat click-uri pentru a filtra cuvintele cheie care genereaza afisari si click-uri. De asemenea, nu uita ca poti sa filtrezi cuvintele cheie care genereaza afisari si prin potrivirile exacte sau de expresie.
Cresterea ratei de click tine si de experienta in administrarea si optimizarea unui cont de AdWords, asa ca daca esti incepator e posibil sa atingi aceste performante dupa o anumita vreme.

Respectand modelul de structurare al contului AdWords, vei putea vedea care sunt grupurile de anunturi care pot fi optimizate si poti incepe sa schimbi  in consecinta setarile, corpul anuntului sau targetarea.

Anuntul

In ceea ce priveste textul anunturilor – acestea trebuie sa se preteze intocmai segmentului de produse stabilit de tine in contul AdWords, dar si tipului de adresare cu care ar putea sa rezoneze cei din audienta vizata.

Pretul este un aspect luat in considerare cu precadere de proaspetele mamice, pentru exemplul nostru de verticala. Costurile ce implica venirea unui membru nou al familiei poate bulversa bugetul unei familii, chiar si in situatiile in care s-au alocat fonduri speciale in acest sens. De aceea este important sa creezi anunturi in care pretul sa fie un element cheie, chiar hotarator pentru motivarea click-ului ce va urma. Cuvinte precum: reducerediscountoferta vor ajuta la cresterea ratei de click si posibil si a ratei de conversie, atata timp cat asteptarile setate prin intermediul anuntului sunt atinse si in pagina de destinatie de dupa click.
De asemenea, plaseaza in corpul anuntului si informatii despre livrare, in cazul in care produsele oferite de catre advertiseri sunt livrate rapid si/sau gratuit. Poti sa experimentezi cu texte sub forma „Livrare Rapida”, „Livrare Gratuita in 24 ore!„, s.a.m.d.

Ratiunea din spatele anuntului trebuie sa se alinieze cat mai mult cu cea a unui potential utilizator care ajunge sa caute solutii pentru nevoile lor. In exemplul verticalei orientate catre articole pentru parinti si copii – daca nu ai bebelus sau copii pentru a sti care este cea mai buna abordare de folosit in anunt, incearca sa te apropii de cineva aflat in aceasta situatie. Daca nu se poate, incerca sa citesti forumurile de specialitate. In acest fel, vei afla despre nevoile reale ale publicului tau tinta, despre modul lor de gandire, despre tipul cel mai bun de comunicare in textul anunturilor, cuvintele cheie specifice cautarilor si ce produse si-au trecut pe whishlist. Pare usor sa te identifici pur si simplu cu un proaspat parinte, insa vei fi uimit sa afli care sunt necesitatile si dorintele reale ale acestui sector de audienta, iar o sugestie mica venita in urma documentarilor tale se poate dovedi a fi extrem de valoroasa pentru promovarea din afiliere.

Nu va temeti sa abordati nise noi in promovarea prin Google AdWords. Acest instrument poate deveni cel mai bun prieten al tau ca afiliat, dupa ce inveti sa il folosesti eficient. De asemenea, ne poti adresa intrebarile tale pe aceasta tema – pe langa experienta mea personala, avem in echipa ati cativa oameni cu skill-uri remarcabile in aceasta zona.

Sa aveti spor la campanii!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.
  • foarte util articolul, din pacate advertiserul eMag care imi genera 90% din vanzari a decis sa interzica promovarea prin adwords de catre afiliati

    • Raluca

      @letsGO Campaniile PPC pot fi folosite pentru ceilalti advertiseri. Le mai poti folosi si pentru directionarea de trafic catre website-urile tale, in cazul in care ai.

  • Salut,
    Am o intrebare: cum folosesc Google Adwords ca sa directionez utilizatorul catre un anumit produs, dar trecand prin link-ul de afiliat? Adica ce pun la Display URL si Destination URL (cand fac un ad intr-o campanie) daca nu am un website personal?

    • Raluca

      @horia Dupa ce copiezi link-ul din pagina de produs, aflat in website-ul unui advertiser, trebuie sa il convertesti in link de afiliere. Asta se face in contul tau de afiliat, la generatorul de link-uri. Link-ul de afiliere pe care il obtii astfel se introduce la destination URL din campania ta Google AdWords. La display URL (adica textul care se afiseaza in ad) poti pune ceva de genul website-advertiser.ro/nume-produs.

    • Robert

      Buna ziua! E prima oara cand incerc o reclama cu google adwords si sincer ma bate treaba cu inserarea linkului de afiliat. Daca pun linkul convertit in landing page si la „display URL” scriu site-ul advertiserului imi zice ” Destinația nu corespunde”. Ce pot face ca cele 2 sa se potriveasca si sa pot merge mai departe cu reclama?
      Multumesc!

    • Bianca

      Buna Robert. Pentru ca adul sa fie aprobat, trebuie inserat atat la Display URL cat si la Final URL linkul catre magazinul online, http://www.magazinonline.ro, iar la Ad URL options – tracking template inserat linkul de afiliere obtinut in platforma de forma profitshare.ro/l/123456.

  • Pingback: Google AdWords si Afilierea()

  • Scuze ca pun aceasta intrebare la care multi stiu raspunsul, insa eu sunt nelamurit. Am cont pe profitshare si vreau sa stiu daca sunt acceptate campaniile adwords cu generare de click-uri direct pe site-urile advertiser-ilor si daca sunt anumite conditii. Va multumesc.

    • Raluca

      @Silviu. Da, o buna parte din advertiserii Profitshare accepta promovarea AdWords cu directionare direct in website-ul lor. Ca sa te asiguri verifica regulamentul acelor advertiseri pe care doresti sa ii promovezi astfel si afla si daca au conditii speciale in acest sens. Toate regulamentele advertiserilor se gasesc la „catalog advertiseri”, in contul tau de afiliat.

  • wayne

    Buna,
    eu asa stiam ca click-urile direct pe site-urile advertiserilor duc la suspendarea contului Adwords (asta stiu de la profesionisti dar din nise de pe piata de lb. engleza). Aici in Romania este permis acest lucru? Multumesc

  • Dar Google permite acest lucru?ca atat advertiserul face Google AdWords (sau chiar daca nu face), eu fac Google AdWords pe acelasi site si mai face inca altcineva (de exemplu), nu este o incalcare a politicilor Google?
    Nu este ceea ce se numeste „dubla servire”?
    Eu am intrebat mai demult telefonic la suportul Google si mi-a spus ca si la anunturi si la cuvinte cheie in cazul afilierii trebuie sa apara in componenta si cuvantul „online”.

    • Claudiu

      @Gelu, Wayne
      Avem multi afiliati care promoveaza direct prin PPC advertiserii si nu au intampinat astfel de probleme.
      Daca sunt mai multi care fac promovare pe acelasi URL (display URL -> landing-ul final), se va afisa un singur anunt si nu este cazul de dubla servire.

  • wayne

    @Claudiu, suna promitator ce zici. Totusi legat de dubla servire asta inseamna ca daca vad la un cuvant cheie ca este deja reclama platita spre advertiserul X de un afiliat sau chiar de catre advertiser, eu nu mai pot promova aceasi advertiser la acelasi cuvant cheie, trebuie sa ma gandesc la o alta varianta. Am inteles bine? Si inca o intrebare: daca eu de exemplu investesc 1000 de lei in Adwords si o sa am profit de 500 de lei, asta inseamna ca sunt cu 500 de lei in minus. Dar dupa ce sunt platit, dupa ciclul de plata de catre profitshare, pe firma eu apar cu 500 de lei castig. Cum se poate face pe PFA sau pe persoana juridica sa reiasa ca eu am investit 1000 de lei si de fapt sunt in pierdere si nu in castig. Cred ca intelegi la ce ma gandesc. Multumesc

    • Claudiu

      @Wayne
      In rezultate apare un singur anunt, al celui care plateste mai mult/care are Quality Score mai mare. Nu recomand sa biduiti impotriva advertiserilor, incercati sa cautati cuvinte de pe long tail pentru ca ofera performante mai bune la un nivel mai mic de click-uri/costuri.
      In ceea ce priveste problema pierderii, Google iti emite factura de 1000 lei, tu ne emiti o factura de 500 lei, absolut inseamna ca esti pe pierdere. Dar ne dorim mai degraba sa castigi 2000 lei din cei 1000 investiti. Ti-as recomanda o consultare cu contabilul in aceasta situatie, personal nu am expertiza suficienta, insa raspunsul pe care il consider cel mai probabil ti l-am spus.

  • wayne

    @Claudiu, multumesc si doresc spor la conversii pentru toti 🙂

  • Si, daca-mi permiteti, o alta intrebare: pe Facebook, prin Facebook Ads este permis acest lucru? Click-uri direct spre site-ul advertiserului?

  • Pingback: Afiliere pe termen lung versus castiguri obtinute rapid()

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing