Advertiser, recrutez afiliati

Postat pe 22.09.2015 de catre Iulian

wanted

Recrutarea afiliatilor este primul si cel mai important lucru care trebuie facut imediat ce ai lansat un program de afiliere. Asemeni oricarei ramuri a marketingului, recrutarea de afiliati este un proces continuu, orice advertiser dorind mai mult trafic, vanzari mai mari, venituri mai mari s.a.m.d. In afiliere numarul foarte mare de advertiseri vine la pachet cu riscul ca afiliatii sa treaca repede cu vederea peste oportunitatile de castig pe care le ofera un anumit magazin si, de aceea advertiserii trebuie sa preia initiativa si sa depuna eforturi constante pentru a-i castiga pe afiliati de partea lor.

Affiliate Managerul (de preferat), ori persoana desemnata sa se ocupe de administrarea programului de afiliere este cel care trebuie sa atraga cat mai multi afiliati care sa promoveze oferta magazinului nou inscris ca advertiser.

Atrage afiliati prin intermediul site-ului / newsletter-ului propriu

Sunt Advertiseri care au urmat sfatul nostru: plasarea, in newsletter sau pe site, a unui banner cu mesajul: Fii afiliatul nostru! Banner-ul poate fi insotit de un link catre programul de afiliere al advertiserului din Profitshare. Aici avem un exemplu foarte bun de implementare a unei pagini dedicate recrutarii de afiliati.

 

 Un alt exemplu bun il constituie metoda de recrutare a afiliatilor la care a apelat eMAG in primii ani in care si-a lansat programul de afiliere. Pe pagina de produs, sub fiecare buton de comanda sau oriunde in pagina, poate fi integrat un script care calculeaza si afiseaza automat cat poate castiga vizitatorul (suma), daca devine afiliatul magazinului. Aceasta este metoda cu cel mai mare impact in recrutarea de noi afiliati!
In imaginea de mai jos avem un exemplu de la implementarea acestei functionalitati pe site-ul ortopedix.ro:
recrutare afiliati
Comunica cu afiliatii din platforma

Dupa ce ai identificat bloggerii/ publisherii reprezentativi pentru nisa careia doresti sa te adresezi, ai posibilitatea sa ii abordezi fie prin intermediul platformei Profitshare (daca au cel putin un click spre tine din Platforma), fie direct – daca acestia nu te-au promovat inca.
De regula, proprietarii site-urilor isi afiseaza datele de contact in mediile de promovare gestionate. Comunicarea trebuie, insa, sa fie una personalizata, urmand ideea unui parteneriat de marketing, si mai putin centrata spre ceea a unei relatii de afiliere. In adresarea catre acesti afiliati incearca sa maximizezi adresarea pe punctele forte ale magazinului/produselor disponibile in oferta si cum promovarea acestora s-ar preta audientei publisherului.

Poti oferi bonusuri de performanta, procente de comisioane mai mari. Nu uita sa ii prezinti viitorului afiliat nu doar beneficiile potentiale, cat si instrumentele pe care i le pui la dispozitie, informatiile de care poate beneficia din partea ta.
Profitshare pune la dispozitie advertiserilor o serie de servicii suplimentare care vin sa sustina procesul de recrutare de afiliati prin cresterea vizibilitatii programului de afiliere, direct in platforma.
Contacteaza-ne pentru a afla cum poti aduce vesti afiliatilor pe pagina de login, pe blog sau chiar in newsletterul Profitshare.
Sfaturi foarte bune pentru comunicarea cu afiliatii mai regasesti si de la Bogdan Cercel, intr-un guest post pe subiectul comunicarii.
Plus de asta, gasesti la noi pe blog si un articol util cu privire la tipurile de mesaje pe care le poti trimite afiliatilor.

Intra in discutii pe forumuri / grupuri de Facebook

Afiliatii au creat diverse grupuri sau comunitati online unde cauta sa creasca impreuna performantele din afiliere. Implica-te in discutiile lor, afla care sunt motivele care ii determina sa te promoveze sau, din contra, ce ar trebui sa faci pentru ca programul tau de afiliere sa fie adoptat de cat mai multi dintre ei. Foloseste feedback-ul, atat pe cel pozitiv, cat si pe cel negativ, pentru a-ti dezvolta pe termen lung business-ul cu ajutorul marketingului afiliat.

Vezi cine sunt afiliatii cei mai vocali pe nisa ta si intra in discutie cu ei!

Atrage afiliatii din retelele sociale

Pe langa comunicarea din grupurile de Facebook sau de pe forumuri, te poti folosi de retele sociale pentru a cauta afiliati care sa te promoveze. O data ce ai pagina dedicata afilierii pe site-ul tau poti sa retargetezi acel trafic si sa comunici programul tau de afiliere si pe facebook, folosind Facebook Ads.

O data cu lansarea programului de afiliere, comunica aceste anunt si pe pagina de Facebook a magazinului online. Clientii tai sunt cei care cunosc cel mai bine produsele tale, mai ales daca sunt pe o nisa micuta iar daca ei au cunostinte de promovare online, o pagina de facebook sau un blog – ei deja devin ambasadori ai brandului tau.

Stabileste intalniri cu afiliatii si vino la intalnirile Profitshare

Experienta ne-a demonstrat ca afiliatii sunt direct interesati sa comunice personal cu advertiserii cu care lucreaza. In cadrul celor doua intalniri organizate de Profitshare cu afiliatii si advertiserii (24 februarie si 14 mai 2015) invitatii au facut schimb de feedback constructiv pe tema diverselor metode de promovare si de recompensare. Urmareste blogul, pagina de Facebook sau newsletterele noastre si participa si tu in dezbaterile organizate de noi.
De asemenea, poti organiza intalniri la o cafea cu afiliatii. Performanta online de multe ori se cladeste din offline.

Organizeaza concursuri

Tot din experienta, iti putem spune ca in afiliere concursurile reprezinta o metoda buna atat pentru cresterea vanzarilor, cat si pentru recrutarea de noi afiliati. Afiliatii pot fi motivati prin bonusuri si premii, fie in functie de valoarea conversilor, ori in functie de valoarea vanzarilor generate de acestia prin afiliere.
Nu urmari neaparat din primul concurs un ROI pozitiv ci mai mult ia-o ca pe o fundatie pentru constructia viitoare a programului de afiliere. Link-urile plasate pe website-uri se aduna si in timp aduc rezultate din ce in ce mai bune.
Dintre concursurile advertiserilor Profitshare putem aminti cele organizate de Matar (Matar te trimite la Roma), concursul de lansare Banca Transilvania…dar gasesti si alte exemple pe blogul nostru.

Pentru afiliati este important sa aiba tot timpul la dispozitie instrumente de promovare (mai ales bannere), campanii active in site-urile de advertiser, feed-uri de produse. Nu uita ca poti sa le pui la dispozitie atat advertoriale, cat si imagini care pot fi preluate pentru promovare prin retelele de socializare si nu numai (in functie de reglementarile alese). De asemenea, asigura-te ca numerele de telefon nu sunt afisate vizibil pe site-ul tau, prezenta lor constituind un mare dezavantaj pentru afiliati. Daca in calitate de advertiser nu ti-ai ascuns inca numerele de telefon pentru vizitele venite din afiliere, acum e momentul sa o faci – ai la dispozitie o solutie usoara de la noi in acest sens.

Inca un lucru care le va aduce afiliatilor zambetul pe buze si ii va determina sa te adopte mai usor pentru promovare este oferirea feed-urilor pentru produsele tale. Aceasta optiune este disponibila oricarui advertiser si face loc unor proiecte de promovare deosebite pentru afiliere. Daca nu le ai inca active, atunci intra in contul tau de advertiser si consulta sectiunea Setari -> Import automat.

Deschiderea fata de ideile si propunerile afiliatilor reprezinta, cu siguranta, un avantaj pentru ambele parti. De cele mai multe ori afiliatii sunt cei care cunosc cel mai bine propria audienta de pe nisa careia i se adreseaza si pot veni cu abordari pe care advertiserul nu le-a luat in considerare, inclusiv in ceea ce priveste oportunitatile business-ului si nu doar a programului de afiliere rulat. Asculta-le propunerile, pentru colaborari de tip win-win!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Iulian

Account Manager at Profitshare
M-am alaturat echipei Profitshare in 2014. Sunt pasionat de tehnologie si incepand din 2008 aceasta pasiune s-a materializat intr-un blog de profil. Acolo am inceput sa practic si marketingul afiliat din 2010.

Tag-uri: , , ,

Advertiser, recrutez afiliati

Postat pe 22.09.2015 de catre Iulian

wanted

Recrutarea afiliatilor este primul si cel mai important lucru care trebuie facut imediat ce ai lansat un program de afiliere. Asemeni oricarei ramuri a marketingului, recrutarea de afiliati este un proces continuu, orice advertiser dorind mai mult trafic, vanzari mai mari, venituri mai mari s.a.m.d. In afiliere numarul foarte mare de advertiseri vine la pachet cu riscul ca afiliatii sa treaca repede cu vederea peste oportunitatile de castig pe care le ofera un anumit magazin si, de aceea advertiserii trebuie sa preia initiativa si sa depuna eforturi constante pentru a-i castiga pe afiliati de partea lor.

Affiliate Managerul (de preferat), ori persoana desemnata sa se ocupe de administrarea programului de afiliere este cel care trebuie sa atraga cat mai multi afiliati care sa promoveze oferta magazinului nou inscris ca advertiser.

Atrage afiliati prin intermediul site-ului / newsletter-ului propriu

Sunt Advertiseri care au urmat sfatul nostru: plasarea, in newsletter sau pe site, a unui banner cu mesajul: Fii afiliatul nostru! Banner-ul poate fi insotit de un link catre programul de afiliere al advertiserului din Profitshare. Aici avem un exemplu foarte bun de implementare a unei pagini dedicate recrutarii de afiliati.

 

 Un alt exemplu bun il constituie metoda de recrutare a afiliatilor la care a apelat eMAG in primii ani in care si-a lansat programul de afiliere. Pe pagina de produs, sub fiecare buton de comanda sau oriunde in pagina, poate fi integrat un script care calculeaza si afiseaza automat cat poate castiga vizitatorul (suma), daca devine afiliatul magazinului. Aceasta este metoda cu cel mai mare impact in recrutarea de noi afiliati!
In imaginea de mai jos avem un exemplu de la implementarea acestei functionalitati pe site-ul ortopedix.ro:
recrutare afiliati
Comunica cu afiliatii din platforma

Dupa ce ai identificat bloggerii/ publisherii reprezentativi pentru nisa careia doresti sa te adresezi, ai posibilitatea sa ii abordezi fie prin intermediul platformei Profitshare (daca au cel putin un click spre tine din Platforma), fie direct – daca acestia nu te-au promovat inca.
De regula, proprietarii site-urilor isi afiseaza datele de contact in mediile de promovare gestionate. Comunicarea trebuie, insa, sa fie una personalizata, urmand ideea unui parteneriat de marketing, si mai putin centrata spre ceea a unei relatii de afiliere. In adresarea catre acesti afiliati incearca sa maximizezi adresarea pe punctele forte ale magazinului/produselor disponibile in oferta si cum promovarea acestora s-ar preta audientei publisherului.

Poti oferi bonusuri de performanta, procente de comisioane mai mari. Nu uita sa ii prezinti viitorului afiliat nu doar beneficiile potentiale, cat si instrumentele pe care i le pui la dispozitie, informatiile de care poate beneficia din partea ta.
Profitshare pune la dispozitie advertiserilor o serie de servicii suplimentare care vin sa sustina procesul de recrutare de afiliati prin cresterea vizibilitatii programului de afiliere, direct in platforma.
Contacteaza-ne pentru a afla cum poti aduce vesti afiliatilor pe pagina de login, pe blog sau chiar in newsletterul Profitshare.
Sfaturi foarte bune pentru comunicarea cu afiliatii mai regasesti si de la Bogdan Cercel, intr-un guest post pe subiectul comunicarii.
Plus de asta, gasesti la noi pe blog si un articol util cu privire la tipurile de mesaje pe care le poti trimite afiliatilor.

Intra in discutii pe forumuri / grupuri de Facebook

Afiliatii au creat diverse grupuri sau comunitati online unde cauta sa creasca impreuna performantele din afiliere. Implica-te in discutiile lor, afla care sunt motivele care ii determina sa te promoveze sau, din contra, ce ar trebui sa faci pentru ca programul tau de afiliere sa fie adoptat de cat mai multi dintre ei. Foloseste feedback-ul, atat pe cel pozitiv, cat si pe cel negativ, pentru a-ti dezvolta pe termen lung business-ul cu ajutorul marketingului afiliat.

Vezi cine sunt afiliatii cei mai vocali pe nisa ta si intra in discutie cu ei!

Atrage afiliatii din retelele sociale

Pe langa comunicarea din grupurile de Facebook sau de pe forumuri, te poti folosi de retele sociale pentru a cauta afiliati care sa te promoveze. O data ce ai pagina dedicata afilierii pe site-ul tau poti sa retargetezi acel trafic si sa comunici programul tau de afiliere si pe facebook, folosind Facebook Ads.

O data cu lansarea programului de afiliere, comunica aceste anunt si pe pagina de Facebook a magazinului online. Clientii tai sunt cei care cunosc cel mai bine produsele tale, mai ales daca sunt pe o nisa micuta iar daca ei au cunostinte de promovare online, o pagina de facebook sau un blog – ei deja devin ambasadori ai brandului tau.

Stabileste intalniri cu afiliatii si vino la intalnirile Profitshare

Experienta ne-a demonstrat ca afiliatii sunt direct interesati sa comunice personal cu advertiserii cu care lucreaza. In cadrul celor doua intalniri organizate de Profitshare cu afiliatii si advertiserii (24 februarie si 14 mai 2015) invitatii au facut schimb de feedback constructiv pe tema diverselor metode de promovare si de recompensare. Urmareste blogul, pagina de Facebook sau newsletterele noastre si participa si tu in dezbaterile organizate de noi.
De asemenea, poti organiza intalniri la o cafea cu afiliatii. Performanta online de multe ori se cladeste din offline.

Organizeaza concursuri

Tot din experienta, iti putem spune ca in afiliere concursurile reprezinta o metoda buna atat pentru cresterea vanzarilor, cat si pentru recrutarea de noi afiliati. Afiliatii pot fi motivati prin bonusuri si premii, fie in functie de valoarea conversilor, ori in functie de valoarea vanzarilor generate de acestia prin afiliere.
Nu urmari neaparat din primul concurs un ROI pozitiv ci mai mult ia-o ca pe o fundatie pentru constructia viitoare a programului de afiliere. Link-urile plasate pe website-uri se aduna si in timp aduc rezultate din ce in ce mai bune.
Dintre concursurile advertiserilor Profitshare putem aminti cele organizate de Matar (Matar te trimite la Roma), concursul de lansare Banca Transilvania…dar gasesti si alte exemple pe blogul nostru.

Pentru afiliati este important sa aiba tot timpul la dispozitie instrumente de promovare (mai ales bannere), campanii active in site-urile de advertiser, feed-uri de produse. Nu uita ca poti sa le pui la dispozitie atat advertoriale, cat si imagini care pot fi preluate pentru promovare prin retelele de socializare si nu numai (in functie de reglementarile alese). De asemenea, asigura-te ca numerele de telefon nu sunt afisate vizibil pe site-ul tau, prezenta lor constituind un mare dezavantaj pentru afiliati. Daca in calitate de advertiser nu ti-ai ascuns inca numerele de telefon pentru vizitele venite din afiliere, acum e momentul sa o faci – ai la dispozitie o solutie usoara de la noi in acest sens.

Inca un lucru care le va aduce afiliatilor zambetul pe buze si ii va determina sa te adopte mai usor pentru promovare este oferirea feed-urilor pentru produsele tale. Aceasta optiune este disponibila oricarui advertiser si face loc unor proiecte de promovare deosebite pentru afiliere. Daca nu le ai inca active, atunci intra in contul tau de advertiser si consulta sectiunea Setari -> Import automat.

Deschiderea fata de ideile si propunerile afiliatilor reprezinta, cu siguranta, un avantaj pentru ambele parti. De cele mai multe ori afiliatii sunt cei care cunosc cel mai bine propria audienta de pe nisa careia i se adreseaza si pot veni cu abordari pe care advertiserul nu le-a luat in considerare, inclusiv in ceea ce priveste oportunitatile business-ului si nu doar a programului de afiliere rulat. Asculta-le propunerile, pentru colaborari de tip win-win!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Iulian

Account Manager at Profitshare
M-am alaturat echipei Profitshare in 2014. Sunt pasionat de tehnologie si incepand din 2008 aceasta pasiune s-a materializat intr-un blog de profil. Acolo am inceput sa practic si marketingul afiliat din 2010.
  • Bogdan Mandru

    and the incentive is ….. missing

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing