Afilierea văzută de Claudiu Bîță

Postat pe 5.02.2013 de catre Raluca

poza Claudiu Bita 2

 

Claudiu Bîță scrie de câțiva ani cu devotament despre tehnologie pe website-ul său, pretmic.com. Din 2008 s-a alaturat platformei Profitshare începând să câștige bani din pasiunea sa. Deși s-ar putea spune despre Claudiu că este dezavantajat acesta reușește să alcătuiască un conținut cu adevărat util și autentic în website-ul său, putând fi un exemplu pentru mulți alți afiliați. Claudiu consideră că este nevoie să înțeleagă audiența din Romania care cumpără online și să adapteze promovarea pe care o face la dorințele si posibilitățile ei. Am mai aflat de la el cum vede afilierea în viitor și împărtășim cu voi opiniile sale în cele ce urmează.

***

Inainte de a  expune opiniile mele legate de afiliere, as vrea sa remarc postura ingrata in care ma aflu. In sensul ca “iau cuvantul” dupa un super-afiliat si un super-blogger, ambii cu o experienta mult mai vasta decat mine (in ambele domenii). Nu stiu daca voi vorbi despre lucruri noi, dar un lucru e sigur, ma voi exprima (in special) mai pe intelesul afiliatilor noi sau al celor care vor sa intre in acest domeniu. Sa incepem…

Pentru mine afilierea din 2012 a avut si bune si rele. Am inceput destul de “impiedicat”, din cauza update-urilor de la Google. Din fericire, lucrurile s-au stabilizat (dupa vreo 3-4 saptamani). Din cauza acestor scaderi de trafic, veniturile din afiliere au scazut si ele, ceea a fost absolut normal. Asta, plus ceilalti (multi) afiliati care au aparut. “Copilul” din mine spera la venituri mult mai mari, fata de 2011. Nu au fost cu mult mai mari, doar mai mari…ceea ce pentru mine e multumitor, tinand cont de circumstante, conditiile de lucru, conjuncturi etc. Da, recunosc, daca as fi muncit mai mult, remuneratia ar fi fost mai mare (ca in toate domeniile, de altfel). Au fost si bune…si rele; per total, sunt multumit.

Nu cred ca va fi ceva diferit in 2013 pentru mine din punct de vedere al afilierii. Stiu deja cum functioneaza “mecanismul” si singurul care-mi poate pune “bete-n roate” sunt eu. Deja am facut cateva mutari, urmeaza alte cateva, tocmai pentru a nu avea surprize neplacute.

In 2013 am anumite categorii de produse pe care interntionez sa le promovez. Sa o luam cronologic:

Tablete si telefoane (a se citi “smart phone”) ieftine – Da, intr-adevar, Google Trends este un tool bun. Dar eu nu am nevoie de asemenea tool-uri/soft-uri pentru a vedea realitatea. Bugetul romanului (de rand) este infinit mai mic fata de bugetul unui canadian/german/australian, cand vine vorba de achizitionarea unui gadget. Din fericire, producatorii romani (de gadgeturi) au inteles acest “trend” (lipsa banilor) si au actionat in consecinta, producand tablete si telefoane pentru toate buzunarele, la propriu. Si pentru asta primesc felicitarile mele si o mare “bila” alba. Am observat acest trend inca de prin luna iunie 2012. Romanul nu prea se mai ingramadeste sa cumpere telefoane si tablete scumpe. De ce? Pentru ca are la indemana alternativa: produse mult mai ieftine, ce au un raport calitate-performante-pret excelent.
Laptopuri (multe ieftine, dar si destule peste 3000 lei) – Pana la inventarea/descoperirea calatoriei in timp, a criogenarii sau a filmelor 3D cu holograme, laptopurile se vor vinde foarte bine. Am citit undeva ca e posibil ca in 10 ani desktop-urile sa dispara. link Asa ca…laptopurile se vor “invechi” peste vreo 30-40 de ani. Multe persoane au laptop, dar si mai multe isi doresc un astfel de dispozitiv.
Aparate foto ieftine – Din fericire (din nou), romanii au inteles ca nu e indicat sa-ti iei un iPhone 5/SGS3 doar pentru ca are (printre altele) si o camera buna, cu care sa faci poze/sa filmezi la o petrecere. Cu 300-350 lei iti cumperi o ”sapuniera” si ai terminat balciul. Sunt micute, dragute, fac niste fotografii super si mai si filmeaza HD (cu putin noroc).
Asigurari RCA – O nisa care nu prea este exploatata, dar care poate aduce castiguri frumusele. Am comisioane destul de bune, in conditiile in care nu am scris deloc despre asta.

asigurari

Pampersi – O nisa neexploatata. Saptamana trecuta am “vandut” primul bax de pampersi.Daca i-as fi promovat, as fi castigat mai mult? Cu siguranta! De ce nu am facut-o? Good question…
Carti – Spre surprinderea mea (placuta), am vandut destule carti. Am cativa prieteni care s-au intors la “vechiul” obicei de a citi carti printate. Desi cartile sunt niste produse mai ieftine, comisioanele acordate sunt de 8% (fata de 3% acordat la majoritatea produselor din eMAG), iar, daca le promovam, ajutam multe persoane sa mai plece din fata calculatorului.
Televizoare SMART – De preferinta 81/94 cm. Ce e peste…ori e prea mult pentru buzunar, ori nu am camera suficient de mare.

(Ca o gluma) Daca apar si materialele de constructii (la eMag), tacamul este complet (cu toate ca pe mine nu m-ar deranja). Sper ca pe viitor, eMag sa comercializeze produse cosmetice si echipamente sportive. Chiar mi-ar placea daca eMag se va transforma usor-usor intr-un fel de Amazon. Asta ar fi benefic pentru toata lumea (advertiseri, publisheri, clienti etc). In ceea ce priveste piata de afiliere, in general, nu cred ca vom avea cine stie ce surprize. Sunt deja o multitudine de produse si servicii disponibile, incat nu stiu ce ne-ar mai putea surprinde.

Consider ca o imbuntatire majora pentru 2013 ar fi posibilitatea ca afiliatul sa-si poata crea singur propriile bannere. In cazul in care vreau sa promovez un anumit produs/serviciu si consider ca nu as atinge rezultatul scontat cu bannerele deja existinte, sa-mi pot crea si customiza propriile bannere. In rest, instrumentele de promovare actuale sunt mai mult decat suficiente, atata timp cat sunt folosite corespunzator.

Cele mai frecvente tehnici de promovare de acum incolo vor fi aceleasi ca si pana acum: comentarii pe bloguri (atat do-follow, cat si no-follow), comentarii pe forumuri, cu link in semnatura, inscrieri in directoare si advertoriale. Facebook-ul a devenit o modalitate de promovare foarte folosita.

Una dintre cele mai eficiente metode de promovare este AdWords. Dar nu oricine poate face asta. Trebuie sa investesti bani (destui, daca vrei conversii multe, intr-un timp relativ scurt) si e obligatoriu sa stii cum sa rulezi o campanie. Degeaba investesti cateva sute/mii de euro/lei, daca nu ai habar cu ce “se mananca”. Eu sunt una dintre acele persoane, recunosc, si, de aceea, prefer variantele gratis, dar care presupun mai multa munca. Din punctul meu de vedere, una din cele mai efeciente tehnici de promovare este CONTINUTUL. Ar trebui sa schimbam putin stragia, sa NU mai scriem atat de “robotizat”, sa nu mai scriem atat pentru Google si sa ne concentram mai mult asupra vizitatorului. Degeaba rankezi pe prima pagina, daca scrii numai balarii sau texte pline de greseli gramaticale. Da, bun, am ajuns pe prima pagina, hai sa ma ocup si de vizitator. Daca sunt agramat, il jignesc (prin felul in care scriu), daca scriu un articol de 1500+ cuvinte si nu il structurez cum trebuie, iar nu e bine, daca ii bag pe gat mai mult de 3-4 link-uri de afiliat (intr-un articol), il sufoc. Ar trebui sa abordam o exprimare mai relaxata (fara limbaj messengeristic), sa-i “gadilam” putin orgoliul. Pentru ca, pana la urma, OMUL cumpara…si noi de pe urma lui mancam o paine. Un articol aerisit, 1-2 link-uri, una, maxim doua greseli (ca ti-au scapat la verificare/corectare), un font lizibil si o exprimare adecvata…toate acestea sunt cea mai buna metoda de a-ti promova brandul/produsul/siteul. Insa, de multe ori, e ca si in viata reala (din afara afilierii/online-ului), uitam sa fim oameni cu oamenii de langa noi…

Diversificarea metodelor de promovare e cu dus si intors. Se incearca mai multe metode, unele acceptate (de advertiser si google), altele…destul de “gri”, la limita imoralitatii si ilegalitatii. Stiti despre ce vorbesc si nu voi dezvolta acest subiect.

Pe de alta parte, consider ca ar trebui sa apelam (mult mai des/mult) la promovarea “word-of-mouth”. Stiti principiul…eu iti spun tie despre siteul/proiectul meu, tu spui prietenilor tai…si tot asa. Consider ca rezultatele unei asemenea campanii de promovare ar fi (surprinzator de) bune. Acum aproximativ un an si jumatate aveam 3 astfel de idei. Din pacate, planul a picat. Sunt convins ca ar fi iesit (cel putin) bine. Eu le numesc metode “neortodoxe” (nu ilegale) de promovare. Riscul este sa nu se intample nimic (cu toate ca e foarte putin probabil) si sa pierzi 300-400 lei (in cazul planurilor pe care le aveam eu).

Obiectivele mele pentru 2013 sunt realizabile…Un lucru e sigur: ca lucrurile sa mearga cel putin ca in 2012, trebuie sa muncesc cu 30%-40% mai mult. Afiliati noi vor aparea (destul de multi), dar si procentul celor care vor renunta va fi la fel de mare, pentru ca, asa cum a spus si Claudiu Farcas, afilierea nu e pentru toti. In 2013 vreau sa incerc cateva lucruri noi, pe care ar fi trebuit sa le pun in practica demult. Mai multa munca! Asta va fi la ordinea zilei in 2013. Nu mi-e frica de munca si nici de concurenta. In Romania, afilierea e un “copil de 4-5 luni”, asa ca e loc pentru oricine.

Pe plan personal, sper sa ajung mai des la Bucuresti (pe stadion si in cinema).

***

Voi ce aveți în plan pentru afilierea din 2013?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Afilierea văzută de Claudiu Bîță

Postat pe 5.02.2013 de catre Raluca

poza Claudiu Bita 2

 

Claudiu Bîță scrie de câțiva ani cu devotament despre tehnologie pe website-ul său, pretmic.com. Din 2008 s-a alaturat platformei Profitshare începând să câștige bani din pasiunea sa. Deși s-ar putea spune despre Claudiu că este dezavantajat acesta reușește să alcătuiască un conținut cu adevărat util și autentic în website-ul său, putând fi un exemplu pentru mulți alți afiliați. Claudiu consideră că este nevoie să înțeleagă audiența din Romania care cumpără online și să adapteze promovarea pe care o face la dorințele si posibilitățile ei. Am mai aflat de la el cum vede afilierea în viitor și împărtășim cu voi opiniile sale în cele ce urmează.

***

Inainte de a  expune opiniile mele legate de afiliere, as vrea sa remarc postura ingrata in care ma aflu. In sensul ca “iau cuvantul” dupa un super-afiliat si un super-blogger, ambii cu o experienta mult mai vasta decat mine (in ambele domenii). Nu stiu daca voi vorbi despre lucruri noi, dar un lucru e sigur, ma voi exprima (in special) mai pe intelesul afiliatilor noi sau al celor care vor sa intre in acest domeniu. Sa incepem…

Pentru mine afilierea din 2012 a avut si bune si rele. Am inceput destul de “impiedicat”, din cauza update-urilor de la Google. Din fericire, lucrurile s-au stabilizat (dupa vreo 3-4 saptamani). Din cauza acestor scaderi de trafic, veniturile din afiliere au scazut si ele, ceea a fost absolut normal. Asta, plus ceilalti (multi) afiliati care au aparut. “Copilul” din mine spera la venituri mult mai mari, fata de 2011. Nu au fost cu mult mai mari, doar mai mari…ceea ce pentru mine e multumitor, tinand cont de circumstante, conditiile de lucru, conjuncturi etc. Da, recunosc, daca as fi muncit mai mult, remuneratia ar fi fost mai mare (ca in toate domeniile, de altfel). Au fost si bune…si rele; per total, sunt multumit.

Nu cred ca va fi ceva diferit in 2013 pentru mine din punct de vedere al afilierii. Stiu deja cum functioneaza “mecanismul” si singurul care-mi poate pune “bete-n roate” sunt eu. Deja am facut cateva mutari, urmeaza alte cateva, tocmai pentru a nu avea surprize neplacute.

In 2013 am anumite categorii de produse pe care interntionez sa le promovez. Sa o luam cronologic:

Tablete si telefoane (a se citi “smart phone”) ieftine – Da, intr-adevar, Google Trends este un tool bun. Dar eu nu am nevoie de asemenea tool-uri/soft-uri pentru a vedea realitatea. Bugetul romanului (de rand) este infinit mai mic fata de bugetul unui canadian/german/australian, cand vine vorba de achizitionarea unui gadget. Din fericire, producatorii romani (de gadgeturi) au inteles acest “trend” (lipsa banilor) si au actionat in consecinta, producand tablete si telefoane pentru toate buzunarele, la propriu. Si pentru asta primesc felicitarile mele si o mare “bila” alba. Am observat acest trend inca de prin luna iunie 2012. Romanul nu prea se mai ingramadeste sa cumpere telefoane si tablete scumpe. De ce? Pentru ca are la indemana alternativa: produse mult mai ieftine, ce au un raport calitate-performante-pret excelent.
Laptopuri (multe ieftine, dar si destule peste 3000 lei) – Pana la inventarea/descoperirea calatoriei in timp, a criogenarii sau a filmelor 3D cu holograme, laptopurile se vor vinde foarte bine. Am citit undeva ca e posibil ca in 10 ani desktop-urile sa dispara. link Asa ca…laptopurile se vor “invechi” peste vreo 30-40 de ani. Multe persoane au laptop, dar si mai multe isi doresc un astfel de dispozitiv.
Aparate foto ieftine – Din fericire (din nou), romanii au inteles ca nu e indicat sa-ti iei un iPhone 5/SGS3 doar pentru ca are (printre altele) si o camera buna, cu care sa faci poze/sa filmezi la o petrecere. Cu 300-350 lei iti cumperi o ”sapuniera” si ai terminat balciul. Sunt micute, dragute, fac niste fotografii super si mai si filmeaza HD (cu putin noroc).
Asigurari RCA – O nisa care nu prea este exploatata, dar care poate aduce castiguri frumusele. Am comisioane destul de bune, in conditiile in care nu am scris deloc despre asta.

asigurari

Pampersi – O nisa neexploatata. Saptamana trecuta am “vandut” primul bax de pampersi.Daca i-as fi promovat, as fi castigat mai mult? Cu siguranta! De ce nu am facut-o? Good question…
Carti – Spre surprinderea mea (placuta), am vandut destule carti. Am cativa prieteni care s-au intors la “vechiul” obicei de a citi carti printate. Desi cartile sunt niste produse mai ieftine, comisioanele acordate sunt de 8% (fata de 3% acordat la majoritatea produselor din eMAG), iar, daca le promovam, ajutam multe persoane sa mai plece din fata calculatorului.
Televizoare SMART – De preferinta 81/94 cm. Ce e peste…ori e prea mult pentru buzunar, ori nu am camera suficient de mare.

(Ca o gluma) Daca apar si materialele de constructii (la eMag), tacamul este complet (cu toate ca pe mine nu m-ar deranja). Sper ca pe viitor, eMag sa comercializeze produse cosmetice si echipamente sportive. Chiar mi-ar placea daca eMag se va transforma usor-usor intr-un fel de Amazon. Asta ar fi benefic pentru toata lumea (advertiseri, publisheri, clienti etc). In ceea ce priveste piata de afiliere, in general, nu cred ca vom avea cine stie ce surprize. Sunt deja o multitudine de produse si servicii disponibile, incat nu stiu ce ne-ar mai putea surprinde.

Consider ca o imbuntatire majora pentru 2013 ar fi posibilitatea ca afiliatul sa-si poata crea singur propriile bannere. In cazul in care vreau sa promovez un anumit produs/serviciu si consider ca nu as atinge rezultatul scontat cu bannerele deja existinte, sa-mi pot crea si customiza propriile bannere. In rest, instrumentele de promovare actuale sunt mai mult decat suficiente, atata timp cat sunt folosite corespunzator.

Cele mai frecvente tehnici de promovare de acum incolo vor fi aceleasi ca si pana acum: comentarii pe bloguri (atat do-follow, cat si no-follow), comentarii pe forumuri, cu link in semnatura, inscrieri in directoare si advertoriale. Facebook-ul a devenit o modalitate de promovare foarte folosita.

Una dintre cele mai eficiente metode de promovare este AdWords. Dar nu oricine poate face asta. Trebuie sa investesti bani (destui, daca vrei conversii multe, intr-un timp relativ scurt) si e obligatoriu sa stii cum sa rulezi o campanie. Degeaba investesti cateva sute/mii de euro/lei, daca nu ai habar cu ce “se mananca”. Eu sunt una dintre acele persoane, recunosc, si, de aceea, prefer variantele gratis, dar care presupun mai multa munca. Din punctul meu de vedere, una din cele mai efeciente tehnici de promovare este CONTINUTUL. Ar trebui sa schimbam putin stragia, sa NU mai scriem atat de “robotizat”, sa nu mai scriem atat pentru Google si sa ne concentram mai mult asupra vizitatorului. Degeaba rankezi pe prima pagina, daca scrii numai balarii sau texte pline de greseli gramaticale. Da, bun, am ajuns pe prima pagina, hai sa ma ocup si de vizitator. Daca sunt agramat, il jignesc (prin felul in care scriu), daca scriu un articol de 1500+ cuvinte si nu il structurez cum trebuie, iar nu e bine, daca ii bag pe gat mai mult de 3-4 link-uri de afiliat (intr-un articol), il sufoc. Ar trebui sa abordam o exprimare mai relaxata (fara limbaj messengeristic), sa-i “gadilam” putin orgoliul. Pentru ca, pana la urma, OMUL cumpara…si noi de pe urma lui mancam o paine. Un articol aerisit, 1-2 link-uri, una, maxim doua greseli (ca ti-au scapat la verificare/corectare), un font lizibil si o exprimare adecvata…toate acestea sunt cea mai buna metoda de a-ti promova brandul/produsul/siteul. Insa, de multe ori, e ca si in viata reala (din afara afilierii/online-ului), uitam sa fim oameni cu oamenii de langa noi…

Diversificarea metodelor de promovare e cu dus si intors. Se incearca mai multe metode, unele acceptate (de advertiser si google), altele…destul de “gri”, la limita imoralitatii si ilegalitatii. Stiti despre ce vorbesc si nu voi dezvolta acest subiect.

Pe de alta parte, consider ca ar trebui sa apelam (mult mai des/mult) la promovarea “word-of-mouth”. Stiti principiul…eu iti spun tie despre siteul/proiectul meu, tu spui prietenilor tai…si tot asa. Consider ca rezultatele unei asemenea campanii de promovare ar fi (surprinzator de) bune. Acum aproximativ un an si jumatate aveam 3 astfel de idei. Din pacate, planul a picat. Sunt convins ca ar fi iesit (cel putin) bine. Eu le numesc metode “neortodoxe” (nu ilegale) de promovare. Riscul este sa nu se intample nimic (cu toate ca e foarte putin probabil) si sa pierzi 300-400 lei (in cazul planurilor pe care le aveam eu).

Obiectivele mele pentru 2013 sunt realizabile…Un lucru e sigur: ca lucrurile sa mearga cel putin ca in 2012, trebuie sa muncesc cu 30%-40% mai mult. Afiliati noi vor aparea (destul de multi), dar si procentul celor care vor renunta va fi la fel de mare, pentru ca, asa cum a spus si Claudiu Farcas, afilierea nu e pentru toti. In 2013 vreau sa incerc cateva lucruri noi, pe care ar fi trebuit sa le pun in practica demult. Mai multa munca! Asta va fi la ordinea zilei in 2013. Nu mi-e frica de munca si nici de concurenta. In Romania, afilierea e un “copil de 4-5 luni”, asa ca e loc pentru oricine.

Pe plan personal, sper sa ajung mai des la Bucuresti (pe stadion si in cinema).

***

Voi ce aveți în plan pentru afilierea din 2013?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2018 Conversion Marketing