Cum să îți alegi nișa potrivită pentru afiliere și cum îi evaluezi potențialul

Postat pe 1.09.2016 de catre Bianca

Internet search on a tablet

Un punct cheie pentru majoritatea afiliaților noi este alegerea uneia sau a mai multor nișe pe care să le promoveze cu succes. Este foarte important să găsești o nișă care este în același timp și profitabilă, dar să fie și un domeniu pe care îl stăpânești bine, astfel încât să reușești să te lupți cu concurența.

Dacă ai un hobby sau îți place un subiect în mod deosebit și ai putea să vorbești despre el la nesfârșit, gândește-te cum ai putea transforma pasiunea ta în ceva profitabil.
Nu orice hobby poate să vândă, așa că nu intra în panică dacă nu găsești nimic potrivit. Fă un sondaj printre cunoștințe și află cum își petrec alții timpul liber, de ce activități sunt interesați și ce investiții fac pentru asta.

Prioritatea numărul 1 în cazul tău, nu este doar să găsești un hobby, ci unul care ar putea să îți aducă bani, așa că de ce nu ai căuta direct pe Google termeni precum “hobby-uri costisitoare” sau “hobby-uri scumpe”. S-ar putea să găsești în lista de rezultate ceva la care chiar să te pricepi. Uită-te și în offline. La standurile de ziare găsești tone de reviste pe diferite subiecte. Verifică ce se vinde cel mai bine. Dacă se tipărește o revistă special pentru nișa respectivă înseamnă că există consumatori care pot fi atrași în online.

După ce te-ai hotărât asupra unei nișe, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să intri pe Google și să cauți câțiva termeni cheie, specifici domeniului. Vrei să vezi câte reclame ți se afișează. Dacă nu sunt deloc, sau foarte puține, trebuie să îți pui niște întrebări legate de potențialul nișei tale de a aduce valoare adăugată. Dacă un cuvânt cheie convertește bine fii sigur că o să găsești destule anunțuri în rezultatele Google.

Există interes pentru nișa pe care vrei să o monetizezi? A crescut în ulima perioadă, a scăzut? Google Trends este o unealtă destul de bună care va reuși să îți răspundă la aceste întrebări. Dacă nu ești familiarizat cu acest tool, poți să găsești aici câteva sfaturi.
De exemplu am căutat termenul “miere manuka”. Se poate vedea cum a crescut interesul pentru acest produs în ultimii ani. Dacă între 2004 și 2009 nu au existat aproape deloc căutări, se poate observa că începând din 2011, numărul de persoane interesate de mierea de manuka a început să crească constant.

Capture2

De ce să verifici aceste statistici? Pentru că este de preferat să intri intr-o nișă care are un parcurs ascendent, sau care este într-o perioadă stabilă, și să eviți nișele pentru care consumatorii își pierd interesul.

Fii atent la nișele care prezintă creșteri spectaculoase, dar care nu au potențial să se mențină în top foarte mult timp. Fructele acai au avut un avânt impresionant în 2011, însă consumatorii nu și-au păstrat interesul pentru că apar constant noi produse și alternative care promit aceleași rezultate.

Capture4
Următorul pas este să vezi ce competiție există în nișa pe care vrei să o exploatezi. Verifică cine a publicat ad-urile care apar pe Google în rezultate după căutarea unuia sau a mai multor cuvinte cheie specifice nișei.

Reclamele care apar în primele 10 rezultate pot să îți spună cât de accesibilă este nișa pentru un începător în afiliere. Dacă toate ad-urile sunt plasate de branduri mari (care nici măcar nu folosesc rețele de afiliere) sau trusturi media, șansele de a pătrunde pe această nișă fără cunoștințe avansate de SEO sunt destul de mici. În cazul cel mai bun ar trebui să găsești un mix de ad-uri, astfel încât să ai și tu posibilitatea să îți faci intrarea pe nișă, chiar dacă ești la început de drum.

Tot aici ar trebui să verifici și site-urile spre care redirecționează adurile. Dacă primele zece rezultate trimit spre pagini diferite ale aceluiași site inseamnă că nu există o competiție între mai mulți Advertiseri, însă dacă vei găsi domenii multiple o să intri pe o nișă unde competiția este mare.

După ce vezi că există trafic și identifici oportunități în nișa aleasă, ultima întrebare ar trebui să fie legată de ROI. Nu vei putea obține un buget detaliat pentru promovarea ta, dar poți să folosești anumite tool-uri pentru a face estimări de costuri. Unul dintre instrumentele pe care Google ți le pune la dispoziție, pe gratis, este Keyword Planner.

Dacă introduci un cuvânt cheie specific pentru nișa ta, Keyword Planner îți arată numărul de căutări pe Google, împărțit pe luni, și îți calculează un bid (care este o medie a CPC-urilor plătite de toți cei care au folosit cuvântul respectiv, luând în considerare criteriile selectate de tine – locație, limbă, motor de căutare, cuvinte negative).

aspirator
Ce date mai poți să extragi din Keyword Planner:

  • Idei text ads. Pentru fiecare ad vei vedea numărul mediu de căutări dintr-o lună, nivelul de concurență (care poate să fie mare sau mai mic, în funcție de numărul de advertiseri care plasează biduri pe cuvintele cheie) și cost estimat/bid

ads

  • Sugestii de cuvinte cheie similare, cu costuri estimate/bid

aspirator 2

La fel cum există Keyword Planner pentru cuvinte cheie, poți să folosești Display Planner, pentru display ads. Aici vei găsi sugestii de site-uri unde să plasezi ad-uri, targetare pe vârstă, sex sau device.

După ce ai făcut toate testele de mai sus ar trebui să ai cât de cât o imagine asupra nișei pe care vrei să o promovezi. Următorul pas este să generezi linkuri de afiliere și să te apuci de treabă.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Bianca

Digital marketing ⚓️ for a living.. Rock festivals, snowboarding, rock climbing, cats, environment ❤️ for a loving

Tag-uri: ,

Cum să îți alegi nișa potrivită pentru afiliere și cum îi evaluezi potențialul

Postat pe 1.09.2016 de catre Bianca

Internet search on a tablet

Un punct cheie pentru majoritatea afiliaților noi este alegerea uneia sau a mai multor nișe pe care să le promoveze cu succes. Este foarte important să găsești o nișă care este în același timp și profitabilă, dar să fie și un domeniu pe care îl stăpânești bine, astfel încât să reușești să te lupți cu concurența.

Dacă ai un hobby sau îți place un subiect în mod deosebit și ai putea să vorbești despre el la nesfârșit, gândește-te cum ai putea transforma pasiunea ta în ceva profitabil.
Nu orice hobby poate să vândă, așa că nu intra în panică dacă nu găsești nimic potrivit. Fă un sondaj printre cunoștințe și află cum își petrec alții timpul liber, de ce activități sunt interesați și ce investiții fac pentru asta.

Prioritatea numărul 1 în cazul tău, nu este doar să găsești un hobby, ci unul care ar putea să îți aducă bani, așa că de ce nu ai căuta direct pe Google termeni precum “hobby-uri costisitoare” sau “hobby-uri scumpe”. S-ar putea să găsești în lista de rezultate ceva la care chiar să te pricepi. Uită-te și în offline. La standurile de ziare găsești tone de reviste pe diferite subiecte. Verifică ce se vinde cel mai bine. Dacă se tipărește o revistă special pentru nișa respectivă înseamnă că există consumatori care pot fi atrași în online.

După ce te-ai hotărât asupra unei nișe, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să intri pe Google și să cauți câțiva termeni cheie, specifici domeniului. Vrei să vezi câte reclame ți se afișează. Dacă nu sunt deloc, sau foarte puține, trebuie să îți pui niște întrebări legate de potențialul nișei tale de a aduce valoare adăugată. Dacă un cuvânt cheie convertește bine fii sigur că o să găsești destule anunțuri în rezultatele Google.

Există interes pentru nișa pe care vrei să o monetizezi? A crescut în ulima perioadă, a scăzut? Google Trends este o unealtă destul de bună care va reuși să îți răspundă la aceste întrebări. Dacă nu ești familiarizat cu acest tool, poți să găsești aici câteva sfaturi.
De exemplu am căutat termenul “miere manuka”. Se poate vedea cum a crescut interesul pentru acest produs în ultimii ani. Dacă între 2004 și 2009 nu au existat aproape deloc căutări, se poate observa că începând din 2011, numărul de persoane interesate de mierea de manuka a început să crească constant.

Capture2

De ce să verifici aceste statistici? Pentru că este de preferat să intri intr-o nișă care are un parcurs ascendent, sau care este într-o perioadă stabilă, și să eviți nișele pentru care consumatorii își pierd interesul.

Fii atent la nișele care prezintă creșteri spectaculoase, dar care nu au potențial să se mențină în top foarte mult timp. Fructele acai au avut un avânt impresionant în 2011, însă consumatorii nu și-au păstrat interesul pentru că apar constant noi produse și alternative care promit aceleași rezultate.

Capture4
Următorul pas este să vezi ce competiție există în nișa pe care vrei să o exploatezi. Verifică cine a publicat ad-urile care apar pe Google în rezultate după căutarea unuia sau a mai multor cuvinte cheie specifice nișei.

Reclamele care apar în primele 10 rezultate pot să îți spună cât de accesibilă este nișa pentru un începător în afiliere. Dacă toate ad-urile sunt plasate de branduri mari (care nici măcar nu folosesc rețele de afiliere) sau trusturi media, șansele de a pătrunde pe această nișă fără cunoștințe avansate de SEO sunt destul de mici. În cazul cel mai bun ar trebui să găsești un mix de ad-uri, astfel încât să ai și tu posibilitatea să îți faci intrarea pe nișă, chiar dacă ești la început de drum.

Tot aici ar trebui să verifici și site-urile spre care redirecționează adurile. Dacă primele zece rezultate trimit spre pagini diferite ale aceluiași site inseamnă că nu există o competiție între mai mulți Advertiseri, însă dacă vei găsi domenii multiple o să intri pe o nișă unde competiția este mare.

După ce vezi că există trafic și identifici oportunități în nișa aleasă, ultima întrebare ar trebui să fie legată de ROI. Nu vei putea obține un buget detaliat pentru promovarea ta, dar poți să folosești anumite tool-uri pentru a face estimări de costuri. Unul dintre instrumentele pe care Google ți le pune la dispoziție, pe gratis, este Keyword Planner.

Dacă introduci un cuvânt cheie specific pentru nișa ta, Keyword Planner îți arată numărul de căutări pe Google, împărțit pe luni, și îți calculează un bid (care este o medie a CPC-urilor plătite de toți cei care au folosit cuvântul respectiv, luând în considerare criteriile selectate de tine – locație, limbă, motor de căutare, cuvinte negative).

aspirator
Ce date mai poți să extragi din Keyword Planner:

  • Idei text ads. Pentru fiecare ad vei vedea numărul mediu de căutări dintr-o lună, nivelul de concurență (care poate să fie mare sau mai mic, în funcție de numărul de advertiseri care plasează biduri pe cuvintele cheie) și cost estimat/bid

ads

  • Sugestii de cuvinte cheie similare, cu costuri estimate/bid

aspirator 2

La fel cum există Keyword Planner pentru cuvinte cheie, poți să folosești Display Planner, pentru display ads. Aici vei găsi sugestii de site-uri unde să plasezi ad-uri, targetare pe vârstă, sex sau device.

După ce ai făcut toate testele de mai sus ar trebui să ai cât de cât o imagine asupra nișei pe care vrei să o promovezi. Următorul pas este să generezi linkuri de afiliere și să te apuci de treabă.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Bianca

Digital marketing ⚓️ for a living.. Rock festivals, snowboarding, rock climbing, cats, environment ❤️ for a loving

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing