Castiga mai mult din afiliere folosind Facebook Ads Manager

Postat pe 23.04.2015 de catre Alina

facebook ads manager
Daca te intereseaza afilierea si activezi in reteaua Profitshare de mai multa vreme, probabil te-ai gandit la noi modalitati prin care sa-ti cresti numarul comisioanelor. Stii lectia: „pentru a castiga bani trebuie sa cheltuiesti bani”. Astazi vrem sa povestim putin despre promovarea platita prin Facebook. In cele ce urmeaza vom raspunde la cateva intrebari pe aceasta tema. Vei afla cum te poti folosi de cea mai populara retea de socializare pentru a castiga comisioane in afiliere.

Ce promovam?

In Facebook Ads Manager poti alege sa promovezi un produs, o categorie de produse sau o filtrare a produselor dintr-un magazin online, in functie de un cuvant cheie. Important este ca produsele promovate sa corespunda publicului tinta al paginii tale. Iti doresti sa ai si un reach organic. De asemenea, poti promova un articol cu link-uri de afiliere de pe site-ul/blogul tau.

Cum formulam mesajul?

Un ad cu potential pentru succes trebuie sa respecte anumite criterii. Este important ca mesajul sa fie relevant pentru publicul tinta, sa prezinte produse ori servicii corespunzatoare intereselor acestui public. De asemenea, anuntul trebuie sa vina cu o propunere de valoare. Mai precis, este necesar sa prezinte un beneficiu in urma accesarii anuntului. In afiliere cel mai adesea vorbim de promotii sau oferte limitate in functie de timp sau stocuri. Elementul call-to-action se refera la o invitatie, la ceva care sa indemne publicul la o actiune. In cazul afilierii ne intereseaza click-ul si plasarea unei comenzi. (exemple: „Click aici”, „Cumpara acum”, „Nu rata aceasta ocazie”, etc.). Imaginea care insoteste anuntul este foarte importanta. Aceasta trebuie sa respecte dimensiunile optime precizate de Facebook (1.200 x 628 pixeli) dar si criteriul procentului de text de maxim 20%. Facebook pune la dispozitie si un tool pentru pentru masurarea procentului de text din imagine. Nu uita ca imaginea trebuie sa capteze atentia privitorului.

Cum targetam?

Facebook iti ofera posibilitatea sa incadrezi audienta anuntului tau. Poti determina locatia, varsta, sexul sau chiar interesele publicului tau. In functie de criteriile selectate vei putea vizualiza o estimare a reach-ului sub forma numarului de persoane. Poti cadea in capcana targetarii catre un public cat mai mare ceea ce te pune in fata riscului de a-ti afisa anuntul pentru persoane care nu conteaza. De exemplu farduri pentru publicul masculin sau gadgeturi ultra-performante pentru publicul feminin. Evident, ideal este sa afisezi ad-ul persoanelor care pot converti, chiar daca numarul acestora este mai mic, cunoscut fiind faptul ca Facebook va afisa un anunt de mai multe ori aceleiasi persoane.

Facebook Targeting

Alegerea audientei pentru ad-urile Facebook.

Tipuri de targetari disponibile: Demografice, Locatie si limba, Interese, Comportament, Conexiunea cu Pagina, Audiente.

Tipuri de Ad-uri

Facebook iti ofera posibilitatea de a afisa anuntul tau in news feed, in bara laterala sau pe mobil. Tu alegi tipul de afisare dorit. Noi recomandam varianta news feed, fiind cea care ofera cele mai bune rezultate.

facebook Placements

Exemple de amplasari ale ad-urilor Facebook.

Pe ce perioada promovam?

Recomandarea colegilor nostri specializati in campanii Facebook este sa incepeti cu perioade mai scurte, de doua-trei zile si sa analizati tot timpul evolutia accesarii anuntului. Puteti oricand sa prelungiti in functie de cum evolueaza situatia. Daca alegeti de la inceput o perioada mare, de exemplu 10 zile, riscati ca oamenii sa devina neinteresati de anuntul vostru, afisarile nemaiaducand conversii.

Care sunt diferentele intre publicitatea platita prin Fb. Ads si Google AdWords?

Facebook, spre deosebire de Adwords Display, nu ne ofera posibilitatea limitarii de frecventa. Reteaua de socializare pune, in schimb, la dispozitia utilizatorilor o optiune de Daily unique reach. Excluderile din Facebook sunt, din nou, limitate in comparatie cu excluderile care pot fi facute din Adwords, putand fi facute doar la nivel de conexiuni cu pagina si audiente. Atat pe Facebook cat si in Google AdWords este posibila licitatia in forma CPC – cost per click. Facebook se diferentiaza de Adwords prin rezultate mai bune pentru categorii legate de viata personala si timp liber (fashion, travel, dieta, etc.).

Facebook Ads pe mobil

Daca te intereseaza promovarea pentru dispozitivele mobile trebuie sa stii ca este important ca mediile promovate (site-uri, bloguri) sa fie mobile responsive. Targetarile sunt aceleasi ca si in cazul ad-urilor pentru desktop, singura diferenta fiind amplasarea (Facebook Ads pentru mobil sunt disponibile doar in formatul newsfeed). Pe langa afisarea in aplicata mobila Facebook, ad-urile sunt afisate si in aplicatiile partenere Facebook, marind astfel publicul pe care il poti atinge cu ad-ul tau.

Pe cine promovam?

In Profitshare, fiecare advertiser isi stabileste propriul regulament, in forma Termenilor si conditiilor. In cadrul acestui regulament va comunica mediile si metodele de promovare agreate sau nepermise. Afiliatul trebuie sa consulte aceste regulamente inaintea demararii unei campanii Facebook Ads. Daca advertiserul precizeaza ca nu permite promovarea de link-uri Profitshare prin Facebook aceasta nu inseamna ca posibilitatile s-au sfarsit. Poti promova fara probleme articolele de pe blogul/site-ul in care ai inclus link-uri de afiliere sau poti alege alte mijloace de promovare prin Profitshare.

Facebook Ads ramane varianta ideala de promovare pentru afiliatii care nu detin un blog sau un site. Si, nu uitati, lumea se schimba, evolueaza, la fel si Facebook Ads Manager. Urmariti informarile pe care reteaua le transmite pentru a beneficia de toate oportunitatile pe care le pune la dispozitie.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alina

La Profitshare raspund cu placere solicitarilor venite din partea afiliatilor. Pasiunea mea, de mai bine de cinci ani, este bloggingul de frumusete.

Tag-uri: , , ,

Castiga mai mult din afiliere folosind Facebook Ads Manager

Postat pe 23.04.2015 de catre Alina

facebook ads manager
Daca te intereseaza afilierea si activezi in reteaua Profitshare de mai multa vreme, probabil te-ai gandit la noi modalitati prin care sa-ti cresti numarul comisioanelor. Stii lectia: „pentru a castiga bani trebuie sa cheltuiesti bani”. Astazi vrem sa povestim putin despre promovarea platita prin Facebook. In cele ce urmeaza vom raspunde la cateva intrebari pe aceasta tema. Vei afla cum te poti folosi de cea mai populara retea de socializare pentru a castiga comisioane in afiliere.

Ce promovam?

In Facebook Ads Manager poti alege sa promovezi un produs, o categorie de produse sau o filtrare a produselor dintr-un magazin online, in functie de un cuvant cheie. Important este ca produsele promovate sa corespunda publicului tinta al paginii tale. Iti doresti sa ai si un reach organic. De asemenea, poti promova un articol cu link-uri de afiliere de pe site-ul/blogul tau.

Cum formulam mesajul?

Un ad cu potential pentru succes trebuie sa respecte anumite criterii. Este important ca mesajul sa fie relevant pentru publicul tinta, sa prezinte produse ori servicii corespunzatoare intereselor acestui public. De asemenea, anuntul trebuie sa vina cu o propunere de valoare. Mai precis, este necesar sa prezinte un beneficiu in urma accesarii anuntului. In afiliere cel mai adesea vorbim de promotii sau oferte limitate in functie de timp sau stocuri. Elementul call-to-action se refera la o invitatie, la ceva care sa indemne publicul la o actiune. In cazul afilierii ne intereseaza click-ul si plasarea unei comenzi. (exemple: „Click aici”, „Cumpara acum”, „Nu rata aceasta ocazie”, etc.). Imaginea care insoteste anuntul este foarte importanta. Aceasta trebuie sa respecte dimensiunile optime precizate de Facebook (1.200 x 628 pixeli) dar si criteriul procentului de text de maxim 20%. Facebook pune la dispozitie si un tool pentru pentru masurarea procentului de text din imagine. Nu uita ca imaginea trebuie sa capteze atentia privitorului.

Cum targetam?

Facebook iti ofera posibilitatea sa incadrezi audienta anuntului tau. Poti determina locatia, varsta, sexul sau chiar interesele publicului tau. In functie de criteriile selectate vei putea vizualiza o estimare a reach-ului sub forma numarului de persoane. Poti cadea in capcana targetarii catre un public cat mai mare ceea ce te pune in fata riscului de a-ti afisa anuntul pentru persoane care nu conteaza. De exemplu farduri pentru publicul masculin sau gadgeturi ultra-performante pentru publicul feminin. Evident, ideal este sa afisezi ad-ul persoanelor care pot converti, chiar daca numarul acestora este mai mic, cunoscut fiind faptul ca Facebook va afisa un anunt de mai multe ori aceleiasi persoane.

Facebook Targeting

Alegerea audientei pentru ad-urile Facebook.

Tipuri de targetari disponibile: Demografice, Locatie si limba, Interese, Comportament, Conexiunea cu Pagina, Audiente.

Tipuri de Ad-uri

Facebook iti ofera posibilitatea de a afisa anuntul tau in news feed, in bara laterala sau pe mobil. Tu alegi tipul de afisare dorit. Noi recomandam varianta news feed, fiind cea care ofera cele mai bune rezultate.

facebook Placements

Exemple de amplasari ale ad-urilor Facebook.

Pe ce perioada promovam?

Recomandarea colegilor nostri specializati in campanii Facebook este sa incepeti cu perioade mai scurte, de doua-trei zile si sa analizati tot timpul evolutia accesarii anuntului. Puteti oricand sa prelungiti in functie de cum evolueaza situatia. Daca alegeti de la inceput o perioada mare, de exemplu 10 zile, riscati ca oamenii sa devina neinteresati de anuntul vostru, afisarile nemaiaducand conversii.

Care sunt diferentele intre publicitatea platita prin Fb. Ads si Google AdWords?

Facebook, spre deosebire de Adwords Display, nu ne ofera posibilitatea limitarii de frecventa. Reteaua de socializare pune, in schimb, la dispozitia utilizatorilor o optiune de Daily unique reach. Excluderile din Facebook sunt, din nou, limitate in comparatie cu excluderile care pot fi facute din Adwords, putand fi facute doar la nivel de conexiuni cu pagina si audiente. Atat pe Facebook cat si in Google AdWords este posibila licitatia in forma CPC – cost per click. Facebook se diferentiaza de Adwords prin rezultate mai bune pentru categorii legate de viata personala si timp liber (fashion, travel, dieta, etc.).

Facebook Ads pe mobil

Daca te intereseaza promovarea pentru dispozitivele mobile trebuie sa stii ca este important ca mediile promovate (site-uri, bloguri) sa fie mobile responsive. Targetarile sunt aceleasi ca si in cazul ad-urilor pentru desktop, singura diferenta fiind amplasarea (Facebook Ads pentru mobil sunt disponibile doar in formatul newsfeed). Pe langa afisarea in aplicata mobila Facebook, ad-urile sunt afisate si in aplicatiile partenere Facebook, marind astfel publicul pe care il poti atinge cu ad-ul tau.

Pe cine promovam?

In Profitshare, fiecare advertiser isi stabileste propriul regulament, in forma Termenilor si conditiilor. In cadrul acestui regulament va comunica mediile si metodele de promovare agreate sau nepermise. Afiliatul trebuie sa consulte aceste regulamente inaintea demararii unei campanii Facebook Ads. Daca advertiserul precizeaza ca nu permite promovarea de link-uri Profitshare prin Facebook aceasta nu inseamna ca posibilitatile s-au sfarsit. Poti promova fara probleme articolele de pe blogul/site-ul in care ai inclus link-uri de afiliere sau poti alege alte mijloace de promovare prin Profitshare.

Facebook Ads ramane varianta ideala de promovare pentru afiliatii care nu detin un blog sau un site. Si, nu uitati, lumea se schimba, evolueaza, la fel si Facebook Ads Manager. Urmariti informarile pe care reteaua le transmite pentru a beneficia de toate oportunitatile pe care le pune la dispozitie.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alina

La Profitshare raspund cu placere solicitarilor venite din partea afiliatilor. Pasiunea mea, de mai bine de cinci ani, este bloggingul de frumusete.
  • Buna,
    Sa inteleg ca pot sponsoriza articole pe Facebook in care am incluse link-uri de afiliere de la eMAG sau QuickMobile?
    Multumesc.

    • Alina

      Buna, Simion,

      Da, poti promova postarile de pe blogul tau. Restrictia se aplica link-urilor directe de afiliere.

  • Andrei

    Un articol inutil pentru cei ce vor sa promoveze prin FB Ads iar advertiserul nu permite acest lucru.

    • Alina

      Buna, Andrei,

      Doar o mica parte dintre advertiseri nu permit acest lucru. Poti promova fara restrictii postarile de pe blogul tau, postari in care ai inclus link-uri de afiliere.

  • E bun articolul dar din ce stiu, facebook nu permite promovarea link-urilor de afiliere direct pe facebook… sau ma insel?

    • Alina

      Buna, Claudiu,

      Facebook permite promovarea link-urilor de afiliere. Asa cum am precizat la finalul articolului, o parte dintre advertiserii Profitshare nu permit promovarea de link-uri directe prin Facebook Ads. De aceea este necesar ca fiecare afiliat sa consulte Termenii si conditiile advertiserilor inainte de a demara o campanie Facebook Ads.

  • Am observat ca se pun din ce in ce mai multe link-uri de afiliere in articole si se promoveaza prin news feed.

  • Tabacu Adina

    Buna, intrebarea mea era, daca nu detin un blog, cum pot lucra, care ar fi pasii, pentru a obtine succesul in aceasta afiliere? Multumesc.

  • Adina, fa-ti un blog si pune acolo link-urile pentru ca asta iti va genera profit in mod automat pe o durata de timp nelimitata. Pe langa asta vei strange abonati si le vei putea trimite lunar newslettere. Daca vrei sa te ajut, da-mi un semn.

  • Politica de Social Media – EMAG

    Nu este permisa includerea link-urilor de afiliere eMAG in campanii Facebook Ads sau postari Sponsorizate.

    Citez din ultimele politici de la Emag pe care tocmai le-am bifat cand am introdus un produs. Dupa cum vezi, scrie ca nu ai voie sa faci campanie direct in facebook.
    „Nu este permisa includerea link-urilor de afiliere eMAG in campanii Facebook Ads sau postari Sponsorizate.”
    Asa ai scris in articol, citez: „In Facebook Ads Manager poti alege sa promovezi un produs, o categorie de produse sau o filtrare a produselor dintr-un magazin online”.
    Deci pana la urma? Ca poti sa-ti promovezi articolul da, asta e clar, articolul in care ai link-uri de afiliere, dar nu direct produsele vandute pe EMAG. Am inteles eu gresit sau ai scris articolul gresit ?

    • Alina

      Buna, Claudiu.

      Ai inteles corect insa eMAG nu este singurul advertiser din Profitshare. Sunt foarte multi advertiseri care permit promovarea prin Facebook Ads.

      Multumim.

  • seba

    Aș fi curios să știu câți faceți bani din facebook ads.

  • Pai in cazul asta de ce nu specificati in articol acest lucru? Sau de ce nu faceti o lista cu advertiserii care se pot promova? Si poate va documentati mai bine, ca la un moment dat facebook face niste verificari si te intreaba ce promovezi e site-ul tau, cardul tau, etc… cam asta ne-ar ajuta daca ati scrie. Multumesc.

    • Alina

      Buna, Claudiu,

      In momentul demararii promovarii la oricare dintre advertiseri afiliatii au obligatia, inainte de a-i accepta, sa cititeasca Termenii si conditiile, inclusiv politica de social media.
      Facem tot posibilul sa va tinem la curent cu modificarile Facebook in cadrul Saptamanalului de Marketing Online.

    • seba

      @ Claudiu Vrei mura-n gura? Cand faci afiliere asta ii cam primul lucru ce te intereseaza legat de mediile de promovare ale advertiser-ului. Vezi ce accepta si ce nu ca sa nu te trezesti (ca mine) cu comisioane anulate. Capisci?

  • Pingback: Saptamanal de Marketing Online #51()

  • Gabryell

    Nu se pot pune indicatori la advertiseri in care sa se expuna daca aproba publicitate prin FB??? Zic… Ar fi mai usor si nu ar mai trebui sa luam cap coada toti termenii si conditiile fiecaruia dintre ei…

    • @Gabryell – Multumim pentru sugestie! In fapt, avem ceva asemanator in plan, urmareste de aproape catalogul de advertiseri! Momentan solutia este, dupa cum stii deja, sa citesti cu atentie Termenii si Conditiile advertiserilor pe care vrei sa ii promovezi.

    • seba

      Interesanta idee..

  • Citirea termenilor si conditiilor este imperios necesara. Daca oriunde altundeva pe site zice ca e voie iar in termeni zice ca nu e voie, se respecta ce scrie in termeni. De asemenea, daca advertiserul va da voie in particular sa faceti ceva ce in termeni zice ca nu e voie, cereti anexa la contract sau faceti un contract special cu acel advertiser. Eu am pierdut sume cu multe zerouri din cauza unor neintelegeri de acest gen asa ca, fiti cu bagare de seama! 🙂

  • Pingback: Afiliere pe termen lung versus castiguri obtinute rapid()

  • Pingback: Sfaturi practice pentru promovarea pe nisa fashion()

  • Alin Serea

    Buna ,cum pot pune bannere pe Facebook așa?

  • Alin Serea

    Scuze Facebook ads

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing