Clasificarea vizitatorilor pe categorii

Postat pe 15.06.2009 de catre Alexandru Negrea

S?pt?mâna trecut? am participat la un webinar pe tema statisticilor oferite de Google Analytics, iar acum voi încerca s? punctez importan?a acestor statistici pentru un proprietar de site, afiliat într-un sistem CPA/CPS. Din p?cate, majoritatea proprietarilor de site-uri se limiteaz? la a urm?ri num?rul de vizitatori unici, sau afi?arile zilnice, ni?te date irelevante de-a dreptul, când vine vorba de targetarea vizitatorilor.

Cum poți mări rata de conversie, cu ajutorul statisticilor?


A?a cum spuneam ?i în articolele precedente, cu cât î?i cuno?ti mai bine vizitatorii, cu atât mai mult î?i po?i m?ri rata de conversie, oferindu-le acestora produsele pe care ?i le doresc. ?tiu c? pare simplu S? AFI?EZI PRODUSE, îns? scopul unui afiliat este s? afi?eze CE VOR VIZITATORII S? CUMPERE.
În oferta unui magazin online exist? mii de articole disponibile, iar tu trebuie s? în?elegi ce vor vizitatorii t?i s? cumpere, deci s? le în?elegi nevoile ?i din proprie experien?? î?i spun c? nevoile lor nu se potrivesc cu nevoile tale (de?i ai fi tentat s? le oferi produsele care te atrag pe tine).
La fel de bine, nu alege produse ce au ni?te imagini realizate foarte bine (este ?i asta o gre?eal? întâlnit? des), pentru c? nu conteaz? foarte mult imaginea, atâta timp cât produsul respectiv nu se afl? printre priorit??ile de cump?rare ale vizitatorilor t?i.

Aici intervin statisticile de la Google Analytics (am ales acest exemplu pentru c? ofer? foarte multe posibilit??i ?i sunt folosite la scara global?), care reprezint?, f?r? doar ?i poate, o min? de aur pentru orice afiliat ce urm?re?te performan?a în domeniu. Statisticile ne pot ajuta s? clasific?m vizitatorii în categorii distincte, iar aici fiecare proprietar de site are mân? liber? în alegerea criteriilor.

Pasul 1 – Împărțirea vizitatorilor pe categorii

A?a cum probabil ai observat, vizitatorii t?i se pot împ?r?i în dou? mari categorii. Exist? vizitatori ce intr? pe o anumit? pagin? din site-ul t?u (de obicei dintr-un motor de c?utare), citesc con?inutul ?i apoi închid fereastra, nefiind interesa?i de restul paginilor ?i vizitatori ce continu? navigarea prin site, ajungând la adev?rate performan?e de timp, petrecut pe site. Ace?tia din urm? sunt ?i poten?iali cititori fideli, ce vor reveni în zilele ce urmeaz?, iar pentru ei e nevoie de diversitate, atât în ofertele de produse, cât ?i în con?inut.
Pentru a vedea propor?iile aproximative ale acestor tipuri de vizitatori, nu e nevoie decât de un segment avansat în Google Analytics, segment ce va con?ine doar vizitatorii ce petrec cel pu?in 2 minute (e doar un exemplu) pe site-ul t?u. Pentru a în?elege cum cum se pot ad?uga segmente, po?i urm?ri tutorialul de mai jos :

Bineîn?eles, cu ajutorul segmentelor avansate, putem urm?ri orice detaliu legat de ac?iunile vizitatorilor pe site (pagini de intrare, pagini de ie?ire, pozi?ia geografic? etc.), iar rezultatele pot fi extrem de utile, atâta timp cât sunt interpretate corect ?i, implicit, au ca rezultat îmbun?t??irea performan?elor în sistemul de afilieri.

2. Adaptarea la nevoile vizitatorilor

În momentul în care cuno?ti astfel de detalii despre vizitatorii t?i, ac?ioneaz? în consecin??, testând diferite produse ?i urm?rind rezultatele. Marketingul afiliat este un domeniu bazat pe testarea permanent? a metodelor de îmbun?t??ire a câ?tigurilor. Oricât de mult ai câ?tiga, întotdeauna vor ap?rea metode mai bune, strategii mai eficiente ?i statistici mai detaliate, toate aceste elemente reprezentând motivul pentru care PERFORMAN?A ÎN AFILIERI SE ATINGE DOAR PRIN MUNC?.

Urm?rind constant activitatea de pe site-ul t?u, e imposibil s? nu observi anumite evenimente deosebite, cum ar fi cre?terea brusc? a interesului pe o anumit? pagin? din site. Aceste evenimente reprezint? cea mai bun? metod? de a în?elege urm?torul pas spre performan??. Depinde doar de intepretarea lor corect? ?i de timpul pe care îl ai la dispozi?ie, pentru a transforma un eveniment deosebit, sau foarte rar, într-un eveniment regulat.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , ,

Clasificarea vizitatorilor pe categorii

Postat pe 15.06.2009 de catre Alexandru Negrea

S?pt?mâna trecut? am participat la un webinar pe tema statisticilor oferite de Google Analytics, iar acum voi încerca s? punctez importan?a acestor statistici pentru un proprietar de site, afiliat într-un sistem CPA/CPS. Din p?cate, majoritatea proprietarilor de site-uri se limiteaz? la a urm?ri num?rul de vizitatori unici, sau afi?arile zilnice, ni?te date irelevante de-a dreptul, când vine vorba de targetarea vizitatorilor.

Cum poți mări rata de conversie, cu ajutorul statisticilor?


A?a cum spuneam ?i în articolele precedente, cu cât î?i cuno?ti mai bine vizitatorii, cu atât mai mult î?i po?i m?ri rata de conversie, oferindu-le acestora produsele pe care ?i le doresc. ?tiu c? pare simplu S? AFI?EZI PRODUSE, îns? scopul unui afiliat este s? afi?eze CE VOR VIZITATORII S? CUMPERE.
În oferta unui magazin online exist? mii de articole disponibile, iar tu trebuie s? în?elegi ce vor vizitatorii t?i s? cumpere, deci s? le în?elegi nevoile ?i din proprie experien?? î?i spun c? nevoile lor nu se potrivesc cu nevoile tale (de?i ai fi tentat s? le oferi produsele care te atrag pe tine).
La fel de bine, nu alege produse ce au ni?te imagini realizate foarte bine (este ?i asta o gre?eal? întâlnit? des), pentru c? nu conteaz? foarte mult imaginea, atâta timp cât produsul respectiv nu se afl? printre priorit??ile de cump?rare ale vizitatorilor t?i.

Aici intervin statisticile de la Google Analytics (am ales acest exemplu pentru c? ofer? foarte multe posibilit??i ?i sunt folosite la scara global?), care reprezint?, f?r? doar ?i poate, o min? de aur pentru orice afiliat ce urm?re?te performan?a în domeniu. Statisticile ne pot ajuta s? clasific?m vizitatorii în categorii distincte, iar aici fiecare proprietar de site are mân? liber? în alegerea criteriilor.

Pasul 1 – Împărțirea vizitatorilor pe categorii

A?a cum probabil ai observat, vizitatorii t?i se pot împ?r?i în dou? mari categorii. Exist? vizitatori ce intr? pe o anumit? pagin? din site-ul t?u (de obicei dintr-un motor de c?utare), citesc con?inutul ?i apoi închid fereastra, nefiind interesa?i de restul paginilor ?i vizitatori ce continu? navigarea prin site, ajungând la adev?rate performan?e de timp, petrecut pe site. Ace?tia din urm? sunt ?i poten?iali cititori fideli, ce vor reveni în zilele ce urmeaz?, iar pentru ei e nevoie de diversitate, atât în ofertele de produse, cât ?i în con?inut.
Pentru a vedea propor?iile aproximative ale acestor tipuri de vizitatori, nu e nevoie decât de un segment avansat în Google Analytics, segment ce va con?ine doar vizitatorii ce petrec cel pu?in 2 minute (e doar un exemplu) pe site-ul t?u. Pentru a în?elege cum cum se pot ad?uga segmente, po?i urm?ri tutorialul de mai jos :

Bineîn?eles, cu ajutorul segmentelor avansate, putem urm?ri orice detaliu legat de ac?iunile vizitatorilor pe site (pagini de intrare, pagini de ie?ire, pozi?ia geografic? etc.), iar rezultatele pot fi extrem de utile, atâta timp cât sunt interpretate corect ?i, implicit, au ca rezultat îmbun?t??irea performan?elor în sistemul de afilieri.

2. Adaptarea la nevoile vizitatorilor

În momentul în care cuno?ti astfel de detalii despre vizitatorii t?i, ac?ioneaz? în consecin??, testând diferite produse ?i urm?rind rezultatele. Marketingul afiliat este un domeniu bazat pe testarea permanent? a metodelor de îmbun?t??ire a câ?tigurilor. Oricât de mult ai câ?tiga, întotdeauna vor ap?rea metode mai bune, strategii mai eficiente ?i statistici mai detaliate, toate aceste elemente reprezentând motivul pentru care PERFORMAN?A ÎN AFILIERI SE ATINGE DOAR PRIN MUNC?.

Urm?rind constant activitatea de pe site-ul t?u, e imposibil s? nu observi anumite evenimente deosebite, cum ar fi cre?terea brusc? a interesului pe o anumit? pagin? din site. Aceste evenimente reprezint? cea mai bun? metod? de a în?elege urm?torul pas spre performan??. Depinde doar de intepretarea lor corect? ?i de timpul pe care îl ai la dispozi?ie, pentru a transforma un eveniment deosebit, sau foarte rar, într-un eveniment regulat.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing