Modalitati simple pentru a comunica programul tau de afiliere si a atrage primii afiliati activi

Postat pe 14.04.2015 de catre Claudiu Farcas

Profitshare - header de blog 3

Cu forte proaspete dupa Sarbatorile de Paste? Ne intoarcem si noi cu un articol in care am incercat sa identificam cateva metode simple prin care poti sa atragi afiliati in programul tau de afiliere.

numarul de afiliati activi afisat in contul de advertiser Profitshare

numarul de afiliati activi, afisat in contul de advertiser Profitshare

Poate unul dintre cei mai importanti indicatori intr-un program de afiliere este reprezentat de numarul de afiliati activi, pentru ca acest indicator masoara cat de dispusi sunt afiliatii sa promoveze ofertele tale. Tocmai din acest motiv la proiectarea noului dashboard pentru advertiseri am tinut sa afisam si acest indicator.

Un comision competitiv nu este singurul motiv pentru care afiliatii te promoveaza, si chiar si asa, primul pas in aflarea acelui comision competitiv este efectiv comunicarea catre comunitatea de afiliati a existentei programului tau de afiliere.

Sondajul de anul trecut realizat in randul afiliatilor (pe care il vom relua curand) ne-a aratat ca mare parte dintre afiliati promoveaza pana in 5 advertiseri, asadar sarcina de a atrage afiliati activi in programul tau nu este chiar una dintre cele mai usoare si chiar este definitorie in succesul programului, fiind chiar primul pas pe care trebuie sa il urmeze orice advertiser: atragerea afiliatilor in program. Acest lucru se poate realiza atat dupa lansarea programului de afiliere, dar chiar si in avans, in anumite cercuri in care poti dezvalui ca urmeaza sa lansati un program de afiliere in Profitshare, astfel incat noii tai afiliati sa pregateasca strategia inca din momentul 0. Noul script Profitshare ii ajuta pe afiliati chiar si in acest stadiu de dinaintea lansarii programului; link-urile pe care temporar ti le-ar trimite direct devin apoi link-uri de afiliere o data cu lansarea.

Pagina speciala care promoveaza programul tau de afiliere

Daca ne uitam la ce se intampla in afara, fiecare magazin online/prestator de servicii online are cate o pagina in care isi promoveaza programele de afiliere. Am gasit exemple foarte bune mai ales din abordarile companiilor aeriene pentru programul lor de afiliere: Lufthansa, British Airways sau Qatar Airways, exemple pe care le-am dat si in cadrul Romanian Digital Travel Conference la care am fost prezent in calitate de speaker, dar si ca parteneri media. Zona de travel ne mai ofera cateva exemple foarte bune de abordare a afilierii, pe care le voi relua in saptamanile ce urmeaza.

In Romania, exemplul cel mai la indemana imi este Matar – puteti semnala si voi astfel de exemple bune in comentarii la acest articol.

Badge pe pagina produselor

Poate cel mai eficient mod de a atrage afiliati in programul tau este sa semnalizezi acest lucru direct in pagina produselor cu badge care are un call to action Promoveaza acest produs si castiga un comision de 37.12 Lei in Programul nostru de Afiliere. Vezi Detalii! Link-ul de la call to action poate sa duca atat catre pagina proprie a programului de afiliere sau chiar catre pagina publica de advertiser din cadrul retelei de afiliere.

Nu este neaparat ca acest badge/widget sa ocupe o mare parte din pagina, este doar bine sa fie acolo pentru a-i informa pe vizitatorii site-ului tau ca pot promova produsele tale. Desigur, se pot aplica reguli, widget-ul se poate afisa doar userilor logati, doar clientilor care au cel putin o comanda, s.a.m.d. Recomandarea mea este ca afisarea sa nu fie limitata.

Aceasta metoda a fost folosita in trecut si de catre eMAG.

Link catre pagina programului de afiliere

O posibilitate foarte la indemana pentru toti advertiserii este sa prezinte intr-un colt din site-ul lor un link catre programul de afiliere rulat in Profitshare. De multe ori, ca afiliat, primul lucru pe care il faceam in pagina unui advertiser cand imi placea un produs era sa caut efectiv daca au un program de afiliere.
Pagina publica de advertiser Profitshare este una in care am incercat sa comprimam toate avantajele advertiserilor; iata-i pe cei mai noi lansati: Nikos.ro, AVMall.ro, SenzualShop.ro, VreauLED.ro sau QuickMobile.ro.

De exemplu, eMAG foloseste aceasta modalitate de a semnaliza faptul ca fac parte din reteaua de afiliere Profitshare, in footerul paginii principale si in header in cazul blogului lor.

link_emag_profitshare

Promovarea pe retele sociale a programului de afiliere

Un anunt simplu pe pagina pentru lansarea programului de afiliere, sponsorizat, care sa fie vazut de toti fanii paginii tale (dar la care ai putea adauga si toti clientii, prin Custom Audiences Facebook) cu siguranta nu va strica. Este una dintre cele mai simple task-uri pe care le-ai putea face.
Comunitatea de fani de pe pagina ta de Facebook poate fi cea mai usoara de convertit in a fi promoterii produselor tale. Iata exemplul Zonga 🙂

Promovarea pe blogul companiei a lansarii programului de afiliere

Cam toate magazinele online incearca sa comunice cu clientii pe blogurile proprii, fie ca este vorba de educarea clientilor, fie pentru anuntarea diferitelor noutati cu privire la produsele si serviciile oferite. Si atunci, lansarea unui program de afiliere de ce ar fi diferita? Afilierea poate reprezenta un procent semnificativ de vanzari in plus, iar in aceasta idee nu vad niciun motiv pentru a nu anunta clientii si de posibilitatea de a castiga bani promovand produsele preferate. Din nou, reiau exemplul Zonga sau un alt exemplu este al celor de la UTOK.

Nu este neaparat sa ne limitam la anuntul lansarii programului de afiliere pe blog, putem sa anuntam inclusiv noutati din cadrul programului, sa mentionam oferte speciale care pot fi promovate inclusiv prin programul de afiliere (de ex. de Black Friday).

Anuntarea programului de afiliere prin newsletter adresat clientilor

Foarte multa lume considera ca email marketingul este una dintre cele mai performante solutii de vanzare. Personal as spune ca este una dintre cele mai performante solutii pentru conversii, ori, in acest caz conversii pot sa insemne si atragerea de afiliati noi, pentru ca, da – se poate anunta prin newsletter chiar si lansarea unui program de afiliere. Si daca nu te pasioneaza sa trimiti email catre toti abonatii, foarte bine poti sa segmentezi lista si sa trimiti doar clientilor care au realizat comenzi, care au realizat comenzi in ultimele X luni sau care au realizat cel putin Y comenzi. Avantajul clientilor existenti este ca ei iti cunosc produsele si pot sa faca recomandari in cunostinta de cauza.

Contacteaza afiliatii cunoscuti

Sunt destul de multi afiliati foarte buni care isi asuma acest rol public. Cauta oamenii care scriu pe bloguri despre marketing afiliat si contacteaza-i pentru a te promova. Daca nu vor sa te promoveze chiar acum, abordeaza-i pentru ca ei sa distribuie anunturile de lansare ale programului tau de marketing afiliat. Si cel mai important – foloseste mesageria Profitshare, iar in aceasta situatie te pot ajuta cateva sfaturi de aici.
Pentru a ajunge la afiliatii activi, seteaza alerte google despre marketing afiliat si vei acoperi o mare parte dintre bloggerii care vorbesc despre acest subiect.

 

Toate aceste puncte sunt doar sfaturi generale si imediat aplicabile. Cu siguranta, pe specificul magazinului tau poti gasi inca cel putin tot atatea modalitati pentru a promova programul tau de afiliere si pentru a atrage afiliati.

Va astept in comentarii sa mai adaugati modalitati prin care se pot contacta afiliatii, ce a mers, ce nu a mers; iar din partea afiliatilor – cum v-ati astepta voi sa fiti anuntati de advertiseri o data cu lansarea unui program de afiliere?

sursa foto
Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri:

Modalitati simple pentru a comunica programul tau de afiliere si a atrage primii afiliati activi

Postat pe 14.04.2015 de catre Claudiu Farcas

Profitshare - header de blog 3

Cu forte proaspete dupa Sarbatorile de Paste? Ne intoarcem si noi cu un articol in care am incercat sa identificam cateva metode simple prin care poti sa atragi afiliati in programul tau de afiliere.

numarul de afiliati activi afisat in contul de advertiser Profitshare

numarul de afiliati activi, afisat in contul de advertiser Profitshare

Poate unul dintre cei mai importanti indicatori intr-un program de afiliere este reprezentat de numarul de afiliati activi, pentru ca acest indicator masoara cat de dispusi sunt afiliatii sa promoveze ofertele tale. Tocmai din acest motiv la proiectarea noului dashboard pentru advertiseri am tinut sa afisam si acest indicator.

Un comision competitiv nu este singurul motiv pentru care afiliatii te promoveaza, si chiar si asa, primul pas in aflarea acelui comision competitiv este efectiv comunicarea catre comunitatea de afiliati a existentei programului tau de afiliere.

Sondajul de anul trecut realizat in randul afiliatilor (pe care il vom relua curand) ne-a aratat ca mare parte dintre afiliati promoveaza pana in 5 advertiseri, asadar sarcina de a atrage afiliati activi in programul tau nu este chiar una dintre cele mai usoare si chiar este definitorie in succesul programului, fiind chiar primul pas pe care trebuie sa il urmeze orice advertiser: atragerea afiliatilor in program. Acest lucru se poate realiza atat dupa lansarea programului de afiliere, dar chiar si in avans, in anumite cercuri in care poti dezvalui ca urmeaza sa lansati un program de afiliere in Profitshare, astfel incat noii tai afiliati sa pregateasca strategia inca din momentul 0. Noul script Profitshare ii ajuta pe afiliati chiar si in acest stadiu de dinaintea lansarii programului; link-urile pe care temporar ti le-ar trimite direct devin apoi link-uri de afiliere o data cu lansarea.

Pagina speciala care promoveaza programul tau de afiliere

Daca ne uitam la ce se intampla in afara, fiecare magazin online/prestator de servicii online are cate o pagina in care isi promoveaza programele de afiliere. Am gasit exemple foarte bune mai ales din abordarile companiilor aeriene pentru programul lor de afiliere: Lufthansa, British Airways sau Qatar Airways, exemple pe care le-am dat si in cadrul Romanian Digital Travel Conference la care am fost prezent in calitate de speaker, dar si ca parteneri media. Zona de travel ne mai ofera cateva exemple foarte bune de abordare a afilierii, pe care le voi relua in saptamanile ce urmeaza.

In Romania, exemplul cel mai la indemana imi este Matar – puteti semnala si voi astfel de exemple bune in comentarii la acest articol.

Badge pe pagina produselor

Poate cel mai eficient mod de a atrage afiliati in programul tau este sa semnalizezi acest lucru direct in pagina produselor cu badge care are un call to action Promoveaza acest produs si castiga un comision de 37.12 Lei in Programul nostru de Afiliere. Vezi Detalii! Link-ul de la call to action poate sa duca atat catre pagina proprie a programului de afiliere sau chiar catre pagina publica de advertiser din cadrul retelei de afiliere.

Nu este neaparat ca acest badge/widget sa ocupe o mare parte din pagina, este doar bine sa fie acolo pentru a-i informa pe vizitatorii site-ului tau ca pot promova produsele tale. Desigur, se pot aplica reguli, widget-ul se poate afisa doar userilor logati, doar clientilor care au cel putin o comanda, s.a.m.d. Recomandarea mea este ca afisarea sa nu fie limitata.

Aceasta metoda a fost folosita in trecut si de catre eMAG.

Link catre pagina programului de afiliere

O posibilitate foarte la indemana pentru toti advertiserii este sa prezinte intr-un colt din site-ul lor un link catre programul de afiliere rulat in Profitshare. De multe ori, ca afiliat, primul lucru pe care il faceam in pagina unui advertiser cand imi placea un produs era sa caut efectiv daca au un program de afiliere.
Pagina publica de advertiser Profitshare este una in care am incercat sa comprimam toate avantajele advertiserilor; iata-i pe cei mai noi lansati: Nikos.ro, AVMall.ro, SenzualShop.ro, VreauLED.ro sau QuickMobile.ro.

De exemplu, eMAG foloseste aceasta modalitate de a semnaliza faptul ca fac parte din reteaua de afiliere Profitshare, in footerul paginii principale si in header in cazul blogului lor.

link_emag_profitshare

Promovarea pe retele sociale a programului de afiliere

Un anunt simplu pe pagina pentru lansarea programului de afiliere, sponsorizat, care sa fie vazut de toti fanii paginii tale (dar la care ai putea adauga si toti clientii, prin Custom Audiences Facebook) cu siguranta nu va strica. Este una dintre cele mai simple task-uri pe care le-ai putea face.
Comunitatea de fani de pe pagina ta de Facebook poate fi cea mai usoara de convertit in a fi promoterii produselor tale. Iata exemplul Zonga 🙂

Promovarea pe blogul companiei a lansarii programului de afiliere

Cam toate magazinele online incearca sa comunice cu clientii pe blogurile proprii, fie ca este vorba de educarea clientilor, fie pentru anuntarea diferitelor noutati cu privire la produsele si serviciile oferite. Si atunci, lansarea unui program de afiliere de ce ar fi diferita? Afilierea poate reprezenta un procent semnificativ de vanzari in plus, iar in aceasta idee nu vad niciun motiv pentru a nu anunta clientii si de posibilitatea de a castiga bani promovand produsele preferate. Din nou, reiau exemplul Zonga sau un alt exemplu este al celor de la UTOK.

Nu este neaparat sa ne limitam la anuntul lansarii programului de afiliere pe blog, putem sa anuntam inclusiv noutati din cadrul programului, sa mentionam oferte speciale care pot fi promovate inclusiv prin programul de afiliere (de ex. de Black Friday).

Anuntarea programului de afiliere prin newsletter adresat clientilor

Foarte multa lume considera ca email marketingul este una dintre cele mai performante solutii de vanzare. Personal as spune ca este una dintre cele mai performante solutii pentru conversii, ori, in acest caz conversii pot sa insemne si atragerea de afiliati noi, pentru ca, da – se poate anunta prin newsletter chiar si lansarea unui program de afiliere. Si daca nu te pasioneaza sa trimiti email catre toti abonatii, foarte bine poti sa segmentezi lista si sa trimiti doar clientilor care au realizat comenzi, care au realizat comenzi in ultimele X luni sau care au realizat cel putin Y comenzi. Avantajul clientilor existenti este ca ei iti cunosc produsele si pot sa faca recomandari in cunostinta de cauza.

Contacteaza afiliatii cunoscuti

Sunt destul de multi afiliati foarte buni care isi asuma acest rol public. Cauta oamenii care scriu pe bloguri despre marketing afiliat si contacteaza-i pentru a te promova. Daca nu vor sa te promoveze chiar acum, abordeaza-i pentru ca ei sa distribuie anunturile de lansare ale programului tau de marketing afiliat. Si cel mai important – foloseste mesageria Profitshare, iar in aceasta situatie te pot ajuta cateva sfaturi de aici.
Pentru a ajunge la afiliatii activi, seteaza alerte google despre marketing afiliat si vei acoperi o mare parte dintre bloggerii care vorbesc despre acest subiect.

 

Toate aceste puncte sunt doar sfaturi generale si imediat aplicabile. Cu siguranta, pe specificul magazinului tau poti gasi inca cel putin tot atatea modalitati pentru a promova programul tau de afiliere si pentru a atrage afiliati.

Va astept in comentarii sa mai adaugati modalitati prin care se pot contacta afiliatii, ce a mers, ce nu a mers; iar din partea afiliatilor – cum v-ati astepta voi sa fiti anuntati de advertiseri o data cu lansarea unui program de afiliere?

sursa foto
Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
  • Dragos Bunea

    Pe mine m-ar interesa ca odata cu anuntarea programului de afiliere, un advertiser nou sa se prezinte afiliatilor. Gen, sunt advertiseri de care nu am auzit niciodata, posibil numele sa-mi sugereze cu ce se ocupa, dar nimic mai mult. Ar fi indicat sa ne informeze ce vand, de cand sunt pe piata, cateva cifre despre vanzari, cosul mediu, top vanzari (asta as indica sa se transmita periodic), sa specifice daca sunt dispusi sa ofere raspunsuri punctuale la probeleme (daca vor avea o persoana care sa se ocupe de programul lor de afiliere) si nu in ultimul rand as vrea ca cei ce incep un program de afiliere cu un concurs (ca majoritatea in ultima perioada) sa-i tina pe afiliati „in priza” (fie clasament intermediar, fie sa ofere cateva sfaturi legate de ce se vinde cel mai bine in perioada respectiva, etc.)

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing