Comunicarea in afiliere: cine, cat si cum spune.

Postat pe 31.10.2014 de catre Raluca

comunicare-advertiseri-afiliati-v3

Bogdan Cercel face afiliere de ani buni si a putut sa observe cum a evoluat marketingul afiliat in Romania de-a lungul timpului. Directia este buna, in fiecare an marketing-ul afiliat contribuie din ce in ce mai mult la cresterea afacerilor advertiserilor, iar afiliatii devin din ce in ce mai priceputi in tehnicile de promovare online.

Totusi mai este mult loc de imbunatatiri. In viziunea lui Bogdan, comunicarea dintre afiliati si advertiseri este unul dintre aspectele care necesita o atentie mai mare. O relatie mai stransa si rezultate din ce in ce mai bune se pot inchega doar dupa ce afiliatii si advertiserii comunica constant.

Bogdan argumenteaza din perspectiva sa de afiliat de ce comunicarea este importanta pentru afiliere.

***

afiliere-exercitiu-incredere

Afilierea este un permanent exercitiu al increderii intre mai multi parteneri, dar si un domeniu cu o dinamica extraordinara. Deopotriva, afiliati, advertiseri si arbitrii jocului (reteaua de afiliere) isi dau silinta pentru a face conversiile sa se incinga. Nu de putine ori, insa, cei implicati fac in asa fel incat lucrurile sa se miste mai incet. Mai incet decat s-ar putea, mai incet decat ar merita o astfel de industrie. In articolul de astazi o sa povestim putin mai mult despre comunicare, despre acel ceva ce parca lipseste multor campanii, un quelque chose care ar aduce in arena conversiilor mai multa animatie, mai multa motivatie.

Incepem prin a delimita cumva spatiul de joaca. Am intalnit multi advertiseri care spun ca afilierea reprezinta aproximativ 10% din propriul business. Este vorba de advertiseri care gasesc in afiliere un canal eficient si caruia ii acorda destula atentie. O prima intrebare pe care, ca afiliat, as adresa-o unui astfel de advertiser este: “Si, investesti macar 10% din timpul de lucru pentru a analiza si eficientiza acest canal?”. Mai departe, ca tot pomenim de investitii, as spune ca ar trebui sa aloci poate 15%, ca daca tot este un canal care-ti aduce acum 10% din vanzarile pe care le faci lunar, atunci nu ar fi rau sa si incerci sa cresti acest canal.

Sunt si advertiseri dedicati afilierii, cu proiecte ale caror vanzari sunt in proportie covarsitoare sustinute de afiliere. Despre ei o sa vorbim mai putin, stiu ei ce fac. Si multi dintre ei o fac foarte bine.

Afiliatul abordeaza advertiserii

Intorcandu-ne la ideea comunicarii, ca si componenta strategica a unui program de afiliere, revin in postura de afiliat si-mi analizez propriul comportament vizavi de comunicarea pe care o am cu advertiserii pe care-i promovez. Introduc in ecuatie o mica observatie, anume aceea ca, la nivel personal, sunt convins ca a avea ceva in plus de la un advertiser, dincolo de ceea ce el comunica tuturor afiliatilor, ma va face sa acord mai multa atentie acelei campanii, sa o promovez mai mult si cu rezultate mai bune. Asta ma face sa fiu deschis comunicarii, sa incerc sa discut cu toti cei pe care-mi doresc sa-i promovez. Dar nu este destul. Si noi, ca afiliati, nu intotdeauna reusim sa cerem tot ce ni se poate da. Poate o si facem intr-un fel anume incat cealalta parte nu intelege pe deplin ideea, sau poate nu suntem in targetul de promovare al respectivului advertiser si atunci se intampla doua lucruri:

  1. Primesc un refuz elegant, poate chiar si o explicatie a de ce nu se poate sau, in cel mai fericit caz, ce ar trebui sa fac eu, ca afiliat, sa se poata. Astfel de raspunsuri sunt baza unui inceput de negociere, momentul potential al inceperii unei colaborari mai serioase.
  2. Nu primesc niciun raspuns. Da, se intampla si asta, multi afiliati “se plang” de astfel de “rele tratamente”.

Advertiserii ii abordeaza pe afiliati

Precum ati observat, tipul de comunicare descris mai sus este unul direct, intre afiliat si advertiser. Drumul, bineinteles, este si invers, atunci cand un advertiser il cauta in mod direct pe afiliat, propunandu-i diverse forme de colaborare pentru a se asigura ca afiliatul este angajat responsabil in promovarea respectivei campanii.

Astfel de discutii, 1 la 1, intre afiliat si advertiser, sunt, de departe, cele mai productive. In astfel de discutii se poate pune afilierea la cale, se pot realiza proiecte speciale, dar si propuneri de motivari suplimentare, dincolo de ceea ce se ofera in cadrul retelei.

Mesageria interna

Un alt canal de comunicare, eficient si el in anumite conditii, este cel prin “mesageria interna” a platformei Profitshare. Este modul prin care mesajul unui advertiser ajunge la toti cei interesati, locul in care noutatile, promotiile si ideile frumoase ajung nemijlocit la afiliati.

Personal, citesc cam toate mesajele venite pe acest canal. Am ales cu grija ce mesaje sa primesc (in speta de la ce advertiseri), gasesc foarte utila posibilitatea selectarii advertiserilor de la care sa primim mesaje. Daca esti activ in putine campanii poti lasa linistit “pe pilot automat”, nu vei fi bombardat de foarte multe mesaje 🙂

comunicare-advertiseri-afiliati

Ca si canal de comunicare, daca este folosit inteligent, se poate dovedi extrem de eficient. Majoritatea mesajelor primite de la advertiseri sunt, de cele

mai multe ori, anunturi privind lansarea unor promotii, aparitia unor noi categorii de produse in portofoliul magazinului sau, in cel mai fericit caz, anuntarea unor bonusuri/competitii pentru afiliatii ce performeaza in respectiva campanie. Multe dintre aceste mesaje se pierd in neant, unii dintre afiliati le vad poate prea tarziu, altii nu se regasesc in mesajul transmis etc.

Ca si in cazul oricarui newsletter trebuie sa ne asiguram, in primul rand, ca avem o rata de deschidere foarte buna. Asta ar trebui sa-i faca pe advertiseri sa fie atenti si la titlul mesajului, nu doar la continutul acestuia.

Cand se comunica

afiliere-pripa-neproductiva

Cum spuneam la inceputul articolului, afilierea este un exercitiu al increderii intre parteneri. Daca, de exemplu, un advertiser ma anunta, pe la ora 12.00, ca o promotie excelenta se va derula in magazinul sau intre orele 14.00-18.00 atunci avem cu totii o problema. Detinatorii site-urilor de continut, de pilda, cu o pondere destul de mare in generarea de vanzari, nu vor avea timp sa pregatesasca si sa promoveze eficient acea promotie. Lucrurile facute in pripa nu sunt deloc productive, nici pentru afiliat – care stie ca ar fi putut face mult mai multe pentru acea campanie daca ar fi avut informatia mai din timp -, si nici pentru advertiser care este posibil, din cauza rezultatelor nu prea multumitoare, sa renunte la asemenea campanii, spunandu-si ca nu sunt “eficiente”. Cred ca acordarea sanselor unei idei trebuie sa se faca in proportie de 100% pentru toate partile implicate, pentru a putea masura la finalul actiunii rezultate reale.

Stiu, pentru a putea “divulga” azi o actiune ce va avea loc maine iti trebuie multa incredere. Scurgerea de informatii catre competitorii directi ii poate face sa reactioneze, iar elementul tau surpriza, toata pregatirea lui, sa se duca pe apa sambetei. Dar, ca si afiliat, mi-as dori sa fiu in miezul lucrurilor, sa stiu din timp ce si cum se intampla.

Un alt mediu pentru comunicare

Un alt mod eficient de abordare a afiliatilor este realizarea de intalniri cu anumiti afiliati, sau pur si simplu organizarea unei “zile a portilor deschise” in care afiliatii sunt invitati sa cunoasca business-ul si la el acasa, nu doar virtual. Este locul in care partile implicate se pot cunoaste mai bine, este un moment excelent pentru construirea unei relatii de durata. Ca si recomandare speciala in cazul unor astfel de intalniri, este ca dincolo de prezentarea business-ului sa existe si un moment al discutiilor pe teren neutru. Acolo se pot face negocieri confortabile pentru ambele parti 🙂

Forma mesajelor

Bogdan Cercel

Bogdan Cercel

O ultima observatie generala este legata nu neaparat de continutul mesajului, ci de forma lui. Primim nu de putine ori mesaje pe care nu le intelegem foarte bine (si nu suntem noi de vina), ori mesaje care intra putin sau mai mult in conflict cu elementare norme de gramatica, chestii d-astea nu foarte dramatice, dar care, ca si picatura chinezeasca, in timp vor duce la conturarea unei pareri, la aplicarea unei etichete pe care cu siguranta un business nu o merita.

Pentru ca vorbim de comunicare, cred cu tarie ca toti cei implicati suntem obligati sa-i acordam atentie si ca expresie a comunicarii si nu doar ca substanta a ei. Da, informatia este cea mai importanta, dar pentru mine nu este totul.

Pentru cei care au avut rabdare sa parcurga acest articol, reiau, schematic, cateva idei principale:

  1. Ca si afiliat imi doresc o comunicare la nivel personal cu cel/cea care se ocupa de campania respectiva (chiar daca nu toti advertiserii au un affiliate manager dedicat – desi eu cred cu tarie ca ar trebui – cineva tot se ocupa de prezenta advertiserului in reteaua de afiliere).
  2. Comunicarea prin mesageria interna se poate dovedi un instrument extrem de eficient daca este dublat de o strategie bine pusa la punct pentru acest canal.
  3. Prefer oricand intalnirea cu un advertiser, sub orice forma posibila. Daca el ma cheama si daca eu ma duc, inseamna ca deja avem “un ceva” impreuna.

de Bogdan Cercel

sursa foto

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , ,

Comunicarea in afiliere: cine, cat si cum spune.

Postat pe 31.10.2014 de catre Raluca

comunicare-advertiseri-afiliati-v3

Bogdan Cercel face afiliere de ani buni si a putut sa observe cum a evoluat marketingul afiliat in Romania de-a lungul timpului. Directia este buna, in fiecare an marketing-ul afiliat contribuie din ce in ce mai mult la cresterea afacerilor advertiserilor, iar afiliatii devin din ce in ce mai priceputi in tehnicile de promovare online.

Totusi mai este mult loc de imbunatatiri. In viziunea lui Bogdan, comunicarea dintre afiliati si advertiseri este unul dintre aspectele care necesita o atentie mai mare. O relatie mai stransa si rezultate din ce in ce mai bune se pot inchega doar dupa ce afiliatii si advertiserii comunica constant.

Bogdan argumenteaza din perspectiva sa de afiliat de ce comunicarea este importanta pentru afiliere.

***

afiliere-exercitiu-incredere

Afilierea este un permanent exercitiu al increderii intre mai multi parteneri, dar si un domeniu cu o dinamica extraordinara. Deopotriva, afiliati, advertiseri si arbitrii jocului (reteaua de afiliere) isi dau silinta pentru a face conversiile sa se incinga. Nu de putine ori, insa, cei implicati fac in asa fel incat lucrurile sa se miste mai incet. Mai incet decat s-ar putea, mai incet decat ar merita o astfel de industrie. In articolul de astazi o sa povestim putin mai mult despre comunicare, despre acel ceva ce parca lipseste multor campanii, un quelque chose care ar aduce in arena conversiilor mai multa animatie, mai multa motivatie.

Incepem prin a delimita cumva spatiul de joaca. Am intalnit multi advertiseri care spun ca afilierea reprezinta aproximativ 10% din propriul business. Este vorba de advertiseri care gasesc in afiliere un canal eficient si caruia ii acorda destula atentie. O prima intrebare pe care, ca afiliat, as adresa-o unui astfel de advertiser este: “Si, investesti macar 10% din timpul de lucru pentru a analiza si eficientiza acest canal?”. Mai departe, ca tot pomenim de investitii, as spune ca ar trebui sa aloci poate 15%, ca daca tot este un canal care-ti aduce acum 10% din vanzarile pe care le faci lunar, atunci nu ar fi rau sa si incerci sa cresti acest canal.

Sunt si advertiseri dedicati afilierii, cu proiecte ale caror vanzari sunt in proportie covarsitoare sustinute de afiliere. Despre ei o sa vorbim mai putin, stiu ei ce fac. Si multi dintre ei o fac foarte bine.

Afiliatul abordeaza advertiserii

Intorcandu-ne la ideea comunicarii, ca si componenta strategica a unui program de afiliere, revin in postura de afiliat si-mi analizez propriul comportament vizavi de comunicarea pe care o am cu advertiserii pe care-i promovez. Introduc in ecuatie o mica observatie, anume aceea ca, la nivel personal, sunt convins ca a avea ceva in plus de la un advertiser, dincolo de ceea ce el comunica tuturor afiliatilor, ma va face sa acord mai multa atentie acelei campanii, sa o promovez mai mult si cu rezultate mai bune. Asta ma face sa fiu deschis comunicarii, sa incerc sa discut cu toti cei pe care-mi doresc sa-i promovez. Dar nu este destul. Si noi, ca afiliati, nu intotdeauna reusim sa cerem tot ce ni se poate da. Poate o si facem intr-un fel anume incat cealalta parte nu intelege pe deplin ideea, sau poate nu suntem in targetul de promovare al respectivului advertiser si atunci se intampla doua lucruri:

  1. Primesc un refuz elegant, poate chiar si o explicatie a de ce nu se poate sau, in cel mai fericit caz, ce ar trebui sa fac eu, ca afiliat, sa se poata. Astfel de raspunsuri sunt baza unui inceput de negociere, momentul potential al inceperii unei colaborari mai serioase.
  2. Nu primesc niciun raspuns. Da, se intampla si asta, multi afiliati “se plang” de astfel de “rele tratamente”.

Advertiserii ii abordeaza pe afiliati

Precum ati observat, tipul de comunicare descris mai sus este unul direct, intre afiliat si advertiser. Drumul, bineinteles, este si invers, atunci cand un advertiser il cauta in mod direct pe afiliat, propunandu-i diverse forme de colaborare pentru a se asigura ca afiliatul este angajat responsabil in promovarea respectivei campanii.

Astfel de discutii, 1 la 1, intre afiliat si advertiser, sunt, de departe, cele mai productive. In astfel de discutii se poate pune afilierea la cale, se pot realiza proiecte speciale, dar si propuneri de motivari suplimentare, dincolo de ceea ce se ofera in cadrul retelei.

Mesageria interna

Un alt canal de comunicare, eficient si el in anumite conditii, este cel prin “mesageria interna” a platformei Profitshare. Este modul prin care mesajul unui advertiser ajunge la toti cei interesati, locul in care noutatile, promotiile si ideile frumoase ajung nemijlocit la afiliati.

Personal, citesc cam toate mesajele venite pe acest canal. Am ales cu grija ce mesaje sa primesc (in speta de la ce advertiseri), gasesc foarte utila posibilitatea selectarii advertiserilor de la care sa primim mesaje. Daca esti activ in putine campanii poti lasa linistit “pe pilot automat”, nu vei fi bombardat de foarte multe mesaje 🙂

comunicare-advertiseri-afiliati

Ca si canal de comunicare, daca este folosit inteligent, se poate dovedi extrem de eficient. Majoritatea mesajelor primite de la advertiseri sunt, de cele

mai multe ori, anunturi privind lansarea unor promotii, aparitia unor noi categorii de produse in portofoliul magazinului sau, in cel mai fericit caz, anuntarea unor bonusuri/competitii pentru afiliatii ce performeaza in respectiva campanie. Multe dintre aceste mesaje se pierd in neant, unii dintre afiliati le vad poate prea tarziu, altii nu se regasesc in mesajul transmis etc.

Ca si in cazul oricarui newsletter trebuie sa ne asiguram, in primul rand, ca avem o rata de deschidere foarte buna. Asta ar trebui sa-i faca pe advertiseri sa fie atenti si la titlul mesajului, nu doar la continutul acestuia.

Cand se comunica

afiliere-pripa-neproductiva

Cum spuneam la inceputul articolului, afilierea este un exercitiu al increderii intre parteneri. Daca, de exemplu, un advertiser ma anunta, pe la ora 12.00, ca o promotie excelenta se va derula in magazinul sau intre orele 14.00-18.00 atunci avem cu totii o problema. Detinatorii site-urilor de continut, de pilda, cu o pondere destul de mare in generarea de vanzari, nu vor avea timp sa pregatesasca si sa promoveze eficient acea promotie. Lucrurile facute in pripa nu sunt deloc productive, nici pentru afiliat – care stie ca ar fi putut face mult mai multe pentru acea campanie daca ar fi avut informatia mai din timp -, si nici pentru advertiser care este posibil, din cauza rezultatelor nu prea multumitoare, sa renunte la asemenea campanii, spunandu-si ca nu sunt “eficiente”. Cred ca acordarea sanselor unei idei trebuie sa se faca in proportie de 100% pentru toate partile implicate, pentru a putea masura la finalul actiunii rezultate reale.

Stiu, pentru a putea “divulga” azi o actiune ce va avea loc maine iti trebuie multa incredere. Scurgerea de informatii catre competitorii directi ii poate face sa reactioneze, iar elementul tau surpriza, toata pregatirea lui, sa se duca pe apa sambetei. Dar, ca si afiliat, mi-as dori sa fiu in miezul lucrurilor, sa stiu din timp ce si cum se intampla.

Un alt mediu pentru comunicare

Un alt mod eficient de abordare a afiliatilor este realizarea de intalniri cu anumiti afiliati, sau pur si simplu organizarea unei “zile a portilor deschise” in care afiliatii sunt invitati sa cunoasca business-ul si la el acasa, nu doar virtual. Este locul in care partile implicate se pot cunoaste mai bine, este un moment excelent pentru construirea unei relatii de durata. Ca si recomandare speciala in cazul unor astfel de intalniri, este ca dincolo de prezentarea business-ului sa existe si un moment al discutiilor pe teren neutru. Acolo se pot face negocieri confortabile pentru ambele parti 🙂

Forma mesajelor

Bogdan Cercel

Bogdan Cercel

O ultima observatie generala este legata nu neaparat de continutul mesajului, ci de forma lui. Primim nu de putine ori mesaje pe care nu le intelegem foarte bine (si nu suntem noi de vina), ori mesaje care intra putin sau mai mult in conflict cu elementare norme de gramatica, chestii d-astea nu foarte dramatice, dar care, ca si picatura chinezeasca, in timp vor duce la conturarea unei pareri, la aplicarea unei etichete pe care cu siguranta un business nu o merita.

Pentru ca vorbim de comunicare, cred cu tarie ca toti cei implicati suntem obligati sa-i acordam atentie si ca expresie a comunicarii si nu doar ca substanta a ei. Da, informatia este cea mai importanta, dar pentru mine nu este totul.

Pentru cei care au avut rabdare sa parcurga acest articol, reiau, schematic, cateva idei principale:

  1. Ca si afiliat imi doresc o comunicare la nivel personal cu cel/cea care se ocupa de campania respectiva (chiar daca nu toti advertiserii au un affiliate manager dedicat – desi eu cred cu tarie ca ar trebui – cineva tot se ocupa de prezenta advertiserului in reteaua de afiliere).
  2. Comunicarea prin mesageria interna se poate dovedi un instrument extrem de eficient daca este dublat de o strategie bine pusa la punct pentru acest canal.
  3. Prefer oricand intalnirea cu un advertiser, sub orice forma posibila. Daca el ma cheama si daca eu ma duc, inseamna ca deja avem “un ceva” impreuna.

de Bogdan Cercel

sursa foto

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.
  • In primul rand , Bogdan , felicitari pentru articol. E buna teoria, intotdeauna a fost.
    In al doilea rand comunicarea despre care vorbesti se intampla doar intr-un singur sens in acest moment (opinia mea) si anume dinspre advertiser catre afiliat .
    Invers nu mai este comunicare deoarece chiar daca avem un emitent , un canal si un mesaj , lipseste receptorul.
    Altfel spus , mesageria interna este useless , am trimis doua mesaje pana acum si a trecut o luna de atunci , nici macar un mesaj automat nu am primit .
    Desigur , explicatia va fi ca sunt un caz izolat…bla bla . Insa astept parerile altor afiliati care au fost ceva mai norocosi de cat subsemnatul.

  • culiceanu

    Da deabia astept sa comunic cu oamenii sa dau sfaturi imi place pooop

  • Pingback: Comunicarea Advertiserilor cu Afiliatii: Tipuri de Mesaje - Marketing afiliat - Profitshare Blog()

  • Buna ziua, am dori ca eMag sa fie mai deschisi comunicarii cu noi agfiliati si daca vrem anunumite bannere de alte dimensiuni sa ni se ofere, am vrea sa fim tratati ca partenerii lor, Multumesc

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing