Comunicarea în mediul online și marketingul afiliat

Postat pe 26.05.2009 de catre Alexandru Negrea

Așa cum spuneam în articolul anterior, metoda prin care comercianții din mediul online puteau avea o relație strânsă, atât cu intermediarii, cât și cu eventualii cumpărători, fusese găsită. Numele acestei metode : MARKETINGUL AFILIAT.

Eu (comerciantul) vând produsele, tu (intermediarul) le promovezi, ei (clienții) cumpără, bazându-se pe calitatea acestor produse, calitate evidențiată de tine (intermediarul).

Următorul pas logic a fost descoperirea unor strategii cât mai bune de comunicare, astfel încât să nu existe piedici bazate pe lipsa de informație. Din punctul meu de vedere, ăsta este rolul/meritul major al internetului. Poți obține tone de informații, despre ceea ce-ți dorești, direct de acasă, din fața calculatorului, iar sursele sunt pe alese. Din păcate, în momentul ăsta, în România, problema e la aceste surse. Eu cred că se va rezolva într-un final, dar pentru asta avem nevoie de o schimbare de mentalitate.

Fie că vorbim de un ziar online, sau de un blog, scopul principal, în momentul de față, este obținerea unor sume impresionante de bani, aspectul corectitudinii/sincerității fiind lăsat la o parte. Avem numai experți în monetizare, marketing sau PR, dar nici 10% dintre ei nu vorbesc din experință proprie, sau bazându-se pe niște informații bine puse la punct. Se pleacă de la ideea că TREBUIE SĂ CÂȘTIGĂM BANI MULȚI, adică exact pe dos, când prima intenție ar trebui să fie SĂ FUNCȚIONEZE, INDIFERENT DE SUMA CÂȘTIGATĂ.

De ce atâta comunicare?

Inainte de toate, hai să înțelegem termenul de comunicare eficientă.
Dacă tu pui pe site-ul tău un link către un alt site, iar vizitatorii tăi dau click pe acel link, bazându-se pe opinia ta, comunicarea dintre tine și vizitatorii tăi este cum nu se poate mai eficientă. Este atât de simplu!

Cu ce ne ajută această comunicare eficientă în marketingul afiliat? Îmi dau seama că întrebarea e stupidă, însă aș vrea să trecem prin toată această bază de informații, ca să nu existe probleme mai târziu.
Răspunsul e la fel de simplu. Dacă nu influențezi opinia vizitatorilor tăi, nu poți oferi nici măcar sfaturi, deci nu mai pomenim de vânzări. Marketingul afiliat se bazează pe formatorii de opinie sau mai bine zis pe sursele credibile de informație.
Ca să fii un formator de opinie pentru un număr relevant de oameni, trebuie să muncești foarte mult și să știi ce spui. Nu poți folosi sistemele de afilieri la două zile după ce ți-ai început activitatea în mediul online. Nici măcar la două luni!

Câștigul nu se referă întotdeauna la partea financiară.

Propunerea mea e ca fiecare proprietar de site, aflat într-un sistem de afilieri, să încerce să vândă cel puțin un produs. Hai să uităm puțin de comision sau valabilitatea unui cookie. Fă-ți un cont în ProfitShare, alege un produs din imensitatea asta de site (emag), afișează-l pe site-ul tău și urmărește activitatea. Recomandarea mea e să cauți produse din oferta promoțională, astfel încât să te adresezi oricărui tip de buzunar. Dacă poți să utilizezi un link, în loc de un banner gigantic, e cu atât mai bine pentru tine!
Ăsta este primul pas în cunoașterea vizitatorilor tăi. O vânzare a acestui produs, indiferent de valoarea ei financiară, înseamnă că tu tocmai ai trecut de primul și cel mai important pas în marketingul afiliat. Ai câștigat prima rundă și urmează să te dezvolți pe această bază extrem de solidă. Tot această vânzare îți va oferi și satisfacția unei comunicări eficiente între tine și vizitatorii tăi. Nu-ți dori 5000 de vizite irelevante, venite din Google pe diferite căutări din trendul zilei, pentru că vei ajunge să negi orice metodă de monetizare.

Din păcate pentru adevăratele metode de a face bani în mediul online, la noi a prins foarte bine bannerul. În momentul ăsta bannerul face legea pe internet și nu avem cum să contestăm acest aspect. În cazul bannerului comunicarea tinde spre 0. E trist că preferăm să ocupăm trei sferturi dintr-un site cu imagini, când am putea obține același impact cu un deep link (următorul articol va fi dedicat acestui termen), integrat într-un articol calitativ. M-am săturat de aceste imagini ce-mi deranjează retina, dar sunt avid de informație. Oferă-mi această informație și vom câștiga amândoi câte ceva. Poate că nu te vei îmbogăți peste noapte, cel puțin nu momentan, dar în mod cert vei avea de câștigat.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , , ,

Comunicarea în mediul online și marketingul afiliat

Postat pe 26.05.2009 de catre Alexandru Negrea

Așa cum spuneam în articolul anterior, metoda prin care comercianții din mediul online puteau avea o relație strânsă, atât cu intermediarii, cât și cu eventualii cumpărători, fusese găsită. Numele acestei metode : MARKETINGUL AFILIAT.

Eu (comerciantul) vând produsele, tu (intermediarul) le promovezi, ei (clienții) cumpără, bazându-se pe calitatea acestor produse, calitate evidențiată de tine (intermediarul).

Următorul pas logic a fost descoperirea unor strategii cât mai bune de comunicare, astfel încât să nu existe piedici bazate pe lipsa de informație. Din punctul meu de vedere, ăsta este rolul/meritul major al internetului. Poți obține tone de informații, despre ceea ce-ți dorești, direct de acasă, din fața calculatorului, iar sursele sunt pe alese. Din păcate, în momentul ăsta, în România, problema e la aceste surse. Eu cred că se va rezolva într-un final, dar pentru asta avem nevoie de o schimbare de mentalitate.

Fie că vorbim de un ziar online, sau de un blog, scopul principal, în momentul de față, este obținerea unor sume impresionante de bani, aspectul corectitudinii/sincerității fiind lăsat la o parte. Avem numai experți în monetizare, marketing sau PR, dar nici 10% dintre ei nu vorbesc din experință proprie, sau bazându-se pe niște informații bine puse la punct. Se pleacă de la ideea că TREBUIE SĂ CÂȘTIGĂM BANI MULȚI, adică exact pe dos, când prima intenție ar trebui să fie SĂ FUNCȚIONEZE, INDIFERENT DE SUMA CÂȘTIGATĂ.

De ce atâta comunicare?

Inainte de toate, hai să înțelegem termenul de comunicare eficientă.
Dacă tu pui pe site-ul tău un link către un alt site, iar vizitatorii tăi dau click pe acel link, bazându-se pe opinia ta, comunicarea dintre tine și vizitatorii tăi este cum nu se poate mai eficientă. Este atât de simplu!

Cu ce ne ajută această comunicare eficientă în marketingul afiliat? Îmi dau seama că întrebarea e stupidă, însă aș vrea să trecem prin toată această bază de informații, ca să nu existe probleme mai târziu.
Răspunsul e la fel de simplu. Dacă nu influențezi opinia vizitatorilor tăi, nu poți oferi nici măcar sfaturi, deci nu mai pomenim de vânzări. Marketingul afiliat se bazează pe formatorii de opinie sau mai bine zis pe sursele credibile de informație.
Ca să fii un formator de opinie pentru un număr relevant de oameni, trebuie să muncești foarte mult și să știi ce spui. Nu poți folosi sistemele de afilieri la două zile după ce ți-ai început activitatea în mediul online. Nici măcar la două luni!

Câștigul nu se referă întotdeauna la partea financiară.

Propunerea mea e ca fiecare proprietar de site, aflat într-un sistem de afilieri, să încerce să vândă cel puțin un produs. Hai să uităm puțin de comision sau valabilitatea unui cookie. Fă-ți un cont în ProfitShare, alege un produs din imensitatea asta de site (emag), afișează-l pe site-ul tău și urmărește activitatea. Recomandarea mea e să cauți produse din oferta promoțională, astfel încât să te adresezi oricărui tip de buzunar. Dacă poți să utilizezi un link, în loc de un banner gigantic, e cu atât mai bine pentru tine!
Ăsta este primul pas în cunoașterea vizitatorilor tăi. O vânzare a acestui produs, indiferent de valoarea ei financiară, înseamnă că tu tocmai ai trecut de primul și cel mai important pas în marketingul afiliat. Ai câștigat prima rundă și urmează să te dezvolți pe această bază extrem de solidă. Tot această vânzare îți va oferi și satisfacția unei comunicări eficiente între tine și vizitatorii tăi. Nu-ți dori 5000 de vizite irelevante, venite din Google pe diferite căutări din trendul zilei, pentru că vei ajunge să negi orice metodă de monetizare.

Din păcate pentru adevăratele metode de a face bani în mediul online, la noi a prins foarte bine bannerul. În momentul ăsta bannerul face legea pe internet și nu avem cum să contestăm acest aspect. În cazul bannerului comunicarea tinde spre 0. E trist că preferăm să ocupăm trei sferturi dintr-un site cu imagini, când am putea obține același impact cu un deep link (următorul articol va fi dedicat acestui termen), integrat într-un articol calitativ. M-am săturat de aceste imagini ce-mi deranjează retina, dar sunt avid de informație. Oferă-mi această informație și vom câștiga amândoi câte ceva. Poate că nu te vei îmbogăți peste noapte, cel puțin nu momentan, dar în mod cert vei avea de câștigat.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2018 Conversion Marketing