Diferențe de raportare a performanței între canalele de promovare online

Postat pe 9.08.2016 de catre Claudiu Farcas

statistici

Una dintre întrebările pe care le primim destul de constant, mai ales de la advertiseri, este cea legată de statistici, cu precădere diferența dintre click-uri si vizite/sesiuni sau a numarului conversii raportată între Google Analytics și platforma Profitshare.

Diferența de click-uri/vizite

Toate aceste diferențe provin din faptul că diverse instrumente de măsurare de trafic se bazează pe reguli diferite, dacă de exemplu în Profitshare considerăm un click orice accesare a unui instrument de promovare, Google Analytics măsoară sesiuni. Acestea nu trebuie confundate cu Pageviews/Afisari, desi orice click in teorie genereaza o afisare a paginii advertiserului.
Prin urmare mai multe click-uri în Profitshare pot însemna o singură sesiune în Analytics, modalitatea de raportare standard in analytics.

De multe ori acest tip de diferență de raportare între click-uri și și sesiuni provine din momentele în care afiliații realizează liste de produse iar vizitatorul accesează fiecare dintre acele link-uri de afiliere ajungând de fiecare dată pe site-ul advertiserului. În panoul de Analytics al advertiserului se raportează o singură sesiune, indiferent de numărul de click-uri pe care le generează afiliații pe instrumentele de promovare.
Ducând exemplul la extremă, dacă un client intră de 100 ori pe site-ul advertiserului interacționând într-o perioadă scurtă de timp cu link-uri de afiliere ale afiliaților Profitshare, se va raporta o singură sesiune în Analytics.

Diferențele de statistici sunt comune între diverse instrumente, ba chiar și dacă tehnologia de măsurare este aceeași, este larg acceptată o diferență de 10-20% între datele raportate. De altfel, recomandarea mea este verificarea datelor din Analytics în comparație chiar cu AdWords sau Facebook Ads. De-a lungul timpului am observat diferențe semnificative.

În ultima perioadă în Profitshare am încercat să stabilim diverse reguli în ceea ce privește accesarea link-urilor de afiliere, astfel încât de exemplu accesarea în scurt timp a aceluiași link de afiliere de către același vizitator va însemna un singur click. Căutăm soluții pentru aceste situații tocmai pentru că statisticile legate de performanța ratei de conversie și a EPC-ului este artificial afectată de către un număr mai mare de click-uri comparat cu vizitele, motiv de exemplu pentru care am introdus destul de târziu indicatorul legat de EPC.

Diferențe în atribuirea conversiilor

Prin modalitatea de tracking din afiliere, orice accesare a unui link de afiliere va avea un cookie care va măsura pe perioada de recurență setată de către advertiser. Orice comandă realizată în perioada de recurență va atribui în afiliere creditul conversiei însă de multe ori acestea nu se regăsesc în Analytics. Acest lucru este comun și pentru alte canale plătite, fie că vorbim de AdWords, Facebook sau alte instrumente de promovare.
De ce? În mod standard raportarea din Google Analytics este pe last click non-direct(pentru simplitate mai jos voi spune simplu – last click, recomand acest link pentru detalierea modelelor de atribuire), astfel că dacă un utilizator accesează astăzi un link de afiliere și efectuează comanda abia mâine, revenind dintr-o căutare pe Google pe site-ul advertiserului(chiar venind dintr-o căutare asociată numelui de brand), Analytics va atribui succesul conversiei ultimului canal, în cazul acesta canalului organic.
De altfel, Analytics și orice sistem de măsurare care se bazează pe last click oferă un avantaj semnificativ în interpretarea rezultatelor pentru canalele care închid conversia, de multe ori fiind canalul organic (utilizatorul caută sintagma produs + nume magazin) – însă și remarketing. Recomandăm de fiecare dată interpretarea reală a rezultatelor analizând mai multe modele de atribuire, dacă ne alcătuim strategia de promovare doar analizând pe last click s-ar putea să facem greșeli enorme în succesul viitor.

În cadrul diverselor platforme de promovare se regăsesc și rapoarte privind rezultatele doar a vizibilității materialului de promovare (fără accesarea instrumentului de promovare/click pe acesta), așa numitele View-through Conversions, așadar încă o recomandare de analiză atentă a datelor care stabilesc performanța canalelor de promovare.

În concluzie, orice analiză a performanțelor oricărui canal de promovare trebuie să țină cont de multiple scenarii de atribuire. În stadiul actual al promovării online, mai ales în cazul magazinelor online mari sau a produselor care necesită documentare pe parcursul a mai multor zile, este de altfel firesc să apară intercalări, iar interpretarea doar pe last click este doar un indicator privind canalul care a închis conversia, nu neapărat canalul care a generat nevoia sau a împins clientul spre decizia de achiziție.

Diferențe de raportare este firesc să apară între tipurile de instrumente de măsurare, în general fiecare instrument va furniza date despre KPI-urile pe care le consideră ca obiectiv al canalului, în cazul nostru este vorba despre conversii, deși click-urile au și ele mare importanță.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.

Tag-uri: , ,

Diferențe de raportare a performanței între canalele de promovare online

Postat pe 9.08.2016 de catre Claudiu Farcas

statistici

Una dintre întrebările pe care le primim destul de constant, mai ales de la advertiseri, este cea legată de statistici, cu precădere diferența dintre click-uri si vizite/sesiuni sau a numarului conversii raportată între Google Analytics și platforma Profitshare.

Diferența de click-uri/vizite

Toate aceste diferențe provin din faptul că diverse instrumente de măsurare de trafic se bazează pe reguli diferite, dacă de exemplu în Profitshare considerăm un click orice accesare a unui instrument de promovare, Google Analytics măsoară sesiuni. Acestea nu trebuie confundate cu Pageviews/Afisari, desi orice click in teorie genereaza o afisare a paginii advertiserului.
Prin urmare mai multe click-uri în Profitshare pot însemna o singură sesiune în Analytics, modalitatea de raportare standard in analytics.

De multe ori acest tip de diferență de raportare între click-uri și și sesiuni provine din momentele în care afiliații realizează liste de produse iar vizitatorul accesează fiecare dintre acele link-uri de afiliere ajungând de fiecare dată pe site-ul advertiserului. În panoul de Analytics al advertiserului se raportează o singură sesiune, indiferent de numărul de click-uri pe care le generează afiliații pe instrumentele de promovare.
Ducând exemplul la extremă, dacă un client intră de 100 ori pe site-ul advertiserului interacționând într-o perioadă scurtă de timp cu link-uri de afiliere ale afiliaților Profitshare, se va raporta o singură sesiune în Analytics.

Diferențele de statistici sunt comune între diverse instrumente, ba chiar și dacă tehnologia de măsurare este aceeași, este larg acceptată o diferență de 10-20% între datele raportate. De altfel, recomandarea mea este verificarea datelor din Analytics în comparație chiar cu AdWords sau Facebook Ads. De-a lungul timpului am observat diferențe semnificative.

În ultima perioadă în Profitshare am încercat să stabilim diverse reguli în ceea ce privește accesarea link-urilor de afiliere, astfel încât de exemplu accesarea în scurt timp a aceluiași link de afiliere de către același vizitator va însemna un singur click. Căutăm soluții pentru aceste situații tocmai pentru că statisticile legate de performanța ratei de conversie și a EPC-ului este artificial afectată de către un număr mai mare de click-uri comparat cu vizitele, motiv de exemplu pentru care am introdus destul de târziu indicatorul legat de EPC.

Diferențe în atribuirea conversiilor

Prin modalitatea de tracking din afiliere, orice accesare a unui link de afiliere va avea un cookie care va măsura pe perioada de recurență setată de către advertiser. Orice comandă realizată în perioada de recurență va atribui în afiliere creditul conversiei însă de multe ori acestea nu se regăsesc în Analytics. Acest lucru este comun și pentru alte canale plătite, fie că vorbim de AdWords, Facebook sau alte instrumente de promovare.
De ce? În mod standard raportarea din Google Analytics este pe last click non-direct(pentru simplitate mai jos voi spune simplu – last click, recomand acest link pentru detalierea modelelor de atribuire), astfel că dacă un utilizator accesează astăzi un link de afiliere și efectuează comanda abia mâine, revenind dintr-o căutare pe Google pe site-ul advertiserului(chiar venind dintr-o căutare asociată numelui de brand), Analytics va atribui succesul conversiei ultimului canal, în cazul acesta canalului organic.
De altfel, Analytics și orice sistem de măsurare care se bazează pe last click oferă un avantaj semnificativ în interpretarea rezultatelor pentru canalele care închid conversia, de multe ori fiind canalul organic (utilizatorul caută sintagma produs + nume magazin) – însă și remarketing. Recomandăm de fiecare dată interpretarea reală a rezultatelor analizând mai multe modele de atribuire, dacă ne alcătuim strategia de promovare doar analizând pe last click s-ar putea să facem greșeli enorme în succesul viitor.

În cadrul diverselor platforme de promovare se regăsesc și rapoarte privind rezultatele doar a vizibilității materialului de promovare (fără accesarea instrumentului de promovare/click pe acesta), așa numitele View-through Conversions, așadar încă o recomandare de analiză atentă a datelor care stabilesc performanța canalelor de promovare.

În concluzie, orice analiză a performanțelor oricărui canal de promovare trebuie să țină cont de multiple scenarii de atribuire. În stadiul actual al promovării online, mai ales în cazul magazinelor online mari sau a produselor care necesită documentare pe parcursul a mai multor zile, este de altfel firesc să apară intercalări, iar interpretarea doar pe last click este doar un indicator privind canalul care a închis conversia, nu neapărat canalul care a generat nevoia sau a împins clientul spre decizia de achiziție.

Diferențe de raportare este firesc să apară între tipurile de instrumente de măsurare, în general fiecare instrument va furniza date despre KPI-urile pe care le consideră ca obiectiv al canalului, în cazul nostru este vorba despre conversii, deși click-urile au și ele mare importanță.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.
  • Foarte ok articolul, cu o singura mentiune: Modelul default de atribuire default al Analytics este last non-direct click, nu last click.

    • Mersi, Andrei! Ma bucur ca avem cititori atat de atenti la detalii! Intr-adevar ma gandeam la last non-direct, doar ca am crezut ca e termenul ceva mai greu de inteles.

    • Well, de-asta sunt aici :))

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing