Google Analytics pentru afiliere

Postat pe 13.01.2014 de catre Gabi Nistoran

Profitshare le ofera afiliatilor rapoarte detaliate in legatura cu actiunile care au loc dupa ce se da click pe link-urile de afiliere. Publisherii (sau afiliatii cu website-uri) au nevoie si de informatii despre ce se intampla in site-urile lor pana la acel moment. Acestea pot fi obtinute din Google Analytics, daca este configurat corect.

De notat ca Google Analytics este updatat continuu cu noi functionaltati si e important sa ramanem la curent cu acestea. Cele mai importante schimbari din ultimul an le poti vedea aici.

Events

Vrei sa stii totul despre cei care iti aduc clickuri in afiliere? Ce surse de trafic genereaza cele mai multe sau cele mai profitabile clickuri? Ce fel de continut functioneaza pentru fiecare advertiser?

Toate aceste informatii le poti obtine setand event tracking pentru Google Analytics. Sunt necesare cunostinte de front-end development, dar daca folosesti WordPress exista plugin-uri care iti fac treaba. Colegul meu Claudiu a avut ideea foarte buna de a folosi campul Event Value pentru a introduce in Analytics castigul mediu pe care ti-l aduce un click in afiliere. Valoarea ar trebui updatata periodic cu cifrele corecte pentru fiecare sezon.

De cate ori se da click pe un link extern, Google Analytics va inregistra un event. Rezultatele sunt disponibile in sectiunea Behavior, grupul de rapoarte Events.

events

Top Events prezinta link-urile pe care s-a dat click si locul in care acestea erau in site (de exemplu, in articole sau in blogroll), precum si alte informatii pe care le alegi cand setezi event tracking-ul in site. Verifica toate tab-urile acestui raport (Event Category, Event Action, Event Label) pentru a gasi toate informatiile disponibile.

Urmatorul raport, Pages, prezinta paginile in care se aflau vizitatorii cand au dat click, iar Events Flow prezinta grafic navigarea lor in site inainte de a iesi prin linkuri de afiliere.

Daca esti nerabdator sa afli cum merge afilierea, poti urmari live cum primesti clickuri in raportul Events din sectiunea Real Time.

Informatiile din events pot fi introduse in toate celelalte rapoarte standard daca setati un Goal pe baza lor. Daca ai setat Event Value cum scriam mai sus, acum il poti folosi si ca Goal Value si vei avea o estimare a veniturilor in coloanele Conversions din fiecare raport tip tabel cu care vine analytics.

goal

De asemenea, se pot crea segmente cu vizitatorii care dau click pe link-uri si cei care nu dau sau segmente cu cei atrasi de diversi advertiseri pentru a le compara comportamentul online. Tot cu ajutorul segmentelor poti urmari comportamentul in timp al celor care au venit prima data pe site dintr-o anumita campanie (cum ar fi paid search) sau intr-o anumita perioada (de exemplu, in preajma Black Friday).

Testare site

Acum ca ai informatiile disponibile in Google Analytics, poti testa si optimiza pe baza lor. Modulul de A/B Testing, numit Experiments si aflat tot in sectiunea Behavior, permite testarea mai multor variante pentru aceeasi pagina pentru a descoperi care dintre ele are cea mai buna conversie.

Incepe testand paginile care aduc cele mai mari venituri sau pe cele care au cel mai mare potential pentru a vedea rezultate cu impact in castiguri. Lasa testul sa ruleze pana cand rapoartele vor indica faptul ca s-a ajuns la un castigator relevant statistic, altfel rezultatele nu sunt folositoare. Testeaza toate variantele in aceleasi conditii (aceeasi perioada, acelasi volum si aceeasi calitate de trafic trimis spre fiecare etc). Analizeaza rezultatele testelor incheiate inainte de a decide ce testezi in continuare, pentru ca din fiecare test afli informatii noi care te ajuta in planificarea urmatorilor pasi. Testarea web este o activitate complexa, de aceea am scris o serie de articole cu mai multe sfaturi si bune practici.

Optimizarea site-urilor proprii va mari veniturile pe care acestea le genereaza fara a creste volumul de trafic. Optimizarea trebuie facuta constant pentru ca site-urile pot mereu performa mai bine.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Latest posts by Gabi Nistoran (see all)

Tag-uri: , , , ,

Google Analytics pentru afiliere

Postat pe 13.01.2014 de catre Gabi Nistoran

Profitshare le ofera afiliatilor rapoarte detaliate in legatura cu actiunile care au loc dupa ce se da click pe link-urile de afiliere. Publisherii (sau afiliatii cu website-uri) au nevoie si de informatii despre ce se intampla in site-urile lor pana la acel moment. Acestea pot fi obtinute din Google Analytics, daca este configurat corect.

De notat ca Google Analytics este updatat continuu cu noi functionaltati si e important sa ramanem la curent cu acestea. Cele mai importante schimbari din ultimul an le poti vedea aici.

Events

Vrei sa stii totul despre cei care iti aduc clickuri in afiliere? Ce surse de trafic genereaza cele mai multe sau cele mai profitabile clickuri? Ce fel de continut functioneaza pentru fiecare advertiser?

Toate aceste informatii le poti obtine setand event tracking pentru Google Analytics. Sunt necesare cunostinte de front-end development, dar daca folosesti WordPress exista plugin-uri care iti fac treaba. Colegul meu Claudiu a avut ideea foarte buna de a folosi campul Event Value pentru a introduce in Analytics castigul mediu pe care ti-l aduce un click in afiliere. Valoarea ar trebui updatata periodic cu cifrele corecte pentru fiecare sezon.

De cate ori se da click pe un link extern, Google Analytics va inregistra un event. Rezultatele sunt disponibile in sectiunea Behavior, grupul de rapoarte Events.

events

Top Events prezinta link-urile pe care s-a dat click si locul in care acestea erau in site (de exemplu, in articole sau in blogroll), precum si alte informatii pe care le alegi cand setezi event tracking-ul in site. Verifica toate tab-urile acestui raport (Event Category, Event Action, Event Label) pentru a gasi toate informatiile disponibile.

Urmatorul raport, Pages, prezinta paginile in care se aflau vizitatorii cand au dat click, iar Events Flow prezinta grafic navigarea lor in site inainte de a iesi prin linkuri de afiliere.

Daca esti nerabdator sa afli cum merge afilierea, poti urmari live cum primesti clickuri in raportul Events din sectiunea Real Time.

Informatiile din events pot fi introduse in toate celelalte rapoarte standard daca setati un Goal pe baza lor. Daca ai setat Event Value cum scriam mai sus, acum il poti folosi si ca Goal Value si vei avea o estimare a veniturilor in coloanele Conversions din fiecare raport tip tabel cu care vine analytics.

goal

De asemenea, se pot crea segmente cu vizitatorii care dau click pe link-uri si cei care nu dau sau segmente cu cei atrasi de diversi advertiseri pentru a le compara comportamentul online. Tot cu ajutorul segmentelor poti urmari comportamentul in timp al celor care au venit prima data pe site dintr-o anumita campanie (cum ar fi paid search) sau intr-o anumita perioada (de exemplu, in preajma Black Friday).

Testare site

Acum ca ai informatiile disponibile in Google Analytics, poti testa si optimiza pe baza lor. Modulul de A/B Testing, numit Experiments si aflat tot in sectiunea Behavior, permite testarea mai multor variante pentru aceeasi pagina pentru a descoperi care dintre ele are cea mai buna conversie.

Incepe testand paginile care aduc cele mai mari venituri sau pe cele care au cel mai mare potential pentru a vedea rezultate cu impact in castiguri. Lasa testul sa ruleze pana cand rapoartele vor indica faptul ca s-a ajuns la un castigator relevant statistic, altfel rezultatele nu sunt folositoare. Testeaza toate variantele in aceleasi conditii (aceeasi perioada, acelasi volum si aceeasi calitate de trafic trimis spre fiecare etc). Analizeaza rezultatele testelor incheiate inainte de a decide ce testezi in continuare, pentru ca din fiecare test afli informatii noi care te ajuta in planificarea urmatorilor pasi. Testarea web este o activitate complexa, de aceea am scris o serie de articole cu mai multe sfaturi si bune practici.

Optimizarea site-urilor proprii va mari veniturile pe care acestea le genereaza fara a creste volumul de trafic. Optimizarea trebuie facuta constant pentru ca site-urile pot mereu performa mai bine.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Latest posts by Gabi Nistoran (see all)

  • Pentru a/b testing la wordpress monitorizat prin analytics experiments exista vreun plugin sau vreo metoda mai user friendly de setat?

    • Pentru a crea variatii de landing pages poti folosi un plugin ca acesta. Exista si plugin-uri pentru instalat GA Experiments, iata un exemplu. In directorul de plugin-uri de la WordPress gasesti diverse alternative la acestea.

  • Emi

    Interesant acest articol , doar folosind astfel de instrumente poti analiza si imbunatati metodele si promovarea.Asteptam si alte postari asemanatoare.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing