Cum implici activ advertiserii în stabilirea strategiei tale în afiliere

Postat pe 6.09.2016 de catre Daniela

Implicarea activă a advertiserilor in stabilirea strategiei tale în afiliere poate fi un factor decisiv pentru obținerea rezultatelor dorite. Descoperă în acest articol sfaturile și recomandările noastre, dar și ale afiliaților de top pentru abordarea advertiserilor și crearea unor parteneriate de durată cu aceștia.

Dacă în articolul Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații? am abordat acest subiect din perspectiva advertiserilor, iată că a venit timpul să privim acest aspect și din cea a afiliaților.

Cum alegi advertiserii pe care să îi promovezi?

Pentru afiliații aflați la început de drum, catalogul advertiserilor îl găsești în contul tău, în secțiunea General – advertiseri. În această secțiune, advertiserii sunt împărțiți pe categorii: Retail, Fashion, IT&C, Servicii, Copii și Jucării, etc, astfel încât să îi poți selecta mai ușor pe cei potriviți promovării pe care dorești să o faci. De exemplu, pe un site de Fashion vei avea o rata de conversie mai bună dacă promovezi advertiseri din această nișă sau domenii conexe precum Îngrijire Personală & Cosmetice, decât dacă vei promova produse din categoria Auto & Moto.

După ce îți alegi categoria, mai poți sorta advertiserii și în funcție de valoarea comisioanelor aprobate, EPC, rata de conversie, rata de aprobare, în funcție de obiectivele pe care ți le-ai setat. Elena Chira ne spune legat de acest lucru că “Aleg advertiserii în primul rând dacă îmi plac produsele lor și dacă îmi convin condițiile: perioadă recurență, comision. În timp le urmăresc rata de conversie, cât de repede plătesc, rata de respingere a comisioanelor etc și mă hotărăsc dacă îi mai promovez sau nu”.

Cunoaște programul de afiliere al advertiserului

Înainte de a începe promovarea unui advertiser, te sfătuim să citești în primul rând termenii și condițiile din platformă. De asemenea, este important să cunoști magazinul online al advertiserului, să te familiarizezi cu produsele și brandurile comercializate pe site și să stabilești dacă acestea se potrivesc cu profilul audienței tale.

Ulterior îți poți seta strategia și începe promovarea. Când primele rezultate notabile apar, este momentul să trimiți un mesaj advertiserului pentru ca el să afle despre dorința ta de a crea și dezvolta o relație de parteneriat pe termen lung cu scopul îmbunătățirii performanțelor.

Prezintă-te, oferă-le informații despre metodele tale de promovare și obiective

Primul contact este foarte important, astfel încât este necesar să spui cum te numești, ce metode de promovare utilizezi (conținut pe site-uri, agregatoare, campanii PPC, etc), să prezinți rezultatele obținute până în acel moment în programul de afiliere al advertiserului și să îi prezinți succint obiectivele și ceea ce îți dorești.

E important ca în cazul site-urilor să oferi informații despre trafic, profil al cititorilor, câteva statistici cu rezultatele obținute în medie în alte programe de afiliere din nișa pe care dorești să o promovezi și ce poți aduce tu în plus pentru advertiserul respectiv.

danielaDaniela Văduva consideră că trebuie să „inițiezi colaborarea cu un advertiser! Trimite-i un mesaj prin care te prezinți! Spune-i câteva lucruri despre tine, despre activitatea ta în afiliere, spune-i cum vrei să îl promovezi (ce idei ai), ce crezi că ar merge bine pentru magazinul lui. Îi poți spune și o părere constructivă despre produsul/serviciul lui. Adu un plus de valoare în relația afiliat-advertiser și acest aspect ar putea suda o relație de succes!”

Iată câteva idei de informații pe care le poți solicita advertiserului:

  • Materiale promoționale personalizate
  • Acordul pentru dezvoltarea unor proiecte speciale cu ocazia unor evenimente importante cum ar fi Black Friday
  • Comisioane preferențiale. În această privință, Daniela Văduva ne sfătuiește următoarele: “Întâi de toate generează rezultate semnificative și ulterior solicită un comision preferențial! Motivează de ce îți dorești un comision mai mare (ex. performanță, revenue mic/volum mare de muncă, costuri mari cu promovarea etc). Este important să menționezi și comisionul(procentul) la care te-ai gândit. Totodată spune-i și ce rezultate o să generezi în cazul în care îți acordă comisionul dorit.”
  • Informații cu privire la topul produselor de promovat
  • Informații suplimentare cu privire la campaniile în desfășurare

Legat de informațiile pe care le poți solicita advertiserului, Daniela Văduva ne spune că “în funcție de modalitatea de promovare aleasă de tine, cere informații care te vor ajuta să mărești rezultatele (ex. rată de conversie, volum, valoarea medie a comisionului etc). Cere informații suplimentare despre produs/serviciu, ce nu se regăsesc pe site-ul advertiserului și te-ar putea ajuta.”

bianca1Bianca Tătărăscu, Head of Affiliate Marketing Internet Corp ne spune ce urmăresc ei în alegerea advertiserilor și informațiile pe care și le doresc de la advertiseri: “Colaborările de succes se dezvoltă pe fondul unei comunicări proactive și constante – fie că discutăm de zona de afiliere sau orice altă ramură de business. Dacă ar fi să dau un sfat (sau mai multe) advertiserilor, le-aș recomanda ca în primul rând să țină la curent afiliații cu cele mai noi oferte de dinainte ca aceastea să fie implementate – ajută la stabilirea strategiei de promovare din timp, în funcție de canalele de comunicare. De asemenea, este foarte important ca materialele de promovare puse la dispoziția afiliaților să fie disponibile în cât mai multe formate, în special pentru campaniile scurte – de o zi sau de weekend, când uneori nu este timp suficient pentru a cere/primi rezoluția necesară, iar în acest caz campania nu beneficiază de vizibilitate suficientă (sau dorită). În altă ordine de idei, dar tot legat de comunicare, ar fi ideal ca advertiserii să transmită periodic afiliaților detalii cu privire la  categoriile sau produsele care convertesc cel mai bine – astfel încât să fie puse în valoare pe canalele de promovare. Concluzionând, cred că este important ca advertiserii să pună la dispoziția afiliaților toate tool-urile de care aceștia au nevoie pentru a expune cât mai bine campaniile de promovare și să discute concret, pe publicul și canalele de promovare care pot fi utilizate în cadrul colaborării.”

Oferă feedback

Este important să semnalizezi problemele pe care le observi în cadrul programelor de afiliere pe care le promovezi, dar, în același timp, este important și feedback-ul pozitiv. Ai observat un concurs cu premii interesante, advertiserul a comunicat cifre spectaculoase obținute din afiliere sau aniversează câțiva ani de la expedierea primei comenzi? Trimite-i atunci un mesaj prin care să îl feliciți!

De aceeași părere este si Daniela Văduva care consideră că trebuie “să menții o legătură cu advertiserii, chiar dacă în primă fază poate nu se vor dovedi deschiși la propunerile tale. Mai devreme sau mai târziu politica lor de dezvoltare s-ar putea schimba, iar ideile tale ar putea prinde contur.  Nu uita să mulțumești, indiferent că vorbim de un accept sau un refuz din partea advertiserului. Regula aceasta ține de respectul de sine.”

Comunicarea cu advertiserii sau platforma este esențială ori de câte ori există o nevoie suplimentară de informații, materiale promoționale, nelămuriri cu privire la termeni și condiții, astfel că nu ezitați să folosiți mesageria sau adresa de suport dacă asta vă va asigura șanse suplimentare de a vă stabili o strategie de succes.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri: , ,

Cum implici activ advertiserii în stabilirea strategiei tale în afiliere

Postat pe 6.09.2016 de catre Daniela

Implicarea activă a advertiserilor in stabilirea strategiei tale în afiliere poate fi un factor decisiv pentru obținerea rezultatelor dorite. Descoperă în acest articol sfaturile și recomandările noastre, dar și ale afiliaților de top pentru abordarea advertiserilor și crearea unor parteneriate de durată cu aceștia.

Dacă în articolul Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații? am abordat acest subiect din perspectiva advertiserilor, iată că a venit timpul să privim acest aspect și din cea a afiliaților.

Cum alegi advertiserii pe care să îi promovezi?

Pentru afiliații aflați la început de drum, catalogul advertiserilor îl găsești în contul tău, în secțiunea General – advertiseri. În această secțiune, advertiserii sunt împărțiți pe categorii: Retail, Fashion, IT&C, Servicii, Copii și Jucării, etc, astfel încât să îi poți selecta mai ușor pe cei potriviți promovării pe care dorești să o faci. De exemplu, pe un site de Fashion vei avea o rata de conversie mai bună dacă promovezi advertiseri din această nișă sau domenii conexe precum Îngrijire Personală & Cosmetice, decât dacă vei promova produse din categoria Auto & Moto.

După ce îți alegi categoria, mai poți sorta advertiserii și în funcție de valoarea comisioanelor aprobate, EPC, rata de conversie, rata de aprobare, în funcție de obiectivele pe care ți le-ai setat. Elena Chira ne spune legat de acest lucru că “Aleg advertiserii în primul rând dacă îmi plac produsele lor și dacă îmi convin condițiile: perioadă recurență, comision. În timp le urmăresc rata de conversie, cât de repede plătesc, rata de respingere a comisioanelor etc și mă hotărăsc dacă îi mai promovez sau nu”.

Cunoaște programul de afiliere al advertiserului

Înainte de a începe promovarea unui advertiser, te sfătuim să citești în primul rând termenii și condițiile din platformă. De asemenea, este important să cunoști magazinul online al advertiserului, să te familiarizezi cu produsele și brandurile comercializate pe site și să stabilești dacă acestea se potrivesc cu profilul audienței tale.

Ulterior îți poți seta strategia și începe promovarea. Când primele rezultate notabile apar, este momentul să trimiți un mesaj advertiserului pentru ca el să afle despre dorința ta de a crea și dezvolta o relație de parteneriat pe termen lung cu scopul îmbunătățirii performanțelor.

Prezintă-te, oferă-le informații despre metodele tale de promovare și obiective

Primul contact este foarte important, astfel încât este necesar să spui cum te numești, ce metode de promovare utilizezi (conținut pe site-uri, agregatoare, campanii PPC, etc), să prezinți rezultatele obținute până în acel moment în programul de afiliere al advertiserului și să îi prezinți succint obiectivele și ceea ce îți dorești.

E important ca în cazul site-urilor să oferi informații despre trafic, profil al cititorilor, câteva statistici cu rezultatele obținute în medie în alte programe de afiliere din nișa pe care dorești să o promovezi și ce poți aduce tu în plus pentru advertiserul respectiv.

danielaDaniela Văduva consideră că trebuie să „inițiezi colaborarea cu un advertiser! Trimite-i un mesaj prin care te prezinți! Spune-i câteva lucruri despre tine, despre activitatea ta în afiliere, spune-i cum vrei să îl promovezi (ce idei ai), ce crezi că ar merge bine pentru magazinul lui. Îi poți spune și o părere constructivă despre produsul/serviciul lui. Adu un plus de valoare în relația afiliat-advertiser și acest aspect ar putea suda o relație de succes!”

Iată câteva idei de informații pe care le poți solicita advertiserului:

  • Materiale promoționale personalizate
  • Acordul pentru dezvoltarea unor proiecte speciale cu ocazia unor evenimente importante cum ar fi Black Friday
  • Comisioane preferențiale. În această privință, Daniela Văduva ne sfătuiește următoarele: “Întâi de toate generează rezultate semnificative și ulterior solicită un comision preferențial! Motivează de ce îți dorești un comision mai mare (ex. performanță, revenue mic/volum mare de muncă, costuri mari cu promovarea etc). Este important să menționezi și comisionul(procentul) la care te-ai gândit. Totodată spune-i și ce rezultate o să generezi în cazul în care îți acordă comisionul dorit.”
  • Informații cu privire la topul produselor de promovat
  • Informații suplimentare cu privire la campaniile în desfășurare

Legat de informațiile pe care le poți solicita advertiserului, Daniela Văduva ne spune că “în funcție de modalitatea de promovare aleasă de tine, cere informații care te vor ajuta să mărești rezultatele (ex. rată de conversie, volum, valoarea medie a comisionului etc). Cere informații suplimentare despre produs/serviciu, ce nu se regăsesc pe site-ul advertiserului și te-ar putea ajuta.”

bianca1Bianca Tătărăscu, Head of Affiliate Marketing Internet Corp ne spune ce urmăresc ei în alegerea advertiserilor și informațiile pe care și le doresc de la advertiseri: “Colaborările de succes se dezvoltă pe fondul unei comunicări proactive și constante – fie că discutăm de zona de afiliere sau orice altă ramură de business. Dacă ar fi să dau un sfat (sau mai multe) advertiserilor, le-aș recomanda ca în primul rând să țină la curent afiliații cu cele mai noi oferte de dinainte ca aceastea să fie implementate – ajută la stabilirea strategiei de promovare din timp, în funcție de canalele de comunicare. De asemenea, este foarte important ca materialele de promovare puse la dispoziția afiliaților să fie disponibile în cât mai multe formate, în special pentru campaniile scurte – de o zi sau de weekend, când uneori nu este timp suficient pentru a cere/primi rezoluția necesară, iar în acest caz campania nu beneficiază de vizibilitate suficientă (sau dorită). În altă ordine de idei, dar tot legat de comunicare, ar fi ideal ca advertiserii să transmită periodic afiliaților detalii cu privire la  categoriile sau produsele care convertesc cel mai bine – astfel încât să fie puse în valoare pe canalele de promovare. Concluzionând, cred că este important ca advertiserii să pună la dispoziția afiliaților toate tool-urile de care aceștia au nevoie pentru a expune cât mai bine campaniile de promovare și să discute concret, pe publicul și canalele de promovare care pot fi utilizate în cadrul colaborării.”

Oferă feedback

Este important să semnalizezi problemele pe care le observi în cadrul programelor de afiliere pe care le promovezi, dar, în același timp, este important și feedback-ul pozitiv. Ai observat un concurs cu premii interesante, advertiserul a comunicat cifre spectaculoase obținute din afiliere sau aniversează câțiva ani de la expedierea primei comenzi? Trimite-i atunci un mesaj prin care să îl feliciți!

De aceeași părere este si Daniela Văduva care consideră că trebuie “să menții o legătură cu advertiserii, chiar dacă în primă fază poate nu se vor dovedi deschiși la propunerile tale. Mai devreme sau mai târziu politica lor de dezvoltare s-ar putea schimba, iar ideile tale ar putea prinde contur.  Nu uita să mulțumești, indiferent că vorbim de un accept sau un refuz din partea advertiserului. Regula aceasta ține de respectul de sine.”

Comunicarea cu advertiserii sau platforma este esențială ori de câte ori există o nevoie suplimentară de informații, materiale promoționale, nelămuriri cu privire la termeni și condiții, astfel că nu ezitați să folosiți mesageria sau adresa de suport dacă asta vă va asigura șanse suplimentare de a vă stabili o strategie de succes.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing