Care sunt pașii și costurile unui magazin online pentru integrarea în platforma de afiliere Profitshare

Postat pe 30.08.2016 de catre Claudiu Farcas

SWRREC0K3A1Integrarea magazinelor online și a furnizorilor de servicii online în platforma de marketing afiliat Profitshare parcurge câțiva pași necesari atât ca documentație, costuri cât și ca integrare tehnică. În articolul de față încercăm să îți spunem care sunt pașii actuali pentru integrarea unui magazin online în platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România tocmai ca tu să poți evalua cât mai bine atât necesarul de timp cât și costurile care sunt implicate în acest proces de creștere a vânzărilor prin intermediul afiliaților noștri specializați în promovare online.

Aplicarea ca advertiser în platformă

Un magazin online care intră într-o platformă de afiliere este denumit Advertiser.

Primul pas este aplicarea completând acest formular foarte simplu. Aplicarea ta este procesată în 1-2 zile lucrătoare de către un reprezentant Profitshare timp în care se urmărește dacă magazinul tău este apt pentru promovarea prin intermediul marketingului afiliat.
Nu orice magazin online poate deveni advertiser Profitshare, aplicăm câteva criterii minimale pe care un advertiser trebuie să le îndeplinească astfel încât acesta să fie gata pentru succes în marketing afiliat.

Printre condițiile pe care le urmărim la magazine online:

  • fluxul de comandă al magazinului online să fie unul complet și fără erori.
    Cum modelul Profitshare este unul bazat pe performanță iar afiliații câștigă comisioane doar în urma succesului promovării, prin vânzări, este extrem de important ca magazinul online să îndeplinească primul criteriu pentru a vinde online – să existe un flux de comandă fără erori, care să îi permită vizitatorului să efectueze comanda online.
  • magazinul online să fie reprezentat de o entitate persoană juridică reală și comunicată clientului
    Astfel, magazinul online trebuie să prezinte date de identificare pentru client asupra entității care se află în spatele magazinului. De regulă, urmărim ca datele de contact să prezinte numele și datele de identificare ale firmei cât și o metodă de contact
  • platforma să fie tradusă
    De exemplu, apariția cuvintelor într-o altă limbă pe platformă, traduceri incomplete ale modulelor importante ale magazinului pot face aplicarea să devină ineligibilă în Profitshare.

De asemenea, în acest pas urmărim pe lângă fluxul de comandă online și cât de pronunțată/încurajată este comanda prin alte fluxuri decât online. În cazul în care, de exemplu, vizitatorul este invitat să comande telefonic, recomandăm advertiserilor să ascundă numerele de telefon afișate insistent în header sau pagina de produs. Aici intervine recomandarea noastră de a ascunde numerele de telefon, o soluție care se poate implementa extrem de simplu. Iată și ghidul pentru a ascunde numerele de telefon pentru traficul care provine (doar) de la afiliații Profitshare.

Toate condițiile de aplicare ca advertiser Profitshare sunt în scopul creșterii ratei de conversie a vizitatorului și pentru a putea face tracking-ul corect astfel încât afiliații să poată fi recompensați pentru efortul de a promova cu succes magazinul tău online.

Aproape toate aplicările în Profitshare sunt de succes sau dacă nu, reprezentații Profitshare oferă toate motivele pentru care aplicarea nu poate fi procesată și ce ar trebui să faci pentru a deveni eligibil pentru a deveni un magazin online care poate fi promovat de către afiliați.

Contractarea, determinarea condițiilor oferite afiliaților & plățile inițiale

O dată procesată cererea ta de a deveni un advertiser în platforma de marketing afiliat Profitshare, un reprezentant va reveni către tine și te va anunța de acest lucru. În acest moment, ți se vor solicita datele necesare pentru contract (datele firmei) împreună cu comisionul pe care dorești să îl aplici fiecărei vânzări aduse de afiliați.
Dacă cumva sesizăm că ai oferi un comision necompetitiv pe categorie, reprezentanții Profitshare îți vor aduce câteva recomandări dar în cele din urmă întotdeauna magazinul online decide comisionul oferit afiliaților. Ai grijă ca acest comision să fie unul competitiv pe categorie. Pentru determinarea unui comision competitiv şi verificarea comisioanelor oferite de alţi advertiseri, recomandăm înregistrarea în paralel şi cu un cont de afiliat (absolut gratuit) şi ulterior în secţiunea advertiseri studierea competiţiei pe categoriile de produse cu care te suprapui cu alţi advertiseri. Un indicator de performanţă foarte bun este EPC-ul pentru a te putea compara. Aici găseşti date despre cum este calculat EPC-ul.

O dată transmise și datele pentru contract, vei primi contractul din partea noastră, pe care după ce îl semnezi vom avea rugămintea de a ni-l transmite și în format fizic, către sediul nostru.

Tot cu datele de contract, pentru finalizarea implementării va fi necesar:

  • plata serviciului de deschidere cont în valoare de 499 lei (fără TVA)
    Prin plata deschiderii contului vei primi acces în platformă și datele necesare și instrucțiunile de integrare tehnică.
    Vei primi o dată cu contractul factura reprezentând deschiderea contului de advertiser.
  • avans/garanție în valoare de 999 lei
    Afiliații Profitshare se bucură de un ciclu de plată ultra-rapid, astfel că în momentul în care un advertiser aprobă un comision, afiliații pot primi imediat câștigurile la următorul ciclu de plată. Plata către noi din partea advertiserului se face o singură dată pe lună, pentru comisioanele aprobate în luna precedentă, așadar garanția este necesară pentru a putea plăti afiliații în unele situații înainte ca noi, Profitshare, să emitem factura reprezentând comisioanele din vânzările pe care ți le aduc afiliații.
    Garanția se achită direct prin transfer bancar, în contul bancar, nu este purtătoare de dobândă și se restituie integral dacă colaborarea încetează între tine și Profitshare.

Așadar, pentru integrarea în Profitshare, acestea sunt singurele costuri.

Integrarea tehnică – codurile de tracking, API-uri și feedurile de produse

Pentru a putea avea activ programul de afiliere în Profitshare criteriul minimal este implementarea și funcționarea corectă a codului de tracking, cod care este responsabil de trimiterea datelor către Profitshare pentru vânzările pe care afiliații Profitshare ți le aduc.

Codul de tracking poate fi de trei feluri:

  • CPS complet, transmite datele despre produsele vândute în Profitshare.
    Insistăm pe acest cod de tracking pentru a putea oferi afiliaţilor dar şi ţie ca advertiser statistici complete despre vânzările efectuate, rapoarte pe top categorii şi produse vândute dar şi acest cod este obligatoriu pentru a putea seta comisioane pe categorii de produse şi a transmite către Profitshare să nu retargetăm în Widget un anumit produs sau categorie de produse deja achiziţionată de către client
  • CPS simplificat – transmite doar suma totală a vânzării către Profitshare
    Acest cod este recomandat advertiserilor care vor o implementare minimală. Acest cod de tracking nu permite implementarea comisioanelor setate pe categorii de produse şi nu oferă statistici asupra vânzărilor în contul de advertiser şi pentru afiliaţii care te promovează, îngreunând promovarea transparentă în rândul afiliaţilor
  • CPL (lead-uri) – cod folosit pentru furnizorii de servicii unde acţiunea recompensată pentru afiliaţi este dată de completarea unui formular, abonarea la un newsletter, şamd.

Atenție: codul de tracking CPS trebuie să transmită mereu prețuri fără TVA. Comisionarea produselor întotdeauna se face exceptând TVA sau fără a lua în considerare costurile de livrare.
Dacă totuși magazinul tău nu este plătitor de TVA, comisionarea va fi la valoarea brută a comenzii primite în urma promovării.

Pe lângă codul de tracking, se mai pot implementa următoarele:

  • feedul de produse sau trimiterea produselor prin API
    Pentru a putea oferi afiliaților feed-uri de produse dar și pentru ca produsele tale să fie afișate în Widgetul grafic de promovare Profitshare, este necesară încărcarea feed-ului de produse. Iată ce conține feed-ul de produse.
    Pentru advertiseri care actualizează de mai multe ori într-o zi stocurile și/sau prețurile sau depășesc 10.000 produse, recomandăm integrarea prin API, un sistem automatizat de transmitere a produselor. Implementarea API poate dura mai mult.
  • scriptul de remarketing
    Atunci când un vizitator accesează siteul tău, acesta poate fi retargetat pe site-urile afiliaților utilizând bannere și widgetul grafic Profitshare. Astfel, posibilitatea de vânzare crește semnificativ, îmbunătățind pe lângă veniturile tale și comisioanele câștigate de afiliați.
    Implementarea scriptului de remarketing este extrem de simplă, necesitând doar câteva date.
  • procesarea automată a comisioanelor
    De regulă, recomandăm acest pas advertiserilor care depășesc câteva sute de tranzacții lunare și ulterior lansării programului de afiliere. Procesarea automată a comisioanelor se realizează tot prin API.
    Iată însă cum se procesează manual un comision. În cazul în care afiliații generează vânzări multe este foarte recomandată de către noi soluția de procesare automată a comenzilor tocmai pentru a salva timp în procesarea acestora și dedicarea mai degrabă a timpului pentru managementul relației cu afiliații.

Integrare simplificată oferită de către furnizori de platforme de ecommerce

Unele platforme de ecommerce oferă integrări simplificate cu platforma Profitshare, prin care trebuie să puneţi doar cheile de advertiser iar feed-urile şi toate codurile necesare se autogenerează.
În acest moment, de integrări simplificate se bucură magazinele online care folosesc platformele: ContentSpeed (tutorial video aici), Gomag (Silkmart), Shopmania (tutorial text aici) şi While1.
Tot mai mulţi provideri de platforme ecommerce oferă module de integrare rapidă Profitshare, aşadar e o idee să întrebi dacă nu cumva furnizorul tău de soluţii ecommerce deja a implementat un advertiser Profitshare astfel încât tu să te bucuri integrare rapidă.

De asemenea, putem oferi şi module pentru integrare în platformele Open Cart, Prestashop şi Magento, dar având în vedere că majoritatea magazinelor online particularizează funcţionalităţile iar pluginurile sunt dezvoltate pe versiunea standard de platforme, acestea sunt oferite mai mult ca exemplu de integrare rapidă, neputând garanta funcţionarea acestora pe magazinul tău online.

Date necesare şi configurare înainte de activarea programului de afiliere

Înainte de a putea activa programul de afiliere, de asemenea mai sunt necesare câteva acţiuni operaţionale.

Stabilirea Termenilor şi Condiţiilor Advertiserului

Orice advertiser are nevoie de Termeni şi Condiţii pentru ca afiliaţii să cunoască detalii asupra comisioanelor şi condiţiilor de promovare.
Aceşti termeni pot fi extrem de minimali, menţionând doar comisioane şi motivele uzuale care duc la anularea comisioanelor dar şi mai complete, în cazul în care Advertiserul îşi doreşte ca promovarea afiliaţilor să se desfăşoare într-un anumit mod.
Aici găseşti un scurt ghid asupra felului în care ne aşteptăm să fie redactate Termenii şi Condiţiile programului tău de afiliere. Desigur, te poţi inspira şi din Termenii şi Condiţiile altor advertiseri.
Principala recomandare este ca Termenii şi Condiţiile Advertiserului să fie redactate în acord cu scopul advertiserului – creşterea vânzărilor. Termenii şi Condiţiile în cazul în care nu sunt corect adaptate la aşteptările în materie de rezultate pot impacta masiv performanţa programului de afiliere.

Încărcarea bannerelor

Înainte de activarea programului de afiliere recomandăm încărcarea a cel puţin 2-3 campanii cu bannere, generale, cu o perioadă de valabilitate mare. Deşi bannerele nu sunt principalele instrumente generatoare de conversii, acestea sunt extrem de utile în promovare.
De asemenea, este necesar să trimiți către Profitshare logo-ul magazinului tău și o imagine personalizată pentru coverul paginii tale de advertiser, de dimensiune 668×138 pixeli

În acest moment singurele bannere pe care le acceptăm sunt cele statice, în următoarele dimensiuni: 125×125 | 160×600 | 254×133(foarte puţin utilizat) | 300×250 | 300×600 | 468×60 | 728×90 | 980×200 | 1200×628 (pentru Facebook, recomandăm studiere aici pentru acest format).

Înainte de activarea programului de afiliere, mai sunt necesare următoarele acţiuni din partea Profitshare:

  • validarea şi activarea Termenilor şi Condiţiilor
  • încărcarea feed-ului de produse şi setarea preluării produselor
  • maparea categoriilor advertiserului la sistemul Profitshare astfel încât exportul în feed-urile de produse să fie sincronizat iar targetarea prin remarketing cât mai apropiată de interesele posibilor clienţi
  • dacă advertiserul doreşte setarea de comisioane pe categorii de produseacestea se setează înainte de activare, după încărcarea feed-ului de produse.
  • activarea programului de afiliere 🙂

Activarea programului de afiliere

O dată parcurse toate implementările tehnice și configurările la nivel de platformă, programul tău este gata pentru lansare.
Acest lucru, de regulă, se întâmplă imediat după ce după configurarea noastră, avem și confirmarea ta că ești pregătit pentru activare în Profitshare. După activare, programul tău de afiliere va fi listat în catalogul de advertiseri Profitshare și de asemenea, ultimele 4 programe de afiliere sunt listate în dashboard. Pentru un plus de vizibilitate, este un moment ideal pentru a încărca încă o campanie de bannere, pentru a te asigura de o prezență din nou în dashboard în zona ultimelor campanii + listarea din nou a bannerelor tale în catalogul de campanii.

cei_mai_noi_advertiseri_profitshare

O dată pe săptămână, anunțăm cei mai noi advertiseri lansați în Profitshare printr-un articol separat, articol distribuit atât în newsletterul săptămânal cât și în rețelele sociale, totul pentru ca lansarea ta să fie văzută de afiliați.

Poți solicita, contracost, diferite pachete de vizibilitate extinsă în cadrul platformei Profitshare, pachetele noastre sunt special gândite astfel încât lansarea programului tău de afiliere să prindă cât mai multă vizibilate. De exemplu, poți solicta expunerea unui login screen, articol dedicat pentru lansarea programului tău, badge în contul afiliaților, email dedicat de anunțare a programului tău targetat către afiliați relevanți pe nișa ta sau promovare extinsă pe rețelele sociale sau pe Google, utilizând baza de useri Profitshare.

Exemplu articol dedicat si distribuire in retele sociale

Exemplu articol dedicat si distribuire in retele sociale

Costuri recurente în programul de afiliere

Costurile pentru performanţa adusă de afiliaţi, în principiu sunt împărţite în două categorii: comisionul afiliaţilor şi comisionul Profitshare.

Nu avem planuri tarifare sau limitări în funcţie de valoarea comisioanelor acordate, aşadar orice advertiser are acces nelimitat să poată fi promovat de către toţi afiliaţii Profitshare cât şi număr nelimitat de vizite şi vânzări care se pot înregistra.

Comisionul Profitshare este întotdeauna 30% din valoarea comisioanelor oferite afiliaţilor, însă nu mai puţin de 99 lei/lună.
Astfel, dacă de exemplu ești un advertiser pe categoria Fashion și oferi afiliaților un comision de 10% din valoarea vânzărilor pe care aceștia ți le aduc prin promovarea online prin intermediul Profitshare, la vânzări finalizate în valoare totală de 10.000 lei fără TVA, factura ta emisă de Profitshare va conține 1.000 lei comisionul afiliaților (10% din valoarea vânzărilor) + 300 lei comisionul de platformă Profitshare (30% din valoarea comisioanelor oferite de tine pentru succesul afiliaților). Desigur, la această sumă se adaugă TVA și acestea sunt singurele costuri recurente pentru programul tău de afiliere.

Configurări speciale

În cazul în care decizi să ai comisioane pentru până la 5 categorii de produse, valoarea minimă a comisionului de agenție nu poate fi mai mică de 199 lei/lună. Comisionul de platformă rămâne 30%, dar pentru a descuraja setarea prea multor comisioane, cu cât ai mai granular setat comisionul și cu cât performanțele programului sunt mai mici, cu atât este mai puțin recomandată o defalcare pe categorii în privința comisionului.
Perioada de recurență (cookie life-time) nu poate fi mai mică de 30 zile, în mod standard, având în vedere că peste 80% dintre comisioane se înregistrează în prima săptămână de la vizita trimisă de către afiliat spre advertiser.
Dacă totuși îți dorești o perioadă de recurență mai mică de 30 zile, aceasta se setează pentru un fee lunar de 499 lei pentru perioade cuprinse între 15-30 zile sau 999 lei pentru perioade sub 15 zile. Aceste setări vin și cu eliminarea comisionului minim lunar (99 sau 199 lei).

Desigur, comisionul afiliaților întotdeauna îl vei decide tu, însă atenție – modificarea prea deasă a comisioanelor va frustra afiliații (mai ales dacă vorbim de ajustări care pot fi percepute drept scăderi – indiferent de calculul tău, contează și percepția afiliaților). Încearcă să aplici pe politica de comisionare o strategie pe termen lung și fără schimbări prea dese, pentru ca afiliații să poate să aibă cu tine o colaborare de succes, pentru mult timp.

buton-inscriere

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri: , ,

Care sunt pașii și costurile unui magazin online pentru integrarea în platforma de afiliere Profitshare

Postat pe 30.08.2016 de catre Claudiu Farcas

SWRREC0K3A1Integrarea magazinelor online și a furnizorilor de servicii online în platforma de marketing afiliat Profitshare parcurge câțiva pași necesari atât ca documentație, costuri cât și ca integrare tehnică. În articolul de față încercăm să îți spunem care sunt pașii actuali pentru integrarea unui magazin online în platforma de marketing afiliat cu cele mai mari vânzări din România tocmai ca tu să poți evalua cât mai bine atât necesarul de timp cât și costurile care sunt implicate în acest proces de creștere a vânzărilor prin intermediul afiliaților noștri specializați în promovare online.

Aplicarea ca advertiser în platformă

Un magazin online care intră într-o platformă de afiliere este denumit Advertiser.

Primul pas este aplicarea completând acest formular foarte simplu. Aplicarea ta este procesată în 1-2 zile lucrătoare de către un reprezentant Profitshare timp în care se urmărește dacă magazinul tău este apt pentru promovarea prin intermediul marketingului afiliat.
Nu orice magazin online poate deveni advertiser Profitshare, aplicăm câteva criterii minimale pe care un advertiser trebuie să le îndeplinească astfel încât acesta să fie gata pentru succes în marketing afiliat.

Printre condițiile pe care le urmărim la magazine online:

  • fluxul de comandă al magazinului online să fie unul complet și fără erori.
    Cum modelul Profitshare este unul bazat pe performanță iar afiliații câștigă comisioane doar în urma succesului promovării, prin vânzări, este extrem de important ca magazinul online să îndeplinească primul criteriu pentru a vinde online – să existe un flux de comandă fără erori, care să îi permită vizitatorului să efectueze comanda online.
  • magazinul online să fie reprezentat de o entitate persoană juridică reală și comunicată clientului
    Astfel, magazinul online trebuie să prezinte date de identificare pentru client asupra entității care se află în spatele magazinului. De regulă, urmărim ca datele de contact să prezinte numele și datele de identificare ale firmei cât și o metodă de contact
  • platforma să fie tradusă
    De exemplu, apariția cuvintelor într-o altă limbă pe platformă, traduceri incomplete ale modulelor importante ale magazinului pot face aplicarea să devină ineligibilă în Profitshare.

De asemenea, în acest pas urmărim pe lângă fluxul de comandă online și cât de pronunțată/încurajată este comanda prin alte fluxuri decât online. În cazul în care, de exemplu, vizitatorul este invitat să comande telefonic, recomandăm advertiserilor să ascundă numerele de telefon afișate insistent în header sau pagina de produs. Aici intervine recomandarea noastră de a ascunde numerele de telefon, o soluție care se poate implementa extrem de simplu. Iată și ghidul pentru a ascunde numerele de telefon pentru traficul care provine (doar) de la afiliații Profitshare.

Toate condițiile de aplicare ca advertiser Profitshare sunt în scopul creșterii ratei de conversie a vizitatorului și pentru a putea face tracking-ul corect astfel încât afiliații să poată fi recompensați pentru efortul de a promova cu succes magazinul tău online.

Aproape toate aplicările în Profitshare sunt de succes sau dacă nu, reprezentații Profitshare oferă toate motivele pentru care aplicarea nu poate fi procesată și ce ar trebui să faci pentru a deveni eligibil pentru a deveni un magazin online care poate fi promovat de către afiliați.

Contractarea, determinarea condițiilor oferite afiliaților & plățile inițiale

O dată procesată cererea ta de a deveni un advertiser în platforma de marketing afiliat Profitshare, un reprezentant va reveni către tine și te va anunța de acest lucru. În acest moment, ți se vor solicita datele necesare pentru contract (datele firmei) împreună cu comisionul pe care dorești să îl aplici fiecărei vânzări aduse de afiliați.
Dacă cumva sesizăm că ai oferi un comision necompetitiv pe categorie, reprezentanții Profitshare îți vor aduce câteva recomandări dar în cele din urmă întotdeauna magazinul online decide comisionul oferit afiliaților. Ai grijă ca acest comision să fie unul competitiv pe categorie. Pentru determinarea unui comision competitiv şi verificarea comisioanelor oferite de alţi advertiseri, recomandăm înregistrarea în paralel şi cu un cont de afiliat (absolut gratuit) şi ulterior în secţiunea advertiseri studierea competiţiei pe categoriile de produse cu care te suprapui cu alţi advertiseri. Un indicator de performanţă foarte bun este EPC-ul pentru a te putea compara. Aici găseşti date despre cum este calculat EPC-ul.

O dată transmise și datele pentru contract, vei primi contractul din partea noastră, pe care după ce îl semnezi vom avea rugămintea de a ni-l transmite și în format fizic, către sediul nostru.

Tot cu datele de contract, pentru finalizarea implementării va fi necesar:

  • plata serviciului de deschidere cont în valoare de 499 lei (fără TVA)
    Prin plata deschiderii contului vei primi acces în platformă și datele necesare și instrucțiunile de integrare tehnică.
    Vei primi o dată cu contractul factura reprezentând deschiderea contului de advertiser.
  • avans/garanție în valoare de 999 lei
    Afiliații Profitshare se bucură de un ciclu de plată ultra-rapid, astfel că în momentul în care un advertiser aprobă un comision, afiliații pot primi imediat câștigurile la următorul ciclu de plată. Plata către noi din partea advertiserului se face o singură dată pe lună, pentru comisioanele aprobate în luna precedentă, așadar garanția este necesară pentru a putea plăti afiliații în unele situații înainte ca noi, Profitshare, să emitem factura reprezentând comisioanele din vânzările pe care ți le aduc afiliații.
    Garanția se achită direct prin transfer bancar, în contul bancar, nu este purtătoare de dobândă și se restituie integral dacă colaborarea încetează între tine și Profitshare.

Așadar, pentru integrarea în Profitshare, acestea sunt singurele costuri.

Integrarea tehnică – codurile de tracking, API-uri și feedurile de produse

Pentru a putea avea activ programul de afiliere în Profitshare criteriul minimal este implementarea și funcționarea corectă a codului de tracking, cod care este responsabil de trimiterea datelor către Profitshare pentru vânzările pe care afiliații Profitshare ți le aduc.

Codul de tracking poate fi de trei feluri:

  • CPS complet, transmite datele despre produsele vândute în Profitshare.
    Insistăm pe acest cod de tracking pentru a putea oferi afiliaţilor dar şi ţie ca advertiser statistici complete despre vânzările efectuate, rapoarte pe top categorii şi produse vândute dar şi acest cod este obligatoriu pentru a putea seta comisioane pe categorii de produse şi a transmite către Profitshare să nu retargetăm în Widget un anumit produs sau categorie de produse deja achiziţionată de către client
  • CPS simplificat – transmite doar suma totală a vânzării către Profitshare
    Acest cod este recomandat advertiserilor care vor o implementare minimală. Acest cod de tracking nu permite implementarea comisioanelor setate pe categorii de produse şi nu oferă statistici asupra vânzărilor în contul de advertiser şi pentru afiliaţii care te promovează, îngreunând promovarea transparentă în rândul afiliaţilor
  • CPL (lead-uri) – cod folosit pentru furnizorii de servicii unde acţiunea recompensată pentru afiliaţi este dată de completarea unui formular, abonarea la un newsletter, şamd.

Atenție: codul de tracking CPS trebuie să transmită mereu prețuri fără TVA. Comisionarea produselor întotdeauna se face exceptând TVA sau fără a lua în considerare costurile de livrare.
Dacă totuși magazinul tău nu este plătitor de TVA, comisionarea va fi la valoarea brută a comenzii primite în urma promovării.

Pe lângă codul de tracking, se mai pot implementa următoarele:

  • feedul de produse sau trimiterea produselor prin API
    Pentru a putea oferi afiliaților feed-uri de produse dar și pentru ca produsele tale să fie afișate în Widgetul grafic de promovare Profitshare, este necesară încărcarea feed-ului de produse. Iată ce conține feed-ul de produse.
    Pentru advertiseri care actualizează de mai multe ori într-o zi stocurile și/sau prețurile sau depășesc 10.000 produse, recomandăm integrarea prin API, un sistem automatizat de transmitere a produselor. Implementarea API poate dura mai mult.
  • scriptul de remarketing
    Atunci când un vizitator accesează siteul tău, acesta poate fi retargetat pe site-urile afiliaților utilizând bannere și widgetul grafic Profitshare. Astfel, posibilitatea de vânzare crește semnificativ, îmbunătățind pe lângă veniturile tale și comisioanele câștigate de afiliați.
    Implementarea scriptului de remarketing este extrem de simplă, necesitând doar câteva date.
  • procesarea automată a comisioanelor
    De regulă, recomandăm acest pas advertiserilor care depășesc câteva sute de tranzacții lunare și ulterior lansării programului de afiliere. Procesarea automată a comisioanelor se realizează tot prin API.
    Iată însă cum se procesează manual un comision. În cazul în care afiliații generează vânzări multe este foarte recomandată de către noi soluția de procesare automată a comenzilor tocmai pentru a salva timp în procesarea acestora și dedicarea mai degrabă a timpului pentru managementul relației cu afiliații.

Integrare simplificată oferită de către furnizori de platforme de ecommerce

Unele platforme de ecommerce oferă integrări simplificate cu platforma Profitshare, prin care trebuie să puneţi doar cheile de advertiser iar feed-urile şi toate codurile necesare se autogenerează.
În acest moment, de integrări simplificate se bucură magazinele online care folosesc platformele: ContentSpeed (tutorial video aici), Gomag (Silkmart), Shopmania (tutorial text aici) şi While1.
Tot mai mulţi provideri de platforme ecommerce oferă module de integrare rapidă Profitshare, aşadar e o idee să întrebi dacă nu cumva furnizorul tău de soluţii ecommerce deja a implementat un advertiser Profitshare astfel încât tu să te bucuri integrare rapidă.

De asemenea, putem oferi şi module pentru integrare în platformele Open Cart, Prestashop şi Magento, dar având în vedere că majoritatea magazinelor online particularizează funcţionalităţile iar pluginurile sunt dezvoltate pe versiunea standard de platforme, acestea sunt oferite mai mult ca exemplu de integrare rapidă, neputând garanta funcţionarea acestora pe magazinul tău online.

Date necesare şi configurare înainte de activarea programului de afiliere

Înainte de a putea activa programul de afiliere, de asemenea mai sunt necesare câteva acţiuni operaţionale.

Stabilirea Termenilor şi Condiţiilor Advertiserului

Orice advertiser are nevoie de Termeni şi Condiţii pentru ca afiliaţii să cunoască detalii asupra comisioanelor şi condiţiilor de promovare.
Aceşti termeni pot fi extrem de minimali, menţionând doar comisioane şi motivele uzuale care duc la anularea comisioanelor dar şi mai complete, în cazul în care Advertiserul îşi doreşte ca promovarea afiliaţilor să se desfăşoare într-un anumit mod.
Aici găseşti un scurt ghid asupra felului în care ne aşteptăm să fie redactate Termenii şi Condiţiile programului tău de afiliere. Desigur, te poţi inspira şi din Termenii şi Condiţiile altor advertiseri.
Principala recomandare este ca Termenii şi Condiţiile Advertiserului să fie redactate în acord cu scopul advertiserului – creşterea vânzărilor. Termenii şi Condiţiile în cazul în care nu sunt corect adaptate la aşteptările în materie de rezultate pot impacta masiv performanţa programului de afiliere.

Încărcarea bannerelor

Înainte de activarea programului de afiliere recomandăm încărcarea a cel puţin 2-3 campanii cu bannere, generale, cu o perioadă de valabilitate mare. Deşi bannerele nu sunt principalele instrumente generatoare de conversii, acestea sunt extrem de utile în promovare.
De asemenea, este necesar să trimiți către Profitshare logo-ul magazinului tău și o imagine personalizată pentru coverul paginii tale de advertiser, de dimensiune 668×138 pixeli

În acest moment singurele bannere pe care le acceptăm sunt cele statice, în următoarele dimensiuni: 125×125 | 160×600 | 254×133(foarte puţin utilizat) | 300×250 | 300×600 | 468×60 | 728×90 | 980×200 | 1200×628 (pentru Facebook, recomandăm studiere aici pentru acest format).

Înainte de activarea programului de afiliere, mai sunt necesare următoarele acţiuni din partea Profitshare:

  • validarea şi activarea Termenilor şi Condiţiilor
  • încărcarea feed-ului de produse şi setarea preluării produselor
  • maparea categoriilor advertiserului la sistemul Profitshare astfel încât exportul în feed-urile de produse să fie sincronizat iar targetarea prin remarketing cât mai apropiată de interesele posibilor clienţi
  • dacă advertiserul doreşte setarea de comisioane pe categorii de produseacestea se setează înainte de activare, după încărcarea feed-ului de produse.
  • activarea programului de afiliere 🙂

Activarea programului de afiliere

O dată parcurse toate implementările tehnice și configurările la nivel de platformă, programul tău este gata pentru lansare.
Acest lucru, de regulă, se întâmplă imediat după ce după configurarea noastră, avem și confirmarea ta că ești pregătit pentru activare în Profitshare. După activare, programul tău de afiliere va fi listat în catalogul de advertiseri Profitshare și de asemenea, ultimele 4 programe de afiliere sunt listate în dashboard. Pentru un plus de vizibilitate, este un moment ideal pentru a încărca încă o campanie de bannere, pentru a te asigura de o prezență din nou în dashboard în zona ultimelor campanii + listarea din nou a bannerelor tale în catalogul de campanii.

cei_mai_noi_advertiseri_profitshare

O dată pe săptămână, anunțăm cei mai noi advertiseri lansați în Profitshare printr-un articol separat, articol distribuit atât în newsletterul săptămânal cât și în rețelele sociale, totul pentru ca lansarea ta să fie văzută de afiliați.

Poți solicita, contracost, diferite pachete de vizibilitate extinsă în cadrul platformei Profitshare, pachetele noastre sunt special gândite astfel încât lansarea programului tău de afiliere să prindă cât mai multă vizibilate. De exemplu, poți solicta expunerea unui login screen, articol dedicat pentru lansarea programului tău, badge în contul afiliaților, email dedicat de anunțare a programului tău targetat către afiliați relevanți pe nișa ta sau promovare extinsă pe rețelele sociale sau pe Google, utilizând baza de useri Profitshare.

Exemplu articol dedicat si distribuire in retele sociale

Exemplu articol dedicat si distribuire in retele sociale

Costuri recurente în programul de afiliere

Costurile pentru performanţa adusă de afiliaţi, în principiu sunt împărţite în două categorii: comisionul afiliaţilor şi comisionul Profitshare.

Nu avem planuri tarifare sau limitări în funcţie de valoarea comisioanelor acordate, aşadar orice advertiser are acces nelimitat să poată fi promovat de către toţi afiliaţii Profitshare cât şi număr nelimitat de vizite şi vânzări care se pot înregistra.

Comisionul Profitshare este întotdeauna 30% din valoarea comisioanelor oferite afiliaţilor, însă nu mai puţin de 99 lei/lună.
Astfel, dacă de exemplu ești un advertiser pe categoria Fashion și oferi afiliaților un comision de 10% din valoarea vânzărilor pe care aceștia ți le aduc prin promovarea online prin intermediul Profitshare, la vânzări finalizate în valoare totală de 10.000 lei fără TVA, factura ta emisă de Profitshare va conține 1.000 lei comisionul afiliaților (10% din valoarea vânzărilor) + 300 lei comisionul de platformă Profitshare (30% din valoarea comisioanelor oferite de tine pentru succesul afiliaților). Desigur, la această sumă se adaugă TVA și acestea sunt singurele costuri recurente pentru programul tău de afiliere.

Configurări speciale

În cazul în care decizi să ai comisioane pentru până la 5 categorii de produse, valoarea minimă a comisionului de agenție nu poate fi mai mică de 199 lei/lună. Comisionul de platformă rămâne 30%, dar pentru a descuraja setarea prea multor comisioane, cu cât ai mai granular setat comisionul și cu cât performanțele programului sunt mai mici, cu atât este mai puțin recomandată o defalcare pe categorii în privința comisionului.
Perioada de recurență (cookie life-time) nu poate fi mai mică de 30 zile, în mod standard, având în vedere că peste 80% dintre comisioane se înregistrează în prima săptămână de la vizita trimisă de către afiliat spre advertiser.
Dacă totuși îți dorești o perioadă de recurență mai mică de 30 zile, aceasta se setează pentru un fee lunar de 499 lei pentru perioade cuprinse între 15-30 zile sau 999 lei pentru perioade sub 15 zile. Aceste setări vin și cu eliminarea comisionului minim lunar (99 sau 199 lei).

Desigur, comisionul afiliaților întotdeauna îl vei decide tu, însă atenție – modificarea prea deasă a comisioanelor va frustra afiliații (mai ales dacă vorbim de ajustări care pot fi percepute drept scăderi – indiferent de calculul tău, contează și percepția afiliaților). Încearcă să aplici pe politica de comisionare o strategie pe termen lung și fără schimbări prea dese, pentru ca afiliații să poate să aibă cu tine o colaborare de succes, pentru mult timp.

buton-inscriere

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing