Înțelegerea indicatorilor de performanță

Postat pe 19.02.2013 de catre Raluca

Un afiliat care câștigă bine din această activitate știe că unul din cele mai importante lucruri pe care trebuie să îl facă este să evalueze performanțele promovării sale online. El poate urmări acest lucru din câțiva indicatori cheie ce se raportează în interfața Profitshare la secțiunea Dashboard și Rapoarte.

raport exemplu

Înainte de a începe urmărirea performanțelor este important să salvezi și denumești toate instrumentele generate din contul Profitshare în manieră semnifcativă. Altfel nu vei putea înțelege corect unde se asociază diverse rezultate, care mediu sau instrument influențează pozitiv sau negativ performanțele raportate. De asemenea, este foarte util pentru cei care își alternează modalitatea de promovare, experimentând cu diverse medii sau campanii, să incluzi în denumirea instrumentelor și denumirea campaniei respective.

 

Indicatorii de bază sunt :

  • afișările – care indică de câte ori s-a afișat un widget integrat în mediile de promovare. Pentru link-uri afișările se raportează dacă a fost integrat codul complet generat din contul Profitshare. Acest cod conține o imagine invizibilă care ajută la calcularea numărului de afișări. Dacă link-urile de afiliat nu sunt integrate folosind integral acest cod, afișările link-urilor nu pot fi calculate.

Afișările îți pot indica de câte ori s-a încărcat o pagină din website-ul în care a fost integrat un widget. De aceea ar trebui să tinzi către atingerea unui număr de afișări cât mai mare. Mai multe afișări înseamnă ca ai parte de mai mulți vizitatori cu potențialul de a-ți aduce comisioane dacă fac click în instrumente și cumpără ceva din eMAG. Dacă, în schimb, ai un număr mic de afișări asta poate să însemne că mai trebuie să lucrezi la popularizarea website-ului tău astfel încât acesta să ajungă în atenția cât mai multor vizitatori ce îl accesează.

  • click-urile – arată de câte ori s-a făcut click pe instrumentele tale de promovare. Fiecare click într-un instrument înseamnă că un vizitator a fost direcționat într-o pagină din eMAG, de unde poate să facă cumpărături. La fel ca și pentru afișări, dacă numărul click-urilor este unul ridicat, pentru tine înseamnă mai multe șanse de conversie ce îți pot aduce comisioane.

Numărul de click-uri este influențat de mai mulți factori precum: numărul total al vizitatorilor din website-ul tău (cu câți sunt mai mulți vizitatori în website cu atat mai multe șanse sunt ca ei să facă click), felul în care ai integrat un instrument (dacă un widget sau un link este plasat la îndemâna vizitatorilor și este vizibil, va fi mult mai ușor ca aceștia să îl acceseze), relevanța instrumentului în relație cu mediul de promovare, aspectul și conținutul instrumentelor (în special pentru widget-uri, dacă acestea sunt intercalate cu alte elemente din pagină și nu se văd corect și dacă ofertele din ele nu sunt suficient de bune – numărul click-urilor poate fi afectat negativ).

  • CTR – este prescurtarea pentru „click through rate” și reprezintă raportul dintre click-urile ce s-au dat în instrumentele de promovare și afișările înregistrate. Acest indicator este exprimat în procente pentru a determina în ce proporție au fost accesate instrumentele de promovare după ce au fost văzute de utilizatori.

Un CTR bun ar trebui să fie cât mai mare. Desigur valoarea CTR-ului poate să varieze foarte mult în funcție de strategia de promovare a fiecărui afiliat. Dacă ai un număr mare de afișări, dar puține click-uri acesta ar putea să fie un semn că audiența ta, fie nu vede widget-urile sau link-urile pentru a le accesa, fie nu este interesată de produsele sau ofertele promovate. Pentru tine asta înseamnă că mai trebuie să lucrezi la adaptarea promovării astfel încât să răspundă nevoilor vizitatorilor.

Un factor important pentru un CTR mare este plasarea vizibilă a widget-urilor și relevanța acestora pentru mediul respectiv. Targetează widget-urile direct pe tipul tău de conținut, iar dacă într-o pagină se află în discutie o anumită categorie de produse asigură-te că widget-urile sunt setate să afișeze produse din aceași categorie.

  • rata bounce – îți arată în ce procent utilizatorii care au făcut click în instrumentele de promovare au părăsit pagina eMAG imediat după direcționare. Spre deosebire de CTR, bounce-ul trebuie să fie cât mai mic. Odată ce ai direcționat oamenii în eMAG este preferabil ca ei să rămână acolo și în final să cumpere ceva în aceași sesiune de navigare.

Dacă ai o rată bounce sub 40% te încadrezi în limitele normale. Această valoare poate și ea să difere în funcție de cum se face promovarea. Un bounce ridicat îți poate indica faptul că oamenii nu se așteptau să fie direcționați în eMAG și opresc navigarea în magazin din moment ce nu își doreau să ajungă acolo. Tocmai de aceea o promovare corectă și transparentă este necesară pentru a nu ajunge la un bounce foarte ridicat. Utilizatorul de internet trebuie convins să se informeze sau să cumpere din eMAG înainte de a fi dus acolo. Dacă mai este și indus în eroare prin direcționarea într-o pagină diferită față de cea la care se aștepta conform promovării pe care o faci, șansele de convertire scad.

  • pagini vizualizate – acest indicator din rapoartele Profitshare arată în câte pagini din eMAG a navigat un utilizator ce a fost direcționat prin instrumentele de promovare. Un număr ridicat de pagini vizualizate arată interes pentru oferta eMAG și poate să ducă la conversii.
  • utilizatori unici – acest indicator îți spune câți din cei care au dat click în instrumentele Profitshare sunt persoane diferite.

Click-urile raportate pot proveni de la același utilizator, dar numărul de unici îți spune exact câte persoane au accesat reclama ta. În funcție de promovarea pe care o faci numărul de utilizatori unici poate să varieze sau să rămână constant. Unii afiliați au o comunitate foarte mare și bine închegată și se pot baza pe ea pentru a aduna conversii. Alții încearcă să câștige cât mai mulți vizitatori noi și urmăresc creșterea acestui indicator.

Utilizatorii unici sunt raportați la nivel de zi în graficul de trafic generat, astfel că un astfel de utilizator din ziua de marți poate să fie din nou raportat în ziua de miercuri. Adunarea utilizatorilor unici din fiecare zi timp de o săptămână, de exemplu, nu va reda numărul neduplicat de la o zi la alta al utilizatorilor unici. Totuși, pentru afiliații noi este util să știți că sistemul poate să recunoască automat numărul absolut de unici direcționați pentru a acorda bonusul de bun venit.

 

Acești indicatori pot fi urmăriți pentru fiecare instrument de promovare salvat în contul tău și pentru o perioadă determinată de tine. Pentru o campanie pe care ai început-o recent sau pentru mediul cel nou pe care l-ai inclus în afiliere va fi util să verifici indicatorii de mai sus pentru a determina dacă eforturile de promovare dau roade sau nu. Testarea pe diverse zone și medii de promovare, cu instrumente generate special în acest scop, este foarte bună pentru a afla care este combinația câștigătoare în materie de click-uri, CTR și venituri aduse, și recomandăm să faci astfel de teste frecvent.

 

Tu ce alți indicatori ai vrea să mai urmărești în rapoartele Profitshare?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Înțelegerea indicatorilor de performanță

Postat pe 19.02.2013 de catre Raluca

Un afiliat care câștigă bine din această activitate știe că unul din cele mai importante lucruri pe care trebuie să îl facă este să evalueze performanțele promovării sale online. El poate urmări acest lucru din câțiva indicatori cheie ce se raportează în interfața Profitshare la secțiunea Dashboard și Rapoarte.

raport exemplu

Înainte de a începe urmărirea performanțelor este important să salvezi și denumești toate instrumentele generate din contul Profitshare în manieră semnifcativă. Altfel nu vei putea înțelege corect unde se asociază diverse rezultate, care mediu sau instrument influențează pozitiv sau negativ performanțele raportate. De asemenea, este foarte util pentru cei care își alternează modalitatea de promovare, experimentând cu diverse medii sau campanii, să incluzi în denumirea instrumentelor și denumirea campaniei respective.

 

Indicatorii de bază sunt :

  • afișările – care indică de câte ori s-a afișat un widget integrat în mediile de promovare. Pentru link-uri afișările se raportează dacă a fost integrat codul complet generat din contul Profitshare. Acest cod conține o imagine invizibilă care ajută la calcularea numărului de afișări. Dacă link-urile de afiliat nu sunt integrate folosind integral acest cod, afișările link-urilor nu pot fi calculate.

Afișările îți pot indica de câte ori s-a încărcat o pagină din website-ul în care a fost integrat un widget. De aceea ar trebui să tinzi către atingerea unui număr de afișări cât mai mare. Mai multe afișări înseamnă ca ai parte de mai mulți vizitatori cu potențialul de a-ți aduce comisioane dacă fac click în instrumente și cumpără ceva din eMAG. Dacă, în schimb, ai un număr mic de afișări asta poate să însemne că mai trebuie să lucrezi la popularizarea website-ului tău astfel încât acesta să ajungă în atenția cât mai multor vizitatori ce îl accesează.

  • click-urile – arată de câte ori s-a făcut click pe instrumentele tale de promovare. Fiecare click într-un instrument înseamnă că un vizitator a fost direcționat într-o pagină din eMAG, de unde poate să facă cumpărături. La fel ca și pentru afișări, dacă numărul click-urilor este unul ridicat, pentru tine înseamnă mai multe șanse de conversie ce îți pot aduce comisioane.

Numărul de click-uri este influențat de mai mulți factori precum: numărul total al vizitatorilor din website-ul tău (cu câți sunt mai mulți vizitatori în website cu atat mai multe șanse sunt ca ei să facă click), felul în care ai integrat un instrument (dacă un widget sau un link este plasat la îndemâna vizitatorilor și este vizibil, va fi mult mai ușor ca aceștia să îl acceseze), relevanța instrumentului în relație cu mediul de promovare, aspectul și conținutul instrumentelor (în special pentru widget-uri, dacă acestea sunt intercalate cu alte elemente din pagină și nu se văd corect și dacă ofertele din ele nu sunt suficient de bune – numărul click-urilor poate fi afectat negativ).

  • CTR – este prescurtarea pentru „click through rate” și reprezintă raportul dintre click-urile ce s-au dat în instrumentele de promovare și afișările înregistrate. Acest indicator este exprimat în procente pentru a determina în ce proporție au fost accesate instrumentele de promovare după ce au fost văzute de utilizatori.

Un CTR bun ar trebui să fie cât mai mare. Desigur valoarea CTR-ului poate să varieze foarte mult în funcție de strategia de promovare a fiecărui afiliat. Dacă ai un număr mare de afișări, dar puține click-uri acesta ar putea să fie un semn că audiența ta, fie nu vede widget-urile sau link-urile pentru a le accesa, fie nu este interesată de produsele sau ofertele promovate. Pentru tine asta înseamnă că mai trebuie să lucrezi la adaptarea promovării astfel încât să răspundă nevoilor vizitatorilor.

Un factor important pentru un CTR mare este plasarea vizibilă a widget-urilor și relevanța acestora pentru mediul respectiv. Targetează widget-urile direct pe tipul tău de conținut, iar dacă într-o pagină se află în discutie o anumită categorie de produse asigură-te că widget-urile sunt setate să afișeze produse din aceași categorie.

  • rata bounce – îți arată în ce procent utilizatorii care au făcut click în instrumentele de promovare au părăsit pagina eMAG imediat după direcționare. Spre deosebire de CTR, bounce-ul trebuie să fie cât mai mic. Odată ce ai direcționat oamenii în eMAG este preferabil ca ei să rămână acolo și în final să cumpere ceva în aceași sesiune de navigare.

Dacă ai o rată bounce sub 40% te încadrezi în limitele normale. Această valoare poate și ea să difere în funcție de cum se face promovarea. Un bounce ridicat îți poate indica faptul că oamenii nu se așteptau să fie direcționați în eMAG și opresc navigarea în magazin din moment ce nu își doreau să ajungă acolo. Tocmai de aceea o promovare corectă și transparentă este necesară pentru a nu ajunge la un bounce foarte ridicat. Utilizatorul de internet trebuie convins să se informeze sau să cumpere din eMAG înainte de a fi dus acolo. Dacă mai este și indus în eroare prin direcționarea într-o pagină diferită față de cea la care se aștepta conform promovării pe care o faci, șansele de convertire scad.

  • pagini vizualizate – acest indicator din rapoartele Profitshare arată în câte pagini din eMAG a navigat un utilizator ce a fost direcționat prin instrumentele de promovare. Un număr ridicat de pagini vizualizate arată interes pentru oferta eMAG și poate să ducă la conversii.
  • utilizatori unici – acest indicator îți spune câți din cei care au dat click în instrumentele Profitshare sunt persoane diferite.

Click-urile raportate pot proveni de la același utilizator, dar numărul de unici îți spune exact câte persoane au accesat reclama ta. În funcție de promovarea pe care o faci numărul de utilizatori unici poate să varieze sau să rămână constant. Unii afiliați au o comunitate foarte mare și bine închegată și se pot baza pe ea pentru a aduna conversii. Alții încearcă să câștige cât mai mulți vizitatori noi și urmăresc creșterea acestui indicator.

Utilizatorii unici sunt raportați la nivel de zi în graficul de trafic generat, astfel că un astfel de utilizator din ziua de marți poate să fie din nou raportat în ziua de miercuri. Adunarea utilizatorilor unici din fiecare zi timp de o săptămână, de exemplu, nu va reda numărul neduplicat de la o zi la alta al utilizatorilor unici. Totuși, pentru afiliații noi este util să știți că sistemul poate să recunoască automat numărul absolut de unici direcționați pentru a acorda bonusul de bun venit.

 

Acești indicatori pot fi urmăriți pentru fiecare instrument de promovare salvat în contul tău și pentru o perioadă determinată de tine. Pentru o campanie pe care ai început-o recent sau pentru mediul cel nou pe care l-ai inclus în afiliere va fi util să verifici indicatorii de mai sus pentru a determina dacă eforturile de promovare dau roade sau nu. Testarea pe diverse zone și medii de promovare, cu instrumente generate special în acest scop, este foarte bună pentru a afla care este combinația câștigătoare în materie de click-uri, CTR și venituri aduse, și recomandăm să faci astfel de teste frecvent.

 

Tu ce alți indicatori ai vrea să mai urmărești în rapoartele Profitshare?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2019 Conversion Marketing