Marketingul afiliat – o afacere proprie

Postat pe 28.07.2009 de catre Alexandru Negrea

Lăsând la o parte tutorialele despre marketingul afiliat ca strategie, orice proprietar de site trebuie să înţeleagă că există şi o parte psihologică în toată povestea asta. Mai presus de toate, începerea unei afaceri proprii, în care tu eşti propriul tău şef, presupune o organizare foarte bună a priorităţilor. Probabil că cele mai multe afaceri din mediul online românesc sfârşesc tragic datorită incapacităţii proprietarului de a înţelege ideea de muncă de acasă.

Dacă acorzi puţină atenţie articolelor inspiraţionale despre afaceri proprii, în care nu mai există un coordonator care ştie cum şi când să acţionezi tu, ca subaltern, ai să vezi că toate mizează pe muncă organizată şi probabil mult mai grea decât în cazul unui job de 8 ore. Practic, toate responsabilităţile despre care tu nu ştiai mai nimic în calitate de subaltern, îţi revin acum tot ţie, iar o proastă organizare în cadrul afacerii tale cu un singur angajat, poate duce la eşec. Nu e o muncă titanică, dar sunt nişte detalii acolo ce au nevoie de atenţia ta.

Discutam acum câteva zile cu un prieten despre cât de uşor e să stai acasă şi să munceşti din faţa calculatorului, de pe propria canapea, având la îndemână bucătăria şi baia proprie, iar el era convins că practic vorbim despre un mic colţ de rai.
Acum 3 ani de zile, când au apărut primele semne ale banilor câştigaţi în mediul online românesc (pe bloguri, în cazul meu), am avut o perioadă în care a trebuit să îmi stabilesc un program zilnic de citit materiale despre monetizarea unui blog. Nu aş fi reuşit să trec de un anumit nivel dacă nu citeam, încă de la primul articol, blogul lui Darren Rowse, spre exemplu, sau pe cel al lui John Chow. E adevărat că acum au început să repete lecţiile prin care au mai trecut şi acum 2 ani, dar într-un fel e normal, pentru că utilizatori noi de internet apar zilnic.

Ce voiam eu să spun de fapt e că toată activitatea mea, timp de doi ani de zile, nu s-a apropiat deloc de un colţ de rai, ba dimpotrivă, am renunţat la sute de nopţi pentru a avea articole publicate constant pe blog, am sacrificat zile întregi pentru a citi orice material despre monetizare existent la vremea aia pe internet şi multe altele. Nu fac o tragedie din asta, pentru că şi răsplata e pe măsură, dar nu e deloc uşor să dezvolţi o afacere proprie.

Nu încerc să stabilesc nişte standarde, dar există proprietari de site-uri implicaţi într-un sistem de afiliere ce şi-au alocat, spre exemplu, două ore pe zi pentru a căuta oferte promoţionale ce au şanse mari să aducă profit? Există proprietari de site-uri ce urmăresc trendurile în materie de cumpărături ale utilizatorilor de internet?

În cazul marketingului afiliat este acelaşi lucru şi aici avem şi motivul pentru care am încetat să mai răspund comentariilor referitoare la un viitor sistem cu plata pe click, în cadrul ProfitShare. A existat o perioadă propice pentru CPC şi încă mai funcţionează, dacă ştii cum să foloseşti ideea, dar aici discutăm de responsabilităţi şi seriozitate maximă, pentru că pe asta se bazează un sistem CPA/CPS.

PS : Am văzut o ofertă foarte bună pe eMAG şi am fost curios de răspândirea ei pe site-urile ce folosesc sistemul ProfitShare. Până acum nu am găsit-o, dar încă sper… (produsul nu se mai află în oferta eMAG)

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , , , , ,

Marketingul afiliat – o afacere proprie

Postat pe 28.07.2009 de catre Alexandru Negrea

Lăsând la o parte tutorialele despre marketingul afiliat ca strategie, orice proprietar de site trebuie să înţeleagă că există şi o parte psihologică în toată povestea asta. Mai presus de toate, începerea unei afaceri proprii, în care tu eşti propriul tău şef, presupune o organizare foarte bună a priorităţilor. Probabil că cele mai multe afaceri din mediul online românesc sfârşesc tragic datorită incapacităţii proprietarului de a înţelege ideea de muncă de acasă.

Dacă acorzi puţină atenţie articolelor inspiraţionale despre afaceri proprii, în care nu mai există un coordonator care ştie cum şi când să acţionezi tu, ca subaltern, ai să vezi că toate mizează pe muncă organizată şi probabil mult mai grea decât în cazul unui job de 8 ore. Practic, toate responsabilităţile despre care tu nu ştiai mai nimic în calitate de subaltern, îţi revin acum tot ţie, iar o proastă organizare în cadrul afacerii tale cu un singur angajat, poate duce la eşec. Nu e o muncă titanică, dar sunt nişte detalii acolo ce au nevoie de atenţia ta.

Discutam acum câteva zile cu un prieten despre cât de uşor e să stai acasă şi să munceşti din faţa calculatorului, de pe propria canapea, având la îndemână bucătăria şi baia proprie, iar el era convins că practic vorbim despre un mic colţ de rai.
Acum 3 ani de zile, când au apărut primele semne ale banilor câştigaţi în mediul online românesc (pe bloguri, în cazul meu), am avut o perioadă în care a trebuit să îmi stabilesc un program zilnic de citit materiale despre monetizarea unui blog. Nu aş fi reuşit să trec de un anumit nivel dacă nu citeam, încă de la primul articol, blogul lui Darren Rowse, spre exemplu, sau pe cel al lui John Chow. E adevărat că acum au început să repete lecţiile prin care au mai trecut şi acum 2 ani, dar într-un fel e normal, pentru că utilizatori noi de internet apar zilnic.

Ce voiam eu să spun de fapt e că toată activitatea mea, timp de doi ani de zile, nu s-a apropiat deloc de un colţ de rai, ba dimpotrivă, am renunţat la sute de nopţi pentru a avea articole publicate constant pe blog, am sacrificat zile întregi pentru a citi orice material despre monetizare existent la vremea aia pe internet şi multe altele. Nu fac o tragedie din asta, pentru că şi răsplata e pe măsură, dar nu e deloc uşor să dezvolţi o afacere proprie.

Nu încerc să stabilesc nişte standarde, dar există proprietari de site-uri implicaţi într-un sistem de afiliere ce şi-au alocat, spre exemplu, două ore pe zi pentru a căuta oferte promoţionale ce au şanse mari să aducă profit? Există proprietari de site-uri ce urmăresc trendurile în materie de cumpărături ale utilizatorilor de internet?

În cazul marketingului afiliat este acelaşi lucru şi aici avem şi motivul pentru care am încetat să mai răspund comentariilor referitoare la un viitor sistem cu plata pe click, în cadrul ProfitShare. A existat o perioadă propice pentru CPC şi încă mai funcţionează, dacă ştii cum să foloseşti ideea, dar aici discutăm de responsabilităţi şi seriozitate maximă, pentru că pe asta se bazează un sistem CPA/CPS.

PS : Am văzut o ofertă foarte bună pe eMAG şi am fost curios de răspândirea ei pe site-urile ce folosesc sistemul ProfitShare. Până acum nu am găsit-o, dar încă sper… (produsul nu se mai află în oferta eMAG)

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.
  • Fara a incerca sa critic, ceea ce incerci este (parerea mea) o trecere pe umerii proprietarilor de site-uri a cam tuturor activitatilor legate de marketingul afiliat. Consider ca este gresit si mai ales cam fara o aplicabilitate practica pentru ca un proprietar al unui site care isi realizeaza continutul (nu copy&paste sau agregator de feed-uri) nu vad cum ar avea timp sa urmareasca ofertele. Poate odata pe luna dar si asa, preocuparea lor sau a mea e mai mult legata de continutul site-ului.

    Ok, trebuie sa vinzi dar aici trebuie sa ma/ne/te ajute si comerciatul printr-un efort in comunicarea ofertelor, realizarea de materiale grafice si chiar text.

    Suntem inca la inceput, fiecare parte are de invatat si de imbunatatit, sistemul sau sistemele s-au dovedit intr-un final viabile, vanzari sunt, comisioane idem, critici si laude la fel.

  • Din punctul meu de vedere, singura obliga?ie a unui magazin online e s? practice ni?te pre?uri rezonabile, astfel încât s? fie competitiv pe pia??. Nu v?d cum ar putea comunica cu absolut to?i afilia?ii, oferindu-le promo?ii în secunda 0. Hai s? fim serio?i! Responsabilitatea optimiz?rii ?i accesibilit??ii chiar este în totalitate a proprietarului de site.

    • Da, preturi rezonabile .. dar ce te faci cand de exemplu preturile e-mag sunt cu 1-2 la suta mai mari ca ale altor comercianti online si offline?

    • Ovi

      Activez si intr-un sistem de vanzari de tip MLM. Intr-adevar, motivatia de a castiga clienti, acolo e foarte mare.
      Ai castigat un client, intra in reteaua ta si castigi un procent de fiecare data cand el face o comanda.
      Exista si altfel de sisteme, sa zicem vanzarile on-line de fotografii si ilustratii. Acolo e tot la fel, ai recomandat pe cineva si se inscrie prin tine, tu iei procent din vanzari, de fiecare data. Poate exista o posibilitate sa se aplice si aici la fel. In felul asta creste motivatia promoterilor. Acuma exista si varianta in care, omul vede link-ul la tine pe site si il ignora, dupa care ajunge la altul pe site si isi zice: Mah, trebuie sa fie buni astia de la eMag, ca apar peste tot. Pana la urma se poate lua in considerare, prima cumparare (sau primul click)… Dar ar trebui sa se poata.

  • C? ai spus de obliga?ia aia mai sus m? simt nevoit s? intervin. Usually I don’t

    Cel mai mare FAIL de la noi la capitolul eCommerce sunt pre?urile. Preturile de obicei sunt cu mult mai scumpe decat in magazine, mai ales dup? ce se adaug? taxele de livrare etc… Ideea unui magazin online este aceea de a avea pre?urile mai mici. în momentul in care magazinul tau exist? doar online nu ai stoc mare, nu ai multi vanzatori, nu plate?ti chirie etc… atunci de ce sunt pre?urile mai mari?

    • Pentru ca furnizorii nu inteleg inca fenomenul de ecommerce, si iti furnizeaza marfa la un pret la care nu poti lasa preturile jos… Mai ales cand concurezi cu preturile din Cora, Auchan, etc… Astia au cele mai mari discounturi, si evident, preturile cele mai mici… Tu ca magazin online, mai ales la inceput, ai preturi de lista… de multe ori nici nu ai discount… Asa ca, din acest motiv (asta e doar unul) comertul online arata ca inca nu este matur in RO, si nici nu stiu cand va fi vreodata, pentru ca tara asta e aparte si nu poate fi comparata cu nici o alta tara, din orice punct de vedere…

  • Preturile, preturile.. adevarat dar pretul nu face totul neaparat.
    Iar eu nu am spus nimic de optimizare si accesibilitate, m-am referit la faptul ca un magazin online care intra in hora afilierii trebuie sa fie pregatit sa ofere pe langa „uneltele standard” posibilitatea ca afiliatii sa poata include la fel de rapid si de simplu promotiile lor, fie ca sunt saptamanale, lunare sau pe orice perioada.
    Nu trebuie sa comunice cu fiecare afiliat in parte, e suficient sa existe o sectiune in care sa apara promotiile, bannere sau link-uri pentru produse aflate in promotie.
    Hai ca acestea sunt folosite la scara larga prin CJ sau LinkShare. 😉

  • @Bogdan – ne lovim din nou de re?ele externe de afiliere, noi fiind abia la startul unei curse foarte lungi.
    Uit?-te la comentariile de pe acest blog ?i vei în?elege cam care este num?rul celor interesa?i cu adev?rat de marketingul afiliat în România. Nu putem s?ri direct la un nivel superior.

  • @VladGidea – Nu sunt în m?sur? s? analizez pre?urile din România (sau cel pu?in nu aici).

  • @Alexandru Negrea – urasc cand amandoi avem dreptate :))

    @VladGidea – preturile sunt ok dar se poate discuta despre ele altundeva 🙂

  • Se poate face cumva ca widget-urile si linkurile sa se deschida in pagina noua ? Nu cred ca numai eu as vrea asta.

  • „PS : Am v?zut o ofert? foarte bun? pe eMag ?i am fost curios de r?spândirea ei pe site-urile ce folosesc sistemul ProfitShare. Pân? acum nu am g?sit-o, dar înc? sper…” – pacat ca oferta aia buna este la un televizor last buy asa ca nu mai face parte din oferta eMAG.

  • @Radu Ioan – po?i folosi un script ce î?i deschide orice link extern de pe site-ul t?u într-o pagin? nou?. Mi se pare mult mai ok a?a.

  • Sau decat un script in plus cred ca se poate utiliza fara probleme target=”_blank” in codurile de la ProfitShare. Sau nu?

  • O sa folosesc target=”_blank” de acum icolo, dar sper sa nu fie probleme, din aceasta cauza nu am folosit. Astept un raspun de la cineva „oficial” daca pot folosi.

  • Am si eu o intrebare participarea la profitshare este gratuita?

  • Cristi

    As dori sa stiu si eu daca se poate folosi target=”_blank”, cu toate ca in contract la obligatiile afiliatului scrie sa nu modificam in nici un fel codurile instrumentelor de promovare.Dar eu zic ca macar asta ar trebui , pentru ca altfel aducem clienti numai catre E-mag si pleaca de pe site-ul nostru (in cazul in care cineva are nevoie de clienti ca si mine) si nu e concurent cu e-mag 😉
    Rog oficialitatile din emag sa ne raspunda la aceasta intrebare

    • Cristi,
      Link-urile de afiliat pot fi folisite si cu target blank.

  • Zsolt
    • @Zsolt

      Poate fi folosit numai hyperlink-ul. Insa in acest caz, nu se vor inregistra corect afisarile, iar in cont va aparea o rata de click mai mare de 100%.

  • daca timp de o luna fac doar 2 vanzari, la care castig probabil 20 lei, acesti 20 lei ii pot scoate si peste un 6 luni sau ii pierd daca nu ating un target lunar?

    • @Isabella Nu exista o limita de timp pentru care sa acumulezi banii. Poti sa ajungi la limita de 350 lei intr-o luna sau in trei. Evident, trebuie sa incerci sa optimizezi astfel incat castigurile sa creasca de la luna la luna.

  • Din ce cauza se anuleaza un comision? Sunt nou pe aici si as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta cu un raspuns

    • @Mihai,

      Trackingul comisioanelor se face pe baza de produs, ceea ce inseamna ca pentru orice produs care intra in comanda, se aloca un comision in asteptare. Comisioanele „in asteptare” pot deveni „finalizate” atunci cand comanda este finalizata (platita de client) si contine produsele respective. Comisioanele aferente produselor scoase din comanda, sunt anulate. La fel se intampla si cu comisioanele din comenzile anulate. Multumesc.

  • Cum pot cere o plata?

    • Printr-un mail la adresa profitshare@emag.ro, mentionand modalitatea de plata (voucher sau transfer bancar) si, in cazul in care se solicita plata prin transfer bancar, se va indica daca plata se doreste pe persoana fizica, juridica sau PFA

  • lucian

    am si eu o intrebare….emag imi va impune produsele care le promovez…sau pot sa imi aleg singur produsele? :S

    • @lucian,

      Daca folosesti widgeturile dinamice sau grafice, produsele care sunt afisate (promovate) sunt produse in stoc, aflate in promotii. Poti insa oricand sa folosesti linkurile de afiliat pentru a promova orice produs de pe emag.ro.

  • lucian

    si daca imi pot folosi blogul pt a intra in acest mic bussiness ??? :D::D

  • lucian

    si alta problema ar mai fi : sa zicem ca eu directionez 100 posibili cumparatori catre emag….din astia doar 3 cumpara…nu cumpara din prima luna dar cumpara apoi si devin clienti fideli, cumparand de sume destul de semnificative….eu ce primesc pentru asta….multumiri sau ce? ca, comisionul se acorda doar in prima luna cand el cumpara…apoi gata?

    • @lucian,

      Studiile ne arata ca decizia de cumparare in acest sector se face in medie in 2 saptamani, de aceea consideram perioada de o luna pentru care se calculeaza comisioanele, ca fiind suficienta. Daca comanda apare dupa o perioada mai mare de o luna, este foarte probabil ca decizia de cumparare sa fi fost luata in urma unui alt canal de promovare utilizat de eMAG, altul decat sistemul de afiliere Profitshare.

  • Pentru mine oportunitatea oferita de EMAG a inceput sa aduca „roade”!

    Determinarea si pasiunea cu care faci un lucru indiferent de domeniul in care activezi iti va aduce rezultate mai curand sau mai tarziu!

  • Se pare ca sistemul functioneaza, am trecut cu brio primul test de nou venit si se verifica si procentul acordat conform clauzelor. Din cate inteleg din linkuri sistemul a trecut de stadiul de beta. Succes tuturor!

  • Cineva din afara tarii poate cumpara de pe emag?

  • Nu raspunde nimeni lui Mihai? Ma intereseaza si pe mine raspunsul 🙂

  • Mihai, Cristina…
    Deocamdata eMAG livreaza doar in Romania. Comanda se poate da de oriunde, iar livrarea se face gratuit in tara.

  • XXL

    interesant articol

  • cazacu alina

    cum fac sa inserez codul html in pagina de facebook pentru ca doritorii sa dea click-uri?

  • Acum am inceput si eu cu reclamele la emag.Sunt curios ce o sa iasa…

  • Dupa 993.577 afisari si 732 de clicuri am obtinut suma de 69 lei.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing