Marketingul afiliat – Informatii la indemana oricui

Postat pe 25.05.2009 de catre Alexandru Negrea

Internetul românesc se află într-o perioadă de dezvoltare, iar metodele inovative, cu ajutorul cărora îți poți dezvolta o afacere online, nu întârzie să apară. Din păcate, la capitolul comunicare nu ne descurcăm foarte bine, acesta fiind motivul pentru care, începând de astăzi, voi încerca să stabilesc o legătură cât mai strânsă cu proprietarii de site-uri, parteneri eMAG prin programul de afilieri ProfitShare, folosindu-mă de cunoștințele acumulate pe parcursul a 3 ani de blogging. Numele meu este Alexandru Negrea, scriu articole din Martie 2006 pe Buddha’s Blog și sper să facem schimb de experiență, pentru că nu mă consider un expert în domeniu.

Fiind primul meu articol pe blogul ProfitShare, mă simt nevoit să trec printr-o scurtă istorie a marketingului afiliat. Oricum, eu sunt sigur că nici jumătate dintre proprietarii de site-uri, ce aleg afilierea drept metodă de monetizare, nu și-au dat silința să citească și eventual să rețină câteva informații de bază în acest domeniu, deci nu facem trafic degeaba. Tot ăsta a fost și motivul pentru care am scris, acum ceva timp, un articol destul de acid la adresa afiliaților români, care pur și simplu nu înțeleg ideea de performanță în marketingul afiliat, limitându-se la a afirma că nu funcționează. Ca și sfat pe viitor, îți pot spune că eu am un prieten foarte bun pe internet, un prieten ce nu m-a dezamăgit niciodată și căruia îi datorez mare parte dintre cunoștințele mele (teoretice) în acest domeniu. Se cheamă Wikipedia.

Să înțelegem termenul

Ca să putem purta o discuție civilizată și să nu ne înțelegem separat, trebuie să cunoaștem foarte bine termenii folosiți. Nici eu nu sunt expert, dar am citit mult în domeniu și am deprins câteva cunoștințe de bază.

Sistemul de afiliere nu este reprezentat doar de programele CPA (cost pe acțiune) sau CPS (cost pe sale/vânzare). Orice program de intermediariat între comercianți și proprietarii de site-uri poate fi numit sistem de afiliere, indiferent că vorbim de CPC (cost pe click), CPA (cost pe actiune), CPS (cost pe sale/vânzare) sau CPM (cost pe mia de vizualizări) etc.

Marketingul afiliat – Un concept prin care proprietarii de site-uri ce trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant, primesc un anumit comision din valoarea cumpărăturilor efectuate de acești vizitatori (revenue sharing). E destul de simplu și poate fi adaptat în funcție de nevoile comerciantului, pentru că nu întotdeauna acesta are nevoie de vânzări.

Primii pași

O să ți se pară ciudat, dar faptul că acum ai posibilitatea să câștigi bani, colaborând cu un comerciant online, folosind un sistem de afilieri, se datorează industriei pornografice de pe internet, ce a făcut primii pași în această direcție în 1994, când abia se puneau bazele unui mediu virtual foarte complex, numit WORLD WIDE WEB. Programul respectiv mergea pe ideea de plata pe click, iar tentativele de fraudă au apărut probabil din a doua zi de funcționare. Revenim și asupra fraudelor cu altă ocazie, că e foarte interesant de discutat.

Următoarea la rând (e o ironie usturătoare dacă privim situația actuală din România), a fost industria muzicală, astfel înfiripându-se ideea de plată pe acțiune/vânzare, sau mai pe înțelesul tuturor, comisionul pentru intermediarii ce aduceau profit/trafic. Planul era să se formeze o rețea de site-uri ce listau albume muzicale, iar eventualii cumpărători să fie direcționați de aici, către un site principal ce comercializa aceste albume. Nu a fost o sclipire de geniu, dar în mod cert a fost o idee revoluționară pentru perioada respectivă. Pe ea se bazează și starea actuală a comerțului online, deci merita menționată.

A urmat celebrul Amazon, în 1996, urmând ca în 2000, aceeași insituție să obțină și drepturi exclusive pentru sistemul de afilieri, drepturi de sub incidența cărora au scăpat doar câteva platforme din vremea respectivă.

Apropo, am fost acum ceva timp la o conferință e-commerce și l-am întrebat pe unul dintre participanți, ce a și scris un articol foarte dur la adresa sistemelor românești de afilieri, care este semnificația termenului și de unde provine. Mi-a răspuns sec că e ceva legat de IT, dar că nu a avut timp să se documenteze în domeniu.

Bun! E-commerce = electronic commerce (sau comerț electronic/comerț pe internet ).
De ce am pomenit de acest termen? Păi trebuia să menționez cumva că abia prin 2005-2006, comerțul online a reușit, în anumite cazuri, să depășească, ca si vânzări, comerțul offline, ăsta fiind și motivul pentru care tu citești astăzi acest articol, pe blogul celui mai cunoscut magazin online din România. Concluzia : metoda funcționează de minune!

E adevărat că cele mai valoroase industrii din sistemele de afilieri sunt jocurile de noroc și pornografia, însă zona de IT se dezvoltă chiar și în momentul ăsta, așa că nu strică să te regăsești printre pionierii în domeniu.

Cu ce ne ajută informațiile de mai sus?

Din fericire pentru mine, în afară de zecile de pdf-uri pline cu tutoriale despre monetizarea unui site, am citit multe lucruri despre psihicul uman și influențele sale asupra evoluției pe plan profesional/financiar.

Informația e totul, atâta timp cât tragi concluziile corecte!

Cu alte cuvinte, încearcă să realizezi că folosești o metodă de monetizare ce a avut, are și va avea rezultate spectaculoase! E o frază simplă, dar cu multe semnificații. Nu pleci pe acest drum (sistemul de afilieri) negând metoda, sau găsind scuze. Pleci pe acest drum fiind sigur că funcționează, iar această afirmație este susținută de miile de exemple publice de pe internet, ce abia așteaptă să le descoperi. Dacă pentru tine nu funcționează, atunci există o problemă la tine, la site-ul tău, sau în mentalitatea ta. Găsește modalitatea prin care să te adaptezi TU unui program nou, astfel încât să-l faci să funcționeze pentru tine.
Comisioanele sunt mici? Am înțeles asta, dar câte astfel de comisioane mici ai câștigat? Niciunul? Ok! Atunci unde e problema?

Ce aspecte trebuie să iei în calcul pentru a-l face să funcționeze pentru tine? O să încerc să găsesc câteva răspunsuri pentru această întrebare în următorul articol.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , ,

Marketingul afiliat – Informatii la indemana oricui

Postat pe 25.05.2009 de catre Alexandru Negrea

Internetul românesc se află într-o perioadă de dezvoltare, iar metodele inovative, cu ajutorul cărora îți poți dezvolta o afacere online, nu întârzie să apară. Din păcate, la capitolul comunicare nu ne descurcăm foarte bine, acesta fiind motivul pentru care, începând de astăzi, voi încerca să stabilesc o legătură cât mai strânsă cu proprietarii de site-uri, parteneri eMAG prin programul de afilieri ProfitShare, folosindu-mă de cunoștințele acumulate pe parcursul a 3 ani de blogging. Numele meu este Alexandru Negrea, scriu articole din Martie 2006 pe Buddha’s Blog și sper să facem schimb de experiență, pentru că nu mă consider un expert în domeniu.

Fiind primul meu articol pe blogul ProfitShare, mă simt nevoit să trec printr-o scurtă istorie a marketingului afiliat. Oricum, eu sunt sigur că nici jumătate dintre proprietarii de site-uri, ce aleg afilierea drept metodă de monetizare, nu și-au dat silința să citească și eventual să rețină câteva informații de bază în acest domeniu, deci nu facem trafic degeaba. Tot ăsta a fost și motivul pentru care am scris, acum ceva timp, un articol destul de acid la adresa afiliaților români, care pur și simplu nu înțeleg ideea de performanță în marketingul afiliat, limitându-se la a afirma că nu funcționează. Ca și sfat pe viitor, îți pot spune că eu am un prieten foarte bun pe internet, un prieten ce nu m-a dezamăgit niciodată și căruia îi datorez mare parte dintre cunoștințele mele (teoretice) în acest domeniu. Se cheamă Wikipedia.

Să înțelegem termenul

Ca să putem purta o discuție civilizată și să nu ne înțelegem separat, trebuie să cunoaștem foarte bine termenii folosiți. Nici eu nu sunt expert, dar am citit mult în domeniu și am deprins câteva cunoștințe de bază.

Sistemul de afiliere nu este reprezentat doar de programele CPA (cost pe acțiune) sau CPS (cost pe sale/vânzare). Orice program de intermediariat între comercianți și proprietarii de site-uri poate fi numit sistem de afiliere, indiferent că vorbim de CPC (cost pe click), CPA (cost pe actiune), CPS (cost pe sale/vânzare) sau CPM (cost pe mia de vizualizări) etc.

Marketingul afiliat – Un concept prin care proprietarii de site-uri ce trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant, primesc un anumit comision din valoarea cumpărăturilor efectuate de acești vizitatori (revenue sharing). E destul de simplu și poate fi adaptat în funcție de nevoile comerciantului, pentru că nu întotdeauna acesta are nevoie de vânzări.

Primii pași

O să ți se pară ciudat, dar faptul că acum ai posibilitatea să câștigi bani, colaborând cu un comerciant online, folosind un sistem de afilieri, se datorează industriei pornografice de pe internet, ce a făcut primii pași în această direcție în 1994, când abia se puneau bazele unui mediu virtual foarte complex, numit WORLD WIDE WEB. Programul respectiv mergea pe ideea de plata pe click, iar tentativele de fraudă au apărut probabil din a doua zi de funcționare. Revenim și asupra fraudelor cu altă ocazie, că e foarte interesant de discutat.

Următoarea la rând (e o ironie usturătoare dacă privim situația actuală din România), a fost industria muzicală, astfel înfiripându-se ideea de plată pe acțiune/vânzare, sau mai pe înțelesul tuturor, comisionul pentru intermediarii ce aduceau profit/trafic. Planul era să se formeze o rețea de site-uri ce listau albume muzicale, iar eventualii cumpărători să fie direcționați de aici, către un site principal ce comercializa aceste albume. Nu a fost o sclipire de geniu, dar în mod cert a fost o idee revoluționară pentru perioada respectivă. Pe ea se bazează și starea actuală a comerțului online, deci merita menționată.

A urmat celebrul Amazon, în 1996, urmând ca în 2000, aceeași insituție să obțină și drepturi exclusive pentru sistemul de afilieri, drepturi de sub incidența cărora au scăpat doar câteva platforme din vremea respectivă.

Apropo, am fost acum ceva timp la o conferință e-commerce și l-am întrebat pe unul dintre participanți, ce a și scris un articol foarte dur la adresa sistemelor românești de afilieri, care este semnificația termenului și de unde provine. Mi-a răspuns sec că e ceva legat de IT, dar că nu a avut timp să se documenteze în domeniu.

Bun! E-commerce = electronic commerce (sau comerț electronic/comerț pe internet ).
De ce am pomenit de acest termen? Păi trebuia să menționez cumva că abia prin 2005-2006, comerțul online a reușit, în anumite cazuri, să depășească, ca si vânzări, comerțul offline, ăsta fiind și motivul pentru care tu citești astăzi acest articol, pe blogul celui mai cunoscut magazin online din România. Concluzia : metoda funcționează de minune!

E adevărat că cele mai valoroase industrii din sistemele de afilieri sunt jocurile de noroc și pornografia, însă zona de IT se dezvoltă chiar și în momentul ăsta, așa că nu strică să te regăsești printre pionierii în domeniu.

Cu ce ne ajută informațiile de mai sus?

Din fericire pentru mine, în afară de zecile de pdf-uri pline cu tutoriale despre monetizarea unui site, am citit multe lucruri despre psihicul uman și influențele sale asupra evoluției pe plan profesional/financiar.

Informația e totul, atâta timp cât tragi concluziile corecte!

Cu alte cuvinte, încearcă să realizezi că folosești o metodă de monetizare ce a avut, are și va avea rezultate spectaculoase! E o frază simplă, dar cu multe semnificații. Nu pleci pe acest drum (sistemul de afilieri) negând metoda, sau găsind scuze. Pleci pe acest drum fiind sigur că funcționează, iar această afirmație este susținută de miile de exemple publice de pe internet, ce abia așteaptă să le descoperi. Dacă pentru tine nu funcționează, atunci există o problemă la tine, la site-ul tău, sau în mentalitatea ta. Găsește modalitatea prin care să te adaptezi TU unui program nou, astfel încât să-l faci să funcționeze pentru tine.
Comisioanele sunt mici? Am înțeles asta, dar câte astfel de comisioane mici ai câștigat? Niciunul? Ok! Atunci unde e problema?

Ce aspecte trebuie să iei în calcul pentru a-l face să funcționeze pentru tine? O să încerc să găsesc câteva răspunsuri pentru această întrebare în următorul articol.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.
  • Pingback: Despre afilieri pe blogul ProfitShare » Buddha’s Blog()

  • Astept cu mare interes urmatorul articol 🙂

  • Mie mi se pare o idee foarte buna! Pacat ca nu este suficient de mediatizata (ironic,nu?!)… Toate bune!

  • bun 🙂

  • Problema in cazul de fata e ca procentul de castig e atat de mic incat nu se justifica sub nici o forma.

    La o statistica scurta, am trimis 300 de vizitatori foarte targetati (nisa IT, indemn de cumparare pe link) si am de incasat 16 RON. Pentru aceeasi vizitatori eMAG ar fi platit la Adsense in jur de 100RON.

    La un adaos mediu de 10% per produs eMAG imi da mie 3% la o vanzare finalizata, desi brand awareness-ul generat si eventualele vanzari ulterioare catre vizitatorii trimisi de mine nu sunt rasplatite. Plus ca sunt si alte scapari ce ma penalizeaza pe mine, de exemplu daca un cititor de-al meu viziteaza site-ul de la un calculator (la munca de exemplu) si cand intra pe eMAG sa puna comanda o face de pe altul (de acasa, de exemplu). Cookie-ul nu e prezent acolo, nu incasez comisionul.

    Nu neg ca metoda are rezultate spectaculoase, dar din pacate doar pentru eMAG. Pentru mine e metoda care plateste cel mai prost din toate campaniile pe care le-am rulat.

  • Oricum scriu, daca si castig.OK.

  • Scriu deci exist, exist deci am nevoie de bani.

  • @Razvan Fatu – Mi se pare c? te gr?be?ti pu?in. În primul rând, compara?ia cu Adsense nu este potrivit?. Nu po?i compara CPC cu CPA/CPS pentru c? vorbim de programe diferite, cu elemente diferite/distincte, fiecare având dezavantaje ?i avantaje, ca orice alt serviciu.

    Problema cu utilizatorul ce intr? de pe calculatoare diferite m? dep??e?te total. Nu ?tiu cum ar putea cineva s? controleze o asemenea situa?ie. E decizia utilizatorului ?i nu-l po?i obliga s? î?i ofere un comision.

  • @ Alexandru Negrea – Sunt de acord ca sunt tipuri diferite de programe, le inteleg pe ambele. Eu compar doar spatiul alocat pe pagina, numarul de vizitatori trimisi si banii pe care ii incasez, detaliile din spatele programelor nici nu ar trebui sa ma intereseze. Eu ofer vizitatori si trebuie sa primesc bani in schimb, la asta se reduce tot pana la urma.

    Ah, ca la Adsense se plateste vizita si nu vanzarea, corect, dar optimizarea pentru o conversie cat mai buna cadea in curtea cumparatorului de click-uri. Acum eu trebuie sa optimizez mai mult pentru conversie, si la sfarsit de luna cumparatorul plateste mult mai putin si mai important de atat, DOAR rezultatele concrete. E clar ca e un pas inainte (am fost si de cealalta parte a baricadei, inteleg oarecum cum e), insa mai mult pentru eMAG decat pentru mine.

    Cat despre utilizatorul cu calculatoare diferite nici nu am pretentia sa fie controlata strict, ci doar ca plata sa fie suficienta pentru ca situatiile astea sa fie acoperite. Ceva de genul: mai, statistic 30% din userii nostri folosesc doua IP-uri pentru a accesa contul, mai marim procentul ala de la 3 la 4% pentru a acoperi si eventualele intamplari de genul asta.

    Rezumand totul insa, nemultumirea mea e suma pe care o primesc pentru spatiul pe care l-am alocat pe pagina. Si un CTR in jur de 10% cred ca spune multe despre ce calitate au cititorii pe care ii trimit.

  • Mar

    @Alexandru Negrea : nu-i graba deloc. daca adsense imi aduce mai multi bani mai conteaza daca e cpc sau cpa/cps?

  • Problema. De exemplu eu vreau sa fac reclama pe site-ul personal la o anumita camera video,doar atat,dar nu se poate,acest lucru nu este acceptat de widget-ul de la eMag

  • Mie personal mi s-a parut interesant articolul si am invatat ceva din el. Oricum, sunt la inceput de drum cu site-ul meu, asa ca nu am prea mari pretentii de la programele de afiliere (cu exceptia celui prezentat in continutul site-ului). Daca e sa castig ceva din asta, bine… daca nu, cel putin prind ceva experienta. Altii vad ca deja au ceva „bagaj” in spate, asa ca as fi incantat sa invat de la ei.
    O seara placuta!

  • Schimbati termenii si conditiile si va merge marketingul afiliat. Apropo in Romania nici acum nu se practica comert electronic. Este un comert hibrid. Doar ecumparaturi a avut sistem de comert online fara interventia omului. Asa DA.

  • felicitari Buddha si sper sa schimbi si putin ideile la acest marketing afiliat. Sa se practice cat mai corect si cat mai transparent.

  • @Razvan Fatu
    Am doua lucruri sa iti spun, asa ca o sa le punctez:

    1. Din adaosul mediu de 10% presupus de tine (cu toate ca e mai mic in realitate), dupa ce se platesc 3% comisioane, eMAG mai are si alte cheltuieli directe si indirecte (salarii, transport, depozitare, s.a.m.d.). E chiar „ProfitShare”, doar ca nu stim care parte ia bucata cea mai mare 🙂

    2. Cazurile in care utilizatorii fac comenzi de pe alte calculatoare, sau sterg cookie-urile inainte de a face comanda, sunt extrem de putine. Totusi, aceste situatii sunt acoperite de cazurile in care afiliatul primeste un comision oarecum ‘nemeritat’. De exemplu: Un utilizator a dat click pe oferta la produsul X pe care a vazut-o pe site-ul tau. Acest utilizator este marcat pentru 30 de zile, astfel incat orice comanda facuta de el in aceasta perioada, iti va genera un comision. Presupunem ca in aceasta perioada el primeste o alta oferta, prin alt canal de comunicare ( de exemplu newsletter). Cumpara un produs Y care nu are nici o legatura cu produsul X, si nici nu il cumpara datorita vizitei din site-ul tau. Primesti comision, nu? E acoperitor?

    @sorin
    Ce puncte din termenii si conditiile programului crezi ca trebuie schimbate? De ce?

  • interesant. 🙂

  • Octav

    SINGURA informatie interesanta din articolul de mai sus este cea referitoare la industria porno ….

  • Multumesc pentru informa?ii ! 🙂

  • Articolul e un teaser 🙂 probabil lucruri mai concrete pe viitor.

    Legat de ProfitShare, nu ma plang (foarte tare) de marimea comisionului, ceea ce ma deranjeaza este rata mare de abandon a comenzilor care bate peste 50%. Aici deja nu mai e domeniul afiliatului ci al comerciantului, fie nu e marfa pe stoc (si nu este specificat clar pe eMAG) fie cel ce a facut comanda e grabit.. sau habar n-am 🙂

  • Sunt deja log-at la Emag, dar sincer nu cred ca se pot castiga bani chiar asa usor. Sper ca timpul sa ma contrazica.

  • Ar fi bine daca nu ar fi acea limita de 350 lei care poate fi trimisa. Ca sa castig acei bani, ar trebui sa se cumpere de aprox 12000, si este greu sa ajungi la o asemenea suma (mai ales prin intermediul unui simplu blog, care n-are treaba cu IT-ul).
    Macar daca s-ar putea oferi vouchere Emag de valoare mai mica.
    Deocamdata stau la o valoare de aproximativ 315 lei si mai astept comenzi:)

  • @Bogdan – Voi scrie un articol legat de cine se face r?spunz?tor pentru conversia vizitatorului, iar atunci vom putea trage ni?te concluzii împeun? (sper eu).

    @Marinarul Nu se pot câ?tiga bani u?or nic?ieri, dar încerc s? scriu ni?te articole utile pentru cei ce sunt dispu?i s? munceasc?.

  • piemar

    eu sunt dispus s? particip ?i chiar s? muncesc, dar nu prea le am cu articolele

  • Pingback: Încerc s?-mi cresc câ?tigurile din afilieri » Buddha’s Blog()

  • Siviu spune ca ideea nu e mediatizata !!?? E poate prea mediatizata. Affiliate marketingul este considerat revolutia tacuta a internetului si are 12 ani vechime. Amazon.com cand a lansat asta, 96, a facut o oferta simultan la cateva milioane de useri Geociti.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing