Marketingul bazat pe performanta

Postat pe 27.05.2009 de catre Alexandru Negrea

In articolul precedent ofeream o defini?ie pentru sistemul de afilieri. Acum o s? intru pu?in în categoriile distincte ale acestui domeniu extrem de vast, astfel încât, la final vei putea în?elege ce anume î?i dore?ti s? ob?ii în urma afilierilor.

Dicționar de termeni

A?a cum te-ai obi?nuit deja, o s? g?sim ni?te defini?ii ?i apoi discut?m pe larg. Vreau s? men?ionez c? toate aceste informa?ii reprezint? punctul meu de vedere ?i nu au scopul de a stabili ni?te standarde în domeniu.

Marketing bazat pe performanță – A?a cum orice agent de vânz?ri este recompensat de firma pe care o repezint?, de fiecare dat? când acesta genereaz? o vânzare, la fel ?i un proprietar de site prime?te un comision pentru fiecare cump?r?tor, pe care îl trimite comerciantului online. Acest proces se nume?te marketing bazat pe performan??, sau marketing afiliat (eu nu cred c? ace?ti doi termeni reprezint? acela?i lucru ?i o s? în?elegi de ce, în rândurile de mai jos)

Rata de conversie – În momentul în care folose?ti orice tip de sistem de afilieri (CPC, CPA, CPS, CPM), oferi vizitatorilor t?i un link c?tre site-ul comerciantului, generându-i acestuia trafic. Comerciantul poate avea diferite scopuri (vânzarea de produse, ob?inerea de abona?i la un newsletter, completarea unor formulare etc). Din traficul generat de tine, propor?ia de vizitatori ce îndeplinesc scopul comerciantului, reprezint? rata de conversie. Dac? 1 vizitator, din 100 trimi?i de tine c?tre comerciant, efectueaz? o tranzac?ie, rata de conversie este de 1%.

Cum văd eu performanța în afilieri


Am spus mai sus c? marketingul bazat pe performan?? presupune elemente în plus fa?? de marketingul afiliat (teoretic vorbind). Din punctul meu de vedere, nu po?i folosi termenul “performan??” atunci când ai o rat? de conversie de 0%. Din acest motiv, afirma?ia mea prinde form?.
Indiferent de ce anume î?i dore?te comerciantul, afiliatul ce genereaz? trafic inactiv nu poate sus?ine c? face performan??, nici m?car dac? sumele câ?tigate de acesta sunt impresionante (presupunând c? folose?te un sistem CPC (cost per click).

?sta este momentul în care tu, ca proprietar de site, trebuie s? decizi ce nivel dore?ti s? atingi, intrând într-un sistem de afilieri.

Nivelul CPC (cost pe click) – Tot riscul unui parteneriat, între un comerciant ?i un proprietar de site, este al comerciantului. El pl?te?te click-urile, indiferent dac? se efectueaz?, sau nu, vânz?ri. Rata de conversie poate tinde spre 0, în timp ce câ?tigul afiliatului cre?te, iar aici apare un conflict de interese ce duce, într-un final, la un cost extrem de mic pe click ?i ulterior la ie?irea din sistem a uneia dintre p?r?i. A?a se întâmpl?, în momentul de fa??, cu sistemul de publicitate oferit de Google Adsense în România.

Nivelul performant (CPA, CPS) – Riscul unui parteneriat, între un comerciant ?i un proprietar de site, este al proprietarului de site. Din fericire, metodele prin care afiliatul î?i poate asigura o rat? de conversie bun?, sunt relativ u?or de g?sit, atâta timp cât acesta reu?e?te s? comunice eficient cu vizitatorii s?i. Totul st? în aceast? comunicare.
Comerciantul pl?te?te doar când vizitatorul este convertit în cump?r?tor, iar afiliatul se bucur? de comisionul primit. Control total asupra unei campanii de promovare, statistici detaliate, ce sunt folositoare atât comerciantului, cât ?i afiliatului ?i, cu efortul ambelor p?r?i, rezultate excelente. Aici putem vorbi de performan??!

Probleme, probleme

Din p?cate, a?a cum se întâmpl? în absolut orice domeniu, apar probleme, mai mici sau mai mari, ele reprezentând ?i motivul pentru care majoritatea afiliatilor decid c? sistemul nu func?ioneaz? ?i renun??.

Cine î?i asum? responsabilitatea pentru convertirea unui vizitator în cump?r?tor? Ar putea s? o fac? comerciantul, oferind un raport pre?-calitate foarte bun, ori diferite promo?ii/reduceri, sau ar putea s? o fac? afiliatul, construind un site ni?at pe domeniul comerciantului ?i trimi?ând trafic relevant.

?i în aceast? situa?ie consider c? e nevoie de comunicare (de data asta între comerciant ?i afiliat), pentru c? nu e de ajuns ca unul singur s? fac? lucrurile ca la carte, în timp ce al doilea a?teapt? lini?tit profitul nemeritat.

Repet. Profitul câ?tigat dintr-un sistem de afilieri, mai ales când abia se pun bazele acestui nou concept, este direct propor?ional cu nivelul de munc? prestat de p?r?ile implicate, iar elementul principal este comunicarea.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , ,

Marketingul bazat pe performanta

Postat pe 27.05.2009 de catre Alexandru Negrea

In articolul precedent ofeream o defini?ie pentru sistemul de afilieri. Acum o s? intru pu?in în categoriile distincte ale acestui domeniu extrem de vast, astfel încât, la final vei putea în?elege ce anume î?i dore?ti s? ob?ii în urma afilierilor.

Dicționar de termeni

A?a cum te-ai obi?nuit deja, o s? g?sim ni?te defini?ii ?i apoi discut?m pe larg. Vreau s? men?ionez c? toate aceste informa?ii reprezint? punctul meu de vedere ?i nu au scopul de a stabili ni?te standarde în domeniu.

Marketing bazat pe performanță – A?a cum orice agent de vânz?ri este recompensat de firma pe care o repezint?, de fiecare dat? când acesta genereaz? o vânzare, la fel ?i un proprietar de site prime?te un comision pentru fiecare cump?r?tor, pe care îl trimite comerciantului online. Acest proces se nume?te marketing bazat pe performan??, sau marketing afiliat (eu nu cred c? ace?ti doi termeni reprezint? acela?i lucru ?i o s? în?elegi de ce, în rândurile de mai jos)

Rata de conversie – În momentul în care folose?ti orice tip de sistem de afilieri (CPC, CPA, CPS, CPM), oferi vizitatorilor t?i un link c?tre site-ul comerciantului, generându-i acestuia trafic. Comerciantul poate avea diferite scopuri (vânzarea de produse, ob?inerea de abona?i la un newsletter, completarea unor formulare etc). Din traficul generat de tine, propor?ia de vizitatori ce îndeplinesc scopul comerciantului, reprezint? rata de conversie. Dac? 1 vizitator, din 100 trimi?i de tine c?tre comerciant, efectueaz? o tranzac?ie, rata de conversie este de 1%.

Cum văd eu performanța în afilieri


Am spus mai sus c? marketingul bazat pe performan?? presupune elemente în plus fa?? de marketingul afiliat (teoretic vorbind). Din punctul meu de vedere, nu po?i folosi termenul “performan??” atunci când ai o rat? de conversie de 0%. Din acest motiv, afirma?ia mea prinde form?.
Indiferent de ce anume î?i dore?te comerciantul, afiliatul ce genereaz? trafic inactiv nu poate sus?ine c? face performan??, nici m?car dac? sumele câ?tigate de acesta sunt impresionante (presupunând c? folose?te un sistem CPC (cost per click).

?sta este momentul în care tu, ca proprietar de site, trebuie s? decizi ce nivel dore?ti s? atingi, intrând într-un sistem de afilieri.

Nivelul CPC (cost pe click) – Tot riscul unui parteneriat, între un comerciant ?i un proprietar de site, este al comerciantului. El pl?te?te click-urile, indiferent dac? se efectueaz?, sau nu, vânz?ri. Rata de conversie poate tinde spre 0, în timp ce câ?tigul afiliatului cre?te, iar aici apare un conflict de interese ce duce, într-un final, la un cost extrem de mic pe click ?i ulterior la ie?irea din sistem a uneia dintre p?r?i. A?a se întâmpl?, în momentul de fa??, cu sistemul de publicitate oferit de Google Adsense în România.

Nivelul performant (CPA, CPS) – Riscul unui parteneriat, între un comerciant ?i un proprietar de site, este al proprietarului de site. Din fericire, metodele prin care afiliatul î?i poate asigura o rat? de conversie bun?, sunt relativ u?or de g?sit, atâta timp cât acesta reu?e?te s? comunice eficient cu vizitatorii s?i. Totul st? în aceast? comunicare.
Comerciantul pl?te?te doar când vizitatorul este convertit în cump?r?tor, iar afiliatul se bucur? de comisionul primit. Control total asupra unei campanii de promovare, statistici detaliate, ce sunt folositoare atât comerciantului, cât ?i afiliatului ?i, cu efortul ambelor p?r?i, rezultate excelente. Aici putem vorbi de performan??!

Probleme, probleme

Din p?cate, a?a cum se întâmpl? în absolut orice domeniu, apar probleme, mai mici sau mai mari, ele reprezentând ?i motivul pentru care majoritatea afiliatilor decid c? sistemul nu func?ioneaz? ?i renun??.

Cine î?i asum? responsabilitatea pentru convertirea unui vizitator în cump?r?tor? Ar putea s? o fac? comerciantul, oferind un raport pre?-calitate foarte bun, ori diferite promo?ii/reduceri, sau ar putea s? o fac? afiliatul, construind un site ni?at pe domeniul comerciantului ?i trimi?ând trafic relevant.

?i în aceast? situa?ie consider c? e nevoie de comunicare (de data asta între comerciant ?i afiliat), pentru c? nu e de ajuns ca unul singur s? fac? lucrurile ca la carte, în timp ce al doilea a?teapt? lini?tit profitul nemeritat.

Repet. Profitul câ?tigat dintr-un sistem de afilieri, mai ales când abia se pun bazele acestui nou concept, este direct propor?ional cu nivelul de munc? prestat de p?r?ile implicate, iar elementul principal este comunicarea.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.
  • „..e nevoie de comunicare (de data asta între comerciant ?i afiliat)..” 😉

  • Turcu elena mihaela

    Eu vreau sa cumpar laptop acer aspire si vreau in rate un an

    • Raluca

      @Turcu elena mihaela Intra pe website-ul eMAG.ro si achizitioeaza-l de acolo in rate. Daca esti afiliat Profitshare ai grija sa nu ti se inregistreze in cont comision de pe urma acestei achizitii. Pentru asta poti sa stergi cookie-urile din browser-ul folosit.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing