Mentalitatea sănătoasă a unui afiliat

Postat pe 25.06.2009 de catre Alexandru Negrea

angry
Zilele trecute mi-am propus s? citesc numai articole ce condamn? sistemele române?ti de afilieri (din diverse motive), ca s? în?eleg exact dorin?ele afilia?ilor români. Am c?utat diferite expresii, în toate motoarele de c?utare importante ?i am g?sit un num?r destul de mare de plângeri, majoritatea având, din p?cate, un numitor comun. Afilia?ii se a?teapt? ca marketingul afiliat s? dea rezultate foarte bune, înc? din prima lun? de folosire, doar afi?ând un widget cu linkuri (e doar un exemplu). Exagerez pu?in pentru a eviden?ia volumul de munc? din spatele cecurilor cu 4 zerouri, dar în mare, cam asta este problema.

Stabilirea unui plan și respectarea lui până la succes


?tiu c? ai auzit asta de multe ori, mai ales în mediul online, îns? nimic nu d? rezultate mai bune decât un plan stabilit înc? de la început ?i, probabil cel mai important aspect, urmarea acestui plan pân? la un succes cât de mic. Nu e bine s? urm?re?ti averi, ob?inute din sistemele de afilieri, pentru c? ?ansele s? reu?e?ti sunt infime, dar po?i încerca s? ob?ii un venit satisf?c?tor ?i constant, atingerea acestui scop fiind principala ta grij? în perioada urm?toare.
Principala gre?eala a unui afiliat este reprezentat? de abaterea de la drumul stabilit ini?ial, datorat? tenta?iilor ap?rute pe parcurs (cum ar fi comercian?i ce par s? ofere comisioane mai mari). E foarte important s? în?elegi c? fiecare comerciant are specificul s?u ?i necesit? o strategie diferit?, deci schimbarea comercian?ilor în fiecare lun? e o munc? în van. E ca ?i cum ai încerca o meserie nou? în fiecare lun?, ne?tiind, de fapt, s? faci nimic.

Totu?i, ca s? reu?e?ti s? atingi un ?el teoretic, specificat pe planul t?u de a câ?tiga bani din sistemele de afilieri, trebuie s? în?elegi exact ce produse trebuie s? promovezi, iar în cazul în care nu ai deja un studiu de audien?? pe site-ul t?u, singura solu?ie r?mas? este testarea diferitelor nise ale comercian?ilor. Hainele, IT-ul, imobiliarele, sau orice alt domeniu, reprezint? doar ni?te variante. Nu te uita la pre?uri sau la comisioane, pentru c? nu asta conteaz? acum. G?se?te o solu?ie pentru a le oferi vizitatorilor t?i exact ce î?i doresc ?i f? tot posibilul s? intermediezi câteva tranzac?ii. Nu se va întâmpla în prima lun?, nici dac? ai ales ni?a potrivit?, asta însemnând c? marketingul afiliat nu este acela?i lucru cu bani câ?tiga?i u?or ?i repede.

Mi-a? dori s? v?d mai mult? receptivitate aici, pe blogul ProfitShare, dar îmi dau seama c? nu primesc feed-back pentru c? sunt foarte pu?ini proprietari de site-uri ce ob?in cel pu?in un comision din afilieri, deci nici nu au comentarii de ad?ugat.
Pe blogul meu au început s? apar? ?i comisioanele (greu, dar sigur, zic eu), deci se poate, iar eu nu am un blog ni?at (un public ni?at). E mai greu s? intermediezi vânz?ri relevante pe un site generalist, dar nu imposibil, iar de aici pot trage concluzia c? începe s? func?ioneze ?i în România.
Nu m? îndoiam de lucrul ?sta, dar eram con?tient c? cel mai greoi proces va fi acela de schimbare a mentalit??ii proprietarilor de site-uri. A?a a fost, din p?cate ?i înc? persist? aceast? problema, dar se va rezolva în timp.

Sursa foto

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , , ,

Mentalitatea sănătoasă a unui afiliat

Postat pe 25.06.2009 de catre Alexandru Negrea

angry
Zilele trecute mi-am propus s? citesc numai articole ce condamn? sistemele române?ti de afilieri (din diverse motive), ca s? în?eleg exact dorin?ele afilia?ilor români. Am c?utat diferite expresii, în toate motoarele de c?utare importante ?i am g?sit un num?r destul de mare de plângeri, majoritatea având, din p?cate, un numitor comun. Afilia?ii se a?teapt? ca marketingul afiliat s? dea rezultate foarte bune, înc? din prima lun? de folosire, doar afi?ând un widget cu linkuri (e doar un exemplu). Exagerez pu?in pentru a eviden?ia volumul de munc? din spatele cecurilor cu 4 zerouri, dar în mare, cam asta este problema.

Stabilirea unui plan și respectarea lui până la succes


?tiu c? ai auzit asta de multe ori, mai ales în mediul online, îns? nimic nu d? rezultate mai bune decât un plan stabilit înc? de la început ?i, probabil cel mai important aspect, urmarea acestui plan pân? la un succes cât de mic. Nu e bine s? urm?re?ti averi, ob?inute din sistemele de afilieri, pentru c? ?ansele s? reu?e?ti sunt infime, dar po?i încerca s? ob?ii un venit satisf?c?tor ?i constant, atingerea acestui scop fiind principala ta grij? în perioada urm?toare.
Principala gre?eala a unui afiliat este reprezentat? de abaterea de la drumul stabilit ini?ial, datorat? tenta?iilor ap?rute pe parcurs (cum ar fi comercian?i ce par s? ofere comisioane mai mari). E foarte important s? în?elegi c? fiecare comerciant are specificul s?u ?i necesit? o strategie diferit?, deci schimbarea comercian?ilor în fiecare lun? e o munc? în van. E ca ?i cum ai încerca o meserie nou? în fiecare lun?, ne?tiind, de fapt, s? faci nimic.

Totu?i, ca s? reu?e?ti s? atingi un ?el teoretic, specificat pe planul t?u de a câ?tiga bani din sistemele de afilieri, trebuie s? în?elegi exact ce produse trebuie s? promovezi, iar în cazul în care nu ai deja un studiu de audien?? pe site-ul t?u, singura solu?ie r?mas? este testarea diferitelor nise ale comercian?ilor. Hainele, IT-ul, imobiliarele, sau orice alt domeniu, reprezint? doar ni?te variante. Nu te uita la pre?uri sau la comisioane, pentru c? nu asta conteaz? acum. G?se?te o solu?ie pentru a le oferi vizitatorilor t?i exact ce î?i doresc ?i f? tot posibilul s? intermediezi câteva tranzac?ii. Nu se va întâmpla în prima lun?, nici dac? ai ales ni?a potrivit?, asta însemnând c? marketingul afiliat nu este acela?i lucru cu bani câ?tiga?i u?or ?i repede.

Mi-a? dori s? v?d mai mult? receptivitate aici, pe blogul ProfitShare, dar îmi dau seama c? nu primesc feed-back pentru c? sunt foarte pu?ini proprietari de site-uri ce ob?in cel pu?in un comision din afilieri, deci nici nu au comentarii de ad?ugat.
Pe blogul meu au început s? apar? ?i comisioanele (greu, dar sigur, zic eu), deci se poate, iar eu nu am un blog ni?at (un public ni?at). E mai greu s? intermediezi vânz?ri relevante pe un site generalist, dar nu imposibil, iar de aici pot trage concluzia c? începe s? func?ioneze ?i în România.
Nu m? îndoiam de lucrul ?sta, dar eram con?tient c? cel mai greoi proces va fi acela de schimbare a mentalit??ii proprietarilor de site-uri. A?a a fost, din p?cate ?i înc? persist? aceast? problema, dar se va rezolva în timp.

Sursa foto

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.
  • Momentul ales pentru lansarea mai multor sisteme de afiliere s-a potrivit cu iesirea la suprafata a crizei, vanzarile au cazut si atunci cand trebuie sa imparti o felie de mar in patru este evident o situatie mai putin avantajoasa pentru toti decat oferirea unui mar la fiecare.
    Legat de feedback-ul acestui blog, este direct proportional cu numarul celor implicati si care stiu ce doresc, cum sa puna in practica si care sunt posibilitatile sistemului adica extrem de putini.
    Personal nu am comentat prea mult pentru ca lucrurile prezentate aici sunt generaliste, sa nu se inteleaga gresit, sunt utile pentru incepatori si bune de citit pentru o reamintire de catre cei aflati in tema.
    Poate ar fi utila o sectiune privata, accesibila doar utilizatorilor inregistrati unde sa se discute cazuri concrete, strategii exacte pentru cazuri specifice etc.

  • @Bogdan – O s? urmeze ?i ni?te studii de caz, dar am preferat s? încep cu no?iunile generale, ca s? nu existe probleme mai târziu.

  • sly

    Dupa ce in 4 luni faci doar 6 RON din afiliere, cu pozitionare beton, iti spun eu, tot din experienta, ca sistemul asta este total avantajos pentru proprietarii de siteuri de profil, nu si pentru proprietarii de bloguri (chiar si foarte populare).
    Mentalitatea e buna in Romania. Insa anumite minti luminate care promoveaza ecommerce-ul se feresc sa atinga si sensibilul subiect al increderii in partenerul de afaceri, al stabilitatii acestuia precum si asupra sistemelor de plata online. Astfel, orice banner afisat devine pur informativ (dar cu castig de imagine pentru emag) eu ca proprietar necastigand nimic. Deoarece clientul pune mana pe telefon sau se duce personal la magazin dupa produsul vazut.
    Am castigat bani multi pe PPC si relatii directe cu firme interesate. Mi-a fost rasplatit clickul prin care clientul meu si-a atins scopul de a fi vizitat/cunoscut.

    Cum ar fi sa mergi la Voiculescu, sa bagi reclama pe toate antenele si sa-i zici ca-l platesti doar pentru cei care vin si cumpara in urma reclamelor difuzate pe tv. 🙂 Ar fi foarte „fericit” pentru o astfel de afacere !

    Sau sa primesti in curtea casei tale o firma de panotaj care-ti pune un panou de 6m si te anunta ca te va plati dupa ce clientii vor cumpara vazand acel panou.

    Nu poate fi trata problema simplist , de genul: toti romanii vor castiguri usoare. Pentru ca iata, se castiga din PPC.

    Sau cum ar fi sa vinm eu la magazin si sa iau un produs cu promisiunea ca il voi plati daca vad ca zice lumea bine despre el?

    Cam asa e si cu afilierea asta. Au incercat-o multi in online la debutul afacerilor in virtual.
    Si sunt convins ca cei interesati sa promoveze aceasta afacere vor continua sa-i invinovateasca pe cei ca mine de necunoastere a fenomenului.

    Am spus si o repet. Stimuleaza-l pe proprietar. Da-i si satisfactia ca ti-a afisat reclama pe bani. Da-i ceva pe click. Va suporta mai usor razboiul cu afilierea.

    Mi-amintesc despre un caz similar foarte sugestiv. Cu niste romani care stau in Turcia de multi ani. Si s-au angajat la diversi buticari sa stea in strada si sa te traga de mana sa intri in magazin. Salariul era de 30$/zi. In plus, primeau comisioane la fiecare vanzare.
    Nu pare a fi aceeasi afacere?

    Daca ai castigat din afilierea asta, de ce mai sunt bune bannerele de pe blogul tau? Unde sunt widgeturile profitshare despre care spui ca ti-au adus ceva castiguri?
    Am avut afisare automata de bannere emag pe fiecare articol din blog. Clickuri cu gramada. Comenzi , ioc!
    Raman in continuare sceptic, dupa ce am testat in conditii optime jucaria asta.
    Incearca sa convingi cu ceva concret, nu cu promisiuni de iluminare sociala.

    Astept continuarea 🙂

  • @sly – din p?cate, în momentul ?sta, în România, sistemele de afilieri nu func?ioneaz? a?a cum ar trebui, dar nu vor func?iona niciodat? dac? nu rul?m conceptul. Nu am f?cut nici eu gr?mezi de bani din ProfitShare, dar am v?zut c? cele de afar? func?ioneaz? de minune, condi?iile fiind acelea?i.
    Nu încerc s? conving pe nimeni c? va ploua cu bani folosind ProfitShare, dar scriu ni?te no?iuni generale despre afilieri, pentru c? principalul motiv al plângerilor este lipsa informa?iei.
    A?a cum am mai spus, vom face ?i studii de caz aici, concrete, dar pân? atunci trebuie s? ne obi?nuim cu ideea de afiliere PPA

  • wow, mi-ati dat o idee geniala de afaceri cu programele de afilieri

    thanks 🙂

  • sly – stii care e partea buna? chiar si cu putine conversii, daca faci un raport de CPC vezi ca e peste google adsense la nivel de Romania 🙂 cel putin la mine asa se prezinta situatia

    si apoi, daca n-ar exista pionieri, nu ar exista progres

  • @sly – „ma doare inima” dar trebuie sa iti dau dreptate, ceea ce afirmi este corect si la obiect insa..
    tine cont ca la noi comertul online este extraordinar de putin folosit in raport cu ceea ce ne raportam, de aici impresia (sau chiar realitatea cruda) ca sistemele de afiliere nu functioneaza.
    Da, nu functioneaza asa cum ar vrea acei proprietari de site-uri care depun eforturi si isi ocupa spatiul cu asa ceva pentru a vedea in final niste comisioane mici.
    In cazul meu pot spune ca sunt oarecum multumit dar total nesatisfacut. 🙂
    Cand comertul online real va avea o rata de 30-40% atunci o sa putem discuta despre ceea ce spui tu, pana atunci cred ca ne putem considera un fel de pionieri.

    Apropo, m-am intrebat mereu ce s-ar fi intamplat daca emag nu renunta o perioada la sistemul de afiliere acum cativa ani.

  • SLY

    @ Alexandru

    In mare masura raspunsul tau este ok. 🙂

    „…am v?zut c? cele de afar? func?ioneaz? de minune, condi?iile fiind acelea?i”
    De exemplu?

  • Octav

    Bine spus Sly … deja imi vine sa inlocuiesc widgeturile de la emag cu Adsense … macar de acolo ies bani

  • Octav

    iar faza cu „mentalitatea sanatoasa a unui afiliat” e luata direct din discursurile de la Amway … brrrr

  • Ar trebui punctate si click-urile nu numai comenzile. Poate ca un client pleaca de pe site-ul meu de la serviciu isi face o idee asupra produsului si cand ajunge acasa isi creeaza un cont si cumpara acel produs.
    Eu cu ce ma aleg ? Am facut reclama si nu ma aleg cu nimic. de ce nu se platesc afisarile ? de ce nu se platesc click-urile 1 Ron / click mi se pare ok pentru toti. Un program de afiliere inseamna corectitudine pentru toata lumea. Totusi bannerul emag ocupa 600 /120 pixeli pe proprietatea mea….
    Daca se coteaza vanzarea deja esti agent comercial si acolo comisioanele sunt de peste 20% mergand pana la 50% la unele produse care nu se vand „la raft”.

    Am sa las o perioada anunturile apoi am sa le scot bineinteles. Nu mi se pare foarte corect parteneriatul propus. Sau mai bine zis unii iau tot iar ceilalti ” sa ne gandim daca dam ceva ”
    Eu cu Adsense iau 100$ lunar si nu ocup atata spartiu pe site. Cu Emag… nu vad ca se ridica decat locul ocupat ca si agent… sorry…. dar romanii lucreaza mult mai bine cu cei din afara… acolo da management!

  • Sistemul emag este cel putin deficitar, descurajant. Reclama gratis pentru emag ! Pe .com lucrurile stau putin altfel.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing