Nişă (targetare) sau amalgam de informaţii (netargetare)

Postat pe 18.08.2009 de catre Alexandru Negrea

În condiţiile în care, până acum un an de zile (sau chiar mai puţin), nu exista ideea de targetare a publicului pe un site românesc, e normal ca acum să existe numeroase plângeri referitoare la numărul mare de afişări ale unui widget dintr-un sistem de afilieri, în comparaţie cu numărul de clickuri şi implicit cu numărul de acţiuni ale vizitatorilor respectivi.
Google a fost o armă importantă pentru orice proprietar de site şi nu puţini au fost cei ce l-au folosit la capacitate maximă, reuşind astfel să obţină chiar şi zeci de mii de vizitatori zilnic (o practică ce în cazul sistemelor CPC funcţiona acceptabil). Acum, odată cu apariţia sistemelor CPA/CPS, afişările au rămas la fel, numai că acţiunile au întârziat să apară (deşi, dacă am face o comparaţie între numărul de clickuri primit pe reclamele Adsense şi numărul de clickuri primit pe un widget cu produse al ProfitShare, am observa că cifrele sunt asemănătoare), iar proprietarii de site-uri au ajuns la concluzia că generează reclamă gratuită (practic, ei trimit mii de vizitatori către eMAG, numai că aceşti vizitatori nu sunt interesaţi de achiziţionarea unor produse).

Dan Stefancu este unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri din România şi a testat widgeturile ProfitShare pe blogul său, ajungând într-un final la nişte concluzii foarte corecte, zic eu. Nu este nevoie de o minte strălucită să înţelegi de ce Webara, cu 60 de vizitatori unici pe zi, vinde mai mult decât un blog personal cu 2000 de vizitatori unici pe zi, dar probabil că uneori ne lovim de un orgoliu împământenit în ultimii ani de zile, când cine avea mulţi vizitatori făcea automat şi ceva bani din reclamă (încă mai funcţionează, dar nu pentru mult timp), ajungând la concluzia că, de fapt, sistemul de afilieri în sine are probleme, site-urile afiliaţilor fiind, evident perfecte.

dan_stefancu
Netargetare = afisari multe, clickuri putine, pentru ca raportul de conversie (care e bazat la o adica si pe credibilitatea publisherului) rapane oarecum constant ~ 1%

Deci cum credeti ca merge marketingul afiliat pentru publisherul de rand care doar tranteste cate un banner in sidebar si asteapta sa-i pice bani din cer?

Cati bani a adus bannerul ala netargetat? 7,6 RON. Cate afisari a facut? 175.000. Se merita oare “netargetarea”? … citeste articolul

Ca să merg şi mai adânc în problema majoră a utilizatorilor români de internet, consumatori de informaţie aruncată la grămadă pe diferite site-uri, gândeşte-te la ce bugete s-au cheltuit în Adwords, pur şi simplu degeaba. Mulţi dintre comercianţi au apelat la acest sistem tot pentru a vinde, evident, iar acum, când se văd clar rezultatele generate de site-urile româneşti netargetate, putem spune că Adwords a fost o pierdere de vreme încă de la primul click (exceptând cazurile când targetul era numărul de vizitatori şi nu acţiunile acestora).
În aceste condiţii, să ne mai mire că majoritatea comercianţilor setează campanii cu 1 cent pe click? Sau chiar mai grav de atât, plătesc un preţ de nimic la mia de afişări?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.

Tag-uri: , , , , ,

Nişă (targetare) sau amalgam de informaţii (netargetare)

Postat pe 18.08.2009 de catre Alexandru Negrea

În condiţiile în care, până acum un an de zile (sau chiar mai puţin), nu exista ideea de targetare a publicului pe un site românesc, e normal ca acum să existe numeroase plângeri referitoare la numărul mare de afişări ale unui widget dintr-un sistem de afilieri, în comparaţie cu numărul de clickuri şi implicit cu numărul de acţiuni ale vizitatorilor respectivi.
Google a fost o armă importantă pentru orice proprietar de site şi nu puţini au fost cei ce l-au folosit la capacitate maximă, reuşind astfel să obţină chiar şi zeci de mii de vizitatori zilnic (o practică ce în cazul sistemelor CPC funcţiona acceptabil). Acum, odată cu apariţia sistemelor CPA/CPS, afişările au rămas la fel, numai că acţiunile au întârziat să apară (deşi, dacă am face o comparaţie între numărul de clickuri primit pe reclamele Adsense şi numărul de clickuri primit pe un widget cu produse al ProfitShare, am observa că cifrele sunt asemănătoare), iar proprietarii de site-uri au ajuns la concluzia că generează reclamă gratuită (practic, ei trimit mii de vizitatori către eMAG, numai că aceşti vizitatori nu sunt interesaţi de achiziţionarea unor produse).

Dan Stefancu este unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri din România şi a testat widgeturile ProfitShare pe blogul său, ajungând într-un final la nişte concluzii foarte corecte, zic eu. Nu este nevoie de o minte strălucită să înţelegi de ce Webara, cu 60 de vizitatori unici pe zi, vinde mai mult decât un blog personal cu 2000 de vizitatori unici pe zi, dar probabil că uneori ne lovim de un orgoliu împământenit în ultimii ani de zile, când cine avea mulţi vizitatori făcea automat şi ceva bani din reclamă (încă mai funcţionează, dar nu pentru mult timp), ajungând la concluzia că, de fapt, sistemul de afilieri în sine are probleme, site-urile afiliaţilor fiind, evident perfecte.

dan_stefancu
Netargetare = afisari multe, clickuri putine, pentru ca raportul de conversie (care e bazat la o adica si pe credibilitatea publisherului) rapane oarecum constant ~ 1%

Deci cum credeti ca merge marketingul afiliat pentru publisherul de rand care doar tranteste cate un banner in sidebar si asteapta sa-i pice bani din cer?

Cati bani a adus bannerul ala netargetat? 7,6 RON. Cate afisari a facut? 175.000. Se merita oare “netargetarea”? … citeste articolul

Ca să merg şi mai adânc în problema majoră a utilizatorilor români de internet, consumatori de informaţie aruncată la grămadă pe diferite site-uri, gândeşte-te la ce bugete s-au cheltuit în Adwords, pur şi simplu degeaba. Mulţi dintre comercianţi au apelat la acest sistem tot pentru a vinde, evident, iar acum, când se văd clar rezultatele generate de site-urile româneşti netargetate, putem spune că Adwords a fost o pierdere de vreme încă de la primul click (exceptând cazurile când targetul era numărul de vizitatori şi nu acţiunile acestora).
În aceste condiţii, să ne mai mire că majoritatea comercianţilor setează campanii cu 1 cent pe click? Sau chiar mai grav de atât, plătesc un preţ de nimic la mia de afişări?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Alexandru Negrea

Alexandru Negrea s-a numarat printre contribuitorii blogului Profitshare in anul 2010, abordand teme precum influenta, autoritatea si nisa potrivita pentru afiliati, deep linking si multe altele.
  • Bun articol 😉
    Ce nu inteleg e cum sta treaba cu CTR-ul *top in profitshare.. daca eu am un CTR in ultimele 7 zile de 2.62% de ce in top apar cu 0.95% ?

  • Tot eu si tot legat de CTR.. ei bine sa lamuresc dilema.. link-urile generate, folosite dar nesalvate nu sunt luate in considerare la calcularea acelui Top CTR.

  • Pai daca romanul are poezii de dragoste pe site si pune widget care vinde laptopuri cred si eu ca exista netargetare. Vrei targetare apuca-te sa vinzi carti de poezii nu procesoare.

    Chestia cu targetarea tine mult si de nisa siteului dar romanul nu se gandeste la asta, el vrea sa vanda indiferent de calitatea traficului.

  • La cate produse are emag, eu zic ca si cu o poveste de Craciun in care faci reclama la mouse trebuia sa-ti iasa ceva, la cat de bine se informeaza romanul.

  • Foarte bun articolu. M-a ajutat foarte mult acest articol.

  • Mare adevar.
    Un site targetat cu 100 de afisari pe zi poate avea o conversie mai buna decat un site generalist cu 10.000 de afisari.
    my 2 cents.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing