Recomandări de amplasare a widget-urilor și bannerelor Profitshare

Postat pe 20.05.2013 de catre Claudiu Farcas

Acum mai bine de 4 ani introduceam pentru prima dată widget-urile grafice în Profitshare, un instrument de promovare apreciat și foarte ușor de gestionat. Pe lângă link-uri, widget-urile pot fi o soluție extrem de bună de monetizare a oricărui tip de conținut atâta timp cât sunt utilizate corect.

Acest lucru a făcut ca widget-urile Profitshare să fie una dintre cele mai des întâlnite materiale de promovare prezente pe site-urile din România, utilizate de către o mulțime de publisheri mai mici sau mai mari, fie că vorbim de bloguri cu un conținut generalist, nișat sau site-uri care abordează strategii de conținut neconvenționale.

În această idee, cu o cercetare care s-a întins pe o lungă perioadă, am dezvoltat un mecanism de servire în Profitshare 2.0 complet nou, care să aducă o mai mare ușurință în gestionarea widget-urilor de către afiliat, în servirea lor către vizitatorii site-urilor voastre și în maximizarea performanțelor acestui instrument – ceea ce până la urmă se traduce în rate mai bune de click și posibilități mai mari de a genera conversii. Și nu ne vom opri aici, vom dezvolta și optimiza constant servirea în cadrul acestui instrument.

Widget-uri Profitshare + Targetare/Plasare = CTR Ridicat

Un adevăr incontestabil rămâne faptul că dincolo de servirea inteligentă garantată de către Profitshare, un important rol pentru maximizarea performanțelor acestor widget-uri o au afiliații și poziționarea individuală a widget-urilor în site-uri, astfel că am pregătit o serie de recomandări în acest sens.

Performanța fiecărui tip de instrument grafic se măsoară în rata de click (CTR) și, secundar, în rata de conversie. În general, o amplasare inteligentă face ca, inclusiv în condițiile în care site-ul unde sunt amplasate widget-urile înregistrează vârfuri de trafic, aceste valori să rămână constante – așadar focusul principal rămâne pe maximizarea ratei de click.

Recomandări Generale

  • conținutul primează – utilizatorul rămâne în centrul atenției. Un număr mai mare de materiale publicitare într-un spațiu restrâns diluează proporțional importanța fiecăruia dintre ele și alterează încrederea vizitatorului în a privi relevant materialele de promovare inserate. Alege acele materiale grafice care performează cel mai bine și, mai cu seamă, alege widget-urile Profitshare.
  • folosește forma grafică nealterată a instrumentelor de afiliere generate prin Profitshare pentru a avea acces la statisticile individuale pentru fiecare widget în parte, direct din Dashboard-ul de Afiliat Profitshare.
  • Chiar dacă reclamele inserate în primul scroll al paginii (așa numitul above the fold) performează cel mai bine, ai grijă ca în primul scroll vizitatorul să vadă efectiv conținutul primar de pe pagină. De asemenea, un număr mare de reclame above the fold sau un număr mare de reclame prezente în pagină are un impact negativ pentru cei care se focusează pe creșterea traficului generat pe site-ul propriu prin SEO.
  • Pentru a determina ce înseamnă above the fold – folosește acest tool. Ține cont că zona above the fold este diferită în funcție de rezoluția de navigare a utilizatorului.

Recomandări de Amplasare

În funcție de zona în care amplasezi widget-urile, acestea obțin rate de click destul de diferite. Testează zonele cele mai performante și urmărește mereu rata de click a zonelor de anunțuri, cât și individual, a instrumentelor folosite.

Amplasarea widget-urilor în header

Oferirea unei zone de amplasare în header asigură o expunere maximă a mesajului livrat în materialul publicitar – practic la fiecare reîncărcare de pagină vizitatorul vede acel mesaj.
Încorporarea unui widget Profitshare în header se potrivește pentru orice tip de site, iar cele mai uzuale formate folosite pentru această zonă sunt cele de 725 x 90 și 468 x 60 pixeli. Iată cum a integrat Radu Dumitru un widget grafic:

nwradu-widget-profitshare-header

Un alt exemplu creativ de integrare în header este mai jos. Alex Constantinescu, de la Computerica.ro, și-a adaptat materialul grafic spre a se potrivi lățimii website-ului propriu.

Pentru orice fel de material de promovare grafic, diferit față de cele generate direct din contul de afiliat, este necesar să soliciți aprobarea din partea echipei Profitshare. Astfel te poți asigura că mesajul propagat este unul corect, care se aliniază standardelor și nevoilor de promovare pentru produsele/ ofertele în cauză.

profitshare-computerica-header

Amplasarea widget-urilor în corpul articolului

Pentru amplasarea widget-urilor în corpul articolului se pot folosi o mulțime de formate, în funcție și de template-ul site-ului folosit. În general, în corpul articolului se folosesc bannere cu dimensiunea de 300 x 250 pixeli care sunt încadrate într-o margine a conținutului, sau un banner de 468 x 60 pixeli, încadrat direct în conținut.

Avantajul acestei amplasări este că în timp ce vizitatorul citește conținutul, poate fi interesat și de reclama afișată și, la fel ca pentru amplasarea în header, el observă mult mai facil mesajul publicitar livrat. Iată un model de la afiliatul nostru, Rețete Colorate:

retete-colorate-widget-corp-articol

Pe lângă insertul în corpul articolului, un model care merge pe aceeași idee este insertul widget-ului între listingul articolelor prezente în homepage sau pe pagina de categorie. Poți vedea acest model pe Laptopnews.ro.

laptopnews-homepage-widget-profitshare

Amplasarea widget-urilor sub conținutul principal

Acest tip de amplasare a widget-urilor este una foarte comună printre afiliații Profitshare și oferă rezultate foarte bune, atâta timp cât widget-urile sunt relevante în contextul articolului și al intereselor vizitatorului. Astfel, după ce citește articolul tău vizitatorul se poate afla într-o anumită fază de cumpărare sau interes și mai aproape de conversie.

Amplasează widget-uri individuale în această zonă, în context cu ce ai scris în articole, pentru a putea avea performanțe mai mari în materie de rată de click și conversii. În Profitshare 2.0 ai posibilitatea de a genera un widget strict cu produsele pe care le consideri relevante pentru articol, iar această funcționalitate este una dintre cele mai recomandate pentru site-urile de review-uri. Desigur, poți să folosești acest model și pentru celelalte zone în care amplasezi materiale publicitare.

Iată un exemplu de widget special creat pentru a promova smartphone-uri Samsung:

Telefoane Samsung

sau un banner pentru a promova special telefoane mobile:

Screen Shot 2013-05-19 at 2.55.03 PM

Iată și un exemplu de amplasare sub conținutul articolului, de la Cristi Șerb:

criserb-widget

 

Widget-uri în sidebar

Amplasarea widget-urilor în sidebar este cea mai comună poziționare a widget-urilor Profitshare de către afiliați. Poți să vezi acest lucru pe o mulțime de site-uri afiliate, indiferent că vorbim de site-uri nișate pe review-uri de produse, cum ar fi Pretmic.ro, Pretucorect.info, sau de bloguri cu un conținut generalist, videoblog-uri ș.a.m.d.

Pe lângă asta, pentru cei care folosesc platforma WordPress self-hosted, integrarea unui widget Profitshare în sidebar sau în corpul unui articol nu presupune cunoștințe tehnice: efectiv se copiază codul oferit în Profitshare pentru banner/instrument grafic și se inserează în zona dorită pentru afișare.

wordpres

Amplasarea în partea superioară a sidebar-ului pentru acest tip de poziționare va genera mai multe click-uri, din simplul motiv că expunerea este mai mare.

Alte zone în care poți să amplasezi widget-uri

Pe lângă zonele amintite mai sus, afiliații mai folosesc în mod uzual și amplasarea în subsolul paginii sau o amplasare între comentariile articolului.

Testează și alte zone în care poți să amplasezi widget-uri în funcție de structura site-ului tău și măsoară eficiența fiecărei zone pentru a alege soluția câștigătoare care îți poate oferi cele mai multe și mai mari comisioane!

Tu ce zonă folosești cel mai des?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri: , , ,

Recomandări de amplasare a widget-urilor și bannerelor Profitshare

Postat pe 20.05.2013 de catre Claudiu Farcas

Acum mai bine de 4 ani introduceam pentru prima dată widget-urile grafice în Profitshare, un instrument de promovare apreciat și foarte ușor de gestionat. Pe lângă link-uri, widget-urile pot fi o soluție extrem de bună de monetizare a oricărui tip de conținut atâta timp cât sunt utilizate corect.

Acest lucru a făcut ca widget-urile Profitshare să fie una dintre cele mai des întâlnite materiale de promovare prezente pe site-urile din România, utilizate de către o mulțime de publisheri mai mici sau mai mari, fie că vorbim de bloguri cu un conținut generalist, nișat sau site-uri care abordează strategii de conținut neconvenționale.

În această idee, cu o cercetare care s-a întins pe o lungă perioadă, am dezvoltat un mecanism de servire în Profitshare 2.0 complet nou, care să aducă o mai mare ușurință în gestionarea widget-urilor de către afiliat, în servirea lor către vizitatorii site-urilor voastre și în maximizarea performanțelor acestui instrument – ceea ce până la urmă se traduce în rate mai bune de click și posibilități mai mari de a genera conversii. Și nu ne vom opri aici, vom dezvolta și optimiza constant servirea în cadrul acestui instrument.

Widget-uri Profitshare + Targetare/Plasare = CTR Ridicat

Un adevăr incontestabil rămâne faptul că dincolo de servirea inteligentă garantată de către Profitshare, un important rol pentru maximizarea performanțelor acestor widget-uri o au afiliații și poziționarea individuală a widget-urilor în site-uri, astfel că am pregătit o serie de recomandări în acest sens.

Performanța fiecărui tip de instrument grafic se măsoară în rata de click (CTR) și, secundar, în rata de conversie. În general, o amplasare inteligentă face ca, inclusiv în condițiile în care site-ul unde sunt amplasate widget-urile înregistrează vârfuri de trafic, aceste valori să rămână constante – așadar focusul principal rămâne pe maximizarea ratei de click.

Recomandări Generale

  • conținutul primează – utilizatorul rămâne în centrul atenției. Un număr mai mare de materiale publicitare într-un spațiu restrâns diluează proporțional importanța fiecăruia dintre ele și alterează încrederea vizitatorului în a privi relevant materialele de promovare inserate. Alege acele materiale grafice care performează cel mai bine și, mai cu seamă, alege widget-urile Profitshare.
  • folosește forma grafică nealterată a instrumentelor de afiliere generate prin Profitshare pentru a avea acces la statisticile individuale pentru fiecare widget în parte, direct din Dashboard-ul de Afiliat Profitshare.
  • Chiar dacă reclamele inserate în primul scroll al paginii (așa numitul above the fold) performează cel mai bine, ai grijă ca în primul scroll vizitatorul să vadă efectiv conținutul primar de pe pagină. De asemenea, un număr mare de reclame above the fold sau un număr mare de reclame prezente în pagină are un impact negativ pentru cei care se focusează pe creșterea traficului generat pe site-ul propriu prin SEO.
  • Pentru a determina ce înseamnă above the fold – folosește acest tool. Ține cont că zona above the fold este diferită în funcție de rezoluția de navigare a utilizatorului.

Recomandări de Amplasare

În funcție de zona în care amplasezi widget-urile, acestea obțin rate de click destul de diferite. Testează zonele cele mai performante și urmărește mereu rata de click a zonelor de anunțuri, cât și individual, a instrumentelor folosite.

Amplasarea widget-urilor în header

Oferirea unei zone de amplasare în header asigură o expunere maximă a mesajului livrat în materialul publicitar – practic la fiecare reîncărcare de pagină vizitatorul vede acel mesaj.
Încorporarea unui widget Profitshare în header se potrivește pentru orice tip de site, iar cele mai uzuale formate folosite pentru această zonă sunt cele de 725 x 90 și 468 x 60 pixeli. Iată cum a integrat Radu Dumitru un widget grafic:

nwradu-widget-profitshare-header

Un alt exemplu creativ de integrare în header este mai jos. Alex Constantinescu, de la Computerica.ro, și-a adaptat materialul grafic spre a se potrivi lățimii website-ului propriu.

Pentru orice fel de material de promovare grafic, diferit față de cele generate direct din contul de afiliat, este necesar să soliciți aprobarea din partea echipei Profitshare. Astfel te poți asigura că mesajul propagat este unul corect, care se aliniază standardelor și nevoilor de promovare pentru produsele/ ofertele în cauză.

profitshare-computerica-header

Amplasarea widget-urilor în corpul articolului

Pentru amplasarea widget-urilor în corpul articolului se pot folosi o mulțime de formate, în funcție și de template-ul site-ului folosit. În general, în corpul articolului se folosesc bannere cu dimensiunea de 300 x 250 pixeli care sunt încadrate într-o margine a conținutului, sau un banner de 468 x 60 pixeli, încadrat direct în conținut.

Avantajul acestei amplasări este că în timp ce vizitatorul citește conținutul, poate fi interesat și de reclama afișată și, la fel ca pentru amplasarea în header, el observă mult mai facil mesajul publicitar livrat. Iată un model de la afiliatul nostru, Rețete Colorate:

retete-colorate-widget-corp-articol

Pe lângă insertul în corpul articolului, un model care merge pe aceeași idee este insertul widget-ului între listingul articolelor prezente în homepage sau pe pagina de categorie. Poți vedea acest model pe Laptopnews.ro.

laptopnews-homepage-widget-profitshare

Amplasarea widget-urilor sub conținutul principal

Acest tip de amplasare a widget-urilor este una foarte comună printre afiliații Profitshare și oferă rezultate foarte bune, atâta timp cât widget-urile sunt relevante în contextul articolului și al intereselor vizitatorului. Astfel, după ce citește articolul tău vizitatorul se poate afla într-o anumită fază de cumpărare sau interes și mai aproape de conversie.

Amplasează widget-uri individuale în această zonă, în context cu ce ai scris în articole, pentru a putea avea performanțe mai mari în materie de rată de click și conversii. În Profitshare 2.0 ai posibilitatea de a genera un widget strict cu produsele pe care le consideri relevante pentru articol, iar această funcționalitate este una dintre cele mai recomandate pentru site-urile de review-uri. Desigur, poți să folosești acest model și pentru celelalte zone în care amplasezi materiale publicitare.

Iată un exemplu de widget special creat pentru a promova smartphone-uri Samsung:

Telefoane Samsung

sau un banner pentru a promova special telefoane mobile:

Screen Shot 2013-05-19 at 2.55.03 PM

Iată și un exemplu de amplasare sub conținutul articolului, de la Cristi Șerb:

criserb-widget

 

Widget-uri în sidebar

Amplasarea widget-urilor în sidebar este cea mai comună poziționare a widget-urilor Profitshare de către afiliați. Poți să vezi acest lucru pe o mulțime de site-uri afiliate, indiferent că vorbim de site-uri nișate pe review-uri de produse, cum ar fi Pretmic.ro, Pretucorect.info, sau de bloguri cu un conținut generalist, videoblog-uri ș.a.m.d.

Pe lângă asta, pentru cei care folosesc platforma WordPress self-hosted, integrarea unui widget Profitshare în sidebar sau în corpul unui articol nu presupune cunoștințe tehnice: efectiv se copiază codul oferit în Profitshare pentru banner/instrument grafic și se inserează în zona dorită pentru afișare.

wordpres

Amplasarea în partea superioară a sidebar-ului pentru acest tip de poziționare va genera mai multe click-uri, din simplul motiv că expunerea este mai mare.

Alte zone în care poți să amplasezi widget-uri

Pe lângă zonele amintite mai sus, afiliații mai folosesc în mod uzual și amplasarea în subsolul paginii sau o amplasare între comentariile articolului.

Testează și alte zone în care poți să amplasezi widget-uri în funcție de structura site-ului tău și măsoară eficiența fiecărei zone pentru a alege soluția câștigătoare care îți poate oferi cele mai multe și mai mari comisioane!

Tu ce zonă folosești cel mai des?

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
  • Buna ziua,

    As dori sa va intreb cum se poate realiza personalizarea unui Widget pentru a promova unele categorii specifice de produse, asa cum se putea in vechiul Emag Profitshare? Incerc sa creez un widget personalizat – de la Adauga widget, insa nu imi permite sa configurez decat marimea acestuia.

    Intrucat eu scriu exclusiv despre aparatele de fotografiat si fotografie, as prefera sa pot face reclama doar la produsele foto de la Emag si Yellow Store, cu reclame mai target-ate si care sa nu sustraga atentia publicului de la continutul paginilor.

    Va multumesc!

    • Claudiu Fărcaş

      Salut Lucian,

      Widget-ul Profitshare afiseaza produse in functie de interesele manifestate de catre utilizatori. Astfel, daca acestia s-au uitat pe site-urile advertiserilor la o anumita categorie de produse, va afisa produse din aceeasi categorie sau produse conexe. Astfel incercam sa crestem Rata de click si in cele din urma conversia obtinuta de catre instrumentul grafic de promovare Profitshare.

      Daca nu doresti sa folosesti widget-ul default, mai ai optiunea de a configura un slider de produse care in practica este tot un widget, insa va afisa doar produsele pe care le selectezi din catalogul de produse Profitshare.

      Mult succes!

  • Buna ziua!

    Am si eu o intrebare legata de reclamele Profitshare. Dupa cum stiti, Google face niste update-uri in aceasta perioada pentru cautarile din mobile, fapt ce ne-a determinat pe multi sa lucram la site-uri. Cum facem cu reclamele profitshare, ca nu prea sunt responsive, ori poate nu stiu eu. Poate-mi dati vreo sugestie.
    Multumesc

    • Raluca

      Ma bucur ca ai ridicat chestiunea asta: bannerele de la advertiseri se afiseaza fara probleme pe variantele mobile ale site-urilor pe care sunt integrate. Intervin uneori probleme la widget-uri, dar lucram la ele. Cat priveste dimensiunile bannerelor, ar trebui sa testezi sa vezi cum ti se afiseaza – e clar ca pe mobile ai la dispozitie un spatiu mult mai mic atat pentru continut, cat si pentru reclama, si trebuie sa hotarasti ce si cum vei include la afisare.

  • Daca vorbim de bannere, poate va ajuta acest post despre sidebar, scris de un Neil Patel:
    http://www.quicksprout.com/2015/04/22/does-your-blog-need-a-sidebar/

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing