Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații?

Postat pe 22.08.2016 de catre Daniela

PZ80CO2L38

La baza succesului în afiliere, pe lângă strategiile bine puse la punct, stau și relațiile de durată create între advertiseri, afiliați și platformă. În acest articol vom pune accentul pe modalitatea în care advertiserii pot crea o astfel de legătură cu afiliații.

Majoritatea programelor de afiliere au câteva sute de afiliați. Primul pas ar fi să îi împarți pe aceștia în categorii de afiliați, astfel încât și metodele prin care îi abordezi să fie diferite. În funcție de strategia ta îi poți împărți luând în considerare traficul adus, volumul vânzărilor, numărul conversiilor, rata de conversie, etc.

Abordare generală

În dezvoltarea programului tău de afiliere este esențial să comunici cu afiliații toate informațiile care prezintă interes pentru ei. Poți face acest lucru prin intermediul mesageriei din cadrul platformei și vei putea comunica cu toți afiliații activi din campania ta. Alege un subiect al mesajului relevant şi atrăgător și asigură-te că toate informațiile sunt prezentate clar în mesaj. Tipurile de mesaje pe care le poți trimite sunt:

  • Mesaje cu promoțiile sau reducerile în desfășurare pe site: poți include categoriile de produse care sunt la reducere, brandurile pentru care se oferă discount sau chiar produsele aflate la reducere însoțite de informații despre prețul vechi
    mesaj_fashiondays_promotii
  • Mesaje periodice cu topul celor mai bine vândute produse fie pe săptămână, pe lună sau într-o anume perioadă.
    mesaj_vegis_top_produse
  • Informații înaintea începerii campaniilor mari (exemplu: Black Friday). Este important ca afiliații să cunoască din timp condițiile pentru astfel de campanii, astfel încât să își stabilească strategia conform cu acestea. În plus, cu siguranță că te vor ajuta și pe tine articole pregătite din timp, deja indexate în motoarele de căutare.
    mesaj_emag_promotie
  • Informații despre sezonalitatea anumitor produse – chiar dacă afiliații care activează pe anumite nișe cunosc produsele care se vând foarte bine într-o anumită perioadă a anului, cu siguranță tu știi cel mai bine pentru ce produse din magazinul tău online anticipiezi o creștere a vânzărilor. Astfel le poți comunica si lor aceste date, astfel încât să se poată pregăti din timp.

Asigură-te că ai în permanență bannere active în catalogul de campanii, fie că transmiți prin ele reducerile din magazine, fie că le oferi motive pentru care clienții ar trebui să achiziționeze de la tine sau doar prezinți brandurile pe care le comercializezi. Nu uita că le poți oferi și advertoriale, dar și feeduri de produse.

Mulți dintre afiliați au bloguri de review-uri, astfel, dacă business-ul tău permite acest lucru, poți face o listă de afiliați cărora le poți trimite produse în teste. Cu siguranță te vor ajuta articolele scrise despre produsele pe care le comercializezi atunci când posibilii clienți caută informații despre produsele în cauză.

produse_teste_sportaddict

Un lucru deosebit de important este să răspunzi tuturor mesajelor pe care le primești de la afiliați. Chiar dacă răspunsul este un refuz, încearcă să oferi toate explicațiile pentru argumentarea răspunsului, astfel încât afiliații să înțeleagă cât mai bine motivele pentru care nu puteți colabora în modalitatea propusă. Dacă este loc de modificări, vin-o cu o contrapropunere afiliatului, cu siguranță afiliatul va aprecia abordarea ta de a găsi o cale de mijloc pentru a aduce cât mai multe vânzări business-ului tău online.

Abordare personalizată

Primul pas este să îi contactezi pe acei afiliați care se află în top 10 în programul tău de afiliere. Poți să vezi topul afiliaților din programul tău prin noua funcționalitate Afiliați pe care am lansat-o de curând dar și în dashboardul tău de advertiser Profitshare.
Ai grijă să scrii un mesaj personalizat, nu trimite un mesaj bulk la mai mulți afiliați, având în vedere că în general și metodele lor de promovare sunt diferite. De preferat este să te adresezi utilizând numele lor, prezintă-te si anunță-i despre obiectivele tale, spune-le părerea ta despre activitatea lor de până acum, despre site-urile lor și mulțumește-le pentru rezultatele aduse în programul tău de afiliere. Încearcă să afli mai multe despre ei, ce dorințe au și cum îi poți ajuta pentru a vă putea îmbunătăți performanțele împreună. Niciodată nu este prea devreme sau prea târziu pentru a intra în contact cu cei mai buni afiliați ai tăi dar și cu afiliații care au potențial în programul tău.

Răsplătește eforturile depuse de ei în programul tău, dar și rezultatele aduse și oferă-le: comisioane preferențiale, produse cadou, reduceri la produsele de pe site, vouchere de cumpărături, bonusuri acordate în contul de afiliat. Totodată este important să le trimiți materialele promoționale personalizate solicitate de către ei prin intermediul platformei.

Puteți stabili împreună anumite targeturi de comisioane/valori ale vânzărilor pentru care să acorzi praguri de bonusare diferentiate și puteți discuta rapoarte pe baza indicatorilor de performanță stabiliți.

Tot în cadrul abordării personalizate se poate menționa și despre recrutarea afiliaților. Aceasta reprezintă un proces continuu, prin care poți câștiga un trafic mai mare, vânzări mai multe, dar te vei evidenția față de ceilalți advertiseri, astfel încât afiliații își vor dori să aibă colaborări cu tine.

Cum poți face recrutare de noi afiliați?

  • Poți plasa pe site-ul tău o secțiune în care să menționezi informații despre programul tău de afiliere: descriere program, termeni și condiții, link spre Profitshare pentru înscrierea noilor afiliați. Sau, o dacă este un efort crearea unei pagini dedicate (deși nu ar trebui să fie), poți să trimiți printr-un link direct din footer spre descrierea programului tău din Profitshare, cum face eMAG sau FashionDays.
  • Abordează direct bloggerii de pe nișa ta și propune-le o colaborare prin intermediul Profitshare, prezentându-le beneficiile oferite prin intermediul platformei, dar și motivele pentru care ar trebui să te promoveze.
  • Participă la întâlnirile Profitshare sau la Affiliate School – vei cunoaște afiliații personal și vei afla direct de la ei ce așteptări au de la tine și poți pune chiar bazele unor colaborări fructoase.
  • Organizează concursuri. Oferă în cadrul acestora atât premii prin care să motivezi atât afiliații de top, cât și să impulsionezi noi afiliați să se înscrie în campania ta. Exemple de astfel de concursuri sunt cele de la FashionDays sau Flanco.

Tot în noul meniu Afiliați din conturile de advertiseri poți să urmărești și un top cu afiliații care te-au promovat în trecut dar nu o mai fac acum. Contactează și acești afiliați pentru a afla motivele pentru care nu te mai promovează – s-ar putea să găsești feedback-ul lor extrem de util pentru întreg businessul tău online dar și să reiei colaborări vechi fructoase.

În general, dincolo de performanțele obținute, comunicarea constantă, deschisă și directă către afiliați reprezintă cheia pentru colaborări durabile și profitabile de ambele părți în marketing afiliat. Până la urmă, în spatele conturilor de advertiseri și de afiliați se regăsesc oameni și împreună putem să producem multă plus valoare atât business-urilor proprii cât și clienților care caută cele mai bune produse pentru nevoile lor.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri: , ,

Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații?

Postat pe 22.08.2016 de catre Daniela

PZ80CO2L38

La baza succesului în afiliere, pe lângă strategiile bine puse la punct, stau și relațiile de durată create între advertiseri, afiliați și platformă. În acest articol vom pune accentul pe modalitatea în care advertiserii pot crea o astfel de legătură cu afiliații.

Majoritatea programelor de afiliere au câteva sute de afiliați. Primul pas ar fi să îi împarți pe aceștia în categorii de afiliați, astfel încât și metodele prin care îi abordezi să fie diferite. În funcție de strategia ta îi poți împărți luând în considerare traficul adus, volumul vânzărilor, numărul conversiilor, rata de conversie, etc.

Abordare generală

În dezvoltarea programului tău de afiliere este esențial să comunici cu afiliații toate informațiile care prezintă interes pentru ei. Poți face acest lucru prin intermediul mesageriei din cadrul platformei și vei putea comunica cu toți afiliații activi din campania ta. Alege un subiect al mesajului relevant şi atrăgător și asigură-te că toate informațiile sunt prezentate clar în mesaj. Tipurile de mesaje pe care le poți trimite sunt:

  • Mesaje cu promoțiile sau reducerile în desfășurare pe site: poți include categoriile de produse care sunt la reducere, brandurile pentru care se oferă discount sau chiar produsele aflate la reducere însoțite de informații despre prețul vechi
    mesaj_fashiondays_promotii
  • Mesaje periodice cu topul celor mai bine vândute produse fie pe săptămână, pe lună sau într-o anume perioadă.
    mesaj_vegis_top_produse
  • Informații înaintea începerii campaniilor mari (exemplu: Black Friday). Este important ca afiliații să cunoască din timp condițiile pentru astfel de campanii, astfel încât să își stabilească strategia conform cu acestea. În plus, cu siguranță că te vor ajuta și pe tine articole pregătite din timp, deja indexate în motoarele de căutare.
    mesaj_emag_promotie
  • Informații despre sezonalitatea anumitor produse – chiar dacă afiliații care activează pe anumite nișe cunosc produsele care se vând foarte bine într-o anumită perioadă a anului, cu siguranță tu știi cel mai bine pentru ce produse din magazinul tău online anticipiezi o creștere a vânzărilor. Astfel le poți comunica si lor aceste date, astfel încât să se poată pregăti din timp.

Asigură-te că ai în permanență bannere active în catalogul de campanii, fie că transmiți prin ele reducerile din magazine, fie că le oferi motive pentru care clienții ar trebui să achiziționeze de la tine sau doar prezinți brandurile pe care le comercializezi. Nu uita că le poți oferi și advertoriale, dar și feeduri de produse.

Mulți dintre afiliați au bloguri de review-uri, astfel, dacă business-ul tău permite acest lucru, poți face o listă de afiliați cărora le poți trimite produse în teste. Cu siguranță te vor ajuta articolele scrise despre produsele pe care le comercializezi atunci când posibilii clienți caută informații despre produsele în cauză.

produse_teste_sportaddict

Un lucru deosebit de important este să răspunzi tuturor mesajelor pe care le primești de la afiliați. Chiar dacă răspunsul este un refuz, încearcă să oferi toate explicațiile pentru argumentarea răspunsului, astfel încât afiliații să înțeleagă cât mai bine motivele pentru care nu puteți colabora în modalitatea propusă. Dacă este loc de modificări, vin-o cu o contrapropunere afiliatului, cu siguranță afiliatul va aprecia abordarea ta de a găsi o cale de mijloc pentru a aduce cât mai multe vânzări business-ului tău online.

Abordare personalizată

Primul pas este să îi contactezi pe acei afiliați care se află în top 10 în programul tău de afiliere. Poți să vezi topul afiliaților din programul tău prin noua funcționalitate Afiliați pe care am lansat-o de curând dar și în dashboardul tău de advertiser Profitshare.
Ai grijă să scrii un mesaj personalizat, nu trimite un mesaj bulk la mai mulți afiliați, având în vedere că în general și metodele lor de promovare sunt diferite. De preferat este să te adresezi utilizând numele lor, prezintă-te si anunță-i despre obiectivele tale, spune-le părerea ta despre activitatea lor de până acum, despre site-urile lor și mulțumește-le pentru rezultatele aduse în programul tău de afiliere. Încearcă să afli mai multe despre ei, ce dorințe au și cum îi poți ajuta pentru a vă putea îmbunătăți performanțele împreună. Niciodată nu este prea devreme sau prea târziu pentru a intra în contact cu cei mai buni afiliați ai tăi dar și cu afiliații care au potențial în programul tău.

Răsplătește eforturile depuse de ei în programul tău, dar și rezultatele aduse și oferă-le: comisioane preferențiale, produse cadou, reduceri la produsele de pe site, vouchere de cumpărături, bonusuri acordate în contul de afiliat. Totodată este important să le trimiți materialele promoționale personalizate solicitate de către ei prin intermediul platformei.

Puteți stabili împreună anumite targeturi de comisioane/valori ale vânzărilor pentru care să acorzi praguri de bonusare diferentiate și puteți discuta rapoarte pe baza indicatorilor de performanță stabiliți.

Tot în cadrul abordării personalizate se poate menționa și despre recrutarea afiliaților. Aceasta reprezintă un proces continuu, prin care poți câștiga un trafic mai mare, vânzări mai multe, dar te vei evidenția față de ceilalți advertiseri, astfel încât afiliații își vor dori să aibă colaborări cu tine.

Cum poți face recrutare de noi afiliați?

  • Poți plasa pe site-ul tău o secțiune în care să menționezi informații despre programul tău de afiliere: descriere program, termeni și condiții, link spre Profitshare pentru înscrierea noilor afiliați. Sau, o dacă este un efort crearea unei pagini dedicate (deși nu ar trebui să fie), poți să trimiți printr-un link direct din footer spre descrierea programului tău din Profitshare, cum face eMAG sau FashionDays.
  • Abordează direct bloggerii de pe nișa ta și propune-le o colaborare prin intermediul Profitshare, prezentându-le beneficiile oferite prin intermediul platformei, dar și motivele pentru care ar trebui să te promoveze.
  • Participă la întâlnirile Profitshare sau la Affiliate School – vei cunoaște afiliații personal și vei afla direct de la ei ce așteptări au de la tine și poți pune chiar bazele unor colaborări fructoase.
  • Organizează concursuri. Oferă în cadrul acestora atât premii prin care să motivezi atât afiliații de top, cât și să impulsionezi noi afiliați să se înscrie în campania ta. Exemple de astfel de concursuri sunt cele de la FashionDays sau Flanco.

Tot în noul meniu Afiliați din conturile de advertiseri poți să urmărești și un top cu afiliații care te-au promovat în trecut dar nu o mai fac acum. Contactează și acești afiliați pentru a afla motivele pentru care nu te mai promovează – s-ar putea să găsești feedback-ul lor extrem de util pentru întreg businessul tău online dar și să reiei colaborări vechi fructoase.

În general, dincolo de performanțele obținute, comunicarea constantă, deschisă și directă către afiliați reprezintă cheia pentru colaborări durabile și profitabile de ambele părți în marketing afiliat. Până la urmă, în spatele conturilor de advertiseri și de afiliați se regăsesc oameni și împreună putem să producem multă plus valoare atât business-urilor proprii cât și clienților care caută cele mai bune produse pentru nevoile lor.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing