Sfaturi practice pentru promovarea pe nisa fashion

Postat pe 27.08.2013 de catre Raluca

promovarea pe nisa fashionSpecificul promovarii pentru produsele care intra in categoria fashion nu este greu de inteles si permite o promovare foarte variata.

Produsele

Produsele pentru o promovare pe aceasta nisa sunt imbracamintea, incaltamintea si accesoriile. Dar ar fi prea simplist ca promovarea voastra sa includa aceste categorii de produse la modul general – ele trebuie segmentate pe colectii, sezoane, intervale de pret, brand-uri, articole de ocazie/ de zi cu zi, articole pentru adulti/ copii s.a.m.d.

Audienta

La modul general, audienta catre care se va indrepta promovarea voastra din afiliere reprezinta aproape 30%* din totalul utilizatorilor de internet din Romania (*conform studiu SATI, valul de audienta martie – mai 2013). Mai departe, aceasta poate fi impartita in target feminin si target masculin. Studiile arata ca audienta feminina este mult mai deschisa catre promovarea si cumparaturile online pentru acest tip de produse: 75% femei*, 25% barbati*. Dar interesant de remarcat este faptul ca, desi barbatii cumpara mai rar produse din categoria imbracaminte, incaltaminte & accesorii, produsele destinate barbatilor nu trebuie omise din promovare, deoarece ele pot fi cumparate drept cadou de catre partea feminina a audientei.

Mai multe despre specificul audientei:

  • varsta caracteristica pentru majoritatea utilizatorilor interesati in moda si vestimentatie este cuprinsa intre 19 – 24 ani (21.17%)*, urmati de grupa de varsta 25 – 29 ani (15.7%)*;
  • audienta majoritara are studii superioare (37.6%)*;
  • provine mai ales din Bucuresti (19.5%)*, Muntenia (18.8%)*, Moldova (18.3%)* si Transilvania (18.2%)* (*conform studiu SATI, valul de audienta martie – mai 2013).

Sezonalitate

In materie de sezonalitate sunt importante de urmarit doua mari momente:

  • aparitia colectiilor noi si
  • inceputul soldarilor si al reducerilor (de la finalul de colectii).

Analizand in profunzime specificul promovarii pe aceasta nisa, se pot identifica perioade cu cresteri foarte mari pentru anumite tipuri de produse. Vara vor fi la cautare costumele de baie, rochiile, pantalonii scurti, tricourile, maieurile, sandalele s.a.m.d., asa cum toamna si iarna vor fi mult mai vizate paltoanele, gecile, puloverele, caciulile, pantofii si ghetele s.a.m.d.

Desi pare evident, aceasta mentiune trebuie facuta pentru a aminti ca promovarea dintr-o anumita perioada va trebui sa tina cont in permanenta de cautarile audientelor. Nu irositi timp, efort si spatiu pentru a pastra in website-urile sau in campaniile voastre produse care ar putea sa fie cautate in „extra-sezon” – actualizati in permanenta si puneti accent doar pe acele obiecte vandabile in perioada in care va aflati, mai ales in cazul in care promovarea voastra este punctuala.

Abordare

Am identificat 2 abordari utile de pus in practica, in functie de strategia pe care o veti alege. Cand vine vorba de vestimentatie puteti comunica fie ultimele tendinte, promovand intotdeauna orice ar fi de actualitate, fie hainele, incaltaminea & accesoriile clasice care vor fi intotdeauna purtabile. Desigur puteti alterna intre aceste abordari.

Ca inspiratie, puteti urmari care sunt produsele vedeta din vitrinele celor mai importante magazine de haine, obiectele in trend si culorile in voga din emisiunile TV si din revistele de fashion si bineinteles va va ajuta si urmarirea website-urilor de specialitate in acest domeniu sau chiar si tinutele persoanelor pe care le intalniti in viata de zi cu zi.

Medii de promovare

Blogurile si website-urile dedicate modei sunt ideale pentru promovarea produselor despre care vorbim aici. Esential pentru aceste medii de promovare este ca ele sa arate bine, navigarea sa se faca usor, sa existe o sectiune care vorbeste despre autor si pasiunea sau experienta sa in moda.

Aici se folosesc adesea foarte multe imagini cu obiectele vestimentare puse in lumina, cat mai multe elemente grafice. Asigurati-va ca imaginile sunt de calitate buna si ca au posibilitatea de marire/ zoom – utilizatorii interesati de moda si imbracaminte adora sa vada cat mai de-aproape detaliile ce compun o tinuta sau un obiect vestimentar.

Articolele cu informatii despre tendinte, postarile cu recomandari de cumparaturi in functie de ocazie, stil si aspect, inspiratie pentru alcatuirea de tinute sunt tipuri de continut preferate de catre audienta vizata si idei bune de folosit pentru promovare adaugand link-uri de afiliere.

Sunt foarte populare si campaniile in cadrul retelelor sociale, mai ales in Facebook.

In ceea ce priveste campaniile PPC, tineti cont de o organizare cat mai buna a grupurilor de ad-uri. Puteti sa le organizati in functie de sezon, urmand sa abordati produse specifice in cadrul ad-urilor sau puteti sa incepeti gruparea de la tipul de produs promovat (de ex.: pantaloni, bluze, pantofi, bijuterii & gablonturi etc.).

De asemenea si promovarea utilizand retelele sociale, atat profile personale cat si de pagini sunt extrem de utile pentru distribuirea de link-uri care contin recomandari de achizitie. Nu neglijati promovarea platita pentru postarile voastre, acestea pot aduce un plus de audienta extrem de bun si cu o targetare buna puteti maximiza valoarea castigurilor obtinute.

Produse complementare

Intotdeauna e o idee buna sa completezi promovarea pe care o faci cu alte produse care s-ar putea afla in imediata arie de interes pentru acelasi tip de audienta. In acest caz va puteti folosi de produse din categoria cosmetice si electrice de ingrijire personala (epilatoare, ondulatoare, placi etc.).

Preferintele fiecarei persoane ce compune audienta voastra pentru nisa fashion sunt dintre cele mai variate. La fel si posibilitatile de promovare. Ramane sa va folositi imaginatia la maximum pentru a descoperi combinatia de produse, mediu de promovare si adresare cu cele mai bune performante.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Tag-uri: ,

Sfaturi practice pentru promovarea pe nisa fashion

Postat pe 27.08.2013 de catre Raluca

promovarea pe nisa fashionSpecificul promovarii pentru produsele care intra in categoria fashion nu este greu de inteles si permite o promovare foarte variata.

Produsele

Produsele pentru o promovare pe aceasta nisa sunt imbracamintea, incaltamintea si accesoriile. Dar ar fi prea simplist ca promovarea voastra sa includa aceste categorii de produse la modul general – ele trebuie segmentate pe colectii, sezoane, intervale de pret, brand-uri, articole de ocazie/ de zi cu zi, articole pentru adulti/ copii s.a.m.d.

Audienta

La modul general, audienta catre care se va indrepta promovarea voastra din afiliere reprezinta aproape 30%* din totalul utilizatorilor de internet din Romania (*conform studiu SATI, valul de audienta martie – mai 2013). Mai departe, aceasta poate fi impartita in target feminin si target masculin. Studiile arata ca audienta feminina este mult mai deschisa catre promovarea si cumparaturile online pentru acest tip de produse: 75% femei*, 25% barbati*. Dar interesant de remarcat este faptul ca, desi barbatii cumpara mai rar produse din categoria imbracaminte, incaltaminte & accesorii, produsele destinate barbatilor nu trebuie omise din promovare, deoarece ele pot fi cumparate drept cadou de catre partea feminina a audientei.

Mai multe despre specificul audientei:

  • varsta caracteristica pentru majoritatea utilizatorilor interesati in moda si vestimentatie este cuprinsa intre 19 – 24 ani (21.17%)*, urmati de grupa de varsta 25 – 29 ani (15.7%)*;
  • audienta majoritara are studii superioare (37.6%)*;
  • provine mai ales din Bucuresti (19.5%)*, Muntenia (18.8%)*, Moldova (18.3%)* si Transilvania (18.2%)* (*conform studiu SATI, valul de audienta martie – mai 2013).

Sezonalitate

In materie de sezonalitate sunt importante de urmarit doua mari momente:

  • aparitia colectiilor noi si
  • inceputul soldarilor si al reducerilor (de la finalul de colectii).

Analizand in profunzime specificul promovarii pe aceasta nisa, se pot identifica perioade cu cresteri foarte mari pentru anumite tipuri de produse. Vara vor fi la cautare costumele de baie, rochiile, pantalonii scurti, tricourile, maieurile, sandalele s.a.m.d., asa cum toamna si iarna vor fi mult mai vizate paltoanele, gecile, puloverele, caciulile, pantofii si ghetele s.a.m.d.

Desi pare evident, aceasta mentiune trebuie facuta pentru a aminti ca promovarea dintr-o anumita perioada va trebui sa tina cont in permanenta de cautarile audientelor. Nu irositi timp, efort si spatiu pentru a pastra in website-urile sau in campaniile voastre produse care ar putea sa fie cautate in „extra-sezon” – actualizati in permanenta si puneti accent doar pe acele obiecte vandabile in perioada in care va aflati, mai ales in cazul in care promovarea voastra este punctuala.

Abordare

Am identificat 2 abordari utile de pus in practica, in functie de strategia pe care o veti alege. Cand vine vorba de vestimentatie puteti comunica fie ultimele tendinte, promovand intotdeauna orice ar fi de actualitate, fie hainele, incaltaminea & accesoriile clasice care vor fi intotdeauna purtabile. Desigur puteti alterna intre aceste abordari.

Ca inspiratie, puteti urmari care sunt produsele vedeta din vitrinele celor mai importante magazine de haine, obiectele in trend si culorile in voga din emisiunile TV si din revistele de fashion si bineinteles va va ajuta si urmarirea website-urilor de specialitate in acest domeniu sau chiar si tinutele persoanelor pe care le intalniti in viata de zi cu zi.

Medii de promovare

Blogurile si website-urile dedicate modei sunt ideale pentru promovarea produselor despre care vorbim aici. Esential pentru aceste medii de promovare este ca ele sa arate bine, navigarea sa se faca usor, sa existe o sectiune care vorbeste despre autor si pasiunea sau experienta sa in moda.

Aici se folosesc adesea foarte multe imagini cu obiectele vestimentare puse in lumina, cat mai multe elemente grafice. Asigurati-va ca imaginile sunt de calitate buna si ca au posibilitatea de marire/ zoom – utilizatorii interesati de moda si imbracaminte adora sa vada cat mai de-aproape detaliile ce compun o tinuta sau un obiect vestimentar.

Articolele cu informatii despre tendinte, postarile cu recomandari de cumparaturi in functie de ocazie, stil si aspect, inspiratie pentru alcatuirea de tinute sunt tipuri de continut preferate de catre audienta vizata si idei bune de folosit pentru promovare adaugand link-uri de afiliere.

Sunt foarte populare si campaniile in cadrul retelelor sociale, mai ales in Facebook.

In ceea ce priveste campaniile PPC, tineti cont de o organizare cat mai buna a grupurilor de ad-uri. Puteti sa le organizati in functie de sezon, urmand sa abordati produse specifice in cadrul ad-urilor sau puteti sa incepeti gruparea de la tipul de produs promovat (de ex.: pantaloni, bluze, pantofi, bijuterii & gablonturi etc.).

De asemenea si promovarea utilizand retelele sociale, atat profile personale cat si de pagini sunt extrem de utile pentru distribuirea de link-uri care contin recomandari de achizitie. Nu neglijati promovarea platita pentru postarile voastre, acestea pot aduce un plus de audienta extrem de bun si cu o targetare buna puteti maximiza valoarea castigurilor obtinute.

Produse complementare

Intotdeauna e o idee buna sa completezi promovarea pe care o faci cu alte produse care s-ar putea afla in imediata arie de interes pentru acelasi tip de audienta. In acest caz va puteti folosi de produse din categoria cosmetice si electrice de ingrijire personala (epilatoare, ondulatoare, placi etc.).

Preferintele fiecarei persoane ce compune audienta voastra pentru nisa fashion sunt dintre cele mai variate. La fel si posibilitatile de promovare. Ramane sa va folositi imaginatia la maximum pentru a descoperi combinatia de produse, mediu de promovare si adresare cu cele mai bune performante.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing