Studiu de caz: Cum a ajuns Fashion Days în mai puțin de 6 luni advertiserul #1 de Fashion

Postat pe 14.09.2016 de catre Daniela

Deseori primim întrebări din partea advertiserilor legate de performanța programelor lor de afiliere,  ce pot îmbunăți la ele, cum pot atrage mai mulți afiliați, de ce nu au mereu rezultatele așteptate. Tuturor le oferim sfaturi în funcție de direcțiile în care trebuie să mai lucreze. Astăzi dedicăm un articol unui studiu de caz al advertiserului Profitshare – Fashion Days, care deși înscris de mai puţin de 6 luni, a reușit să devină advertiserul de pe locul 1 în topul advertiserilor pe categoria Fashion în Profitshare. Află și tu pașii urmați de advertiser pentru a-și depăși lună de lună performanțele în platformă.

Despre Fashion Days

Fashion Days este cea mai mare destinație online de fashion ce se bucură de fidelitatea a peste 6 milioane de clienți și mai mult de 1,6 milioane de fani pe Facebook, care organizează frecvent evenimente cu discounturi la mii de produse și adună pe site produse pentru femei, bărbați, copii, dar și home deco de la branduri de top: United Colors of Benetton, Esprit, Calvin Klein, Michael Kors, Armani, Stefanel, Mango, Nike, Converse, Desigual, Guess, Geox, sau Vero Moda.

Lansare program afiliere – martie 2016

Programul de afiliere Fashion Days a fost lansat în cadrul platformei Profitshare în luna martie 2016, cu un comision standard de 5% și o perioadă de recurență de 10 zile. Lansarea programului de afiliere a fost anunțat printr-un articol pe blogul Profitshare şi cu expunere suplimentară atât din partea Profitshare cât şi din partea advertiserului.

Astfel, pe lângă mecanismele standard de anunţare a unui advertiser, acesta a profitat de expunerea pe care o putem oferi în cadrul platformei şi anume ecranele de login, promovarea în reţele sociale ultra targetată şi trimiterea de emailuri către afiliaţii activi pe categoria interesată.

Aprilie 2016 – Prima optimizare şi prima activare agresivă pentru afiliaţi

După prima evaluare a programului de afiliere realizările pe care le-a avut programul de afiliere Fashion Days nu au fost în ton cu aşteptările noastre sau ale clientului astfel că am încercat să căutăm motivele pentru care numărul de afiliaţi activaţi în campanie nu a fost la ce ne aşteptam. Astfel, din discuţii a reieşit că afiliaţii nu erau convinşi de comisionul oferit, sub media categoriei.
Şi cum altfel să rezolvi această situaţie? Adresând-o direct şi puternic prin dublarea promoţională a comisionului astfel încât afiliaţii care nu erau convinşi de programul proaspăt lansat să primească un extra incentive pentru a încerca promovarea advertiserului şi autoconvingerea că celelalte elemente de performanţă din cadrul programului sunt optim balansate spre câştigul tuturor părţilor.

Enumerăm dintre avantajele pe care le doream să ajungă automat la afiliaţi: rată mare de conversie, valoare medie a comenzilor peste media categoriei (comunicată tuturor afiliaţilor) şi foarte important clienţi loiali, pentru care afiliatul nu trebuie să ducă muncă suplimentară de convingere pentru a lansa comanda.

Dublarea comisionului la 10% în ultimele 3 săptămâni din aprilie s-a suprapus şi peste o campanie online şi offline puternică a advertiserului, fiind un vârf de sezon pentru colecţia primăvară – vară.

Dublarea comisionului a fost anunțată atât prin articol pe blogul Profitshare, pagină de login și mesaj transmis către afiliați prin intermediul mesageriei interne şi bineînţeles promovare în unul dintre mediile în care afiliaţii petrec cel mai mult timp: Facebook.

Mai – Iunie 2016 – susținere comision mărit

Având în vedere rezultatele foarte bune obținute în lunile precendente și implicarea afiliaților, s-a considerat potrivit, ca atât în luna mai, cât și în luna iunie să se meargă pe o politică de comision general mărit la 8% față de comisionul standard de 5%, dar și un comision preferențial de 10% pentru primii 10 afiliați din top în funcție de valoarea vânzărilor din ultimele 30 de zile.

Iulie – August 2016 – comision mărit și concurs cu premii pentru afiliații activi și noi

În urma studierii rezultatelor obținute în cele aproape 4 luni de activitate, Fashion Days a decis că este momentul să nu se axeze doar pe creșterea performanțelor obținute de către afiliați în cadrul programului de afiliere, dar și pe atragerea de noi afiliați. Astfel pe lângă menținerea aceleași politici de comisioane (comision general mărit la 8% și comision preferențial de 10% pentru top 10 afiliați), s-a decis și organizarea unui concurs.

Ce s-a urmărit prin acesta? Premierea performanței pentru afiliații deja activi în program, care au obținut pe perioada concursului rezultate deosebite din punct de vedere al valorii vânzărilor. S-au oferit ca premii pentru primii 3 afiliați clasați bani bonus și vouchere (Premiul 1: 300 lei bonus + voucher FashionDays 300 lei, Premiul 2: 250 lei bonus + voucher FashionDays 250 lei, Premiul 3: 150 lei bonus+ voucher FashionDays 150 le).
Totodată s-a urmărit și atragerea de noi afiliați în program prin dublarea celui mai mare comision aprobat înregistrat în perioada promoţională pentru toți afiliații care nu am mai înregistrat comisioane în programul de afiliere și au înregistrat minim 3 comisioane în această perioadă. Şi avem şi aici un exemplu absolut simplu prin care afiliaţii au putut profita de această activare.

Rezultatele concursului și a activităților desfășurate în cele aproape 6 luni de la lansarea programului de afiliere s-au văzut atât într-o creștere a numărului de clickuri, a numărului afiliaților activi și a numărului conversiilor așa cum se poate observa din graficele de mai jos.

Evoluția click-urilor

numar_clickuri

Evoluția afiliaților activi

numar_afiliati_activi

Succesul concursului şi a mecanismului de activare al afiliaţilor este vizibil în luna august, când creşterea numărului de afiliaţi activi din program este din nou impresionantă. Luna august a fost pentru Fashion Days până acum vârful în materie de afiliaţi activi.

Evoluția numărului conversiilor

numar_conversii

Numărul conversiilor a fost în strânsă legătură şi cu campaniile lansate de advertiseri.

Septembrie 2016 – performanța continuă

În luna septembrie s-a urmărit susținerea rezultatelor obținute până în prezent cu aceeași politică de comision mărit ca în lunile precendente. Politica aceasta se va menţine atâta timp cât abordarea va funcţiona iar când aceasta nu va mai oferi aceleaşi rezultate, desigur că este momentul unei alte abordări.

Comunicarea cu afiliații

Încă din momentul zero al activării programului de afiliere a existat o comunicare permanentă cu afiliații prin intermediul mesageriei interne din cadrul Profitshare, dar și prin articole pe blogul platformei. Vezi cum poți realiza o astfel de comunicare cu afiliații și din articolul Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații. Principalele tipuri de mesaje trimise de către Fashion Days au fost în legătură cu următoarele subiecte:

  • Campanii în desfășurare pe site
  • Campanii mari: Lucky13, Epic Sale
  • Măriri de comisioane
  • Concurs
  • Mesaje individuale către afiliați
  • Răspunsuri la întrebările primite sau propunerile de proiecte speciale ale afiliaţilor

Vizibilitatea în cadrul platformei este extrem de importantă. Afiliații trebuie să știe că ești prezent în rețea, dar și motivele pentru care ar trebui să te promoveze. Poți face în mod eficient acest lucru prin articole pe blogul Profitshare, pagini de login-uri sau inserturi in newsletter. Cum poți avea acces la acestea? Trimite-ne un mesaj pe support@profitshare.ro și noi îți vom oferi mai multe detalii.

Materiale promoționale

Fiecare campanie organizată de Fashion Days pe site a beneficiat de bannere speciale care au fost încărcate în cadrul platformei. Advertiserul a ținut cont de sugestiile afiliaților primite prin mesagerie și a încercat să ofere formate variate, dar și personalizate pentru afiliații care au cerut aceste materiale.

Totodată, a considerat necesară prezența unor bannere în platformă și pentru acele perioade din an în care care nu sunt active promoții sau pentru afiliații care își doresc să promoveze un anumit brand. Astfel, în prezent regăsești încărcate materiale promoționale pentru branduri precum Zee Lane, Mango, Undercolors of Benetton, Pepe Jeans, Esprit, Desigual, dar și pentru categorii de produse cum ar fi: genți shopper, mocasini, tricouri, pantofi, ceasuri.

De ce să devii și tu afiliat Fashion Days?

Citește mai jos doar câteva dintre motivele pentru care ar trebui să promovezi Fashion Days și stabileste-ți strategia pentru a te putea bucura de toate beneficiile programului de afiliere:

  • peste 6 milioane de clienți (în România, Bulgaria și Ungaria)
  • clienți fideli (care plasează comenzi chiar și de câteva ori/săptămână)
  • produse atractive (colecții de la branduri de top)
  • oferte speciale pentru colecțiile din sezoanele trecute
  • livrare rapidă și retur gratuit
  • comisioane preferențiale pentru afiliații performanți
  • concursuri cu premii atractive

Ce spune advertiserul Fashion Days despre colaborarea cu Profitshare?

“Profitshare reprezintă pentru noi un partener important în domeniul marketing-ului online, alături de care am înregistrat creșteri lună de lună.” Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Tag-uri: , ,

Studiu de caz: Cum a ajuns Fashion Days în mai puțin de 6 luni advertiserul #1 de Fashion

Postat pe 14.09.2016 de catre Daniela

Deseori primim întrebări din partea advertiserilor legate de performanța programelor lor de afiliere,  ce pot îmbunăți la ele, cum pot atrage mai mulți afiliați, de ce nu au mereu rezultatele așteptate. Tuturor le oferim sfaturi în funcție de direcțiile în care trebuie să mai lucreze. Astăzi dedicăm un articol unui studiu de caz al advertiserului Profitshare – Fashion Days, care deși înscris de mai puţin de 6 luni, a reușit să devină advertiserul de pe locul 1 în topul advertiserilor pe categoria Fashion în Profitshare. Află și tu pașii urmați de advertiser pentru a-și depăși lună de lună performanțele în platformă.

Despre Fashion Days

Fashion Days este cea mai mare destinație online de fashion ce se bucură de fidelitatea a peste 6 milioane de clienți și mai mult de 1,6 milioane de fani pe Facebook, care organizează frecvent evenimente cu discounturi la mii de produse și adună pe site produse pentru femei, bărbați, copii, dar și home deco de la branduri de top: United Colors of Benetton, Esprit, Calvin Klein, Michael Kors, Armani, Stefanel, Mango, Nike, Converse, Desigual, Guess, Geox, sau Vero Moda.

Lansare program afiliere – martie 2016

Programul de afiliere Fashion Days a fost lansat în cadrul platformei Profitshare în luna martie 2016, cu un comision standard de 5% și o perioadă de recurență de 10 zile. Lansarea programului de afiliere a fost anunțat printr-un articol pe blogul Profitshare şi cu expunere suplimentară atât din partea Profitshare cât şi din partea advertiserului.

Astfel, pe lângă mecanismele standard de anunţare a unui advertiser, acesta a profitat de expunerea pe care o putem oferi în cadrul platformei şi anume ecranele de login, promovarea în reţele sociale ultra targetată şi trimiterea de emailuri către afiliaţii activi pe categoria interesată.

Aprilie 2016 – Prima optimizare şi prima activare agresivă pentru afiliaţi

După prima evaluare a programului de afiliere realizările pe care le-a avut programul de afiliere Fashion Days nu au fost în ton cu aşteptările noastre sau ale clientului astfel că am încercat să căutăm motivele pentru care numărul de afiliaţi activaţi în campanie nu a fost la ce ne aşteptam. Astfel, din discuţii a reieşit că afiliaţii nu erau convinşi de comisionul oferit, sub media categoriei.
Şi cum altfel să rezolvi această situaţie? Adresând-o direct şi puternic prin dublarea promoţională a comisionului astfel încât afiliaţii care nu erau convinşi de programul proaspăt lansat să primească un extra incentive pentru a încerca promovarea advertiserului şi autoconvingerea că celelalte elemente de performanţă din cadrul programului sunt optim balansate spre câştigul tuturor părţilor.

Enumerăm dintre avantajele pe care le doream să ajungă automat la afiliaţi: rată mare de conversie, valoare medie a comenzilor peste media categoriei (comunicată tuturor afiliaţilor) şi foarte important clienţi loiali, pentru care afiliatul nu trebuie să ducă muncă suplimentară de convingere pentru a lansa comanda.

Dublarea comisionului la 10% în ultimele 3 săptămâni din aprilie s-a suprapus şi peste o campanie online şi offline puternică a advertiserului, fiind un vârf de sezon pentru colecţia primăvară – vară.

Dublarea comisionului a fost anunțată atât prin articol pe blogul Profitshare, pagină de login și mesaj transmis către afiliați prin intermediul mesageriei interne şi bineînţeles promovare în unul dintre mediile în care afiliaţii petrec cel mai mult timp: Facebook.

Mai – Iunie 2016 – susținere comision mărit

Având în vedere rezultatele foarte bune obținute în lunile precendente și implicarea afiliaților, s-a considerat potrivit, ca atât în luna mai, cât și în luna iunie să se meargă pe o politică de comision general mărit la 8% față de comisionul standard de 5%, dar și un comision preferențial de 10% pentru primii 10 afiliați din top în funcție de valoarea vânzărilor din ultimele 30 de zile.

Iulie – August 2016 – comision mărit și concurs cu premii pentru afiliații activi și noi

În urma studierii rezultatelor obținute în cele aproape 4 luni de activitate, Fashion Days a decis că este momentul să nu se axeze doar pe creșterea performanțelor obținute de către afiliați în cadrul programului de afiliere, dar și pe atragerea de noi afiliați. Astfel pe lângă menținerea aceleași politici de comisioane (comision general mărit la 8% și comision preferențial de 10% pentru top 10 afiliați), s-a decis și organizarea unui concurs.

Ce s-a urmărit prin acesta? Premierea performanței pentru afiliații deja activi în program, care au obținut pe perioada concursului rezultate deosebite din punct de vedere al valorii vânzărilor. S-au oferit ca premii pentru primii 3 afiliați clasați bani bonus și vouchere (Premiul 1: 300 lei bonus + voucher FashionDays 300 lei, Premiul 2: 250 lei bonus + voucher FashionDays 250 lei, Premiul 3: 150 lei bonus+ voucher FashionDays 150 le).
Totodată s-a urmărit și atragerea de noi afiliați în program prin dublarea celui mai mare comision aprobat înregistrat în perioada promoţională pentru toți afiliații care nu am mai înregistrat comisioane în programul de afiliere și au înregistrat minim 3 comisioane în această perioadă. Şi avem şi aici un exemplu absolut simplu prin care afiliaţii au putut profita de această activare.

Rezultatele concursului și a activităților desfășurate în cele aproape 6 luni de la lansarea programului de afiliere s-au văzut atât într-o creștere a numărului de clickuri, a numărului afiliaților activi și a numărului conversiilor așa cum se poate observa din graficele de mai jos.

Evoluția click-urilor

numar_clickuri

Evoluția afiliaților activi

numar_afiliati_activi

Succesul concursului şi a mecanismului de activare al afiliaţilor este vizibil în luna august, când creşterea numărului de afiliaţi activi din program este din nou impresionantă. Luna august a fost pentru Fashion Days până acum vârful în materie de afiliaţi activi.

Evoluția numărului conversiilor

numar_conversii

Numărul conversiilor a fost în strânsă legătură şi cu campaniile lansate de advertiseri.

Septembrie 2016 – performanța continuă

În luna septembrie s-a urmărit susținerea rezultatelor obținute până în prezent cu aceeași politică de comision mărit ca în lunile precendente. Politica aceasta se va menţine atâta timp cât abordarea va funcţiona iar când aceasta nu va mai oferi aceleaşi rezultate, desigur că este momentul unei alte abordări.

Comunicarea cu afiliații

Încă din momentul zero al activării programului de afiliere a existat o comunicare permanentă cu afiliații prin intermediul mesageriei interne din cadrul Profitshare, dar și prin articole pe blogul platformei. Vezi cum poți realiza o astfel de comunicare cu afiliații și din articolul Advertiseri: cum să creezi o relație durabilă cu afiliații. Principalele tipuri de mesaje trimise de către Fashion Days au fost în legătură cu următoarele subiecte:

  • Campanii în desfășurare pe site
  • Campanii mari: Lucky13, Epic Sale
  • Măriri de comisioane
  • Concurs
  • Mesaje individuale către afiliați
  • Răspunsuri la întrebările primite sau propunerile de proiecte speciale ale afiliaţilor

Vizibilitatea în cadrul platformei este extrem de importantă. Afiliații trebuie să știe că ești prezent în rețea, dar și motivele pentru care ar trebui să te promoveze. Poți face în mod eficient acest lucru prin articole pe blogul Profitshare, pagini de login-uri sau inserturi in newsletter. Cum poți avea acces la acestea? Trimite-ne un mesaj pe support@profitshare.ro și noi îți vom oferi mai multe detalii.

Materiale promoționale

Fiecare campanie organizată de Fashion Days pe site a beneficiat de bannere speciale care au fost încărcate în cadrul platformei. Advertiserul a ținut cont de sugestiile afiliaților primite prin mesagerie și a încercat să ofere formate variate, dar și personalizate pentru afiliații care au cerut aceste materiale.

Totodată, a considerat necesară prezența unor bannere în platformă și pentru acele perioade din an în care care nu sunt active promoții sau pentru afiliații care își doresc să promoveze un anumit brand. Astfel, în prezent regăsești încărcate materiale promoționale pentru branduri precum Zee Lane, Mango, Undercolors of Benetton, Pepe Jeans, Esprit, Desigual, dar și pentru categorii de produse cum ar fi: genți shopper, mocasini, tricouri, pantofi, ceasuri.

De ce să devii și tu afiliat Fashion Days?

Citește mai jos doar câteva dintre motivele pentru care ar trebui să promovezi Fashion Days și stabileste-ți strategia pentru a te putea bucura de toate beneficiile programului de afiliere:

  • peste 6 milioane de clienți (în România, Bulgaria și Ungaria)
  • clienți fideli (care plasează comenzi chiar și de câteva ori/săptămână)
  • produse atractive (colecții de la branduri de top)
  • oferte speciale pentru colecțiile din sezoanele trecute
  • livrare rapidă și retur gratuit
  • comisioane preferențiale pentru afiliații performanți
  • concursuri cu premii atractive

Ce spune advertiserul Fashion Days despre colaborarea cu Profitshare?

“Profitshare reprezintă pentru noi un partener important în domeniul marketing-ului online, alături de care am înregistrat creșteri lună de lună.” Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing