O nisa cu un potential extrem de bun pentru vanzarile online este reprezentata de produsele cu specific naturist, alimentatie si accesorii pentru o viata sanatoasa. In aceeasi zona putem sa adaugam si cosmeticele, insa acestea ar putea avea o sezonalitate diferita fata de produsele larg cunoscute ca fiind in grupa produselor naturiste.
Atuurile produselor naturiste si momentul potrivit pentru promovarea lor
In general, varful de sezon al produselor naturiste este constant pentru lunile de iarna, inceputul de primavara si de toamna, influentat cel mai probabil de raspandirea virozelor. O perioada mai putin cautata pentru produsele naturiste se manifesta in perioada verii, cand clientii se indreapta mai mult spre produsele cosmetice, produse de protectie solara si produse naturale cumparate cel mai probabil din piata.
Atuul produselor naturiste este reprezentat de o raspandire destul de larga, cu precadere in mediul offline, cumparatori fiind extrem de multi, judecand dupa numarul magazinelor cu specific naturist, prezente in fiecare cartier. Ori, o nisa cu un succes atat de mare in mediul offline poate fi promovat cu succes si in mediul online deoarece exista numerosi clienti care necesita doar un imbold mic spre a migra in online. Pnetru asta cred ca trebuie mizat pe avantajele online-ului, comunicate cat mai bine: pret, diversitate si comoditate.
Focusul de vanzare online poate fi si el mai degraba in zona de preventie decat in zona directa de tratament, deoarece in momentul in care clientii au o necesitate imediata, acestia pot cel mai probabil sa mearga la cel mai apropiat magazin fizic. Insa, chiar si asa, cu recomandarile potrivite si cu produsele deja cunoscute ca fiind bune – clientii pot foarte usor sa faca urmatoarea achizitie online, mai ales cand doresc sa isi faca un stoc acasa.
Google AdWords pentru produse naturiste
Consider ca cel mai rapid mijloc de a monetiza aceasta nisa este prin Google AdWords, insa aici trebuie sa fim atenti si sa mizam spre cumparatori care nu au o urgenta in a cumpara „acum”. Acestia ar putea fi interesati mai degraba de rezultatele organice.
Cum aleg cuvintele cheie performante?
Abordarea AdWords cea mai potrivita in search de obicei se duce spre cuvinte cheie care merg direct spre denumirea produselor. Am promovat in AdWords produse naturiste aproximativ 3 ani, cu mici intreruperi, iar din experienta pot spune ca piata nu este foarte aglomerata pe search, multe magazine neavand licitare directa pe denumirea produselor. Ori aici se pot face deja niste strategii interesante. 🙂
Va recomand insa la licitari pe cuvinte cheie cu denumirea produselor sa adaugati in lista de negative cuvinte precum „efecte secundare”, „prospect”, denumiri de farmacii si magazine naturiste, poate chiar si denumiri de magazine online (atentie la T&C advertiserilor: Pronat si Vegis nu permit licitari pe brand-ul propriu – asadar adaugati la negative si denumirea magazinelor promovate acolo unde va fi cazul). Aceasta filtrare pe negative mai scoate din utilizatorii care nu doresc sa cumpere imediat si salveaza din costuri (& mareste rata de conversie).
Unde am sesizat o aglomerare mai mare pe AdWords era pe keyword-uri generale, de tipul „produse naturiste”, „alimente naturiste”, s.a.m.d. Insa aici se liciteaza mult, CPC-ul este ridicat, iar rata de conversie este mica. Ori, ca afiliat, este indicat sa mergi spre long-tail.
Recomand sa incepeti cu cateva ad-group-uri; la inceput cu o abodare mai broad timp de cateva zile (insa atentie la negative!) si pe urma sa filtrati cuvintele cheie care nu performeaza, folosind mai ales exportul CSV Profitshare pentru comenzi. Imbunatiti si textul mesajului constant pentru a maximiza CTR-ul.
Care este bugetul necesar pentru inceput?
Consider ca la inceput se poate lucra in afiliere cu un CPC maxim licitat de pana in 0.20 lei si un buget zilnic intre 20 si 50 lei, pentru cel putin 1-2 saptamani. Ulterior trageti linie si vedeti unde puteti imbunati, unde puteti insista si ce nu a mers. Daca dupa 2 saptamani sunteti cel putin pe 0, sunteti pe drumul cel bun.
De obicei in promovarea AdWords din afiliere, pe o nisa noua, rezultatele nu apar din prima zi, oricate povesti frumoase ar fi 🙂 Asadar trebuie multa rabdare, analiza si inspiratie. Experienta pe o verticala noua intotdeauna se construieste in timp si cu rabdare.
Profit după primele săptămâni? În nici un caz. Acesta a venit după primă lună.
Sorin Vlaicu, www.freelancersem.ro
Cum sa scriu anunturile?
Continutul anunturilor este foarte important pentru a atrage clientii – incercati sa folositi sintagme cunoscute de catre cei care cumpara regulat produse naturiste. Mesaje de genul „Pret de Producator” conteaza extrem de mult si sunt familiare acestui tip de clienti. Adaugati si mesaje de tipul „In Stoc”, „Livrare din Stoc”, „Livrarea Gratuita in 24 ore”, insa aici trebuie sa va uitati daca politica magazinului intr-adevar corespunde.
Nu va recomand sa includeti in anunturi preturile produselor. Eventual veti putea face asta dupa o documentare serioasa, mai ales pentru produse mai scumpe (produse pentru slabit – ex. Rotta Natura SOS Silueta). De asemenea, preturile se pot modifica, asadar este necesara in aceasta abordare sa consultati des pretul produsului promovat in magazin.
Maximizarea ratei de click prin sitelink-uri in AdWords
Extrem de importante sunt sitelink-urile, as spune ca fara ele pierdeti o oportunitate extraordinara de a mari CTR-ul. Ori, putand sa setati sitelink-uri direct pe adgroup, puteti jongla foarte interesant intre produse conexe si diferitele avantaje ale magazinului online promovat (metode de plata, link spre politica de transport, link spre toate produsele unui anumit producator, link spre produse inrudite s.a.m.d.). Sitelink-urile ar putea ajuta, cu mesajul potrivit, si la cresterea valorii comenzilor – un lucru important atunci cand vorbim de produse care au o valoare medie spre mica.
Unde mai gasesc informatii?
Cateva sugestii pentru promovarea AdWords am mai scris si aici si informatii detaliate, extrem de valoroase poti sa gasesti in cartea Advanced Google AdWords, de Brad Geddes, pe care o consider un must pentru oricine care vrea sa invete promovarea prin PPC-ul Google.
Promovarea pe website-uri a produselor naturiste
Website-urile care sunt orientate direct spre o viata sanatoasa sau spre diete pot avea rezultate foarte frumoase in afilierea pe produse naturiste. In general, cred ca aceasta nisa este cea mai potrivita pentru site-urile care sunt focusate pe dieta&sanatate si se pot integra foarte bine atat bannerele cat si link-uri text in corpul articolelor.
Ce tipuri de instrumente de promovare Profitshare sa folosesc?
Va recomand sa grupati mai multe bannere intr-un pool de campanii si sa il actualizati constant cu ultimele campanii din aceasta nisa. Pool-ul de campanii se va actualiza imediat cu noile bannere adaugate si le va afisa in rotatie.
Puteti sa integrati un pool de campanii in sidebar-ul site-ului si, de asemenea, imediat sub corpul articolelor. O abordare care am vazut ca a fost testata cu succes pe mai multe site-uri este integrarea materialelor grafice (bannere, pool campanii, widget-uri) direct in corpul articolelor.
Focus pe continut
Pe website-uri sau bloguri este important continutul, asadar focusati-va in principiu pe articole cat mai multe si cat mai cautate de catre utilizatori. Puteti chiar sa scrieti despre tipuri de produse, daca aveti experienta cu ele, si ulterior sa recomandati vizitatorilor vostri magazinele care va ofera comisioane.
Aici deja puteti tinti si spre abordari pe care nu le recomandam in cazul promovarii pe AdWords, cum ar fi site-uri care agrega prospectele produselor (atentie insa sa fie text si nu scanate 🙂 ), insa va trebuie un SEO bun, avand in vedere ca si multe magazine ofera clientilor direct in pagina produselor aceste informatii.
Ce s-a schimbat insa radical in ultimul an pentru cei care scriau continut si principala sursa de trafic era search-ul organic?
Toată lumea a aflat de (not provided), textul care apare în analytics în locul cuvintelor cheie. Acum se întâmplă pentru ~90% din vizitele venite din motoare de căutare. E de așteptat ca în curând să ajungă la 100%, deci întuneric total în rapoartele cu informații despre keywords din vizite organice. Problema este în toate tool-urile de analytics, precum și în cele de analizat competiția web sau de SEO, pentru că Google Search nu mai transmite informațiile.
Gabi Nistoran, web-analytics.ro
Insa (not provided), care in continuare se poate interpreta intr-o anumita masura prin raportul landing pages din Analytics (e drept, nu se compara) si prin alte metode, poate ceva mai avansate pentru cei care nu analizau extrem de mult pana acum -> Easing the Pain of Keyword Not Provided: 5 Tactics for Reclaiming Your Data. 😉
De asemenea au mai fost modificari si pe partea de Google Keyword Tool, asadar inspiratia va conta din ce in ce mai mult.
Ce promovam? Cateva Recomandari
Produsele naturiste sunt produse destul de ieftine de cele mai multe ori si, chiar daca advertiserii ofera un comision generos, va recomand in principal sa promovati produsele ceva mai scumpe. De altfel, pe produse ieftine, poate exista concurenta ceva mai puternica din partea magazinelor concurente, acestia folosindu-se de produse ieftine pentru a atrage clienti si spre alte produse – insa puteti sa aveti si voi aceeasi abordare.
Dintre cele mai populare produse se numara cele de la Hofigal, Dacia Plant, Alevia, PlantExtrakt, s.a.m.d. Produse mai scumpe dar populare ar putea veni de la producatorii: Aboca, Himalaya, si am vazut ca si vitaminele de la Wallmark se comercializeaza la Vegis. Dintre cosmetice stiu ca produsele de la Cosmetic Plant sunt foarte populare, insa acestea se cumpara cu precadere vara.
La Pronat, am intalnit multe produse naturiste din strainatate, care pot oferi comisioane mai mari, insa poate fi audienta mult mai redusa – aici v-as recomanda o focusare pentru produsele producatorilor Regulat – Dr. Niedermeier Pharma si Schoenenberger.
_____
Informatii despre promovarea pe diferite nise vom mai oferi si in viitor pe blogul Profitshare. Nu uitati nici de articolul pentru promovarea produselor pentru copii, cel dedicat nisei fashion sau de recomandarile pentru promovarea articolelor sportive.
Asteptam intrebarile tale cu privire la promovarea produselor naturiste si sugestii pentru articole viitoare.
Profitshare
Latest posts by Profitshare (see all)
- Câștigătorii Sale Wars 2021! - 8 februarie 2022
- Află mai multe despre advertiserul Sursa-LED! - 1 noiembrie 2021
- MaxMed mărește comisionul la cele mai vândute produse de la 20% la 25% în perioada 19.07-15.08.2021! - 19 iulie 2021
Tag-uri: AdWords, cosmetice, produse naturiste, Pronat, vegis