Idei de la Affiliate Management Days – Cum este piața de afiliere din România în comparație cu cea din Statele Unite?

Postat pe 8.04.2016 de catre Claudiu Farcas

12948409_10205964090998177_853773001_o

Săptămâna aceasta am avut ocazia să participăm la Affiliate Management Days, în San Francisco. Este una dintre conferințele de referință pentru afiliere, găzduită de către Geno Prussakov. Conferința este orientată exclusiv spre gestionarea cu succes a programelor de afiliere, speakerii reușind să vină cu insight-uri și sfaturi utile atât pentru cei aflați la început de drum dar și lucruri avansate de ordin tehnic.

În cadrul conferinței au partipat nume mari din afilierea internațională – afiliați și advertiseri, rețele de afiliere și manageri de programe de afiliere. A fost o excelentă ocazie și pentru noi de a valida că funcționalitățile pe care le oferim atât advertiserilor cât și afiliaților sunt în rând cu soluțiile similare de top din țări mai avansate decât România și de a identifica zonele unde încă avem de lucrat – o să vedeți în timp update-uri semnificative, care vor ușura atât munca afiliaților cât și a advertiserilor.

Discuții despre noile tehnologii si viitorul marketingului afiliat! #AMDays #profitshare

Posted by Profitshare on Tuesday, April 5, 2016

În afară de buget, ne confruntăm cu aceleași probleme

Trecând peste aceste aspecte care țin de Profitshare, oportunitățile, problemele și situațiile deosebite pe care le-am întâlnit sau identificat în România și Bulgaria sunt similare și în afara țării, chiar în piețe în care afilierea ocupă la masa bugetelor cifre mult mai semnificative. Comunicarea advertiserilor cu afiliații este de cele mai multe ori minimală, chiar dacă este știut de toată lumea că atunci când ai comunicare, rezultatele sunt mult îmbunătățite. Desigur, numele mari comunică promoțiile și au echipe dedicate care gestionează programul de afiliere.

La fel ca în România sau Bulgaria, și în rețele de afiliere internaționale există o situație ceva mai specială cu programele de afiliere care se inactivează. Dacă în România reușim să oferim perioade de preaviz în colaborarea cu advertiserii, se pare că în afara țării nu sunt puține cazurile în care un advertiser anunță încetarea programului de afiliere imediat sau cu un anunț prealabil de doar o zi.

În altă ordine de idei, piața de marketing afiliat din Statele Unite este de câteva ori peste tot ecommerce-ul din România. Volumele sunt absolut impresionante, și asta fără a lua în calcul Amazon.

Mobilul a ajuns la 25% din volumul de conversii

La conferință s-a discutat și despre trackingul mobile al conversiilor, având în vedere că la nivel global vorbim de aproximativ 25% din conversii care vin de pe dispozitive mobile. Am fost surprinși că acest aspect este un lucru încă discutat și că foarte puțini comercianți oferă tracking în aplicații mobile.

Similar cu ce se întâmplă în România, chiar dacă traficul mobile crește, rata de conversie este mult mai mică, clienții preferând achiziția de pe device-uri cu browsere complete.

În Profitshare oferim posibilitatea oricărui advertiser în a face tracking în aplicații mobile, de la începutul acestui an iar înregistrarea comisioanelor pe versiunile web ale site-urilor este un lucru testat la fiecare lansare a unui program de afiliere.

Un alt lucru cu care ne-am intersectat în idei este privirea către afiliere în departamentele de marketing online. Prin diversitatea metodelor de promovare folosite de către afiliați, afilierea nu este doar un canal de marketing (precum e PPC, blog, samd) este chiar o arie care chiar poate cuprinde totalitea canalelor de marketing online.

Comunicarea este cheie – prezentați afiliaților date concrete

O sublinere venită dintr-o prezentare a lui Geno Prussakov este că advertiserii nu trebuie să uite că orice comunicare făcută afiliaților este una către specialiști în marketing și nu către clienți. Managerii programelor de afiliere trebuie să stea departe de clișee deja repetate de prea multe ori de tipul „cel mai bun program de afiliere”, „cea mai bună rată de conversie” șamd. În schimb, advertiserii ar trebui să prezinte programele de afiliere cu date concrete (însă anomizate) astfel încât afiliații să cunoască mai bine targetul nișei și rezultatele la care se poate aștepta afiliatul.

În această idee, advertiserul ar putea să spună cel puțin valoarea medie așteptată a comenzilor, rata de conversie pe diferite canale (content, PPC, social șamd). Comunicările ar trebui să conțină inclusiv date despre sezonalitate și produsele cele mai populare. În comunicări însă, pentru ca afiliații să nu se simtă înșelați niciodată nu trebuie ca advertiserul să promită că la un anumit număr de click-uri afiliatul poate să câștige x lei.

Astăzi si maine echipa noastra este prezenta la Affiliate Management Days, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate marketingului afiliat din US. #AMDays

Posted by Profitshare on Monday, April 4, 2016

La conferință a prezentat și o figură care probabil este foarte populară mai ales celor preocupați de optimizări SEO – Rand Fishkin, fondator MOZ. Acesta a prezentat câteva insight-uri prin care te poți diferenția față de concurență. Prezentarea acestuia este publică și se regăsește pe SlideShare.

Evaluare unitară între canale – și indicatori secundari

O prezentare care mi-a plăcut în mod deosebit este una de la Todd Crawford, de la Impact Radius. Acesta a prezentat metode diverse de a evalua performanța generală a programului de afiliere și a fiecărui afiliat. Poate unul dintre afiliați nu aduce conversii într-o categorie cu margine mare, dar aduce un număr semnificativ de clienți noi. Toată lumea iubește clienții noi! Și în acest caz, decizia de reducere a comisioanelor nu este una care ar trebui luată, investiția în clienții noi nefiind de regulă una care să genereze neapărat profit din prima pe toate nișele.

Un alt aspectat punctat de Todd a fost în ceea ce privește evaluarea unitară a afilierii cu celelalte canale de marketing ale advertiserului. Acestea nu vor performa mereu la fel (newsletterele nu sunt recunoscute să aducă clienți noi) așadar și afilierea trebuie evaluată după același set de indicatori după care se evaluează canalale de tip Pay-Per-Click sau Social.

Pentru alte sfaturi și idei posibile de aplicat de la Affiliate Management Days aștept mailuri de la advertiseri la claudiu at conversion ro. 😉

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.

Tag-uri:

Idei de la Affiliate Management Days – Cum este piața de afiliere din România în comparație cu cea din Statele Unite?

Postat pe 8.04.2016 de catre Claudiu Farcas

12948409_10205964090998177_853773001_o

Săptămâna aceasta am avut ocazia să participăm la Affiliate Management Days, în San Francisco. Este una dintre conferințele de referință pentru afiliere, găzduită de către Geno Prussakov. Conferința este orientată exclusiv spre gestionarea cu succes a programelor de afiliere, speakerii reușind să vină cu insight-uri și sfaturi utile atât pentru cei aflați la început de drum dar și lucruri avansate de ordin tehnic.

În cadrul conferinței au partipat nume mari din afilierea internațională – afiliați și advertiseri, rețele de afiliere și manageri de programe de afiliere. A fost o excelentă ocazie și pentru noi de a valida că funcționalitățile pe care le oferim atât advertiserilor cât și afiliaților sunt în rând cu soluțiile similare de top din țări mai avansate decât România și de a identifica zonele unde încă avem de lucrat – o să vedeți în timp update-uri semnificative, care vor ușura atât munca afiliaților cât și a advertiserilor.

Discuții despre noile tehnologii si viitorul marketingului afiliat! #AMDays #profitshare

Posted by Profitshare on Tuesday, April 5, 2016

În afară de buget, ne confruntăm cu aceleași probleme

Trecând peste aceste aspecte care țin de Profitshare, oportunitățile, problemele și situațiile deosebite pe care le-am întâlnit sau identificat în România și Bulgaria sunt similare și în afara țării, chiar în piețe în care afilierea ocupă la masa bugetelor cifre mult mai semnificative. Comunicarea advertiserilor cu afiliații este de cele mai multe ori minimală, chiar dacă este știut de toată lumea că atunci când ai comunicare, rezultatele sunt mult îmbunătățite. Desigur, numele mari comunică promoțiile și au echipe dedicate care gestionează programul de afiliere.

La fel ca în România sau Bulgaria, și în rețele de afiliere internaționale există o situație ceva mai specială cu programele de afiliere care se inactivează. Dacă în România reușim să oferim perioade de preaviz în colaborarea cu advertiserii, se pare că în afara țării nu sunt puține cazurile în care un advertiser anunță încetarea programului de afiliere imediat sau cu un anunț prealabil de doar o zi.

În altă ordine de idei, piața de marketing afiliat din Statele Unite este de câteva ori peste tot ecommerce-ul din România. Volumele sunt absolut impresionante, și asta fără a lua în calcul Amazon.

Mobilul a ajuns la 25% din volumul de conversii

La conferință s-a discutat și despre trackingul mobile al conversiilor, având în vedere că la nivel global vorbim de aproximativ 25% din conversii care vin de pe dispozitive mobile. Am fost surprinși că acest aspect este un lucru încă discutat și că foarte puțini comercianți oferă tracking în aplicații mobile.

Similar cu ce se întâmplă în România, chiar dacă traficul mobile crește, rata de conversie este mult mai mică, clienții preferând achiziția de pe device-uri cu browsere complete.

În Profitshare oferim posibilitatea oricărui advertiser în a face tracking în aplicații mobile, de la începutul acestui an iar înregistrarea comisioanelor pe versiunile web ale site-urilor este un lucru testat la fiecare lansare a unui program de afiliere.

Un alt lucru cu care ne-am intersectat în idei este privirea către afiliere în departamentele de marketing online. Prin diversitatea metodelor de promovare folosite de către afiliați, afilierea nu este doar un canal de marketing (precum e PPC, blog, samd) este chiar o arie care chiar poate cuprinde totalitea canalelor de marketing online.

Comunicarea este cheie – prezentați afiliaților date concrete

O sublinere venită dintr-o prezentare a lui Geno Prussakov este că advertiserii nu trebuie să uite că orice comunicare făcută afiliaților este una către specialiști în marketing și nu către clienți. Managerii programelor de afiliere trebuie să stea departe de clișee deja repetate de prea multe ori de tipul „cel mai bun program de afiliere”, „cea mai bună rată de conversie” șamd. În schimb, advertiserii ar trebui să prezinte programele de afiliere cu date concrete (însă anomizate) astfel încât afiliații să cunoască mai bine targetul nișei și rezultatele la care se poate aștepta afiliatul.

În această idee, advertiserul ar putea să spună cel puțin valoarea medie așteptată a comenzilor, rata de conversie pe diferite canale (content, PPC, social șamd). Comunicările ar trebui să conțină inclusiv date despre sezonalitate și produsele cele mai populare. În comunicări însă, pentru ca afiliații să nu se simtă înșelați niciodată nu trebuie ca advertiserul să promită că la un anumit număr de click-uri afiliatul poate să câștige x lei.

Astăzi si maine echipa noastra este prezenta la Affiliate Management Days, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate marketingului afiliat din US. #AMDays

Posted by Profitshare on Monday, April 4, 2016

La conferință a prezentat și o figură care probabil este foarte populară mai ales celor preocupați de optimizări SEO – Rand Fishkin, fondator MOZ. Acesta a prezentat câteva insight-uri prin care te poți diferenția față de concurență. Prezentarea acestuia este publică și se regăsește pe SlideShare.

Evaluare unitară între canale – și indicatori secundari

O prezentare care mi-a plăcut în mod deosebit este una de la Todd Crawford, de la Impact Radius. Acesta a prezentat metode diverse de a evalua performanța generală a programului de afiliere și a fiecărui afiliat. Poate unul dintre afiliați nu aduce conversii într-o categorie cu margine mare, dar aduce un număr semnificativ de clienți noi. Toată lumea iubește clienții noi! Și în acest caz, decizia de reducere a comisioanelor nu este una care ar trebui luată, investiția în clienții noi nefiind de regulă una care să genereze neapărat profit din prima pe toate nișele.

Un alt aspectat punctat de Todd a fost în ceea ce privește evaluarea unitară a afilierii cu celelalte canale de marketing ale advertiserului. Acestea nu vor performa mereu la fel (newsletterele nu sunt recunoscute să aducă clienți noi) așadar și afilierea trebuie evaluată după același set de indicatori după care se evaluează canalale de tip Pay-Per-Click sau Social.

Pentru alte sfaturi și idei posibile de aplicat de la Affiliate Management Days aștept mailuri de la advertiseri la claudiu at conversion ro. 😉

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing