Afiliere pe termen lung versus castiguri obtinute rapid

Postat pe 7.07.2015 de catre Claudiu Farcas

Afilierea pe terment lung cu cea pe termen scurt

Metodele prin care poti promova pentru a obtine comisioane in afiliere sunt extrem de diverse. Practic, afilierea inglobeaza sub ea cam toate tehnicile masurabile specifice marketingului online: publicitate platita (Google AdWords, Facebook Ads), strategii de continut si inserarea de link-uri text, afisarea de bannere sau a widget-ului Profitshare. Performantele insa imediate ale fiecarui canal sunt extrem de diverse si, pana la urma, cand incepi afilierea trebuie sa iti alegi cat mai inspirat mixul de promovare – care, dincolo de comisioanele obtinute, trebuie sa se muleze pe stilul tau de lucru. Desigur, strategia se poate adapta pe termen mediu si lung; de aici si scopul acestui articol – sa afli unde iti este mai bine locul.

Noi categorisim in general afiliatii intre cei care folosesc metode de promovare pe termen scurt si cei care folosesc promovarea pe termen lung. Iar cresterea pe termen lung a afiliatilor si a retelei este prioritatea noastra.

Promovarea pe termen scurt

In general afiliatii care folosesc o promovare pe care o consideram pe termen scurt folosesc canalele platite de tip pay-per-click, insa aici includem si promovarea pe retele sociale. Desigur, exista si website-uri create pe termen scurt – de exemplu cele care agrega promotii si sunt promovate pe alte canale decat cele aducatoare de vizitatori organic.

Acesti afiliati de foarte multe ori cresc rapid in privinta sumelor castigate, insa realitatea a demonstrat ca multi dintre ei, dupa cateva cicluri de plata, fie se plictisesc, fie isi canalizeaza eforturile spre alte zone. De exemplu, am vazut multi afiliati care au invatat PPC prin promovare axata pe performanta si acum sunt angajati in diferite companii, fiind mult prea putini astfel de afiliati inca. Asadar, daca te gandesti ca pe PPC in afiliere ai da de multa concurenta, in realitate nu este asa – da, sunt cateva nume vechi pe zona, insa sunt o gramada de nise ramase neexploatate pe Adwords. Iar in Facebook Ads practic nu vorbim de aceeasi suprapunere ca in Adwords.

Am fost adeseori intrebat: cam care ar trebui sa fie profitul unei campanii bune de PPC in afiliere. Raspunsul este ca profitul depinde foarte mult de volum, pentru sume investite sub 4-500 lei, profitul obtinut ar trebui sa fie cel putin echivalent cu suma investita, insa in momentul in care abordezi pe volum, de exemplu o investite in Adwords de minim 5.000 lei care se intoarce cu venit final de 8.000 lei, aceasta este o campanie pe care o consideram buna. Desigur exista exceptii, dar, ca referinta, cam pe aceste minimuri ar trebui sa va orientati.

Promovarea pe termen scurt in campanii PPC are avantajele si dezavantajele sale. Principalul avantaj este ca intr-un timp relativ scurt puteti sa ajungeti la volume mari de comisioane. Insa este o promovare destul de vulnerabila – in momentul in care s-a oprit plata pe PPC, s-au oprit si comisioanele.

In cazul retelelor sociale este aceeasi situatie. Da, atragerea de trafic de pe grupuri aduce un volum si este practic gratuita, insa traficul de calitate si vizitatorii targetati pe site-uri vor veni din cautari pe Google (platite sau neplatite), ceea ce va creste enorm rata de conversie. Atipice aici ar fi produsele care se cumpara instinctiv, de exemplu produsele fashion, care sunt oarecum exceptii pe aceasta categorie, insa pe produse planificate a fi cumparate – ratele bune de conversie vin din continut util utilizatorului.

Promovarea pe termen lung – continut

Promovarea pe termen lung se bazeaza in principiu pe continut. Da, este greu de creat, este costisitor initial ca timp – insa o data facut, asigura castiguri o perioada extrem de indelungata, fara a fi nevoie sa se revina pe articole. In plus, daca imbina utilul cu placutul, poate fi o activitate extrem de simpla generatoare de venituri in plus. In Profitshare colaboram cu o multime de bloggeri, de la bloggeri mici, la bloggeri cu trafic de mii sau zeci de mii de unici – special pentru ei am creat, de exemplu, pluginul WordPress Profitshare si am dezvoltat pentru site-urile ceva mai automatizate scriptul Profitshare de generare automata a link-urilor de afiliere, ceea ce te ajuta sa monetizezi inclusiv link-urile din trecut.

Statistic vorbind, mai bine de 70% din comisioanele inregistrate in Profitshare vin de pe site-uri de continut, pe strategii de marketing afiliat nu neaparat extrem de inovative – insa create pe termen lung. Desigur, multe dintre aceste website-uri se bazeaza inclusiv pe atragerea de trafic platit, iar aici functionalitatea de la Google Adwords – Dynamic Search Ads – am sesizat ca le aduce un trafic extrem de valoros la costuri minime.

De ce continutul e un castig pe termen lung? Sa spunem ca doresti sa lansezi un site de nisa, pornesti cu cateva articole, si incepi timid sa atragi primii vizitatori din SEO. Trebuie sa tii cont ca un site nou, pe masura ce adaugi continut, este ca un bulgare de zapada – vor veni din ce in ce mai multi vizitatori. Desigur, trebuie sa construiesti articole pe sezonalitati imediate, promotii actuale, dar mare parte din castiguri vor veni din articole evergreen. Iar daca ar fi sa dam o definitie acestui tip de articole, am spune ca e important sa oferi vizitatorului informatii pe arii recurente.
Continutul necesita foarte multa disciplina, daca iti propui sa scrii un articol pe zi – nu trebuie sa iti iesi din ritm pentru ca dupa aceea foarte greu iti vei putea relua obiceiul. De asemenea, daca in primele saptamani sau luni castigurile nu sunt la nivelul asteptat – nu renunta – in aceeasi masura cere sfaturi, fie direct de la noi, fie de la comunitatea de afiliati din Romania.

4-never-give-up

In saptamanalul de marketing online oferim informatii extrem de valoroase din industrie, iar scopul respectivei serii de articole este de a va prezenta diferite strategii, noutati si idei din marketingul online care pot fi aplicabile si in afiliere.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.

Tag-uri: ,

Afiliere pe termen lung versus castiguri obtinute rapid

Postat pe 7.07.2015 de catre Claudiu Farcas

Afilierea pe terment lung cu cea pe termen scurt

Metodele prin care poti promova pentru a obtine comisioane in afiliere sunt extrem de diverse. Practic, afilierea inglobeaza sub ea cam toate tehnicile masurabile specifice marketingului online: publicitate platita (Google AdWords, Facebook Ads), strategii de continut si inserarea de link-uri text, afisarea de bannere sau a widget-ului Profitshare. Performantele insa imediate ale fiecarui canal sunt extrem de diverse si, pana la urma, cand incepi afilierea trebuie sa iti alegi cat mai inspirat mixul de promovare – care, dincolo de comisioanele obtinute, trebuie sa se muleze pe stilul tau de lucru. Desigur, strategia se poate adapta pe termen mediu si lung; de aici si scopul acestui articol – sa afli unde iti este mai bine locul.

Noi categorisim in general afiliatii intre cei care folosesc metode de promovare pe termen scurt si cei care folosesc promovarea pe termen lung. Iar cresterea pe termen lung a afiliatilor si a retelei este prioritatea noastra.

Promovarea pe termen scurt

In general afiliatii care folosesc o promovare pe care o consideram pe termen scurt folosesc canalele platite de tip pay-per-click, insa aici includem si promovarea pe retele sociale. Desigur, exista si website-uri create pe termen scurt – de exemplu cele care agrega promotii si sunt promovate pe alte canale decat cele aducatoare de vizitatori organic.

Acesti afiliati de foarte multe ori cresc rapid in privinta sumelor castigate, insa realitatea a demonstrat ca multi dintre ei, dupa cateva cicluri de plata, fie se plictisesc, fie isi canalizeaza eforturile spre alte zone. De exemplu, am vazut multi afiliati care au invatat PPC prin promovare axata pe performanta si acum sunt angajati in diferite companii, fiind mult prea putini astfel de afiliati inca. Asadar, daca te gandesti ca pe PPC in afiliere ai da de multa concurenta, in realitate nu este asa – da, sunt cateva nume vechi pe zona, insa sunt o gramada de nise ramase neexploatate pe Adwords. Iar in Facebook Ads practic nu vorbim de aceeasi suprapunere ca in Adwords.

Am fost adeseori intrebat: cam care ar trebui sa fie profitul unei campanii bune de PPC in afiliere. Raspunsul este ca profitul depinde foarte mult de volum, pentru sume investite sub 4-500 lei, profitul obtinut ar trebui sa fie cel putin echivalent cu suma investita, insa in momentul in care abordezi pe volum, de exemplu o investite in Adwords de minim 5.000 lei care se intoarce cu venit final de 8.000 lei, aceasta este o campanie pe care o consideram buna. Desigur exista exceptii, dar, ca referinta, cam pe aceste minimuri ar trebui sa va orientati.

Promovarea pe termen scurt in campanii PPC are avantajele si dezavantajele sale. Principalul avantaj este ca intr-un timp relativ scurt puteti sa ajungeti la volume mari de comisioane. Insa este o promovare destul de vulnerabila – in momentul in care s-a oprit plata pe PPC, s-au oprit si comisioanele.

In cazul retelelor sociale este aceeasi situatie. Da, atragerea de trafic de pe grupuri aduce un volum si este practic gratuita, insa traficul de calitate si vizitatorii targetati pe site-uri vor veni din cautari pe Google (platite sau neplatite), ceea ce va creste enorm rata de conversie. Atipice aici ar fi produsele care se cumpara instinctiv, de exemplu produsele fashion, care sunt oarecum exceptii pe aceasta categorie, insa pe produse planificate a fi cumparate – ratele bune de conversie vin din continut util utilizatorului.

Promovarea pe termen lung – continut

Promovarea pe termen lung se bazeaza in principiu pe continut. Da, este greu de creat, este costisitor initial ca timp – insa o data facut, asigura castiguri o perioada extrem de indelungata, fara a fi nevoie sa se revina pe articole. In plus, daca imbina utilul cu placutul, poate fi o activitate extrem de simpla generatoare de venituri in plus. In Profitshare colaboram cu o multime de bloggeri, de la bloggeri mici, la bloggeri cu trafic de mii sau zeci de mii de unici – special pentru ei am creat, de exemplu, pluginul WordPress Profitshare si am dezvoltat pentru site-urile ceva mai automatizate scriptul Profitshare de generare automata a link-urilor de afiliere, ceea ce te ajuta sa monetizezi inclusiv link-urile din trecut.

Statistic vorbind, mai bine de 70% din comisioanele inregistrate in Profitshare vin de pe site-uri de continut, pe strategii de marketing afiliat nu neaparat extrem de inovative – insa create pe termen lung. Desigur, multe dintre aceste website-uri se bazeaza inclusiv pe atragerea de trafic platit, iar aici functionalitatea de la Google Adwords – Dynamic Search Ads – am sesizat ca le aduce un trafic extrem de valoros la costuri minime.

De ce continutul e un castig pe termen lung? Sa spunem ca doresti sa lansezi un site de nisa, pornesti cu cateva articole, si incepi timid sa atragi primii vizitatori din SEO. Trebuie sa tii cont ca un site nou, pe masura ce adaugi continut, este ca un bulgare de zapada – vor veni din ce in ce mai multi vizitatori. Desigur, trebuie sa construiesti articole pe sezonalitati imediate, promotii actuale, dar mare parte din castiguri vor veni din articole evergreen. Iar daca ar fi sa dam o definitie acestui tip de articole, am spune ca e important sa oferi vizitatorului informatii pe arii recurente.
Continutul necesita foarte multa disciplina, daca iti propui sa scrii un articol pe zi – nu trebuie sa iti iesi din ritm pentru ca dupa aceea foarte greu iti vei putea relua obiceiul. De asemenea, daca in primele saptamani sau luni castigurile nu sunt la nivelul asteptat – nu renunta – in aceeasi masura cere sfaturi, fie direct de la noi, fie de la comunitatea de afiliati din Romania.

4-never-give-up

In saptamanalul de marketing online oferim informatii extrem de valoroase din industrie, iar scopul respectivei serii de articole este de a va prezenta diferite strategii, noutati si idei din marketingul online care pot fi aplicabile si in afiliere.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebookGoogle+
The following two tabs change content below.

Claudiu Farcas

Profitshare Affiliate Network Manager at Conversion
Ardelean mutat in București via Timișoara. Mare iubitor de ecommerce și călătorii&avioane.
  • Pingback: Altex caută să-și repornească programul de afiliere și alte știri din domeniu » nwradu blog()

  • Daca bagi 5000 in promovare si scoti 8000 comisioane, nu prea e bine.

    Daca lucrezi ca PF, ramai cu profit net 440 RON – adica un randament al investitiei de 8.8%. Pe PFA suntem tot pe acolo, doar ca se mai deduc una-alta, insa avem si cheltuieli cu contabilitate, infiintare PFA, etc.

    • Asa este, ma gandeam la vremea aceea la comisioane de 8.000 lei ca fiind venit final, adica o diferenta intre cheltuieli si ce castigi de 3.000 lei.
      Din ce cunosc, in ultima vreme, unii afiliati reusesc sa aiba un randament mult mai mare, diferenta este ca unii mizeaza pe volum si altii pe maximizarea procentului castigat.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing