Alexandru Bejan, Vonino: Petrec foarte mult timp comunicând cu afiliații, niciodată suficient totuși

 

Informațiile venite din partea advertiserilor sunt foarte prețioase pentru afiliați, așa că am discutat cu Alexandru Bejan, Chief Marketing Officer la Vonino, care ne-a povestit cum gestionează proiectele de afiliere în Profitshare.

Ce acțiuni ați întreprins în cadrul platformei Profitshare și care au avut cele mai bune rezultate? (concursuri, bannere, etc)

Alexandru Bejan: Platforma Profitshare ne oferă constant metrice pentru orice acțiune care are loc. Deși concursurile spontane ajută, iar împreună cu CTR-ul bannerelor cresc semnificativ traficul, ceea ce a format baza noastră de afiliați activi au fost acțiunile speciale Profitshare la care am participat:

  • Profitshare Affiliate Summer School 2016
  • Profitshare Summer Fest 2016
  • Profitshare Affiliate League 2016

O altă acțiune care a avut un succes remarcabil, cu beneficii de ambele părți (Afiliați și Advertiser), este programul de testare al produselor Vonino, deschis tuturor afiliaților din platformă.

 

Cum a decurs comunicarea cu afiliații Profitshare?

Alexandru Bejan: Noi încercăm totdeauna să comunicăm foarte direct și obiectiv cu afiliații Profitshare. Deși platforma pune la dispoziția advertiserului un serviciu de mesagerie pentru mesaje tip bulk către afiliați, noi preferăm interacțiunea prin mail sau telefon, care oferă rezultate considerabil mai mari. Regula generală care stă la baza acțiunilor de networking este aceea că se preferă asocierea unui magazin/brand cu o persoană, cu o față. Astfel, se stabilește un alt tip de relație între cei doi, comunicarea decurge mult mai natural și cu o productivitate mai mare.

În cazul Vonino.ro, eu petrec cel mai mult timp colaborând cu afiliații Profitshare, niciodată suficient totuși.

 

Ce politică de comisionare aveți în Profitshare, oferiți comisioane preferențiale?

Alexandru Bejan: Când vine vorba despre comisionare subliniem prin valoarea procentului categoriile de produse pentru care dorim o promovare „mai activă” din partea afiliaților.

Discutând despre comisioane preferențiale, le folosim ca recompensă pentru afiliații activi sau pentru perioadele de promoție, astfel încât valoarea efectivă a comisionului să rămână neschimbată în perioadele promo.

 

Statistici sau informații importante din 2016, din platforma Profitshare.

Alexandru Bejan: Cu toate că a fost primul an când am participat activ pe platforma Proftishare ne-am clasat totuși în top 10 al categoriei IT&C conform metodelor de clasificare Profitshare (EPC, Rata de Conversie, Rata de Aprobare Numeric) și chiar în marea majoritate a timpului ne-am plasat în top 5 advertiseri pe categoria IT&C.

Câteva date relevante ar fi:

  • Nr. Clickuri: peste 120.000 • Val. Comisioane: peste 4000€ • Nr. conversii: peste 600

 

Planuri sau obiective pentru 2017 în Profitshare.

Alexandru  Bejan: Simplu:

  • Să dezvoltăm relația deja stabilită cu afiliați Profitshare
  • Implementarea unui program special pentru afiliații începători
  • Să dublăm numărul de afiliați activi în afară campaniilor de promo/reduceri
  • Și foarte important: să facem bani împreună! Este esențial și foarte important ca afiliații să cunoască faptul că noi investim și alocăm resurse programului de afiliere, fiind conștienți de faptul că și afiliații de partea lor fac același lucru prin campanii și alte metode de promovare.

Ce sfaturi le-ați putea da afiliaților Profitshare?

Alexandru Bejan: Contactați advertiserul care vă interesează de câte ori e nevoie! (Chiar dacă e de mai multe ori pe zi). Nu credem că a existat vreo situație în care feedbackul sau întrebările afiliaților nu au fost utile sau nu au contribuit la o îmbunătățire a procesului de conversie sau promovare.

 

Investiția în produsele date spre testare este profitabilă? În sensul că aduce ROI (return of investment) bun sau măcar pe măsura investiției?

Alexandru Bejan: Poziția noastră ca reprezentant local al brandului ne oferă mai multe avantaje.

Produsele trimise spre testare de regulă sunt produse proaspăt ieșite de pe linia de producție sau venite chiar din pre-producție. Au existat chiar cazuri în care feedbackul de „user experience”, primit în urma testărilor afiliaților, a fost folosit pentru a aduce mici tweakuri produsului final.

Nu cred că putem cuantifica în ROI entuziasmul publicului de a citi sau vedea reacția creatorilor de conținut/afiliaților când deschid pentru prima dată cutia unui produs la care s-a petrecut chiar și 12 luni pentru dezvoltare și testare. Regula nescrisă în mai toate departamentele de Marketing și Comunicare este că multe acțiuni se fac pentru awareness, greu de măsurat la nivel de ROI.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , , , ,

Alexandru Bejan, Vonino: Petrec foarte mult timp comunicând cu afiliații, niciodată suficient totuși

Postat pe 19.04.2017 de catre Ștefania Grăjdeanu

 

Informațiile venite din partea advertiserilor sunt foarte prețioase pentru afiliați, așa că am discutat cu Alexandru Bejan, Chief Marketing Officer la Vonino, care ne-a povestit cum gestionează proiectele de afiliere în Profitshare.

Ce acțiuni ați întreprins în cadrul platformei Profitshare și care au avut cele mai bune rezultate? (concursuri, bannere, etc)

Alexandru Bejan: Platforma Profitshare ne oferă constant metrice pentru orice acțiune care are loc. Deși concursurile spontane ajută, iar împreună cu CTR-ul bannerelor cresc semnificativ traficul, ceea ce a format baza noastră de afiliați activi au fost acțiunile speciale Profitshare la care am participat:

  • Profitshare Affiliate Summer School 2016
  • Profitshare Summer Fest 2016
  • Profitshare Affiliate League 2016

O altă acțiune care a avut un succes remarcabil, cu beneficii de ambele părți (Afiliați și Advertiser), este programul de testare al produselor Vonino, deschis tuturor afiliaților din platformă.

 

Cum a decurs comunicarea cu afiliații Profitshare?

Alexandru Bejan: Noi încercăm totdeauna să comunicăm foarte direct și obiectiv cu afiliații Profitshare. Deși platforma pune la dispoziția advertiserului un serviciu de mesagerie pentru mesaje tip bulk către afiliați, noi preferăm interacțiunea prin mail sau telefon, care oferă rezultate considerabil mai mari. Regula generală care stă la baza acțiunilor de networking este aceea că se preferă asocierea unui magazin/brand cu o persoană, cu o față. Astfel, se stabilește un alt tip de relație între cei doi, comunicarea decurge mult mai natural și cu o productivitate mai mare.

În cazul Vonino.ro, eu petrec cel mai mult timp colaborând cu afiliații Profitshare, niciodată suficient totuși.

 

Ce politică de comisionare aveți în Profitshare, oferiți comisioane preferențiale?

Alexandru Bejan: Când vine vorba despre comisionare subliniem prin valoarea procentului categoriile de produse pentru care dorim o promovare „mai activă” din partea afiliaților.

Discutând despre comisioane preferențiale, le folosim ca recompensă pentru afiliații activi sau pentru perioadele de promoție, astfel încât valoarea efectivă a comisionului să rămână neschimbată în perioadele promo.

 

Statistici sau informații importante din 2016, din platforma Profitshare.

Alexandru Bejan: Cu toate că a fost primul an când am participat activ pe platforma Proftishare ne-am clasat totuși în top 10 al categoriei IT&C conform metodelor de clasificare Profitshare (EPC, Rata de Conversie, Rata de Aprobare Numeric) și chiar în marea majoritate a timpului ne-am plasat în top 5 advertiseri pe categoria IT&C.

Câteva date relevante ar fi:

  • Nr. Clickuri: peste 120.000 • Val. Comisioane: peste 4000€ • Nr. conversii: peste 600

 

Planuri sau obiective pentru 2017 în Profitshare.

Alexandru  Bejan: Simplu:

  • Să dezvoltăm relația deja stabilită cu afiliați Profitshare
  • Implementarea unui program special pentru afiliații începători
  • Să dublăm numărul de afiliați activi în afară campaniilor de promo/reduceri
  • Și foarte important: să facem bani împreună! Este esențial și foarte important ca afiliații să cunoască faptul că noi investim și alocăm resurse programului de afiliere, fiind conștienți de faptul că și afiliații de partea lor fac același lucru prin campanii și alte metode de promovare.

Ce sfaturi le-ați putea da afiliaților Profitshare?

Alexandru Bejan: Contactați advertiserul care vă interesează de câte ori e nevoie! (Chiar dacă e de mai multe ori pe zi). Nu credem că a existat vreo situație în care feedbackul sau întrebările afiliaților nu au fost utile sau nu au contribuit la o îmbunătățire a procesului de conversie sau promovare.

 

Investiția în produsele date spre testare este profitabilă? În sensul că aduce ROI (return of investment) bun sau măcar pe măsura investiției?

Alexandru Bejan: Poziția noastră ca reprezentant local al brandului ne oferă mai multe avantaje.

Produsele trimise spre testare de regulă sunt produse proaspăt ieșite de pe linia de producție sau venite chiar din pre-producție. Au existat chiar cazuri în care feedbackul de „user experience”, primit în urma testărilor afiliaților, a fost folosit pentru a aduce mici tweakuri produsului final.

Nu cred că putem cuantifica în ROI entuziasmul publicului de a citi sau vedea reacția creatorilor de conținut/afiliaților când deschid pentru prima dată cutia unui produs la care s-a petrecut chiar și 12 luni pentru dezvoltare și testare. Regula nescrisă în mai toate departamentele de Marketing și Comunicare este că multe acțiuni se fac pentru awareness, greu de măsurat la nivel de ROI.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare: