Daca te intereseaza afilierea si activezi in reteaua Profitshare de mai multa vreme, probabil te-ai gandit la noi modalitati prin care sa-ti cresti numarul comisioanelor. Stii lectia: „pentru a castiga bani trebuie sa cheltuiesti bani”. Astazi vrem sa povestim putin despre promovarea platita prin Facebook. In cele ce urmeaza vom raspunde la cateva intrebari pe aceasta tema. Vei afla cum te poti folosi de cea mai populara retea de socializare pentru a castiga comisioane in afiliere.
Ce promovam?
In Facebook Ads Manager poti alege sa promovezi un produs, o categorie de produse sau o filtrare a produselor dintr-un magazin online, in functie de un cuvant cheie. Important este ca produsele promovate sa corespunda publicului tinta al paginii tale. Iti doresti sa ai si un reach organic. De asemenea, poti promova un articol cu link-uri de afiliere de pe site-ul/blogul tau.
Cum formulam mesajul?
Un ad cu potential pentru succes trebuie sa respecte anumite criterii. Este important ca mesajul sa fie relevant pentru publicul tinta, sa prezinte produse ori servicii corespunzatoare intereselor acestui public. De asemenea, anuntul trebuie sa vina cu o propunere de valoare. Mai precis, este necesar sa prezinte un beneficiu in urma accesarii anuntului. In afiliere cel mai adesea vorbim de promotii sau oferte limitate in functie de timp sau stocuri. Elementul call-to-action se refera la o invitatie, la ceva care sa indemne publicul la o actiune. In cazul afilierii ne intereseaza click-ul si plasarea unei comenzi. (exemple: „Click aici”, „Cumpara acum”, „Nu rata aceasta ocazie”, etc.). Imaginea care insoteste anuntul este foarte importanta. Aceasta trebuie sa respecte dimensiunile optime precizate de Facebook (1.200 x 628 pixeli) dar si criteriul procentului de text de maxim 20%. Facebook pune la dispozitie si un tool pentru pentru masurarea procentului de text din imagine. Nu uita ca imaginea trebuie sa capteze atentia privitorului.
Cum targetam?
Facebook iti ofera posibilitatea sa incadrezi audienta anuntului tau. Poti determina locatia, varsta, sexul sau chiar interesele publicului tau. In functie de criteriile selectate vei putea vizualiza o estimare a reach-ului sub forma numarului de persoane. Poti cadea in capcana targetarii catre un public cat mai mare ceea ce te pune in fata riscului de a-ti afisa anuntul pentru persoane care nu conteaza. De exemplu farduri pentru publicul masculin sau gadgeturi ultra-performante pentru publicul feminin. Evident, ideal este sa afisezi ad-ul persoanelor care pot converti, chiar daca numarul acestora este mai mic, cunoscut fiind faptul ca Facebook va afisa un anunt de mai multe ori aceleiasi persoane.
Tipuri de targetari disponibile: Demografice, Locatie si limba, Interese, Comportament, Conexiunea cu Pagina, Audiente.
Tipuri de Ad-uri
Facebook iti ofera posibilitatea de a afisa anuntul tau in news feed, in bara laterala sau pe mobil. Tu alegi tipul de afisare dorit. Noi recomandam varianta news feed, fiind cea care ofera cele mai bune rezultate.
Pe ce perioada promovam?
Recomandarea colegilor nostri specializati in campanii Facebook este sa incepeti cu perioade mai scurte, de doua-trei zile si sa analizati tot timpul evolutia accesarii anuntului. Puteti oricand sa prelungiti in functie de cum evolueaza situatia. Daca alegeti de la inceput o perioada mare, de exemplu 10 zile, riscati ca oamenii sa devina neinteresati de anuntul vostru, afisarile nemaiaducand conversii.
Care sunt diferentele intre publicitatea platita prin Fb. Ads si Google AdWords?
Facebook, spre deosebire de Adwords Display, nu ne ofera posibilitatea limitarii de frecventa. Reteaua de socializare pune, in schimb, la dispozitia utilizatorilor o optiune de Daily unique reach. Excluderile din Facebook sunt, din nou, limitate in comparatie cu excluderile care pot fi facute din Adwords, putand fi facute doar la nivel de conexiuni cu pagina si audiente. Atat pe Facebook cat si in Google AdWords este posibila licitatia in forma CPC – cost per click. Facebook se diferentiaza de Adwords prin rezultate mai bune pentru categorii legate de viata personala si timp liber (fashion, travel, dieta, etc.).
Facebook Ads pe mobil
Daca te intereseaza promovarea pentru dispozitivele mobile trebuie sa stii ca este important ca mediile promovate (site-uri, bloguri) sa fie mobile responsive. Targetarile sunt aceleasi ca si in cazul ad-urilor pentru desktop, singura diferenta fiind amplasarea (Facebook Ads pentru mobil sunt disponibile doar in formatul newsfeed). Pe langa afisarea in aplicata mobila Facebook, ad-urile sunt afisate si in aplicatiile partenere Facebook, marind astfel publicul pe care il poti atinge cu ad-ul tau.
Pe cine promovam?
In Profitshare, fiecare advertiser isi stabileste propriul regulament, in forma Termenilor si conditiilor. In cadrul acestui regulament va comunica mediile si metodele de promovare agreate sau nepermise. Afiliatul trebuie sa consulte aceste regulamente inaintea demararii unei campanii Facebook Ads. Daca advertiserul precizeaza ca nu permite promovarea de link-uri Profitshare prin Facebook aceasta nu inseamna ca posibilitatile s-au sfarsit. Poti promova fara probleme articolele de pe blogul/site-ul in care ai inclus link-uri de afiliere sau poti alege alte mijloace de promovare prin Profitshare.
Facebook Ads ramane varianta ideala de promovare pentru afiliatii care nu detin un blog sau un site. Si, nu uitati, lumea se schimba, evolueaza, la fel si Facebook Ads Manager. Urmariti informarile pe care reteaua le transmite pentru a beneficia de toate oportunitatile pe care le pune la dispozitie.
Alina
Latest posts by Alina (see all)
- Plata afiliatilor pentru luna decembrie - 22 decembrie 2015
- 5 advertiseri noi si lead-uri de pana la 100 de lei - 16 decembrie 2015
- Pana la 25% comisioane cu 4 advertiseri noi - 24 noiembrie 2015
Tag-uri: afiliere, castiguri, Facebook Ads, profitshare