Categoria de produse adresata copiilor poate fi targetata pe un numar foarte mare de site-uri si medii de promovare. Practic audienta acestora este indicata sa fie cu precadere formata din parinti/bunici, iar mesajul adresat poate fi unul care sa ofere emotia de atunci cand un copil primeste un cadou.
Personal, am identificat trei mijloace principale de promovare pentru aceasta categorie: promovarea pe website-uri, promovarea prin intermediul campaniilor Pay-per-Click (Google AdWords, de exemplu) si prin intermediul retelelor sociale (Facebook, Twitter, Google Plus).
Promovarea pe website-uri a produselor adresate copiilor
Este foarte important sa cunosti profilul demografic al audientei catre care te adresezi. Aceste informatii se pot afla prin tool-uri dedicate, cum ar fi Alexa.com. Spre exemplu, Profitshare.ro este popular catre un profil format in majoritate din barbati, cu varsta intre 25 si 35 de ani, care navigheaza de acasa si nu au copii. Asadar, s-ar putea sa nu fie audienta cea mai buna pentru promovarea jucariilor, mai ales ca persoanele de peste 35 ani sunt slab reprezentate, nu-i asa?
Insa cum arata un profil demografic catre care poti adresa in mod relevant un mesaj prin care promovezi produse din categoria jucariilor? In general putem urmari deopotriva femei si barbati cand targetam jucarii si produse pentru copii – principalul element este ca persoana respectiva sa poata oferi o jucarie cuiva 🙂 Asadar, cautam parinti, bunici, unchi si poate frati mai mari.
Daca site-ul tau are urmatorul profil, as putea spune ca simpla inserare a unui widget Profitshare poate atrage numeroase conversii:
Tu cum stai cu audienta? Cunosti urmaritorii tai, ai idee despre ce produse le-ar oferi o curiozitate, care ulterior poate fi monetizata?
Chiar si in cazul in care audienta ta nu este formata din persoane catre care o targetare a jucariilor poate fi relevanta, ei bine, poti sa iti construiesti una. Poti face asta abordand articole care reusesc sa se plaseze in categoria de produse pentru copii respectand in acelasi timp tema website-ului tau. De exemplu printre continutul adresat pasionatilor auto poate intra si promovarea mașinuțelor radiocomandate sau, similar, a trenuletelor.
De multe ori, un continut care se indeparteaza de tema generala a site-ului poate fi privit cu mai mult interes de vizitatorii frecventi datorita relaxarii. Recomanda sincer astfel, iar vizitatorii tai vor aprecia daca le starnesti interesul, ceea ce deschide calea spre conversie. De asemenea, sa ai in vedere ca exagerarea de articole care se desprind de tema principala abordata poate face ca unii vizitatori frecventi sa poata fi deranjati de acest aspect.
Promovarea produselor pentru copii prin Google AdWords
Google AdWords, mai ales in cazul in care ai experienta pe acest tool, poate reprezenta una dintre cele mai importante surse de monetizare. Mai ales pe Search, de cele mai multe ori vizitatorii cauta raspunsuri pentru nevoi imediate, iar acest trafic poate fi foarte usor monetizat. Inchipuie-ti cam ce conversie va avea cautarea „de unde cumpar joc monopoly” daca promovezi produsul respectiv de la eMAG prin anunturi AdWords. Exemplele pot merge mai departe – practic trebuie sa ai in vedere o nevoie imediata de cumparare si sa te pozitionezi pe respectivul cuvant cheie. Important este ca pana la urma sa tii in frau costurile, astfel incat suma castigata din comisioane aprobate sa fie mai mare decat suma cheltuita pentru atragerea de clickuri din Google AdWords.
Alte sugestii de promovare prin AdWords:
- cauta produse diferite, incearca o abordare care sa mearga in detaliu (paragrafe de cautari extinse: de unde cumpar joc monopoly in limba romana)
- implica-te si pe zona cautarilor care creeaza o curiozitate (stimularea creativitatii copilului – astfel de produse pot sa mearga bine si trebuie atent segmentate grupurile de anunturi)
- apropo de segmentare – in promovarea prin AdWords pe care o desfasori constientizeaza ca necesitatile pentru astfel de produse sunt foarte diferite in functie de varsta copilului, astfel incat cu cat este mai minutioasa abordarea, cu atat mai mare va fi profitul procentual generat. Poti segmenta si pe grupe de pret, astfel ca, dupa ce vei cunoaste mai bine publicul targetat, poti sa iti dai seama in functie de cautari de categoria clientului: daca doreste produse la un pret mai mic sau mai mare
- foloseste cu incredere licitarea pe cuvinte cheie phrase match, exact match sau modified broad match (recomand cu tarie modified broad match in afiliere). De cele mai multe ori cuvintele cheie de tip broad match nu ofera performantele cele mai bune pentru ca pot targeta o paleta larga de cuvinte inrudite si interogari de cautare irelevante.
Bineinteles, aceste sfaturi de promovare se aplica pentru toate categoriile de produse. Poti foarte usor inlocui aceste exemple cu produse din categoria bricolaj, produse pentru autoturisme sau electrocasnice si accesorii pentru acasa.
Important de avut in vedere este ca, in cazul promovarii advertiserilor, sa adaugi in lista de negative cuvintele cheie mentionate in Termeni si Conditii, pentru a nu licita pe cuvinte cheie interzise. Foloseste lista de negative pentru a nu irosi click-uri pe cuvintele cheie neperformante – de exemplu acelea care nu au legatura cu landing page-ul sau obtin rate mici de click. Un raport extins pentru aceste cuvinte cheie folosite la cautarea exacta a utilizatorilor, care dau click pe reclama ta, este disponibil in tabul Search Terms Report din contul tau Google AdWords.
Retele sociale – ideale pentru cumparaturi la impuls
Retelele sociale au avantajul ca pot targeta o audienta mare de urmaritori de pagina sau profil. In general, recomandarile de pe profile personale tind sa obtina o rata mai mare de click, astfel ca importanta este asocierea relevanta si recomandarea sincera a acestor produse. Recomandarile sunt cu atat mai urmarite cu cat utilizatorul recomanda produse asupra caruia are o anumita expertiza (le-a observat, le-a studiat sau le detine exact pe acestea sau alte produse similare).
Paginile care au o audienta extinsa merita o atentie speciala si, ocazional, poti sa atragi atentia urmaritorilor cele mai noi promotii. Profita si de faptul ca Facebook iti pune la dispozitie exact date despre audienta ta, la rubrica Page Insights.
Asteptam intrebarile tale si iti raspundem cu deosebita placere. Elementul central al afilierii Profitshare esti tu si vrem sa te ajutam sa treci la urmatorul nivel adunand impreuna cele mai multe conversii! 😉
In cazul in care acest articol ti-a placut, trimite-l mai departe prietenilor tai pe Facebook, Twitter sau Google Plus.
Profitshare
Latest posts by Profitshare (see all)
- Câștigătorii Sale Wars 2021! - 8 februarie 2022
- Află mai multe despre advertiserul Sursa-LED! - 1 noiembrie 2021
- MaxMed mărește comisionul la cele mai vândute produse de la 20% la 25% în perioada 19.07-15.08.2021! - 19 iulie 2021