Optimizeaza Campaniile cu Bannere – a doua parte

profitshare-banner_v2

Promiteam saptamana aceasta recomandari si pentru afiliati in ceea ce priveste campaniile cu bannere. Bannerele sunt o modalitate de promovare online extrem de populara, folosita de ani buni. Chiar anul acesta se implinesc 20 de ani de la aparitia primului banner online si probabil ca nu il vom vedea disparand foarte curand ca si modalitate de promovare, desi acesta a evoluat foarte mult de la inceputurile sale pana azi.

De cand am lansat Profitshare multi-advertiser, platforma permite o personalizare mai buna a spatiilor publicitare, iar numarul crescand de bannere puse la dispozitie de catre advertiseri impun o cunoastere a catorva principii de baza pentru folosirea lor in afiliere.

Timpul de reactie scurt – crucial

Sa nu uitam faptul ca o campanie cu bannere proaspata de la advertiseri anunta conditii prielnice pentru conversiile din afiliere. De cele mai multe ori intr-o campanie noua descoperim preturi reduse, pachete cadou sau o multime de extra-beneficii pentru clienti care sunt limitate in timp, uneori fiind active chiar si cateva ore. Asadar timpul de reactie scurt este esential pentru promovarea acestor oferte in afiliere, iar preluarea unei campanii cat mai rapid poate sa faca diferenta in Castigul vostru curent.

Urmariti constant dahsboard-ul din contul de afiliat unde sunt publicate cele mai noi campanii – puteti sa vedeti intr-o clipa o noua oportunitate de castig anuntata prin bannerele incarcate de advertiseri. O alta recomandare foarte utila ar fi sa va abonati la newsleterele advertiserilor pentru a primi anunturile campaniilor lor – deseori advertiserii pregatesc si bannerele pentru afiliere cand trimit un asemenea newsletter pe care le veti gasi incarcate in contul vostru Profitshare.

2 posibilitati de integrare ale bannerelor

Aveti 2 posibilitati de integrare a bannerelor din partea advertiserilor – individual sau mai multe bannere intr-un pool de campanii. Dintre cele observate de noi in ultimele 3 luni (aprilie – iunie 2014) rata de conversie a bannerelor individuale este cu 34% mai mare decat cea a pool-ului de campanii. In parte acest rezultat este datorat atat iscusintei voastre in alegerea campaniilor cu bannere, cat si campaniilor deosebite pe care advertiserii le-au pregatit in ultima vreme.

rata conversie pool-banner

Bannerul individual se afiseaza permanent in zona aleasa de voi pana cand campanie respectiva expira. Pool-ul de campanii functioneaza similar, dar in aceasi zona sunt afisate mai multe bannere diferite in rotatie, dintre cele alese de voi, pana cand toate isi incheie perioada de valabilitate.

In ambele cazuri este important de retinut ca odata cu expiraraea valabilitatii bannerelor, zona in care acestea au fost integrate va fi populata de produsele din oferta oricarui advertiser activ in reteaua Profitshare. In felul acesta nu se iroseste spatiul alocat bannerelor daca uitati sa improspatati campaniile.

Cand actualizam bannerele

Si asa ajungem la urmatoarea recomandare pentru campaniile cu bannere folosite in promovarea din partea afiliatilor: verificati si actualizati periodic bannerele incluse in mediile voastre de promovare. Daca valabilitatea medie a unei campanii oferite de advertiseri este de 2 saptamani, improspatarea bannerelor ar trebui sa respecte acelasi termen. Daca puteti sa faceti acest tip de mentenanta si mai des este cu atat mai bine.

Atunci cand aveti foarte multe bannere si pool-uri de campanie in gestiune gasirea rezultateor pentru un anumit instrument poate deveni anevoioasa. Ca sa scutiti multa bataie de cap va sugeram sa acordati denumiri sugestive – sfat valabil pentru orice instrument de promovare pe care il generati, de altfel. Includeti in denumirea lor campania la care face referire, advertiserul care are campania, site-ul si zona in care este integrat, data la care a fost inclus pe site. Ar reiesi o denumire precum „bijuterii & accesorii, GlamBazaar, fashionpasion.com, header, 15.iun.2014”.

Indicatorii de urmarit pentru bannere

Indiferent ce fel de bannere alegeti sa integrati in site-urile voastre tineti cont in permanenta de 2 indicatori importanti: CTR-ul si EPC-ul.
Un CTR ridicat indica faptul ca mixul de creatie si mesaj, alaturi de obiectul campaniei este interesant pentru vizitatorii site-ului tau.

EPC-ul arata cat de multi bani iti aduc fiecare 100 de click-uri dintr-un anumit banner sau dintr-o zona dedicata campaniilor. Desi la prima vedere s-ar crede ca acest indicator tine de valoarea ofertei comunicate in bannere, iar tendinta ar fi de a integra bannere cu produse ce au valoari cat mai ridicate, in realitate o oferta buna cu o valoare totala mai mica poate sa va ridice EPC-ul, convertind mai bine.

Ca si benchmark, EPC-ul mediu pentru pool-ul de campanie ar trebui sa atinga sau sa depaseasta 23 de lei, iar cel pentru bannere 24 de lei.

Simuleaza experienta clientului

Dintre sute de campanii cu bannere incarcate de advertiseri, ca afiliati veti fi nevoiti sa alegeti o suita de cateva bannere pentru a le integra in site-urile voastre. Dupa integrarea initiala se pot aduce ajustari in functie de rezultatele obtinute – nu uitati de cei doi indicatori de mai sus.

Dar pentru o alegere initiala cat mai buna va recomandam sa verificati catalogul de advertiseri si sa alegeti in functie de nisele de interes si de rezultatele advertiserilor la nivel de retea.

Apoi o alta modalitate buna de a face selectia de bannere integrate ar fi verificarea pe propria piele a relevantei si eficientei mesajului comunicat de catre advertiser prin intermediul bannerelor. Pentru un utilizator interactiunea nu incepe si nu se termina cu observarea unui banner. Presupuneti ca abia ati ajuns intr-un articol/ o sectiune din site-ul vostru, cititi continutul si urmariti cat de bine va atrage atentia un anumit banner si cat de bine se integreaza pe langa materialul creat de voi pe site. Bannerul respectiv se afla in relatie cu restul continutului? Cititi sau observati ce comunica bannerul si intreabati-va cat de bine va convinge sa faceti click pentru a afla mai multe. Dupa click analizati pagina din site-ul advertiserulu in care sunteti directionat. Ati reusit sa gasiti produsul/ oferta pe care ati vazut-o in banner sau va este satisfacuta asteptarea creata inainte de click? Daca evaluarea proprie si majoritatea raspunsurilor la intrebarile de mai sus sunt pozitive merita sa integrati bannerul respectiv.

Testeaza bannerele in multiple variatii

Atata timp cat obiectivul vostru final este sa obtineti castiguri cat mai mari pentru fiecare instrument de promovare pe care il aveti merita sa acordati un timp de teste pentru fiecare din ele pentru a gasi varianta optima. Nu exista o reteta de succes valabila pentru orice proiect din afiliere deoarece fiecare afiliat se adreseaza unui grup de oameni diferiti cu interese si preferinte diferite, fiecare foloseste mediile sale de promovare in maniera proprie s.a.m.d.

In cazul bannerelor si pool-urilor de campanii puteti sa testati amplasarea variata, dimensiuni diferite, afisarea unui mix de oferte pentru anumite categorii de produse, gruparea bannerelor in functie de advertiser si multe altele.

Voi aveti de gand sa puneti in aplicare recomandarile de mai sus?

Ramaneti conectati la blogul Profitshare pe mai departe, continuam cu recomandari utile in afiliere. Intre timp sa aveti spor la optimizari si comisioane!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Tag-uri: ,

Optimizeaza Campaniile cu Bannere – a doua parte

Postat pe 22.07.2014 de catre Profitshare

profitshare-banner_v2

Promiteam saptamana aceasta recomandari si pentru afiliati in ceea ce priveste campaniile cu bannere. Bannerele sunt o modalitate de promovare online extrem de populara, folosita de ani buni. Chiar anul acesta se implinesc 20 de ani de la aparitia primului banner online si probabil ca nu il vom vedea disparand foarte curand ca si modalitate de promovare, desi acesta a evoluat foarte mult de la inceputurile sale pana azi.

De cand am lansat Profitshare multi-advertiser, platforma permite o personalizare mai buna a spatiilor publicitare, iar numarul crescand de bannere puse la dispozitie de catre advertiseri impun o cunoastere a catorva principii de baza pentru folosirea lor in afiliere.

Timpul de reactie scurt – crucial

Sa nu uitam faptul ca o campanie cu bannere proaspata de la advertiseri anunta conditii prielnice pentru conversiile din afiliere. De cele mai multe ori intr-o campanie noua descoperim preturi reduse, pachete cadou sau o multime de extra-beneficii pentru clienti care sunt limitate in timp, uneori fiind active chiar si cateva ore. Asadar timpul de reactie scurt este esential pentru promovarea acestor oferte in afiliere, iar preluarea unei campanii cat mai rapid poate sa faca diferenta in Castigul vostru curent.

Urmariti constant dahsboard-ul din contul de afiliat unde sunt publicate cele mai noi campanii – puteti sa vedeti intr-o clipa o noua oportunitate de castig anuntata prin bannerele incarcate de advertiseri. O alta recomandare foarte utila ar fi sa va abonati la newsleterele advertiserilor pentru a primi anunturile campaniilor lor – deseori advertiserii pregatesc si bannerele pentru afiliere cand trimit un asemenea newsletter pe care le veti gasi incarcate in contul vostru Profitshare.

2 posibilitati de integrare ale bannerelor

Aveti 2 posibilitati de integrare a bannerelor din partea advertiserilor – individual sau mai multe bannere intr-un pool de campanii. Dintre cele observate de noi in ultimele 3 luni (aprilie – iunie 2014) rata de conversie a bannerelor individuale este cu 34% mai mare decat cea a pool-ului de campanii. In parte acest rezultat este datorat atat iscusintei voastre in alegerea campaniilor cu bannere, cat si campaniilor deosebite pe care advertiserii le-au pregatit in ultima vreme.

rata conversie pool-banner

Bannerul individual se afiseaza permanent in zona aleasa de voi pana cand campanie respectiva expira. Pool-ul de campanii functioneaza similar, dar in aceasi zona sunt afisate mai multe bannere diferite in rotatie, dintre cele alese de voi, pana cand toate isi incheie perioada de valabilitate.

In ambele cazuri este important de retinut ca odata cu expiraraea valabilitatii bannerelor, zona in care acestea au fost integrate va fi populata de produsele din oferta oricarui advertiser activ in reteaua Profitshare. In felul acesta nu se iroseste spatiul alocat bannerelor daca uitati sa improspatati campaniile.

Cand actualizam bannerele

Si asa ajungem la urmatoarea recomandare pentru campaniile cu bannere folosite in promovarea din partea afiliatilor: verificati si actualizati periodic bannerele incluse in mediile voastre de promovare. Daca valabilitatea medie a unei campanii oferite de advertiseri este de 2 saptamani, improspatarea bannerelor ar trebui sa respecte acelasi termen. Daca puteti sa faceti acest tip de mentenanta si mai des este cu atat mai bine.

Atunci cand aveti foarte multe bannere si pool-uri de campanie in gestiune gasirea rezultateor pentru un anumit instrument poate deveni anevoioasa. Ca sa scutiti multa bataie de cap va sugeram sa acordati denumiri sugestive – sfat valabil pentru orice instrument de promovare pe care il generati, de altfel. Includeti in denumirea lor campania la care face referire, advertiserul care are campania, site-ul si zona in care este integrat, data la care a fost inclus pe site. Ar reiesi o denumire precum „bijuterii & accesorii, GlamBazaar, fashionpasion.com, header, 15.iun.2014”.

Indicatorii de urmarit pentru bannere

Indiferent ce fel de bannere alegeti sa integrati in site-urile voastre tineti cont in permanenta de 2 indicatori importanti: CTR-ul si EPC-ul.
Un CTR ridicat indica faptul ca mixul de creatie si mesaj, alaturi de obiectul campaniei este interesant pentru vizitatorii site-ului tau.

EPC-ul arata cat de multi bani iti aduc fiecare 100 de click-uri dintr-un anumit banner sau dintr-o zona dedicata campaniilor. Desi la prima vedere s-ar crede ca acest indicator tine de valoarea ofertei comunicate in bannere, iar tendinta ar fi de a integra bannere cu produse ce au valoari cat mai ridicate, in realitate o oferta buna cu o valoare totala mai mica poate sa va ridice EPC-ul, convertind mai bine.

Ca si benchmark, EPC-ul mediu pentru pool-ul de campanie ar trebui sa atinga sau sa depaseasta 23 de lei, iar cel pentru bannere 24 de lei.

Simuleaza experienta clientului

Dintre sute de campanii cu bannere incarcate de advertiseri, ca afiliati veti fi nevoiti sa alegeti o suita de cateva bannere pentru a le integra in site-urile voastre. Dupa integrarea initiala se pot aduce ajustari in functie de rezultatele obtinute – nu uitati de cei doi indicatori de mai sus.

Dar pentru o alegere initiala cat mai buna va recomandam sa verificati catalogul de advertiseri si sa alegeti in functie de nisele de interes si de rezultatele advertiserilor la nivel de retea.

Apoi o alta modalitate buna de a face selectia de bannere integrate ar fi verificarea pe propria piele a relevantei si eficientei mesajului comunicat de catre advertiser prin intermediul bannerelor. Pentru un utilizator interactiunea nu incepe si nu se termina cu observarea unui banner. Presupuneti ca abia ati ajuns intr-un articol/ o sectiune din site-ul vostru, cititi continutul si urmariti cat de bine va atrage atentia un anumit banner si cat de bine se integreaza pe langa materialul creat de voi pe site. Bannerul respectiv se afla in relatie cu restul continutului? Cititi sau observati ce comunica bannerul si intreabati-va cat de bine va convinge sa faceti click pentru a afla mai multe. Dupa click analizati pagina din site-ul advertiserulu in care sunteti directionat. Ati reusit sa gasiti produsul/ oferta pe care ati vazut-o in banner sau va este satisfacuta asteptarea creata inainte de click? Daca evaluarea proprie si majoritatea raspunsurilor la intrebarile de mai sus sunt pozitive merita sa integrati bannerul respectiv.

Testeaza bannerele in multiple variatii

Atata timp cat obiectivul vostru final este sa obtineti castiguri cat mai mari pentru fiecare instrument de promovare pe care il aveti merita sa acordati un timp de teste pentru fiecare din ele pentru a gasi varianta optima. Nu exista o reteta de succes valabila pentru orice proiect din afiliere deoarece fiecare afiliat se adreseaza unui grup de oameni diferiti cu interese si preferinte diferite, fiecare foloseste mediile sale de promovare in maniera proprie s.a.m.d.

In cazul bannerelor si pool-urilor de campanii puteti sa testati amplasarea variata, dimensiuni diferite, afisarea unui mix de oferte pentru anumite categorii de produse, gruparea bannerelor in functie de advertiser si multe altele.

Voi aveti de gand sa puneti in aplicare recomandarile de mai sus?

Ramaneti conectati la blogul Profitshare pe mai departe, continuam cu recomandari utile in afiliere. Intre timp sa aveti spor la optimizari si comisioane!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare: