Optimizeaza Campaniile cu Bannere – prima parte

Postat pe 16.07.2014 de catre Raluca

header optimizeaza campaniile cu bannere

Daca pana acum am explorat mai multe zone asupra carora se pot aduce imbunatatiri in afiliere, de data aceasta este randul campaniilor cu bannere sa fie puse sub lupa pentru sfaturi de optimizare.

Campaniile cu bannere sunt cel mai atragator si complet mijloc de a transmite un mesaj catre clientii finali, deoarece spre deosebire de alte instrumente din afiliere, acestea pot include indemnuri, caracteristici si beneficii de produs, mesaje personalizate pentru magazinul/ afacerea ce le foloseste in promovare.

Si pentru ca ar fi multe de spus despre acest mijloc de promovare vom oferi sfaturile de optimizare in doua parti. In aceasta parte vorbim despre optimizari pe care advertiserii le pot aduce campaniilor incluse in Profitshare, dar si in general, iar in a doua parte, ce va fi publicata saptamana viitoare, abordam recomandarile pentru afiliati (vedem care sunt posibilitatile de integrare ale bannerelor, frecventa cu care acestea pot fi actualizate si insight-uri de retea referitoare la performante).

Ca advertiseri exista 5 aspecte de luat in considerare atunci cand incarcati campanii cu bannere pentru afiliere:

  1. Mesajul din bannere;
  2. Oferta comunicata;
  3. Prezentarea bannerelor;
  4. Durata campaniilor & frecventa incarcarii lor;
  5. Denumirea campaniilor si dimensiunile bannerelor.

1. Mesajul din bannere

Pana a ajunge la bannere, totul incepe cu o campanie de reduceri, o oferta promotionala, un anunt, chiar, ce se desfasoara in cadrul site-ului.

Bannerele vor trebui sa includa informatiile cruciale pentru evenimentul respectiv luand in considerare intotdeauna relevanta si claritatea mesajului atunci cand bannerul ajunge sa fie vazut de un utilizator de internet oarecare. Un banner eficient ar trebui sa includa obiectul promovat atat in forma grafica, cat si sub forma de text (de ex. „sandale de vara”), avantajele lui cu ocazia ofertei promotionale („reducere de 30%”), caracteristici ce recomanda produsul („piele naturala, comode”) si indemnul, numit si call to action, de a ajunge la produsul respectiv prin interactiunea cu bannerul („vezi oferta”).

Dupa click este recomandat ca mesajele din banner sa fie intarite in pagina de destinatie setata pentru campanie. De cele mai multe ori acest lucru se face prin includerea elementelor vizuale cheie si in banner si in pagina de destinatie. Mai simplu spus, utilizatorul are sanse mai mari sa converteasca daca va regasi in site ceea ce i s-a promis in banner. Acest lucru este valabil atat pentru produsele respective, cat si pentru preturile si/ sau discount-urile comunicate in banner.

continuitate banner - landing page

exemplu de banner si pagina de destinatie care folosesc acelasi concept creativ si comunica aceleasi informatii

2. Oferta comunicata

O practica buna pentru afiliere este gruparea ofertelor din bannere pentru categorii de produse sau chiar dedicarea unei campanii pentru un singur tip de produs, in detrimentul campaniilor generale care includ intreaga oferta a magazinului. Prin prezentarea unei anumite categorii de produse, advertiserii sunt avantajati si de sistemul de targetare prin remarketing din spatele instrumentelor de promovare Profitshare.

3. Prezentarea bannerelor

In general cu cat bannerele sunt mai atractive, cu atat mai bine vor performa. Este recomandat sa includeti o creatie cat mai interesanta pentru ochii utilizatorului de internet care vede sute de bannere in fiecare zi.
Tineti cont ca imaginile (de produs si nu numai) sa fie cat mai vizibile, textul sa fie cat mai condensat, fara a ocupa un spatiu prea mare si aveti optiunea de a inlcude un buton pe care este prezentat call to action-ul.

exemplu-banner-728-90

exemplu de banner cu 4 elemente cheie: denumirea produsului, beneficii (Windows 8 + Office), caracteristici, avantaj (“economisesti 379 lei”), call to action pe buton

4. Durata campaniilor & frecventa incarcarii lor

Obiectivul oricarui manager de campanie este sa ii pastreze pe utilizatori antrenati cu bannerele lor, obtinand o rata de click cat mai buna. De aceea este important ca in mod recurent sa se improspateze campaniile cu bannere noi, care au puterea de a nu trece neobservate de catre utilizatori. Durata optima in care o campanie cu bannere incarcata pentru afiliatii Profitshare poate fi activa este de 2 saptamani – apoi recomandam sa incarcati bannere noi, inclusiv pentru aceasi oferta promotionala. Desigur aceasta perioada poate sa fie mai scurta atunci cand stocurile sunt limitate, ofertele promotionale se incheie mai devreme etc.

Atunci cand aveti o campanie in forta care devine activa in site-ul vostru la un moment foarte bine delimitat puteti sa incarcati bannerele in reteaua Profitshare cu cateva ore sau o zi mai devreme. In felul acesta afiliatii au timpul necesar pentru a pregati promovarea.

Cat priveste frecventa incarcarii de campanii noi si numarul campaniilor active recomandam un mic studiu in prealabil. Daca nisa in care se incadreaza magazinul/ afacerea voastra este competitiva, avand numerosi alti advertiseri, un numar mai mare de campanii poate sa asigure vizibilitatea necesara de-a lungul mediilor de promovare folosite de afiliati.

5. Denumirea campaniilor si dimensiunile bannerelor

Acordati campaniilor pe care le oferiti afiliatilor denumiri succinte, dar relevante – in felul acesta ei vor putea intelege mai repede oferta comunicata si apoi decide cum o pot promova mai eficient.

Asa da: „20% reducere la sandalele cu toc. Pana la 31 iulie.”
Asa nu: „Noutati”

Se pot incarca imagini pe urmatoarele dimensiuni standard:

  • Leaderboard 728×90
  • Filmstrip 300×600
  • Medium Rectangle 300×250
  • Wide Skyscraper 160×600
  • Full Banner 468×60
  • Square Button 125×125
  • Facebook Ad 1200×628
  • Billboard 980×200

Atunci cand un advertiser include toate dimensiunile acceptate de sistem acesta isi asigura o plaja cat mai larga de medii de promovare in care ofertele lui pot aparea. De cele mai multe ori un afiliat foloseste doar cateva zone din blogul/ website-ul sau pentru bannerele din afiliere, iar daca o campanie nu are dimensiunea necesara pentru zona sa, mesajul advertiserului nu va ajunge niciodata pe blogul/ website-ul respectiv.

Atunci cand aveti mai multe concepte creative pentru aceleasi dimensiuni de bannere din aceasi campanie se recomanda impartirea unei campanii in mai multe. Motivul este o vizibilitate mai buna in contul de afiliat pentru creativele din fiecare dimensiune. Puteti folosi acelasi titlu de campanie astfel incat afiliatii sa inteleaga ca este vorba despre aceasi oferta, adaugand la final un mic element de diferentiere.

De asemenea recomandam sa fiti receptivi la solicitarile afiliatilor pentru dimensiuni speciale si sa le acordati in functie de proiectul de promovare pe care acestia le au.

Fiecare aspect al unui program de marketing afiliat poate fi supus optimizarilor si totul incepe de la analiza a ceea ce avem deja: rezultatele de pana acum, stocurile, instrumentele de promovare etc. Recomandarile de mai sus nu sunt nici pe departe exhaustive, sfaturile putand sa includa si testarea de mesaje din bannere, gasirea celui mai potrivit call to action, identificarea culorilor care „vand” s.a.m.d.

Incercati sa puneti in practica sugestiile noastre si cautati in continuu imbunatatiri.

Spor la optimizari!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , , ,

Optimizeaza Campaniile cu Bannere – prima parte

Postat pe 16.07.2014 de catre Raluca

header optimizeaza campaniile cu bannere

Daca pana acum am explorat mai multe zone asupra carora se pot aduce imbunatatiri in afiliere, de data aceasta este randul campaniilor cu bannere sa fie puse sub lupa pentru sfaturi de optimizare.

Campaniile cu bannere sunt cel mai atragator si complet mijloc de a transmite un mesaj catre clientii finali, deoarece spre deosebire de alte instrumente din afiliere, acestea pot include indemnuri, caracteristici si beneficii de produs, mesaje personalizate pentru magazinul/ afacerea ce le foloseste in promovare.

Si pentru ca ar fi multe de spus despre acest mijloc de promovare vom oferi sfaturile de optimizare in doua parti. In aceasta parte vorbim despre optimizari pe care advertiserii le pot aduce campaniilor incluse in Profitshare, dar si in general, iar in a doua parte, ce va fi publicata saptamana viitoare, abordam recomandarile pentru afiliati (vedem care sunt posibilitatile de integrare ale bannerelor, frecventa cu care acestea pot fi actualizate si insight-uri de retea referitoare la performante).

Ca advertiseri exista 5 aspecte de luat in considerare atunci cand incarcati campanii cu bannere pentru afiliere:

  1. Mesajul din bannere;
  2. Oferta comunicata;
  3. Prezentarea bannerelor;
  4. Durata campaniilor & frecventa incarcarii lor;
  5. Denumirea campaniilor si dimensiunile bannerelor.

1. Mesajul din bannere

Pana a ajunge la bannere, totul incepe cu o campanie de reduceri, o oferta promotionala, un anunt, chiar, ce se desfasoara in cadrul site-ului.

Bannerele vor trebui sa includa informatiile cruciale pentru evenimentul respectiv luand in considerare intotdeauna relevanta si claritatea mesajului atunci cand bannerul ajunge sa fie vazut de un utilizator de internet oarecare. Un banner eficient ar trebui sa includa obiectul promovat atat in forma grafica, cat si sub forma de text (de ex. „sandale de vara”), avantajele lui cu ocazia ofertei promotionale („reducere de 30%”), caracteristici ce recomanda produsul („piele naturala, comode”) si indemnul, numit si call to action, de a ajunge la produsul respectiv prin interactiunea cu bannerul („vezi oferta”).

Dupa click este recomandat ca mesajele din banner sa fie intarite in pagina de destinatie setata pentru campanie. De cele mai multe ori acest lucru se face prin includerea elementelor vizuale cheie si in banner si in pagina de destinatie. Mai simplu spus, utilizatorul are sanse mai mari sa converteasca daca va regasi in site ceea ce i s-a promis in banner. Acest lucru este valabil atat pentru produsele respective, cat si pentru preturile si/ sau discount-urile comunicate in banner.

continuitate banner - landing page

exemplu de banner si pagina de destinatie care folosesc acelasi concept creativ si comunica aceleasi informatii

2. Oferta comunicata

O practica buna pentru afiliere este gruparea ofertelor din bannere pentru categorii de produse sau chiar dedicarea unei campanii pentru un singur tip de produs, in detrimentul campaniilor generale care includ intreaga oferta a magazinului. Prin prezentarea unei anumite categorii de produse, advertiserii sunt avantajati si de sistemul de targetare prin remarketing din spatele instrumentelor de promovare Profitshare.

3. Prezentarea bannerelor

In general cu cat bannerele sunt mai atractive, cu atat mai bine vor performa. Este recomandat sa includeti o creatie cat mai interesanta pentru ochii utilizatorului de internet care vede sute de bannere in fiecare zi.
Tineti cont ca imaginile (de produs si nu numai) sa fie cat mai vizibile, textul sa fie cat mai condensat, fara a ocupa un spatiu prea mare si aveti optiunea de a inlcude un buton pe care este prezentat call to action-ul.

exemplu-banner-728-90

exemplu de banner cu 4 elemente cheie: denumirea produsului, beneficii (Windows 8 + Office), caracteristici, avantaj (“economisesti 379 lei”), call to action pe buton

4. Durata campaniilor & frecventa incarcarii lor

Obiectivul oricarui manager de campanie este sa ii pastreze pe utilizatori antrenati cu bannerele lor, obtinand o rata de click cat mai buna. De aceea este important ca in mod recurent sa se improspateze campaniile cu bannere noi, care au puterea de a nu trece neobservate de catre utilizatori. Durata optima in care o campanie cu bannere incarcata pentru afiliatii Profitshare poate fi activa este de 2 saptamani – apoi recomandam sa incarcati bannere noi, inclusiv pentru aceasi oferta promotionala. Desigur aceasta perioada poate sa fie mai scurta atunci cand stocurile sunt limitate, ofertele promotionale se incheie mai devreme etc.

Atunci cand aveti o campanie in forta care devine activa in site-ul vostru la un moment foarte bine delimitat puteti sa incarcati bannerele in reteaua Profitshare cu cateva ore sau o zi mai devreme. In felul acesta afiliatii au timpul necesar pentru a pregati promovarea.

Cat priveste frecventa incarcarii de campanii noi si numarul campaniilor active recomandam un mic studiu in prealabil. Daca nisa in care se incadreaza magazinul/ afacerea voastra este competitiva, avand numerosi alti advertiseri, un numar mai mare de campanii poate sa asigure vizibilitatea necesara de-a lungul mediilor de promovare folosite de afiliati.

5. Denumirea campaniilor si dimensiunile bannerelor

Acordati campaniilor pe care le oferiti afiliatilor denumiri succinte, dar relevante – in felul acesta ei vor putea intelege mai repede oferta comunicata si apoi decide cum o pot promova mai eficient.

Asa da: „20% reducere la sandalele cu toc. Pana la 31 iulie.”
Asa nu: „Noutati”

Se pot incarca imagini pe urmatoarele dimensiuni standard:

  • Leaderboard 728×90
  • Filmstrip 300×600
  • Medium Rectangle 300×250
  • Wide Skyscraper 160×600
  • Full Banner 468×60
  • Square Button 125×125
  • Facebook Ad 1200×628
  • Billboard 980×200

Atunci cand un advertiser include toate dimensiunile acceptate de sistem acesta isi asigura o plaja cat mai larga de medii de promovare in care ofertele lui pot aparea. De cele mai multe ori un afiliat foloseste doar cateva zone din blogul/ website-ul sau pentru bannerele din afiliere, iar daca o campanie nu are dimensiunea necesara pentru zona sa, mesajul advertiserului nu va ajunge niciodata pe blogul/ website-ul respectiv.

Atunci cand aveti mai multe concepte creative pentru aceleasi dimensiuni de bannere din aceasi campanie se recomanda impartirea unei campanii in mai multe. Motivul este o vizibilitate mai buna in contul de afiliat pentru creativele din fiecare dimensiune. Puteti folosi acelasi titlu de campanie astfel incat afiliatii sa inteleaga ca este vorba despre aceasi oferta, adaugand la final un mic element de diferentiere.

De asemenea recomandam sa fiti receptivi la solicitarile afiliatilor pentru dimensiuni speciale si sa le acordati in functie de proiectul de promovare pe care acestia le au.

Fiecare aspect al unui program de marketing afiliat poate fi supus optimizarilor si totul incepe de la analiza a ceea ce avem deja: rezultatele de pana acum, stocurile, instrumentele de promovare etc. Recomandarile de mai sus nu sunt nici pe departe exhaustive, sfaturile putand sa includa si testarea de mesaje din bannere, gasirea celui mai potrivit call to action, identificarea culorilor care „vand” s.a.m.d.

Incercati sa puneti in practica sugestiile noastre si cautati in continuu imbunatatiri.

Spor la optimizari!

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare:
Copyright © 2009-2019 Conversion Marketing