Ca Advertiser la început de drum sau cu mulți ani de activitate în marketing afiliat cel mai mult te ajută să crești programul de afiliere activitatea de recrutare a afiliaților. Altfel spus să găsești afiliați noi care promovează pe nișa ta. De ce să faci asta? Îți vei crește veniturile pe termen lung. Cu cât vei reuși să convingi mai mulți afiliați să promoveze magazinul / serviciul tău cu atât vei crește numărul de conversii.
Fie că reușești să convingi oameni la evenimente de profil să colaboreze cu tine sau în comunitățile online de afiliați sau prin contactarea directă, acest tip de activitate nu ar trebui să lipsească din programul de lucru ca Affiliate Manager.
Dacă ești advertiser cu vechime în rețea de preferat este să afli care este profilul afiliatului tău. Mai exact, să te uiți printre afiliații actuali și să afli dacă predomină: afiliații cu proiecte speciale bazate pe feed-uri, afiliații care promovează prin Pay Per Click, afiliați care fac conținut scris / video, afiliați cu site-uri de reduceri, etc.
Citește mai departe ce metode poți pune în aplicare pentru a recruta mai eficient afiliați.
Metode directe pentru recrutarea Afiliaților
Afiliații sunt abordați în mod activ de către Affiliate Manager prin diferite metode sau instrumente.
1. Recrutează Afiliați în Profitshare
Accesează pagina Top Afiliați și filtrează afiliații care promovează pe categoria ta. Apoi în tabel în dreptul afiliatului poți ”Trimite mesaj”.
Încearcă să trimiți un mesaj prin care încerci să convingi afiliații să lucreze cu tine și să promoveze magazinul tău. Mesajul de preferat este să fie nu foarte lung pentru a putea fi parcurs ușor și să conțină informații care i-ar atrage să promoveze. Nu face spam, altfel vei obține efectul opus.
- Scrie un subiect atractiv, adaugă o introducere a ta precum și informații despre magazin și cum vă diferențiați față de competiție;
- Care sunt avantajele voastre: Valoarea medie a comenzilor, rata de conversie, categoriile / produsele cele mai vândute, site intuitiv și bine optimizat pentru viteză, stocuri fizice a produselor de pe site, servicii pre sau post-vânzare, etc.;
- Poți deschide subiectul pe beneficii extra: Vouchere pentru comunitatea lor, condiții mai bune (comision și recurență mai mare);
- Menționează dacă există disponibilitatea unui affiliate manager dedicat.
Afiliații Mei este o secțiune din Top Afiliați cu afiliații care au trimis cel puțin 1 click în ultimele 90 de zile. Sunt practic afiliații care si-au arătat interesul de a promova magazinul tău. Aici la fel poți accesa pagina și aborda afiliații prin Mesagerie. Deci accesează Top Afiliați > Afiliații Mei > click pe Afiliat și Contactează.
2. Creează o secțiune în Website legată de Programul tău de Afiliere
Printre metodele cele mai eficiente prin care poți recruta afiliați se numără și propriul website. Poți foarte simplu să creezi o pagină în site care să ducă către programul de afiliere în Profitshare (pagina ta de prezentare din Profitshare pe care o poți găsi ușor aici).
În marketing afiliat este bine cunoscut faptul că cei mai buni afiliați sunt clienții mulțumiți care vor să arate și altor persoane cât de bune sunt serviciile tale sau ce fain este un produs vândut pe site-ul tău.
O altă abordare similară este să adaugi în caseta prețului din pagina de produs un calculator care afișează valoarea comisionului pe care l-ar primi dacă vinde produsul care convertește clienții în afiliați. Întreg designul poate fi personalizat după bunul plac.
3. Folosește-te de Social Media și Newsletter
La fel ca și în cazul recrutării printr-o secțiune din website așa poți publica printre comunicările obișnuite despre produsele / serviciile / campaniile tale în derulare și despre programul tău de afiliere pe conturile de Social Media sau prin adăugarea unui insert în Newsletter la finalul acestuia.
4. Scrie în comunitățile de Afiliați
Fie că este un forum, grup de Facebook, sau blog vei reuși să convingi o altă parte dintre afiliați și printr-o astfel de acțiune. Trebuie la fel ca și la celelalte metode din această categorie să încerci să împărtășești cu ei informațiile cele mai importante: site bine pus la punct, comision, recurență, rata de conversie, valoarea medie a comenzilor, etc.
Recomandare de grup de Facebook.
5. Abordează Influenceri sau Publicații
Sunt sigur că la un moment dat ai găsit un Website sau un cont de Youtube, Instagram, etc. care ți-a plăcut enorm de mult și care ți-ai dori să te promoveze însă vrei să plătești doar atunci când publicul său cumpără.
Este cel mai simplu mod prin care poți recruta afiliați noi, sunt șanse mari ca acele site-uri să aibă deja un cont în Profitshare. Nu trebuie decât să-i convingi să scrie un articol despre produsele din magazinul tău sau să adauge un link pe o anumită postare pe care au făcut-o sau o vor face și va avea și afiliatul și magazinul vostru de câștigat.
Metode indirecte pentru recrutarea Afiliaților
Afiliații sunt recrutați și indirect / pasiv atunci când găsesc singuri programul tău de afiliere pe site, pe profilul / pagina de Facebook sau cineva îi recomandă programul tău de afiliere.
1. Fii cât mai activ în Profitshare
Simplul fapt că postezi o campanie sau apari în comunicări lansate prin mesagerie nu indică afiliatului altceva decât că cineva are grijă de cont și la nevoie afiliatul va avea cu cine să discute, să ceară ajutor legat de un banner, un feed dedicat sau va putea cere condiții mai bune astfel încât fiecare parte implicată să aibă de câștigat. Într-un final asta va atrage afiliații inactivi să promoveze și programul tău de afiliere.
2. Word of Mouth
Este un lucru des întâlnit în marketing în general. Dacă un lucru merge bine își face singur reclamă. La fel este și în Marketing Afiliat. Atunci când programul tău de afiliere este administrat cu politici bune, comunicarea este transparentă și procesul de lucru cu afiliații devine o plăcere afiliații vor discuta între ei și vor recomanda un magazin sau altul în funcție de experiența pe care a avut-o cu el.
3. Creează o pagină atractivă a programului de afiliere
În Profitshare sunt afișate toate programele de afiliere aici și această pagină agregă în funcție de nișă toți advertiserii din platformă. Prin felul în care scrii despre magazin și programul tău de afiliere un afiliat își poate da seama dacă este un magazin mai mic, mai mare, și dacă ai experiență în afiliere precum și cât de mult efort ai depus în a atrage pe cei mai buni afiliați.
Dacă în pagina de descriere sunt afișate doar câteva cuvinte despre magazinul online atunci simplul fapt că ai un comision mare s-ar putea să nu fie suficient să atragi afiliați.
Ce informații poți adăuga în descrierea ta din Profitshare pentru a fi cât mai atractiv? Similar cu mesajele pe care le poți trimite afiliaților trebuie să oferi:
- Informații despre magazin-ul online;
- Cum se diferențiază magazinul în fața competiției?;
- Profilul cumpărătorului;
- Ce metode de promovare sunt permise;
- Un top al produselor cele mai cumpărate, poate chiar informații despre sezonalitatea anumitor categorii de produse;
- Chiar și date de contact (email, telefon) al affiliate managerului dacă există o persoană care se ocupă în mod activ de cont;
- Ce performanțe obține magazinul prin alte surse de trafic: valoare comandă medie, rată de conversie;
- nu în ultimul rând actualizează pagina la nevoie.
Exemple bune de pagini ale programelor de afiliere din Profitshare: PC Garage, MatHaus, Cărturești, Vegis.
4. Termeni și Condiții
Secțiunea Termeni și Condiții din contul tău Profitshare poate și ea atrage sau îndepărta afiliații. Dacă introduci condiții neclare, incomplete sau care sunt prea restrictive pentru afiliați atunci asta i-ar putea îndepărta și vor fi reticenți la a începe promovarea magazinului / serviciului tău.
Așadar scrie clar ce metode de promovare sunt interzise, iar dacă anumite metode de promovare sunt interzise parțial sau promovarea este permisă în anumite condiții să nu existe loc de interpretare pentru ca afiliatul să poată promova în liniște fără să-i fie teamă că la un moment dat i se vor anula comisioane pentru că nu s-a înțeles clar din text.
5. Organizează Concursuri pentru Afiliați sau Participă în Competițiile organizate de Profitshare
În pagina dedicată Profitshare poți găsi ultimele mari concursuri organizate de noi. Cum te ajută să recrutezi pasiv? Dacă te implici în concursurile Profitshare este lesne de înțeles că premiile puse în joc vor fi atractive pentru afiliați și vor promova magazinul tău pentru a câștiga premiile.
La fel și pentru competițiile organizate pe cont propriu, afiliați care poate nu au promovat până atunci vor fi și mai mult atrași să promoveze magazinul tău. Poți anunța prin mesagerie (mesaj bulk), concursul.
Sfaturi pentru organizarea concursurilor:
- oferă un premiu pe măsura efortului. Fără un premiu suficient de consistent afiliații nu vor fi interesați de concurs. Poate fi o sumă bonus adăugată în cont, un comision mai mare pe o perioadă stabilită dinainte;
- stabilește niște reguli clare: în ce perioadă se desfășoară concursul, gândește foarte bine mecanismul prin care afiliații sunt punctați (la valoare vânzări de regula), la cât timp după încheierea concursului vor fi anunțați câștigătorii?
- ajută afiliații și mai mult pe perioada concursului, răspunde mai rapid la întrebările din mesagerie, oferă materiale necesare la cererea lor.
Spor la treabă!
Mîrzac Iulian
Latest posts by Mîrzac Iulian (see all)
- Black Friday la Quickmobile începe pe 12 Noiembrie! - 11 noiembrie 2021
- Condiții de promovare eMAG de Black Friday 2021! - 10 noiembrie 2021
- BLACK FRIDAY la Fashion Days începe miercuri dimineață, 10 noiembrie - 9 noiembrie 2021
Tag-uri: advertiser, profitshare, recrutare, recrutare afiliati, sfaturi de optimizare