Idei bune de la afiliați: cum să ai un site bine optimizat

Uneori cele mai bune idei și sfaturi le obții de la oameni care fac în fiecare zi marketing afiliat, așa că l-am rugat pe Adrian să ne spună câteva idei de optimizare, bune de folosit de către voi toți, cei care folosiți Profitshare.

Adrian ne-a spus că încă din 2007 a început afilierea împreună cu doi prieteni, pentru ceva bani în plus. Și-au împărțit sarcinile (SEO, statistică, redactare, tehnic) și s-au pus pe treabă.

Adrian: Am început prin crearea unor site-uri de anunțuri gratuite și folosirea AdSense pentru a monetiza traficul. Lucrurile au mers binișor până prin 2010, când ne-am dat seama că se resimte criza și în online. CPC-ul scăzuse de la 8-12 cenți la 1-3 cenți, apăruseră marile site-uri de anunțuri pe piața din România, iar veniturile noastre abia mai acopereau cheltuielile cu serverul dedicat pe care îl închiriasem în afara țării. Oricât ne atașasem de site-urile noastre la care am muncit considerabil, am hotărât că este momentul să ne reprofilam și, într-o zi, am șters toate portalurile de pe server în ideea să o luăm cu totul de la capăt.

Trebuia să găsim o nișă și să obținem trafic, astfel încât să putem lucra în afiliere. Ne-am dat seama că nu contează volumul, ci calitatea. În 2015 am început afilierea cu Profitshare și am lansat câteva website-uri care au la bază platforma WordPress și de această dată ne-am orientat pe segmente targetate. Și a meritat. După doar câteva luni începuseră să se vadă rezultatele.

În prezent deținem 8 siteuri pe piața din România care, din punctul nostru de vedere, este o piață în plină dezvoltare, competiție mică și venituri considerabile. Pe piața internațională deținem un website lansat la sfârșitul anului 2016 și care a ajuns în acest moment să aducă venituri de câteva mii de dolari, lunar. Traficul nostru vine din SEO și aici trebuie specificat un singur lucru: dacă nu ești pe prima pagină în Google, nu exiști. În continuare o să prezentăm câteva dintre metodele noastre de SEO, care funcționează.

1. Analiza cuvântului cheie pentru care dorim ranking

Pentru asta folosim planificatorul cuvintelor cheie din Google AdWords. Studiem în principal numărul căutărilor pe mai multe cuvinte sinonime pentru a-l alege pe cel cu mai multe căutări. De reținut că trebuie studiată și competiția pe acel cuvânt.

2. Optimizarea în pagină pentru cuvântul cheie

  • Începem cu optimizarea meta title unde cuvântul cheie trebuie să fie primul în frază.
  • Nu folosim meta description, Google își ia singur din pagină descrierea.
  • Tagul H1 (foarte important, din punctul nostru de vedere, la fel de important ca meta title)
  •  La fel, cuvântul cheie trebuie introdus în tagul H1
  • Tagul H2 în relevanță cu H1 (de exemplu dacă H1 este România, atunci H2 va fi București, sau invers)
  • Conținutul paginii: la fel, cuvântul cheie să se afle în primele 100 de cuvintele ale articolului.
  • 1 link de ieșire: către un website din aceeași nișă. Un studiu recent arată că o pagină cu link de ieșire spre un site cu relevanță din aceeași nișă are ranking mai mare decât o pagină fără acest link.
  • Linkuri Interne: adaugă 2-3 linkuri interne în fiecare pagină.
  • Viteza de încărcare a paginii: este un factor de ranking și este recomandata folosirea unui modul cache, minifierea surselor CSS, Javascript, compresie gzip, reducerea dimensiunii imaginilor etc. (pentru cei care folosesc WordPress, recomandăm wp-rocket ca fiind cel mai bun plugin pentru cache)
  • Am încercat și hostarea elementelor Javascript și CSS pe Amazon CDN cu rezultate de viteză mai proaste decât cu folosirea acestui plugin de cache.
  • LSI keywords (Latent Semantic Indexing): cuvinte sinonime pentru cuvântul tău cheie. De exemplu dacă dați search pentru „cazare București”, Google va returna și rezultate despre „pensiuni București”
  • Optimizare imagini: dă nume imaginii, folosește cuvântul cheie în numele imaginii.
  • Mărimea conținutului: cu cât ai mai mult conținut, cu atât utilizatorul va rămâne mai mult pe pagină. Aici vorbim despre „dwell time” și anume dacă cineva acționează butonul back al paginii, pentru Google acesta este un semn că pagina are conținut cu valoare redusă și este puțin probabil să obțineți un ranking ridicat.
  • Recent am descoperit că folosirea în context a unor cuvinte ca „shopping tips”, „overview”, „shipping policy”, „return policy”, „how to”, „information about”, „review”, „2017″ precum și a datelor de contact ale companiei la care face referire articolul au dus la creșterea rankingului pe acea pagină.

3. Off-page SEO

  • Semnale sociale: postări pe Facebook (share, like-uri), Twitter și alte rețele sociale. Pentru un website nou, cu acestea trebuie început.
  • Linkuri înspre website (nu doar înspre homepage)

Aici recomandăm a nu fi folosite comentarii de blog, directoare sau profile de forum.

De preferat web 2.0 (Tumblr, Blogger, WordPress), postări de articole pe bloguri, pagini wiki etc.

Cele mai bune linkuri sunt cele de la domenii expirate sau pagini 404. Mai precis dacă găsești într-un articol al unui site din nișă ta linkuri nefuncționale, contactează webmasterul și propune-i să adauge link spre site-ul tău la acel articol.

Deși se știe că cele mai bune linkuri sunt cele „dofollow” deoarece pasează pagerank, s-a descoperit că și linkurile „nofollow” ajută. Obținerea doar de linkuri „dofollow” poate fi un semnal că linkurile nu sunt construite în mod natural și aceasta poate duce chiar la o penalizare. Folosește un mix de linkuri „dofollow” și „nofollow”

  • Ancorează cuvântul cheie la linkul înspre site-ul tău.
  • Deoarece Google pagerank nu mai este vizibil de câțiva ani, noi folosim Moz Metrics (gratuit) pentru a a verifica dacă merită să obții link de la un anumit site. Moz folosește DA/PA (domain authority/page authority) pe o scară de la 0 la 100 ca o alternativă la fostul Google pagerank.
  • Backlink indirect de la competitorul tău. Obține backlink de la site-ul spre care competitorul tău principal are link de ieșire.

Doresc să închei cu cel mai important lucru pentru a face un website să obțină ranking: conținutul updatat zilnic (sau dacă nu este posibil cel puțin o data la 2-3 zile). Nu te lăsa descurajat dacă rezultatele nu se văd imediat. Acordă timp și rezultatele vor apărea.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , , , , , , ,

Idei bune de la afiliați: cum să ai un site bine optimizat

Postat pe 28.06.2017 de catre Ștefania Grăjdeanu

Uneori cele mai bune idei și sfaturi le obții de la oameni care fac în fiecare zi marketing afiliat, așa că l-am rugat pe Adrian să ne spună câteva idei de optimizare, bune de folosit de către voi toți, cei care folosiți Profitshare.

Adrian ne-a spus că încă din 2007 a început afilierea împreună cu doi prieteni, pentru ceva bani în plus. Și-au împărțit sarcinile (SEO, statistică, redactare, tehnic) și s-au pus pe treabă.

Adrian: Am început prin crearea unor site-uri de anunțuri gratuite și folosirea AdSense pentru a monetiza traficul. Lucrurile au mers binișor până prin 2010, când ne-am dat seama că se resimte criza și în online. CPC-ul scăzuse de la 8-12 cenți la 1-3 cenți, apăruseră marile site-uri de anunțuri pe piața din România, iar veniturile noastre abia mai acopereau cheltuielile cu serverul dedicat pe care îl închiriasem în afara țării. Oricât ne atașasem de site-urile noastre la care am muncit considerabil, am hotărât că este momentul să ne reprofilam și, într-o zi, am șters toate portalurile de pe server în ideea să o luăm cu totul de la capăt.

Trebuia să găsim o nișă și să obținem trafic, astfel încât să putem lucra în afiliere. Ne-am dat seama că nu contează volumul, ci calitatea. În 2015 am început afilierea cu Profitshare și am lansat câteva website-uri care au la bază platforma WordPress și de această dată ne-am orientat pe segmente targetate. Și a meritat. După doar câteva luni începuseră să se vadă rezultatele.

În prezent deținem 8 siteuri pe piața din România care, din punctul nostru de vedere, este o piață în plină dezvoltare, competiție mică și venituri considerabile. Pe piața internațională deținem un website lansat la sfârșitul anului 2016 și care a ajuns în acest moment să aducă venituri de câteva mii de dolari, lunar. Traficul nostru vine din SEO și aici trebuie specificat un singur lucru: dacă nu ești pe prima pagină în Google, nu exiști. În continuare o să prezentăm câteva dintre metodele noastre de SEO, care funcționează.

1. Analiza cuvântului cheie pentru care dorim ranking

Pentru asta folosim planificatorul cuvintelor cheie din Google AdWords. Studiem în principal numărul căutărilor pe mai multe cuvinte sinonime pentru a-l alege pe cel cu mai multe căutări. De reținut că trebuie studiată și competiția pe acel cuvânt.

2. Optimizarea în pagină pentru cuvântul cheie

  • Începem cu optimizarea meta title unde cuvântul cheie trebuie să fie primul în frază.
  • Nu folosim meta description, Google își ia singur din pagină descrierea.
  • Tagul H1 (foarte important, din punctul nostru de vedere, la fel de important ca meta title)
  •  La fel, cuvântul cheie trebuie introdus în tagul H1
  • Tagul H2 în relevanță cu H1 (de exemplu dacă H1 este România, atunci H2 va fi București, sau invers)
  • Conținutul paginii: la fel, cuvântul cheie să se afle în primele 100 de cuvintele ale articolului.
  • 1 link de ieșire: către un website din aceeași nișă. Un studiu recent arată că o pagină cu link de ieșire spre un site cu relevanță din aceeași nișă are ranking mai mare decât o pagină fără acest link.
  • Linkuri Interne: adaugă 2-3 linkuri interne în fiecare pagină.
  • Viteza de încărcare a paginii: este un factor de ranking și este recomandata folosirea unui modul cache, minifierea surselor CSS, Javascript, compresie gzip, reducerea dimensiunii imaginilor etc. (pentru cei care folosesc WordPress, recomandăm wp-rocket ca fiind cel mai bun plugin pentru cache)
  • Am încercat și hostarea elementelor Javascript și CSS pe Amazon CDN cu rezultate de viteză mai proaste decât cu folosirea acestui plugin de cache.
  • LSI keywords (Latent Semantic Indexing): cuvinte sinonime pentru cuvântul tău cheie. De exemplu dacă dați search pentru „cazare București”, Google va returna și rezultate despre „pensiuni București”
  • Optimizare imagini: dă nume imaginii, folosește cuvântul cheie în numele imaginii.
  • Mărimea conținutului: cu cât ai mai mult conținut, cu atât utilizatorul va rămâne mai mult pe pagină. Aici vorbim despre „dwell time” și anume dacă cineva acționează butonul back al paginii, pentru Google acesta este un semn că pagina are conținut cu valoare redusă și este puțin probabil să obțineți un ranking ridicat.
  • Recent am descoperit că folosirea în context a unor cuvinte ca „shopping tips”, „overview”, „shipping policy”, „return policy”, „how to”, „information about”, „review”, „2017″ precum și a datelor de contact ale companiei la care face referire articolul au dus la creșterea rankingului pe acea pagină.

3. Off-page SEO

  • Semnale sociale: postări pe Facebook (share, like-uri), Twitter și alte rețele sociale. Pentru un website nou, cu acestea trebuie început.
  • Linkuri înspre website (nu doar înspre homepage)

Aici recomandăm a nu fi folosite comentarii de blog, directoare sau profile de forum.

De preferat web 2.0 (Tumblr, Blogger, WordPress), postări de articole pe bloguri, pagini wiki etc.

Cele mai bune linkuri sunt cele de la domenii expirate sau pagini 404. Mai precis dacă găsești într-un articol al unui site din nișă ta linkuri nefuncționale, contactează webmasterul și propune-i să adauge link spre site-ul tău la acel articol.

Deși se știe că cele mai bune linkuri sunt cele „dofollow” deoarece pasează pagerank, s-a descoperit că și linkurile „nofollow” ajută. Obținerea doar de linkuri „dofollow” poate fi un semnal că linkurile nu sunt construite în mod natural și aceasta poate duce chiar la o penalizare. Folosește un mix de linkuri „dofollow” și „nofollow”

  • Ancorează cuvântul cheie la linkul înspre site-ul tău.
  • Deoarece Google pagerank nu mai este vizibil de câțiva ani, noi folosim Moz Metrics (gratuit) pentru a a verifica dacă merită să obții link de la un anumit site. Moz folosește DA/PA (domain authority/page authority) pe o scară de la 0 la 100 ca o alternativă la fostul Google pagerank.
  • Backlink indirect de la competitorul tău. Obține backlink de la site-ul spre care competitorul tău principal are link de ieșire.

Doresc să închei cu cel mai important lucru pentru a face un website să obțină ranking: conținutul updatat zilnic (sau dacă nu este posibil cel puțin o data la 2-3 zile). Nu te lăsa descurajat dacă rezultatele nu se văd imediat. Acordă timp și rezultatele vor apărea.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare: