Marketingul afiliat – Informatii la indemana oricui

Internetul românesc se află într-o perioadă de dezvoltare, iar metodele inovative, cu ajutorul cărora îți poți dezvolta o afacere online, nu întârzie să apară. Din păcate, la capitolul comunicare nu ne descurcăm foarte bine, acesta fiind motivul pentru care, începând de astăzi, voi încerca să stabilesc o legătură cât mai strânsă cu proprietarii de site-uri, parteneri eMAG prin programul de afilieri ProfitShare, folosindu-mă de cunoștințele acumulate pe parcursul a 3 ani de blogging. Numele meu este Alexandru Negrea, scriu articole din Martie 2006 pe Buddha’s Blog și sper să facem schimb de experiență, pentru că nu mă consider un expert în domeniu.

Fiind primul meu articol pe blogul ProfitShare, mă simt nevoit să trec printr-o scurtă istorie a marketingului afiliat. Oricum, eu sunt sigur că nici jumătate dintre proprietarii de site-uri, ce aleg afilierea drept metodă de monetizare, nu și-au dat silința să citească și eventual să rețină câteva informații de bază în acest domeniu, deci nu facem trafic degeaba. Tot ăsta a fost și motivul pentru care am scris, acum ceva timp, un articol destul de acid la adresa afiliaților români, care pur și simplu nu înțeleg ideea de performanță în marketingul afiliat, limitându-se la a afirma că nu funcționează. Ca și sfat pe viitor, îți pot spune că eu am un prieten foarte bun pe internet, un prieten ce nu m-a dezamăgit niciodată și căruia îi datorez mare parte dintre cunoștințele mele (teoretice) în acest domeniu. Se cheamă Wikipedia.

Să înțelegem termenul

Ca să putem purta o discuție civilizată și să nu ne înțelegem separat, trebuie să cunoaștem foarte bine termenii folosiți. Nici eu nu sunt expert, dar am citit mult în domeniu și am deprins câteva cunoștințe de bază.

Sistemul de afiliere nu este reprezentat doar de programele CPA (cost pe acțiune) sau CPS (cost pe sale/vânzare). Orice program de intermediariat între comercianți și proprietarii de site-uri poate fi numit sistem de afiliere, indiferent că vorbim de CPC (cost pe click), CPA (cost pe actiune), CPS (cost pe sale/vânzare) sau CPM (cost pe mia de vizualizări) etc.

Marketingul afiliat – Un concept prin care proprietarii de site-uri ce trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant, primesc un anumit comision din valoarea cumpărăturilor efectuate de acești vizitatori (revenue sharing). E destul de simplu și poate fi adaptat în funcție de nevoile comerciantului, pentru că nu întotdeauna acesta are nevoie de vânzări.

Primii pași

O să ți se pară ciudat, dar faptul că acum ai posibilitatea să câștigi bani, colaborând cu un comerciant online, folosind un sistem de afilieri, se datorează industriei pornografice de pe internet, ce a făcut primii pași în această direcție în 1994, când abia se puneau bazele unui mediu virtual foarte complex, numit WORLD WIDE WEB. Programul respectiv mergea pe ideea de plata pe click, iar tentativele de fraudă au apărut probabil din a doua zi de funcționare. Revenim și asupra fraudelor cu altă ocazie, că e foarte interesant de discutat.

Următoarea la rând (e o ironie usturătoare dacă privim situația actuală din România), a fost industria muzicală, astfel înfiripându-se ideea de plată pe acțiune/vânzare, sau mai pe înțelesul tuturor, comisionul pentru intermediarii ce aduceau profit/trafic. Planul era să se formeze o rețea de site-uri ce listau albume muzicale, iar eventualii cumpărători să fie direcționați de aici, către un site principal ce comercializa aceste albume. Nu a fost o sclipire de geniu, dar în mod cert a fost o idee revoluționară pentru perioada respectivă. Pe ea se bazează și starea actuală a comerțului online, deci merita menționată.

A urmat celebrul Amazon, în 1996, urmând ca în 2000, aceeași insituție să obțină și drepturi exclusive pentru sistemul de afilieri, drepturi de sub incidența cărora au scăpat doar câteva platforme din vremea respectivă.

Apropo, am fost acum ceva timp la o conferință e-commerce și l-am întrebat pe unul dintre participanți, ce a și scris un articol foarte dur la adresa sistemelor românești de afilieri, care este semnificația termenului și de unde provine. Mi-a răspuns sec că e ceva legat de IT, dar că nu a avut timp să se documenteze în domeniu.

Bun! E-commerce = electronic commerce (sau comerț electronic/comerț pe internet ).
De ce am pomenit de acest termen? Păi trebuia să menționez cumva că abia prin 2005-2006, comerțul online a reușit, în anumite cazuri, să depășească, ca si vânzări, comerțul offline, ăsta fiind și motivul pentru care tu citești astăzi acest articol, pe blogul celui mai cunoscut magazin online din România. Concluzia : metoda funcționează de minune!

E adevărat că cele mai valoroase industrii din sistemele de afilieri sunt jocurile de noroc și pornografia, însă zona de IT se dezvoltă chiar și în momentul ăsta, așa că nu strică să te regăsești printre pionierii în domeniu.

Cu ce ne ajută informațiile de mai sus?

Din fericire pentru mine, în afară de zecile de pdf-uri pline cu tutoriale despre monetizarea unui site, am citit multe lucruri despre psihicul uman și influențele sale asupra evoluției pe plan profesional/financiar.

Informația e totul, atâta timp cât tragi concluziile corecte!

Cu alte cuvinte, încearcă să realizezi că folosești o metodă de monetizare ce a avut, are și va avea rezultate spectaculoase! E o frază simplă, dar cu multe semnificații. Nu pleci pe acest drum (sistemul de afilieri) negând metoda, sau găsind scuze. Pleci pe acest drum fiind sigur că funcționează, iar această afirmație este susținută de miile de exemple publice de pe internet, ce abia așteaptă să le descoperi. Dacă pentru tine nu funcționează, atunci există o problemă la tine, la site-ul tău, sau în mentalitatea ta. Găsește modalitatea prin care să te adaptezi TU unui program nou, astfel încât să-l faci să funcționeze pentru tine.
Comisioanele sunt mici? Am înțeles asta, dar câte astfel de comisioane mici ai câștigat? Niciunul? Ok! Atunci unde e problema?

Ce aspecte trebuie să iei în calcul pentru a-l face să funcționeze pentru tine? O să încerc să găsesc câteva răspunsuri pentru această întrebare în următorul articol.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Tag-uri: , , , ,

Marketingul afiliat – Informatii la indemana oricui

Postat pe 25.05.2009 de catre Profitshare

Internetul românesc se află într-o perioadă de dezvoltare, iar metodele inovative, cu ajutorul cărora îți poți dezvolta o afacere online, nu întârzie să apară. Din păcate, la capitolul comunicare nu ne descurcăm foarte bine, acesta fiind motivul pentru care, începând de astăzi, voi încerca să stabilesc o legătură cât mai strânsă cu proprietarii de site-uri, parteneri eMAG prin programul de afilieri ProfitShare, folosindu-mă de cunoștințele acumulate pe parcursul a 3 ani de blogging. Numele meu este Alexandru Negrea, scriu articole din Martie 2006 pe Buddha’s Blog și sper să facem schimb de experiență, pentru că nu mă consider un expert în domeniu.

Fiind primul meu articol pe blogul ProfitShare, mă simt nevoit să trec printr-o scurtă istorie a marketingului afiliat. Oricum, eu sunt sigur că nici jumătate dintre proprietarii de site-uri, ce aleg afilierea drept metodă de monetizare, nu și-au dat silința să citească și eventual să rețină câteva informații de bază în acest domeniu, deci nu facem trafic degeaba. Tot ăsta a fost și motivul pentru care am scris, acum ceva timp, un articol destul de acid la adresa afiliaților români, care pur și simplu nu înțeleg ideea de performanță în marketingul afiliat, limitându-se la a afirma că nu funcționează. Ca și sfat pe viitor, îți pot spune că eu am un prieten foarte bun pe internet, un prieten ce nu m-a dezamăgit niciodată și căruia îi datorez mare parte dintre cunoștințele mele (teoretice) în acest domeniu. Se cheamă Wikipedia.

Să înțelegem termenul

Ca să putem purta o discuție civilizată și să nu ne înțelegem separat, trebuie să cunoaștem foarte bine termenii folosiți. Nici eu nu sunt expert, dar am citit mult în domeniu și am deprins câteva cunoștințe de bază.

Sistemul de afiliere nu este reprezentat doar de programele CPA (cost pe acțiune) sau CPS (cost pe sale/vânzare). Orice program de intermediariat între comercianți și proprietarii de site-uri poate fi numit sistem de afiliere, indiferent că vorbim de CPC (cost pe click), CPA (cost pe actiune), CPS (cost pe sale/vânzare) sau CPM (cost pe mia de vizualizări) etc.

Marketingul afiliat – Un concept prin care proprietarii de site-uri ce trimit vizitatori pe site-ul unui comerciant, primesc un anumit comision din valoarea cumpărăturilor efectuate de acești vizitatori (revenue sharing). E destul de simplu și poate fi adaptat în funcție de nevoile comerciantului, pentru că nu întotdeauna acesta are nevoie de vânzări.

Primii pași

O să ți se pară ciudat, dar faptul că acum ai posibilitatea să câștigi bani, colaborând cu un comerciant online, folosind un sistem de afilieri, se datorează industriei pornografice de pe internet, ce a făcut primii pași în această direcție în 1994, când abia se puneau bazele unui mediu virtual foarte complex, numit WORLD WIDE WEB. Programul respectiv mergea pe ideea de plata pe click, iar tentativele de fraudă au apărut probabil din a doua zi de funcționare. Revenim și asupra fraudelor cu altă ocazie, că e foarte interesant de discutat.

Următoarea la rând (e o ironie usturătoare dacă privim situația actuală din România), a fost industria muzicală, astfel înfiripându-se ideea de plată pe acțiune/vânzare, sau mai pe înțelesul tuturor, comisionul pentru intermediarii ce aduceau profit/trafic. Planul era să se formeze o rețea de site-uri ce listau albume muzicale, iar eventualii cumpărători să fie direcționați de aici, către un site principal ce comercializa aceste albume. Nu a fost o sclipire de geniu, dar în mod cert a fost o idee revoluționară pentru perioada respectivă. Pe ea se bazează și starea actuală a comerțului online, deci merita menționată.

A urmat celebrul Amazon, în 1996, urmând ca în 2000, aceeași insituție să obțină și drepturi exclusive pentru sistemul de afilieri, drepturi de sub incidența cărora au scăpat doar câteva platforme din vremea respectivă.

Apropo, am fost acum ceva timp la o conferință e-commerce și l-am întrebat pe unul dintre participanți, ce a și scris un articol foarte dur la adresa sistemelor românești de afilieri, care este semnificația termenului și de unde provine. Mi-a răspuns sec că e ceva legat de IT, dar că nu a avut timp să se documenteze în domeniu.

Bun! E-commerce = electronic commerce (sau comerț electronic/comerț pe internet ).
De ce am pomenit de acest termen? Păi trebuia să menționez cumva că abia prin 2005-2006, comerțul online a reușit, în anumite cazuri, să depășească, ca si vânzări, comerțul offline, ăsta fiind și motivul pentru care tu citești astăzi acest articol, pe blogul celui mai cunoscut magazin online din România. Concluzia : metoda funcționează de minune!

E adevărat că cele mai valoroase industrii din sistemele de afilieri sunt jocurile de noroc și pornografia, însă zona de IT se dezvoltă chiar și în momentul ăsta, așa că nu strică să te regăsești printre pionierii în domeniu.

Cu ce ne ajută informațiile de mai sus?

Din fericire pentru mine, în afară de zecile de pdf-uri pline cu tutoriale despre monetizarea unui site, am citit multe lucruri despre psihicul uman și influențele sale asupra evoluției pe plan profesional/financiar.

Informația e totul, atâta timp cât tragi concluziile corecte!

Cu alte cuvinte, încearcă să realizezi că folosești o metodă de monetizare ce a avut, are și va avea rezultate spectaculoase! E o frază simplă, dar cu multe semnificații. Nu pleci pe acest drum (sistemul de afilieri) negând metoda, sau găsind scuze. Pleci pe acest drum fiind sigur că funcționează, iar această afirmație este susținută de miile de exemple publice de pe internet, ce abia așteaptă să le descoperi. Dacă pentru tine nu funcționează, atunci există o problemă la tine, la site-ul tău, sau în mentalitatea ta. Găsește modalitatea prin care să te adaptezi TU unui program nou, astfel încât să-l faci să funcționeze pentru tine.
Comisioanele sunt mici? Am înțeles asta, dar câte astfel de comisioane mici ai câștigat? Niciunul? Ok! Atunci unde e problema?

Ce aspecte trebuie să iei în calcul pentru a-l face să funcționeze pentru tine? O să încerc să găsesc câteva răspunsuri pentru această întrebare în următorul articol.

Distribuie articolul pe:
TwitterFacebook
The following two tabs change content below.

Cauta:




Aboneaza-te la newsletter!

Adauga adresa ta de email pentru a primi recomandari & noutati Profitshare: