Am tecut de perioada in care ne axam pe definitii si explicatii pentru diferiti termeni folositi in marketingul afiliat, deci ma astept ca toti cititorii acestui articol sa inteleaga la ce ma refer. Cu toate astea, pentru cei ce nu au avut timp sa citeasca articolele precedente, iata ai explicatia pentru rata de conversie :
Rata de conversie – In momentul in care foloseati orice tip de sistem de afilieri (CPC, CPA, CPS, CPM), oferi vizitatorilor tai un link catre site-ul comerciantului, generandu-i acestuia trafic. Comerciantul poate avea diferite scopuri (vanzarea de produse, obtinerea de abonati la un newsletter, completarea unor formulare etc). Din traficul generat de tine, proportia de vizitatori, ce indeplineate scopul comerciantului, reprezinta rata de conversie. Daca 1 vizitator, din 100 trimisi de tine catre comerciant, efectueaza o tranzactie, rata de conversie este de 1%.
Cum pot creste rata de conversie?
Inainte de a intra intr-un sistem de afilieri ai, implicit, inainte de a incerca sa trimiti mai multi cumparatori catre un comerciant online, tu, ca ai proprietar de site, trebuie sa-ti cunosti cat mai bine vizitatorii/comunitatea. Asta este primul pas catre performanta in marketingul afiliat. Da, e adevarat ca si aspectul vizual conteaza destul de mult, dar pana la integrarea armonioasa a linkurilor de afiliat in site-ul tau, vizitatorii tai trebuiesc catalogati/clasificati, in functie de anumite criterii.
Cred ca orice proprietar de site este constient ca nu va primi comisioane prea mari, daca incearca sa vanda iPod-uri unor vizitatori cu varste cuprinse intre 50 si 80 de ani (e doar un exemplu). La fel de bine, protezele dentare nu vor avea succes niciodata pe o retea sociala cum este Hi5, iar astfel de reguli se aplica indiferent de numarul de vizitatori. Sunt doua reguli simple de optimizare/crestere a ratei de conversie, insa am ales aceste doua exemple pentru a nu exista confuzii.
Marirea ratei de conversie se poate face, cu destul de multa uaurinta, atata timp cat ne cunoastem foarte bine vizitatorii. Gama de produse/servicii comercializate este variata, chiar si in Romania, insa la capitolul CUNOASTERE nu ne descurcam atat de bine, iar acest fapt se datoreaza in primul rand perioadei in care CANTITATEA a fost mai importanta decat CALITATEA. Cei mai multi proprietari de site-uri si-au dorit miliarde de vizitatori unici, fara sa-si dea seama ca, la un moment dat, cand marketingul afiliat se va dezvolta destul de mult incat sa conteze, acei vizitatori nu le vor asigura succesul financiar scontat.
Cum sa-ti cunosti vizitatorii?
Una dintre cele mai cunoscute si mai utilizate metode de a clasifica vizitatorii in functie de varsta, spre exemplu, este afisarea pe site a unui chestionar. Nu putem spune ca ofera rezultate 100% concludente, insa, cu siguranaa ne putem face o idee clara asupra segmentului aproximativ de varsta, caruia ii oferim diferite produse spre cumparare.
La fel de importante sunt aspectele legate de sexul vizitatorilor, profesia, studiile si nu in ultimul rand pasiunile/hobby-urile. Poate parea putin exagerat, dar aceste statistici ne pot imbunatati considerabil castigurile provenite dintr-un sistem de afilieri.
Bineinteles, pentru un studiu profesional de audienta, exista firme specializate, care iti pot oferi date mult mai exacte decat chestionarul pomenit mai sus, dar decizia finala ramane a proprietarului de site, pentru ca exista si niste costuri in acest caz.
Nu poti obtine profit maxim, incercand sa vinzi anumite produse unor oameni despre care nu stii nimic, iar concluzia finala a acestui articol este ca, fiind implicat in marketingul afiliat, orice proprietar de site se transforma automat in comerciant, nevoia de cunoastere a cumparatorilor devenind astfel inevitabila si cat se poate de necesara.
Profitshare
Latest posts by Profitshare (see all)
- Câștigătorii Sale Wars 2021! - 8 februarie 2022
- Află mai multe despre advertiserul Sursa-LED! - 1 noiembrie 2021
- MaxMed mărește comisionul la cele mai vândute produse de la 20% la 25% în perioada 19.07-15.08.2021! - 19 iulie 2021
Tag-uri: afilieri, comunicare, comunitate, marketing, optimizare, rata de conversie